thebiggraywolf
598 (haşmetmeab)
yedinci nesil yazar 783 takipçi 7514.10 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    rasim ozan kütahyalı gözaltına alındı

    1.
  1. Rasim Ozan Kütahyalı da gözaltına alındığı yasa dışı bahis, nitelikli dolandırıcılık, rüşvet ve kara para aklama operasyonunda 221 taşınmaz, 120 araç, 3 tekneye el konulurken, 3 elektronik para ödeme kuruluşu, 3 kuyumcu ve 1 döviz bürosuna kayyum atandı. Ayrıca 3 banka yöneticisi, 8 emniyet personeli, 4 avukat hakkında gözaltı kararı verildi.
    Operasyonla ilgili yazılı açıklama yapan Adana Cumhuriyet Başsavcılığı şu ifadelere yer verildi:

    "Adana Cumhuriyet Başsavcılığımız Terörizmin Finansmanı ve Aklama Suçları Soruşturma Bürosunca başlatılan soruşturma kapsamında, Adana il Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü tarafından uzun süredir yürütülen kapsamlı soruşturma kapsamında; suç işlemek amacıyla örgüt kurma, yasa dışı bahis, bilişim sistemleri kullanılarak nitelikli dolandırıcılık, rüşvet ve suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama suçlarına yönelik Türkiye genelinde geniş çaplı operasyon gerçekleştirilmiştir.
    özel yazılım altyapıları ve panel sistemleri kurduğu,
    yasa dışı bahis sitelerine finansal altyapı sağladığı,
    elektronik para kuruluşları ve sanal POS sistemleri üzerinden para transfer organizasyonları yürüttüğü,
    suç gelirlerini çok katmanlı finansal sistem içerisinde dolaştırdığı,
    kripto varlık sistemlerini aktif şekilde kullandığı,
    kuyumcu ve döviz büroları üzerinden nakit dönüşüm ve katmanlandırma işlemleri yaptığı, tespit edilmiştir." denilmiş.

    2 MiLYAR DOLARLIK ŞÜPHELi PARA HAREKETi.
    MASAK analizleri ve soruşturma dosyası kapsamındaki mali incelemelerde yaklaşık 100 milyar Türk Lirası ve yaklaşık 2 milyar Amerikan Doları seviyesinde şüpheli para hareketi ve aklama faaliyetinin tespit edildiği, örgütün ulusal ve uluslararası ölçekte faaliyet gösteren profesyonel bir finansal suç organizasyonu niteliğinde olduğu değerlendirilmiştir.

    https://www.msn.com/tr-tr...618f0f137e2498b&ei=14
    0 ...
  2. din dersleri tercih edilmiyor

    1.
  3. iktidarın tüm destek ve yönlendirmeleri ile harcanan kaynağa karşın dini eğitim politikaları, yurttaşta karşılık bulmadı.
    Öğrencilerin tercihi dini eğitim yerine akademik eğitim olurken eski Diyanet işleri Başkanı Ali Erbaş da başarısızlığı itiraf etti.
    iktidara yakınlığı ile bilinen bir kanalda kameraların karşısına geçen Erbaş, Kuranı Kerim ve Siyer derslerinin seçilme oranının yüzde 5’lere kadar düştüğünü söyledi. Erbaş’ın sözleri tartışılmaya devam edilirken Milli Eğitim Bakanlığı’nda (MEB) dikkati çeken bir görev değişikliği yaşandı.
    MEB Bakan Yardımcısı Nazif Yılmaz görevden alınırken yerine MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Cihad Demirli atandı.

    https://www.birgun.net/ha...fi-yilmazi-goturdu-708345

    haber konunun ayrıntılarına değinmiş ama konunun aslında ne olduğu yorumu da levent gültekin'den.

    https://www.youtube.com/shorts/Oaqllm1DnTo
    0 ...
  4. af etmek suçluya ödüldür

    1.
  5. byd nin türkiye rezaleti

    1.
  6. https://www.youtube.com/watch?v=9B9lV4eQ3po

    az önce sözcü tv'de izlenilen rezalet.
    asıl büyük rezalet ise bu ülkede iktidar veya muhalefet taraftarı/destekçisi olsun ya da tarafsız biri olsun; ekranlara çıkardığınız insanları yetersiz ya da işlediği konuyu-haberin derinliğini anlamaya yetecek bilgisi olmayanlardan mı seçiyorlar?
    editoryal olarak ve yayın yönetmeni olarak ele aldığı-işlediği konunun içeriğini anlamaya yetmeyecek altyapıya sahip insanlar nasıl böyle haber sunumu (iktidar veya muhalefet olarak, bu ülkede) yapabiliyorlar?
    şaşırıyorum.
    ya bilgisiz yetersiz insanlar ya da zekamızla dalga geçiliyor.
    1 ...
  7. 26 el 344 plakalı araç

    1.
  8. https://www.youtube.com/shorts/X0crv1vfd0k

    ülke olarak kafayı yedik.
    tipe bak, bu insana benzeyen yaratığa hayvan desek hayvanlara hakaret olur.
    ahlaksız desek pezevenklere, fahişelere, orospulara hakaret olur.
    namussuz desek, bir erkeğin en büyük namusu ailesi olup ailesine hakaret etmiş oluruz.
    bu insanlara küfür bile edemiyoruz.

    oysa bu insana benzeyen yaratık kendi halinde yaya geçidinden geçen kadına ve yanında çocuğuna küfür ediyor.
    bu kişi kesinlikle ruh hastası ve psikopat biri olup tüm insanlık değerlerini yitirmiş biridir.
    bu kişi sokakta böyle ise evinde ailesine karşı nasıl biri?
    bu kişi nasıl bir evlat yetiştirir?
    evinde eşine çocuklarına nasıl davranır?
    bu insanlık değerlerini kaybetmiş ruh hastalarına ehliyet verilmemeli. ehliyetleri varsa iptal edilmeli.
    yaya geçidinden yanında çocuğu ile geçmekte olan bir kadına gündüz vakti kimseyi umursamadan aracının içinde beklediği için küfür eden bu insanlıktan çıkmış ruh hastası kendini uyarana ve "senin eşin de olabilir, küfür etme" diyeni tehdit edecek, sana ne diyecek seviyedeyse... bu cesareti bunlar nereden alıyor?

    kimsenin olmadığı, kamera vb olmayan gece vakti insanlıktan çıkmış bu ruh hastası bu anne ve çocuğa yaya geçidinde ne yapar?
    tehlikenin farkında mısınız?
    sokakta kadınları vuranlar, taciz tecavüz edenler, bıçaklayanlar, dövenler, işkence edenler vb hepsi kadına değer vermeyen insanlıktan çıkmış bu psikopat tiplerdir.
    bunların araç kullanmasını bırakın, evlenmelerine ve çocuk sahibi olmalarına bile izin vermeyeceksin.
    bunlara gerekli ruhsal-psikolojik inceleme yapmadan ehliyeti ve evlenme cüzdanını verirseniz böyle küfür hakaret yaralama ölüm kadının kaderi olur.
    0 ...
  9. 34 el 344

    1.
  10. aslında olması gereken 26 el 344 nolu plaka yanlış girilmiş, başlık düzeltme sistem hatası yüzünden mümkün olmamış, bu yüzden başlık konusu entry silinmiştir.
    0 ...
  11. imamoğlu suç örgütü

    1.
  12. iBB iddianamesi 237 gün sonra tamamlandı: imamoğlu için 2.352 yıla kadar hapis istemiyle dava açıldı.
    iddianame 3 bin 900 sayfadan oluşuyor.
    iddianamenin girişinde imamoğlu 'CHP'yi ele geçirmek ve Cumhurbaşkanı adayı gösterilmesi için fon oluşturma amacıyla örgüt kurmak'la suçlandı.

    Başsavcılığın bugün yaptığı açıklama şöyle: ''Cumhuriyet Başsavcılığımız Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosunca imamoğlu Çıkar Amaçlı Suç Örgütüne yönelik yürütülen soruşturma kapsamında bugün itibariyle iddianamemizle (105)'i tutuklu, (170)'i adli kontrollü, (7)'si yakalama emriyle aranan (402) şüpheli ve (1)' i adli kontrollü (5) müşteki şüpheli hakkında toplam (143) farklı eylemle ilgili olarak "Suç Örgütü Kurma ve Yönetme, Suç Örgütüne Üye Olma, Örgütün Hiyerarşik Yapısına Dahil Olmamakla Birlikte Bilerek ve isteyerek Yardım Etme, Rüşvet Alma, Rüşvet Verme, irtikap, ihaleye Fesat Karıştırma, Kamu Kurum Ve Kuruluşları Zararına Dolandırıcılık, Vergi Usul Kanununa Muhalefet, Suçtan Kaynaklanan Mal Varlığı Değerlerini Aklama, Kişisel Verilerin Kaydedilmesi, Kişisel Verileri Ele Geçirme ve Yayma, Çevrenin Kasten Kirletilmesi, Orman Kanununa Muhalefet, Halkı Yanıltıcı Bilgiyi Alenen Yayma, Kamu Malina Zarar Verme, Maden Kanuna Muhalefet ve Orman Kanununa Muhalefet" suçlarından istanbul Ağır Ceza Mahkemesi nezdinde kamu davası açılmıştır.

    Hakkında kamu davası açılan şüphelilerden (99)'u örgüt mensubu (1'i örgütün kurucusu ve lideri şüpheli Ekrem iMAMOĞLU, 6'sı örgüt yöneticileri şüpheliler Fatih KELEŞ, Murat ONGUN, Ertan YILDIZ, Murat GÜLiBRAHiMOĞLU, Adem SOYTEKiN ve Hüseyin GÜN, 92'si örgüt üyesi olmak üzere), geri kalanı örgüt mensubu olmamakla birlikte bağlantılı suçlar işleyen konumundadır.
    hakkında; iddianamede örgütün kurucusu ve lideri şüpheli Ekrem iMAMOĞLU Doğrudan işlediği suçlar olan Suç işlemek Amacıyla Örgüt Kurma, Rüşvet (12 kez), Suç Gelirlerinin Aklanması (7 kez), Kamu Kurum ve Kuruluşları Zararına Dolandırıcılık (7 kez) suçlarından, Suç örgütünün kurucusu ve lideri olması dolayısıyla 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nun 220/5'inci maddesi uyarınca örgütün faaliyeti çerçevesinde örgüt mensupları tarafından işlenen Kişisel Verilerin Kaydedilmesi (2 kez), Kişisel Verileri Ele Geçirme ve Yayma (2 kez), Suç Delilerini Gizleme (4 kez), Haberleşmenin Engellenmesi, Kamu Malina Zara Verme, Rüşvet Alma (47 kez), Halkı Yanıltıcı Bilgiyi Alenen Yayma, irtikap (9 kez), Kamu Kurum ve Kuruluşları Zararına Dolandırıcılık (39 kez), Suçtan Kaynaklanan Mal Varlığı Değerlerini Aklama (4 kez), ihaleye Fesat Karıştırma (70 kez), Çevre Kasten Kirletilmesi, Vergi Usul Kanuna Muhalefet, Orman Kanununa Muhalefet, Maden Kanuna Muhalefet suçlarından, Olmak üzere toplamda iddianameye konu (142) eylemle ilgili olarak cezalandırma talep edilmiştir.
    Hakkında işlem yapılan bir kısım şüpheliler yönünden soruşturma devam etmektedir."

    bu sırada chp için de kapatma davası açılabilir ki konu hakkında iBB iddianamesini hazırlayan istanbul Cumhuriyet Başsavcılığının Yargıtaya yaptığı bildirimde CHP hakkında Anayasanın 69. maddesince kapatma davası açılmasını talep ettiği iddiası geniş yankı uyandırdı.
    Bazı basın yayın organlarında da yer alan haberlere ilişkin açıklamada bulunan "istanbul Cumhuriyet Başsavcılığı CHPnin kapatılması yönünde bildirimde bulunulmamıştır, iddianamede de açıkça belirtildiği gibi siyasi partiler kanunu gereği bildirimde bulunulmuştur" ifadelerini kullandı.
    yani "biz ihbarı yapıyoruz, dava açmak size kalmış" gibi bir açıklama...
    0 ...
  13. ekmeği ayaklar altında çiğnemek

    1.
  14. uzun uzun yazmaya gerek yok.
    yer konya.

    https://www.msn.com/tr-tr...AA1OSSim?ocid=socialshare

    Konya Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada "Piyasaya sunulamayacak durumdaki ekmekler, hayvanlara verilmek üzere rehabilitasyon merkezine gönderilmiştir. Bu durum bir defaya mahsus yaşanmıştır" denildi.

    kısacası "bir kereden bir şey olmaz" mantığı.
    harbiden ülkenin çivisi değil de insanların değer yargılarının çivisi çıkmış. bu görüntü gavur izmir dedikleri yerde veya cehapeli belediyelerde olsaydı ne derlerdi?
    1 ...
  15. trump ın israil ve iran a küfür etmesi

    1.
  16. adamı ne kadar darlamışlarsa...
    stresli bir çalışma ortamında ömrünü geçiren babanın, yorgun argın eve geldiğinde söz dinlemeyen iki oğlunun kavgalarını eve verdiği huzursuzluğu dert yanan ve onlara bir şey de diyen annenin çıkışına babanın gösterdiği tepkiye benziyor trump'ın cevabı.

    soru soran ve israil'in "iran bölge barışını bozuyor" açıklamasını hatırlatan gazeteciye trump amiyane tabirle tam türkçe olarak "iran barışı ihlal ediyor ama israil de barışı ihlal ediyor ne yarrak yediklerini bilmiyorlar, sokarım onların yapacağı savaşa. ne yaptıklarını bilmeyen iki ülkeden bahsediyorsunuz" diyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=DQR6FzduRO8

    ortadou'da araplar her gün kıldıkları namazdan sonra "allah'ım, trump'a uzun ömür sağlık ver" diye dua etsinler.
    israil'i yöneten ve bölgede hamas, ışid, Hizbullah vb insanlık düşmanlarından daha akıllı ve daha zalim olan siyonist fundamental yapının zalimliğinden koruyacak tek güç abd.
    bölgede ki cahiller israil ile insanlıktan çıkma yarışına giriyor. israil'i değil de kendilerini yok edecekler ve bunu şimdilik amerika engelliyor.
    1 ...
  17. sahte dolar krizi

    1.
  18. hemen hemen 2 aydır yaşanan durum.
    en sonunda para sayma makineleri - atm'lerinin yazılımını yenileyemeyen döviz büroları ve bankalar dolar alımını durdurdu.
    50 dolarla başlayan kriz 100 dolarla devam ediyor.
    sahte parayı gerçek paradan ayıran dijital tanılama-okuma yapabilen para sayma makineleri ve atm'ler sahte doları gerçek olarak algılıyor.

    sahte paraların piyasaya sürülmesi, döviz ve bankaların alımı durdurması-alarm durumuna geçmesi hemen 1 haftada veya 1 ayda olacak iş değil.
    son bir aya yakın zamandır artık rezalet haber olmaya başladı. ülkeye ortadoğudan muazzam bir sahte para girişi oluyor. ülkede uyuşturucu silah insan kaçakçılığı mafya derken sahte para kaçınılmaz olarak piyasada yaşanıyor.
    sokakta ne idiği belirsiz milyonlar elini kolunu sallayıp gezerken sahte paraya şaşırmamak lazım.
    ne iç işleri bakanı ne maliye bakanı konu hakkında henüz açıklama yapmış değil, para sayma ve atm'lerde (banka döviz bürolarında makine Güvenlik yazılımlarının yenilenmesi) ve takip soruşturma araştırma önlemler gibi vb varsa ben duymadım-görmedim.
    yaşanan ve yaşanacak mağduriyetler için de bilgi yok.

    ne bileyim, elimde para var 300-500 dolar alayım köşeye koyayım dediğinizde 1 ay önce aldığınız dolar ileride sahte çıkarsa ne yapacaksınız?

    https://www.youtube.com/w...?v=koDF-Q8dH7A&t=197s
    2 ...
  19. demokrasi özgürlük insan hakları ve din

    1.
  20. daha önce defalarca yazmıştım. her yüzyıl bir ilerleme-gelişme ile anıldı. 21 yy ise şimdiye kadar yaşanan tüm pozitif gelişmelerin duraksamaya girip gerilemesiyle bu yüzyıl cehaletin yüzyılı olarak yaşanacak.
    bu cehaletin sürmesi, savunulması, kutsallaşıp yaşanmasında da en büyük etken demokrasi, özgürlük, insan hakları ve din olacak.

    artan nüfus ile çevreye doğaya verdiğimiz zararla azalan ve kısıtlanan dünya nimetlerinden artık toplumlar istediği kadar yararlanamıyor ve bu imkanlara erişemiyor.
    1900'lü yıllarda üretim çılgınlığıyla yaşanan teknoloji ve sanayi gelişimi kapitalizm sayesinde insanlara cenneti yaşattı.
    insan hayatını-yaşamını idame ettirecek imkanlara erişebilirlik, kalite, fiyat imkanı sunanların önünde (şirket, devlet, ekonomik sistem, rejim) hiçbir güç duramadı.
    örn: işçi hakları diye ortalığı savaşa verenler bir otomobil fabrikası kapısından içeri giremedi. üretimi durduracak, işçiyi iş bıraktıracak bir greve sokamadı. sistem veya rejim vb ideolojik tartışmaya işçileri sokamadı, çünkü; o fabrikanın tıka basa dolu otoparkında olan araçlar o fabrikada çalışan işçilerindi.
    o işçiler geçim sıkıntısı, barınma ile eğitim, sağlık ile iş-maaş endişesi duymuyordu.
    bu dönemde kapitalizm insanlara kaliteyi ve refahı getirdi, cenneti yaşattı.

    artık dünya nüfusu öyle bir hale geldi ki...
    2000'li yılların başında yeryüzünde her insan abd'de gibi bir yaşam kalitesine erişmesi için bir dünya daha olmalı. şu an dünyamız bu imkanı sağlamaya yetecek kaynaklara sahip değil.
    avrupa da buna katılırsa abd ve avrupa (doğu avrupa hariç) dünya kaynaklarını kullanması, sahip olduğu ekonomik güç açısından tüm dünya devletleri-insanları aynı refahı, satınalma gücünü elde etmeye kalksa 2 dünya daha gerekli.
    artık ne denizlerde balık, ne arazide ormanlar, ne doğada vahşi yaşamla ortada olan temiz su, temiz gıda artık avrupa abd için de lüks oldu.
    şimdi cenneti yaşatan kapitalizm varolmak için her rejim-sistemin yaptığını yapıyor ve insanlara cehennemi yaşatıyor.
    bolluk içinde üretim istihdam açısından dün kalite ve erişebilirlik için insanlara cenneti sunan kapitalizm, buna uymayanı dışlayan kapitalist anlayış şimdi vahşileşti. artık kapitalizm veya herhangi bir sistemi besleyecek yaşatacak kaynak yok.
    1 ...
  21. cumhuriyet bayramı konserinde ücret alan

    5.
  22. türkiye'de sorunumuz ekonomik değil.
    hayat pahalılığı, enflasyon, dışa bağımlılık, üretememe yanında eğitim-öğretim sorunumuz da yok ki, sallasak okula, üniversiteye, diplomalı insana değiyor.
    din hiç değil.
    milliyetçilik, kürtçülük vs kıl tüy derdimiz de yok.
    rejim, sistem meselesi hiç değil.
    yasa kanun yargı falan demeyin.
    ideoloji, partiler de sorun değil.
    yasadışı göç, insan ticareti, uyuşturucu, mafya, terör hamisi-merkezi olmamız da önemli değil.

    bizim tek bir sorunumuz var.
    bu sorun da ahlak sorunu.
    Napolyon'un dediği gibi "yasaları uygulayan ve yasalara tabi olan vatandaşlarda ahlak yoksa en mükemmel yasalar yapsanız bile hiçbir işe yaramaz" sözü akla gelirse...
    antalya'da bir bardak nar suyunu 1.000 liraya satılmasını hiçbir yasa kanun engelleyemez.
    o nar suyunu 1.000 liraya satan insanın ahlak ve etik değeri yoksa allah bile buna engel olamaz.
    allah bu insanlara engel olamadığı için cehennemi yaratmıştır.

    kişilerden bağımsız olarak... bu ülke insanının parası din diye ortaya çıkan tarikatçı cemaatçi yapılara, laik cumhuriyet diye ortaya çıkan yapılar-kişilere aktarılmasının nedeni toplumda olan yozlaşmadır, çöküştür.
    bu insanlarla ne dinim ne aidiyet duygum aynı olamaz.
    bu insanlarla aynı bayrak altında yaşamaya, aynı değerler-inanç içinde olmaya ilk önce utanmamız gerek.
    biz utandığımızda bu asalaklar olmayacak.
    0 ...
  23. 2 ekim 2024 gıda terörü

    4.
  24. 2.5 sene ara verdikten sonra Tarım ve Orman Bakanlığı, kapsamlı bir rapor hazırladı ve Türkiye'nin 81 ilinde taklit ve tağşiş ürünler yapan firmaları 2 ekim de tek tek açıkladı. Fakat açıklananlardan ziyade açıklanmayan bir firma vardı.
    firma domuz eti kullandığını, mahkeme kararıyla isminin bakanlığın taklit ve tağşiş listesinde yayınlanmasını engellemiş.
    ismi açıklanmayan bu firma nedeniyle çoğu köftecinin zan altında kalması siyasetçileri de harekete geçirdi. Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül en kısa sürede bu firmanın açıklanmasını istedi. Aksi durumda kendisinin açıklayacağını söyledi.

    bu açıklanmayan firma meşhur köftecilerden olan ve ülke geneline yayılmış şubeleri olan bu firmanın iki şubesinden alınan et örneklerinde domuz eti çıktı.
    ürünlerinde domuz eti çıkması ilk vakaları değildi.
    daha önce de ürünlerinde domuz eti çıkmıştı.
    Tarım ve Orman Bakanlığı'nın daha önceki yıllarda yayınladığı taklit ve tağşiş ürünlerde köfteci "...." markasıyla faaliyet gösteren şirketin domuz eti kullanıldığına rastlanmıştı. Ancak ünlü restoran konuyla ilgili, yağların tedarik edildiği firmanın domuz eti kullandığını, basit olarak örneklemek gerekirse "biz değil, tedarikçiler kullanıyor. biz de onlardan ürün alıyoruz" diye durumu açıklamıştı.

    adı ne olursa olsun, eğer meşhur markalar masum ise...
    bu tedarikçiler kim, kullandıkları domuz etleri nerelere kimlere veriliyor?
    neden bu anlı şanlı firmalar çıkıp tedarikçileri hakkında şikayetçi olacağına, dava açacağına, basın açıklaması yapıp "bu tedarikçi domuz eti kullanıp markamıza maddi manevi zarar verdi" diyeceğine gidip siyaset, idareyi arkasına alıp sağlıksız ve katkılı ürünleri için haber yapılmasını, isminin geçmesini, bakanlığın listesinden çıkacak kadar siyasi desteği nasıl kullanır?

    gerçekten zekamızla dalga geçiyorlar.
    hele ki birileri "bana ne domuz eti varsa, benim için sorun yok" yaklaşımında tüm ahlak ve etik değerleri ret eder vaziyette.
    0 ...
  25. dilan polat davası

    10.
  26. bu vb sonuçlarda (hukukundan tutun ekonomisine, siyasi ve idari yapıdan rejim sisteme, kurumlar ve kuruluşlara bir bütün olarak bu ülkede yaşananlara) ne bileyim, örn; bu dilan polat davasında en son kızılıp eleştiri yapılacak yargı organı.

    bırakın yargının adil ve doğru karar verip vermediğini...
    hakimler savcılar elinde olan - önüne konan deliller, bilgi ve belgelere göre var olan yasalara, kanunlara göre karar verir.
    yaşanan durumu komik olarak görsem de bu davanın hakimleri ben olsam (kendimi 3'e bölsem) dilan ve engin polat için çoktan beratına ve malların paraların iadesine karar vermiştim.

    daha da basit olarak anlatalım.
    birisi canlı yayında bir cinayet işliyor. katil benim önüme geliyor. savcı canlı yayında cinayeti görüntülerle delillendiriyor (doğrudan doğruya deliller) ve cezasını istiyor. sanık avukatı müvekkilim yapmadı diyerek dolaylı - belirti delilleri sunuyor.
    adli tabiplik, bilirkişi heyeti, dış işlerinden gelen belgeler bu kişinin orada olmadığı, cinayet saatinde ülkede bile olmadığı, parmak izi vb biyolojik deliller ile uyuşmadığı yönünde raporları sunuyor.
    siz davanın hakimi olarak ne yapacaksınız?
    mecburen zanlı hakkında beraat kararı vereceksiniz.

    dilan polat davasının can alıcı noktası işte bu masak raporudur. söz konusu 3-5 yıl içinde kazanılan paranın elde ele geçen paranın helal-yasal para-kazanç olduğudur.
    tabi ki insanın aklına "ya kardeşim, pandemide avm'ler işletmeler sinek avlarken, berberler, kuaförler, güzellik merkezleri, spor salonları vb tek tek kapanırken, insanlar işsiz kalıp iş yeri giderlerini karşılayamazken...
    ülke dünya kriz ile boğuşurken, iki kişi yan yana gelemezken, hastaneler bile acil ameliyatları yapıp hastayı ayağa kalkar kalkmaz evine yollayıp hastanede bile tutmazken, kahvehaneler, lokantalar, düğün salonları kapıya kilit vururken, turizm bile çökmüşken bu dönemde milyon dolarlar milyarlarca lira nasıl elden ele geçiyor, bu cirolar nasıl yapılıyor diye masak'a sormak lazım.
    0 ...
  27. aydemir akbaş ın cenaze töreni

    2.
  28. https://www.youtube.com/shorts/Yfu-Y3LAa9I

    kafayı yemedik, sadece utanma duygumuzu kaybettik.
    toplumda ekonomik olarak çöküş olabilir...
    savaşlar, afetler vs ölümler olabilir.
    ülke işgal edilebilir, tüm haklar özgürlükler insanların elinden alınabilir.
    hukuk, adalet birinin keyfine göre de dizayn edilebilir. haksızlıklar hukuksuzluklar sıradanlaşabilir.
    kanun karşısında keşke suçlu olsaydım bu kadar mağduriyet haksızlık yaşamazdım diyebileceğiniz bir ülkede de yaşayabilirsiniz.

    tüm bunlar toplum-insan, idare-devlet açısından önemsizdir.
    kaybedilenler, yaşanan çöküşün negatif etkileri eksiklikler yerine koyulabilir ve bu sorunlar giderilebilir.

    biz utanma duyumuzu kaybettik.
    insan utanma duygusunu kaybettiğinde ilk önce empati duygusu yok olur. hiçbir din-yaratıcı (allah, tanrı, rab vb neye inanıyor-inanmıyorsanız da doğa evren yaşam diyorsanız) hiçbir yasa-kanun, hiçbir ahlak değeri-öğretisi, hiçbir rejim-idare, hiçbir aile-çevre kaybedilen utanma duygusunun yansıması olan davranışları (bakınız: konu başlığı ve toplumda yaşananlar) insanlığa sığmayan yaşananları engelleyemez, utanma duygusunu ve empati yapmayı insana geri kazandıramaz.

    toplumda yaşanan cehalet ve cehaletin kutsallaşması, savunulan bir hak olması ve çoğunluk haline gelip toplum iradesi haline dönmesinin sebebi de yok olan utanma duygusudur.
    eskiden cehalet utanılacak bir şeydi.
    0 ...
  29. olimpiyat takımının kıyafetleri

    5.
  30. ülke temsili için yapılan tercihlere en son miss turkey kararı tüy dikti.
    daha önce de yazmıştım. bu kızın güzelliğine diyecek bir lafımız yok. zevkler renkler tartışılmaz, kız güzel ama türkiye güzeli olacak kadar da değil.

    neyse, naçizane bir tavsiye...
    malum, sn. bakanlardan biri üretmek yerine ithalatı savunup "paramız var ki alıyoruz" demiş ve ucuzluk getirecek diye sayıklamıştı.
    aslında bakan haklı.
    örn:
    https://www.youtube.com/shorts/k060zL8nzmU

    bu arkadaşa söyleyelim de bize slav asya tarafın biraz hatun ayarlasın da ithal edelim.

    https://www.youtube.com/shorts/ToB7L0dDMrg

    üstelik bunlar ülker çikolatayı çok seviyor. onları ikna ederiz ve hiç olmazsa güzellik yarışmasında bunlara taç takarsak kimse güzel değil diyemez.
    bu sırada street photo paylaşımları çok güzel. o soğuk ülkenin iç ısıtan insanlarına bakıyoruz ara sıra...

    inanın bu kimine göre güzel kimine göre sıradan insanlar hizmet sektöründe çalışıyor. bazen iki işte çalışmak zorunda kalan veya hem eğitimi hem iş hayatını birlikte yürüten, gündüz okula gidip akşam 7'de şirkete gelip çöpleri toplayan, masaları silen, yerleri merdivenleri paspas yapıp wc temizliğini yapan gece 11'e kadar çalışan bunun gibi kızlara şahidim.

    https://www.youtube.com/shorts/WLG4xJ9sVtI

    beni şaşırtan bu güzel kızların çalışmasına, hele ki böyle işlerde çalışmasına; bu güzellikte kızlar olmasına "yok olmaz yaa! bunlar fake - kurgu" diyenler. bu insanlar kendilerine saygı duymayan, bu kız yerinde kendileri olsa vücudunu satacak ahlak ve etik değeri olmayan, karakterleri oluşmamış insanlar.
    0 ...
  31. depremde yıkılan furkan apartmanı kararı

    1.
  32. depremde kahramanmaraş - nizip ilçesinde yıkılan tek apartman.
    51 kişi öldürüldü.

    https://www.youtube.com/watch?v=Y6uwJUZPvRc&t=2s

    meclise kadar çıkılıp bu dava peşinde koşulduğu halde, milletvekilleri başta olmak üzere bu cinayetin üzerine gidildiği halde komik bir karar çıktı.
    mühendis tek suçlu ilan edilip 20 yıl ceza verildi. 3 yıl meslekten men edildi. aldığı ceza iyi halden 16 yıla indi. kişi başı yok olan canın bedeli 3 yıl falan tutuyor.
    başka bir hukuk devletinde inşa ettiği hayvan barınağı çökse bir kaç kedi köpek ölse alacağı ceza buydu ve bu ceza verildi.
    zaten en fazla yatarı 5 yıl. 5 sene sonra dışarıda...

    https://www.youtube.com/watch?v=Ix2JS0vLc7A

    ya bu binada kolon kesenler?
    berat kararı çıktı.
    ya bu binayı denetleme yapmayanlar, bu binada yapı bütünlüğünü bozacak değişikliklere onay verenler, af verenler, denetlemeyenler...
    onlara bir şey yok.
    şimdilik tek suçlu binayı yapan mühendis suçlu.
    ya diğer davalar?
    ne olacak dersiniz?
    1 ...
  33. aziz yıldırım ın acun ılıcalı açıklaması

    1.
  34. diyanet audi a8 aracı iade etme faciası

    1.
  35. https://www.diyanethaber....rruf-tedbirleri-genelgesi

    diyanet audi a8 aracı iade etmiş.
    üzüldüm.
    açıklamaya baktım da... diyanet tasarruf tedbirleri gerekçesiyle milyonluk lüks araçlarından birini(!) iade etmiş.
    ya da iddia edildiği gibi halkın-kamuoyunun sosyal medyada diyanet tarafından yapılan lüks harcamalar için yaptığı eleştirileri baskılar tepkiler yüzünden olsun...
    üzülmemek elde değil.

    ne olursa olsun, din kurumu temsil ettiği değerlere ve sorumluluklarına bakınca yapılan açıklama benim için tam bir facia.
    üzülmemek elde değil.

    "17 Mayıs 2024 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Tasarruf Tedbirleri Genelgesi kapsamında başkanlığımız tarafından... diye başlayan ve " Başkanlığımız hizmetinde kullanılan bir adet Audi A8 araç iade edilmiştir." diye devam eden açıklama benim gibi geri zekalı için ibret vesikası.

    keşke diyanet hükümet istedi diye veya kamuoyunun baskısı diye değil de allah'ın emri olduğu için ve allah'ın emrine uyarak bu tasarrufu yapsaydı da...
    Araf 31, isra 26-27, furkan 67'de allah "Ey Ademoğulları, her mescid yanında ziynetlerinizi takının. Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.
    Akrabaya hakkını ver, yoksula ve yolda kalmışa da. israf ederek saçıp-savurma.
    Çünkü saçıp-savuranlar, şeytanın kardeşleri olmuşlardır; şeytan ise Rabbine karşı nankördür.
    Onlar (inananlar) harcadıkları zaman, ne israf ederler, ne kısarlar; harcamaları, ikisi arasında orta bir yoldur." deseydi ve allah'ın bu emrini hatırlatsaydı.

    diyanet yurt dışında kurban kesiyor. malum, yurt içinde insanlarımızın et ihtiyacı yok. bizde et alamayan yok da... insanlar spor olsun diye ucuz kıyma kuyruğunda sabah erken saatlerde kar kış yağmur çamur altında kuyrukta bekliyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=bV9LniYXK4Y

    yurt dışında diyanet kurban kesiyor 4.750 lira.
    yurt içinde diyanet kurban kesiyor 11.750 lira.
    nasıl bir yokluk yoksulluk fakirlik açlık içinde olduğumuzu anlamayan insanlara ne anlatabiliriz?
    0 ...
  36. izmir de trans güzellik yarışması

    1.
  37. az önce sosyal medyada yapılan paylaşımlar ile haberimiz olunan etkinlik.
    yorumları okuyunca yarılmamak elde değil.
    bu sırada, 2005 yılından itibaren trans kadınların toplumda kabul görmesini teşvik etmek amacıyla başlatılan yarışmaymış. yeni öğrendik uluslararası olduğunu ve cahilliğimizi fark ettik.

    edibüdü: pardon, başlık "antalya" olacaktı. önceleri izmir'de trans bireyler kendilerine kadın sığınma evi benzeri bir projelerini paylaşmış olduğundan başlık açarken aklımızda izmir kalmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=-w5p8HjJvn4

    gerçekten de hangi devlet ırk kültür olursa olsun toplumun kanayan yarası bu eşcinsellik. toplum bu eşcinselleri sosyal hayat ve iş hayatından dışlayarak onları fuhuşa itiyor.
    aileler ve çevresi bu insanlara çok büyük eziyetler çektiriyor.
    1 ...
  38. diyanetin yurt dışında kurban kesmesi

    1.
  39. işimiz allah a kaldı dönemi başladı

    1.
  40. eray özer'in t24'de yazısı.
    dünya açısından "Sıcaklıktaki yükseliş öyle bir hal almış durumda ki, bilim son bir yılda yaşanan değişimi açıklamakta zorlanıyor. Konunun uzmanları “meçhul bir alana” girmiş olabileceğimizi söylüyor" diye uyarı yapıyor.

    https://t24.com.tr/yazarl...i-baslamis-olabilir,44376

    ülke olarak son 20 yıldır işimizi allah'a bıraktığımız için deprem, ekonomi başta olmak üzere örn: onların doları varsa bizim allah'ımız var, sel, terör, madenlerde inşaatlarda iş cinayetleri (bu işin fıtratında var) yanında tren gemi karayolu teleferik vs rezilliklerinden nasıl olsa şerbetliyiz bu işlere...
    0 ...
  41. israil ile ticaret koca bir yalan

    1.
  42. türkiye israil ile ticaret yapmıyor. israil'e demir çelik jet-uçak yakıtı vs satmıyor. türkiye filistin ile ticaret yapıyor, filistin'e satıyor malları.

    https://img.gercekgundem..../04/09/yeni-akit-zrlq.jpg

    türkiye israil ile ticareti keser veya kısıtlamaya giderse bundan filistin zarar görür.
    türkiye'nin israil ile ticaret yapması koca bir yalan.
    anladığımız kadarıyla bu yalanı da uyduranlar teröristler, cehapeliler, yandaş maaşlı akp düşmanlarıymış.

    https://img.gercekgundem..../2024/04/09/beoo-7w1y.jpg

    herhalde koskoca türkiye'nin resmi haber ajansı olan anadolu ajansı yalan söyleyecek değil.
    hele ki akit gazetesini de düşünürsek...
    türkiye de tek doğru haber yapan bu iki ajansın dediğine inanmak lazım.
    1 ...
  43. seçimler iptal edilsin

    1.
  44. eeey ysk! seçim sonuçlarını lgbt bayrağı renkleriyle verdiler.
    seçimler iptal edilsin. bu ne ya? bizim fıtratımızda bu var mı?

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2353436/+

    https://twitter.com/Atill...tatus/1774509763201499279

    atilla taş'ın korkusu...
    0 ...
  45. demirtaş ın annesine küfreden jahrein

    1.
  46. https://galeri.uludagsozluk.com/r/2347114/+

    en sonunda insanlığımızı da kaybettik. kim ne olursa olsun yoğun bakıma alınan, yaşam mücadelesi veren bir anneye kişiye olan eleştirinizde küfür edilemez.
    bir de özür yayınlıyor ki özürü kabahatinden büyük. bu kadar nasıl insanlıktan çıkabiliyor bu memeli canlılar? hangi değerleriniz düşünceleriniz sizi insan olma erdeminden uzaklaştırıyor?
    1 ...
  47. ukrayna filistin için ağlayanlar nerede

    5.
  48. kahraman hamas mücahitleri tarafından düşman mevzileri ele geçirildi. aşılmaz sanan pis yahudi siperleri aşıldı. korkak yahudi askerleri tek tek esir alındı. özellikle videonun 1. dakikasında korkunç düşman pis yahudi esirlere bakın.

    https://www.youtube.com/watch?v=RMejmg2T6z8

    düşman siperleri mevzilerinde hain tuzaklar kahraman hamas mücahitlerince etkisiz hale getirildi. siperleri mevzileri yok edildi.

    https://www.youtube.com/watch?v=piWur-YfjSA

    kahramanca çarpışıp esir alınan pis yahudi düşmanlar hamas'ın ne kadar insancıl ve haklı aynı zamanda da savaş ve insanlık hukukuna uygun mücadelesinin ispatı için kurşuna dizilmesi gereken bu zalim esir alınan korkunç düşmanlar serbest bırakıldı. özellikle videonun 30. saniyesine bakın. esir alınan pis yahudi düşmanın nasıl bir robot yapay zeka teknolojisi ile donatılmış olduğunu görün. bu düşmanları teslim alan kahraman hamas mücahitlerinin zaferini kutlayan halk.

    https://www.youtube.com/watch?v=TutPjZ-bxl0
    0 ...
  49. savaş pornosu

    2.
  50. https://www.youtube.com/shorts/XXcPCzII5ng

    elon musk bu açıklamayı yapınca ülkemizde ve dünya'da embesiller elon musk için israil'i destekliyor-desteklemiyor, filistin'i destekliyor-desteklemiyor diye yorumlar yapıyor.
    aptallar da elon musk israil soykırım yapsın, tüm filistinlileri bir defada atom bombasıyla yok etsin diye anlıyor.

    burada haklı haksız, doğru yanlış, filistin israil desteği veya eleştirisi yapmıyor. bir eylemde nihai sonuç için sadece ne yapacağınızı söylüyor.
    eğer bir ayıya ateş ederseniz onu öldürün. yaraladığınızda daha çok vahşileşecek ve sizi öldürmek pahasına gerekirse kendini öldürecek kadar saldırganlaşacaktır. birine vurduğunuzda onu yere düşürecek şiddette vurun, eğer yere düşmezse size karşılık verecektir.
    bizim pkk ike mücadelemiz gibi, eline silah alıp size ateş edeni demokrasi insan hakları barış ile yenemezsiniz. ya onu ya da o sizi-kendinizi yok etmeden çatışmayı-savaşı bitiremezsiniz.

    politikacılar siyasetin bir argümanı olarak savaşı çıkarır. soruna neden olan şeyle sorunu çözemezsiniz ggerçeğinde savaşı politikacılar değil askerler bitirir. politikacılar savaşın bitmesini istemez, çünkü; savaşlar beceriksiz yetersiz ve çapsız politikacıların hatalarını örtme aracıdır.

    hatırlayın...
    netenyahu denen kişi yolsuzluk, anayasayı askıya alma, hukuksuzluk ve hukuku kendi çıkarına kullanma baskı yapma, göreb yetkisini aşma vb suçlamalara maruz kalmış yargılanma aşamasına gelirken, halk sokaklarda protesto ederken birden hamas denen terör örgütü israile baskın yapıp binlerce kadın çocuk yaşlı genç sivili öldürdü.
    birden netenyahu ülkesini koruyan baş komutan kahraman uluslar arası dış güçlere direnen kahraman oldu.

    istisnasız olarak ortadoğuda tüm dinci yapılanma örgütler hepsi israil abd ve avrupa kontrolündedir.
    bizim izlediğimiz şu an bir savaş pornosudur.
    elon musk bunu anlatıyor. eğer israil'in derdi hamas Filistin olsaydı topraklarında bir tane hamas filistin arap müslüman vs kişi, gazze diye bir bölge bırakmazdı.
    eğer filistinin derdi devlet kurmak olsaydı filistinliler tam da kurulma aşaması imzaya kalmış filistin devleti sürecinde yaser arafat fkö safında olur hamasa destek vermezdi.
    2 ...
  51. tolga şardan ın tutuklanması

    3.
  52. Kısa süre önce kimi operasyonlarda bazı isimlerin rüşvet karşılığı tahliye edildiği haberleri gündeme gelmiş…

    TBMM’de Anayasa Komisyonu Başkanlığı gibi üst düzey görevde bulunmuş bir hukukçunun, uyuşturucu kaçakçısının dosyası ile yakından ilgilendiği kısa zaman önce ortaya çıkartılmış…

    hatırlayın akp içinde ve akp medyasında bile dillendirilen fetö borsası iddialarını...
    "FETÖ soruşturmaları kapsamında içeri atılan örgütün bazı kilit veya paralı elemanlarının serbest kalması için bir tür tahliye oyunu oynanıyor. iddialara göre, her ilde bir FETÖ'cü kurtarma borsası oluşmuş. Mahkumun önem derecesine ve parasına göre serbest kalma maliyeti belirleniyor. Misal, kiminden 100 bin, kiminden 1 milyon, kiminden 10 milyon TL isteniyor."
    https://www.sabah.com.tr/...4/fetocu-kurtarma-borsasi

    istanbul Küçükçekmece’de 6 Nisan 2018’de düzenlenen operasyonda gözaltına alınan iranlı uyuşturucu baronu Naci Zindaşti beş adamıyla, “adam öldürmek”, “cinayete azmettirmek” ve “FETÖ üyeliği” suçlarından tutuklandı. 6 ay tutuklu kalan Zindaşti ve üç adamı 19 Ekim 2018 günü 5. Sulh Ceza Hâkimi Cevdet Özcan’ın gece yarısı kararıyla tahliye edildi.

    https://www.istegundem.co...hakim-ihrac-edildi/276347

    vs.vs.vs.
    Ağırlaştırılmış müebbet hapse mahkûm edilmiş organize suç örgütü liderleri rahatça sokakta gezerken, en fazla üç yıla kadar hapis gerektiren bir suçtan soruşturulan Şardan, Sincan Cezaevi’nde…
    1 ...
  53. abd ye iltica etmek kürtçe öğrenen karadenizliler

    1.
  54. mazot 40 lira

    24.
  55. kasım ayını bekleyin. 2023 enflasyonun etkilerinin belirtisini okşama şeklinde hissedeceğiniz aydır. 2024 mart ayı ise 2023 enflasyonunun gerçekte ne olduğunu iliklerinize kadar işleyeceği aydır.

    2021-2022-2023 yıllarının getirdiği enflasyon etkisini ekonomik tedbirler/programlarla değil de zabıta, polis, kararname, yasak, ceza, zorlama, talimat ile çözmeye çalışan iktidarla "neyse, düzelir canım" diyerek elinde ki stokları-hammadeyi kullanıp "aman ağzımızın tadı bozulmasın ali rıza bey" yaklaşımında enflasyon altında fiyatla ürettiği-aldığı malı satan çiftçi esnaf sanayici envanterinde stoklar boşalmış olacak.

    çiftçi açısından gübre fiyatlarına bakalım.
    2021 yılı 1. yarıyıl da %21 Amonyum Sülfat (ton/TL) 1.800 lira. 2022 yılı 1. yarıyıl fiyatı 13.780 lira.
    2021 yılı 1. yarıyıl %26 CAN (ton/TL) 1.480 lira. 2022 yılı 1. yarıyıl fiyatı 11.300 lira.
    2021 yılı 1. yarıyıl Üre %45 Azot (ton/TL) 3800 lira. 2022 yılı 1. yarıyıl fiyatı 20.980 lira.
    2021 yılı 1. yarıyıl fiyatı DAP (ton/TL) 3700 lira. 2022 yılı 1. yarıl fiyatı 21.10 lira.
    2021 yılı 1. yarıyıl 20.20.0 (ton/TL) 3.600 lira. 2022 1. yarıyıl fiyatı 12.160 lira.

    şu an baktım 2023 de ilk yarıyıl da Ülkemizde en yaygın kullanılan taban gübresi olan 20-20-0 gübre, özellikle; hububat, pamuk, ayçiçek ve mısır yetiştiriciliği yaparken tercih edilen 20.20 gübre de ton fiyatı 20.380 lira.
    bir de buna kredi finansman maliyetlerini ekleyin. tabi ki devlet desteği var ama devlet desteği emekliye verilen maaşın içinde ki çocuk parası gibi devede kulak misali...

    az çok bu fiyat oranlarını okumayı bilen insan bu durumun sanayiciye de esnafa da aynı oranda yansıdığını bilir.

    daha önce de yazmıştım. tüm bu olumsuz tablolar ekonomik bir sonuçtur, bu sonuca yol açan sorunlar ekonomik değildir. ekonomik sorunlar yüzünden bu ekonomik sonuçlar ortaya çıkmıyor.
    ekonomik olmayan bir sorunu ekonomik model sistem tedbirlerle çözemezsiniz. 2002 2010 yılları arasında olduğu gibi dünya'da bollaşan dolar hacmi ile uygun finansman maliyetiyle, elimizde ki tüm karlı yatırım iştirakleri özel devlet şirketleri satarak başımıza dolar yağdırsak bile 3-5 sene sonra bu günden daha beter duruma düşeriz.

    ne mi yapmamız lazım?
    2 ...
  56. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2026 uludağ sözlük