iş bu entry üstteki entrymi destekler niteliktedir;
--spoiler--
''benim anlattığım hikaye çoktan bitti, sonrasında yaşananlar hiç olmadı''. ve "gerçek hayatta babalar ve oğullar ölümü yenip kavuşamazlar,kavuşa bilirler mi'' derken bu olayların başından beri hikaye olduğunu,yaşadıklarının gerçek olamıcak bi şey olduğunu vurgulamak istemiştir.
şimdi herkes ramizin bu sözüne takılıyo da, ee ilk sezon ömer ölmüştü ve ömer babasına kavuşmadı mı (siz buna ne kadar kavuşma derseniz) eğer ramizin söylediği bu söze, paralel evren veya alternatif son dersek baştan aşşağı ezelin yaşadığı olayların gerçek olmadığını vurgularız. ee buda demek oluyo ki yaşananlar olmuştur. ama hikayeyi bundan sora oğluna ezel anlatıcaktır.
--spoiler--
final sahnesiyle ilgili yorum yapmayanı zall sözlükten uçuruyormuş diye duydum. ben de bir şeyler diyeyim o yüzden.
o son sahnede can'a kapıyı açan kişi ezel ise, bu olabilecek en salt senaryo olurdu. ezel, can'ın her şeyi yavaş yavaş anlaması için 8 sene bekledi ve sonunda oğluna kavuştu. kapıyı açan kişinin kafasını kaşıması, o kişinin ezel olduğu düşüncesine olanak sağlamıştır.
fakat kapıyı açan ali de olabilir. ezel vedalaşırken can'ı ali'ye emanet etti. hikayeleri de azad'a bıraktı ve her sene bir bölüm okumasını istedi. can 20 yaşına gelip, gerçek babasının kim olduğunu öğrenip, fenere gitmiş olabilir. gerçi burada kapıyı açanın ali olması biraz garip olur ama işte seçenekler uyduruyoruz.
bir diğer senaryoya göre fenerdeki adam ömer olabilir. ezel değil, ömer. dayı demişti 'mutlu sonlar sadece hikayerlerde olur' diye. can, hiçbir kötü şey olmamış gibi tüm saf duygularıyla hikayeyi anlamış ve hayalindeki babasının yanına gitmiştir. onun hayali gerçek anlamda ezel olsa da, içsel olarak ömer'dir. ömer kapıyı açmış ve rüyalarda oğluyla buluşmuştur.
görüldüğü üzere 3 farklı senaryo uydurmuş durumdayım ki senaristlerin istediği de buydu. ucu açık şekilde bitirildi ve bu hikayeyi isteyen istediği gibi sonlandırdı.
ben hikayelere inanıyorum ve kapıyı açan kişinin ömer olduğunu düşünmek istiyorum..
--spoiler--
dayı her zaman bi adım öndeydi ve ezele ölüyken bile son oyununu yaptı, bi ihtimal varsa iç dediğinde ezele hayatın ne kadar mühim bişe olduğunu anlatmaya çalışıyodu,son sahnede de hikayenin buraya kadar olanını anlattım minvalinde bişe söyledi ramiz dayımız,yani ezel intihar ettiğini sandığı ana kadar, demek ki ne anlıyoruz? ondan sora ezel yaşamış ve bi sürü olaylar gelişmiş, ama biz hikayenin dayının son kurguladığı oyuna kadar olan bölümünü izledik,zaten bu hikayeyide bize ramiz dayı anlatıyodu.
--spoiler--
--spoiler--
motorla gelen can'ı ali yetiştirdiğine göre,yıllarca doldurur can'ı. can ezel'in oğlu olduğunu ve ezel'e yapılanları öğrenip soy ismini alır. cengiz ölmez ve fenerde yaşar. ezel trende tüm ölenleri gördü yani öldü. can, babası ezel'in intikamı için, girişte adama "babamı görmeye geldim" diyerek giriş biletini göstermiştir. aslında cengizden intikam almaya gelmiştir.
son oyun budur.
--spoiler--
not : kapının ezel'in açmış olmasını ben de isterdim.
anlamiyorum...ezel bade'ye gidiyor kartpostallari veriyor, aileme bir seyler yaz diyor. iyi de abim benim, bu aile salak mi? hadi kartpostallari bade yazdi. peki bunlar hic mi düsünmezler üzerindeki pulda niye atatürk var ve mühür niye türkiye mühürü?
van münüt: demek ki burada da bir sürü embesil varmis. yazik su ülkeye.
spotlara dizilesi final yapmış dizidir. spotlara dizmek gerekirse;
--spoiler--
-kara kuru can nasıl oldu da 18 yaşında sarışın-kumral oldu?
-şile de sivrisinek sezonu. adam başına konan sineği kovalıyor sadece başka anlam yüklemeyin.
-dizinin finali neden şile de? hazır gitmişken ne kadar çok sahneyi kotarsak iyidir. malum final bütçeyi zorlamayalım.
-önce bayıltan sonra ayıltan ve yüzüğe saklanabilecek bir dozla bunu yapabilecek kaç adet toz ismi sayabilirsiniz.?
-ölmüş iyilerin bulunduğu tren vagonu? lan eyşan neredeyse 69 bölüm kötüydü. son iki bölümde trene binme hakkını kazandı çakal.
-kenan mirzalıoğlu bilindiği üzere emlak kralı. cihangir için sinan çetin ne ise balat için de kenan o dur. son bölüm giderayak balattan ev alın mülkler değerlensin ayarı sanırım bu yüzden.
-bu çocuk 18 inden sonra ve 20 sinden önce götürdüğü hatunları nereye "götürdü". tamam mustangi var ama evi yok . azad yengeye mi rica da bulundu acaba "yenge akşam sinemaya gitsenize, tefoyuda götürün ha".
-final de dizinin sonlanması için çok az şey oldu ama filmi çekmek için de çok fazla şey oldu. Kalan "açıklanmayanlar" ile film çekilmez ama bu "açıklanmayanalar" ile dizinin bitmesi de çok adama çok soru sordurur.
--spoiler--
oyunculukta yardırmış dizidir. dizinin daha fazla bokunu çıkarmadan finale gitmesi de kalitesini bir kez daha belli etmiştir. oyunculuk demişken barış falay a sevgiler. hastasıyız.
her bölümü gibi final bölümü de alışagelmişin dışındaydı emeği geçen herkese teşekkür etmek gerekir zira zaten emeği geçen herkes bir şekilde hakkını almıştır diye düşünüyorum.
fakat final bölümünde fener'in orada ezel'in cengiz'i öldüresiye dövmesinden sonra cengiz'in ayağa kalkması imkansızdı bence o kadar güzel bir bölüme kendimizi kaptırsak da es geçilecek bir olay değildi.
ufak tefek hataları olsada türk televizyon tarihinin en başarılı dizisiydi denilebilir. bu da bittiğine göre geriye leyla ile mecnun kaldı. o da bittiğinde televizyonla tamemen alakamı kesecem galiba.
edit:kötüleyen arkadaş bu entrynin neresini beğenmedin cidden soruyorum ya ne var bu entryde.insanın ilk entrysi de kötülenmezki canım.
dayı ezel'e verdiği yüzükle ezel'e müthiş bir son hazırlamıştır. dayı ezel'e yüzüğü verirken "yeni bir hayata başlamak için tek bir sebebin varsa o zaman tak bu yüzüğü yeğen." demiştir. Ezel için o sebep aslında Eyşan değil Can' dır.
Dayı Hasan Sabbah'a selam çakarak o yüzüğün içine zehir değil Ezel'in yaşadığı acıları dindirecek bir nevi afyon koymuştur.Zira dayı Ezel'i intihara teşvik etmez. Yine Dayı "aşk, intikamdan güçlü değildir." diyerek Ezel'in intikam oyununu bitireceğini belirtmiştir. zaten trende sadece bahar'ın mutlu olup diğerlerinin hüzünlü olmasının sebebi sadece eyşan'ın ölmüş olmasındandır..
Dayı her zaman bir üçüncü yolun olduğunu söylemiştir. Üstelik final bölümünde de dayının bu sözü tekrarlanmıştır.Ne Ezel öldü, ne de Ömer oldu. Ezel üçüncü yol olan inzivayı seçti.
Ezel herkesten intikamını aldıktan sonra Can'a durumu açıklayamayacağını düşündüğünden, Can'a alıştıra alıştıra hikayeyi anlattırmıştır. Can aklında tek şüphe kalmayınca babasının yanına gelmiştir.
Ve belkide kapıyı açan adamın ezel olduğuna dair en önemli ipucu; kafa kaşıma sahnesidir.
Eyşan ile Ezel'in ilk karşılaştığı otel sahnesinde Ezel kafasını kaşımış ve Eyşan ilk kez burada Ezel'i bir yerden tanıdığı hissiyatına kapılmıştır. Yani kafa kaşıma Ömer'in karakteristik bir özelliğidir. Burada da bu vurgulanmıştır.
Tabi son ucu açık olarak bırakıldığı için; herkese istediği sonu düşünmesi için ipuçları serpiştirilmiştir. Benim arzu ettiğim final bu şekilde. "Finalde ezel öldü." diyenler için de yeterince ipucu mevcut.
Hasılı her bölümünü ayrı bir zevkle izlediğim türk televizyon tarihine altın harflerle yazılması gereken bir dizi idi. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Dizi sektöründe çıtayı bambaşka bir yere koymuş olan yapımdır. Final bölümünde her zaman yaptığı gibi ama daha da fazla şaşırtmış, hüzünlendirmiş, aniden sevince boğmuş ve en sonunda izleyicinin karın boşluğuna sert bir yumruk oturtmuştur.
isteyen istediğini desin ama türk televizyon tarihinin en kaliteli dizisi. "türkler dizi mi yapıyor yha, bak yabancılara" deyip de gossip girl izleyen ergen büyelere inat fazla kalitelidir. bir de 90 dakikalık diziyken ve iyiden iyiye sıçmaya başlamışken toparlamaları inanılmazdır. senaristlere kocaman bir teşekkür. pazartesileri yatağa yattığımızda şaşkınlıktan bir müddet düşünmemize neden oldukları, göt olmamızla zevk almamızı sağladıkları için kocaman bir teşekkür. türk televizyon tarihinin en kaliteli senaryosunu oluşturdunuz.
ezel'deki hiçbir ölüme ağlamamıştım. ezel boyunca ilk kez final bölümünde ağladım, ali'nin ezel'e vedasında. var ya barış falay gerçekten mükemmel bir oyuncusun. tuncel kurtiz ve haluk bilginer gibi iki efsaneyle, cansu dere ce kenan imirzalıoğlu gibi gerçek oyunculuğu bu dizi setinde öğrenen iki isimle, yiğit özşener ve burçin terzioğlu gibi gerçekten çok kalitei oyunculuk sergileyen iki isme rağmen şu dizide oyunculuğuyla en çok parlayan kişi sendin barış falay.
son bölümde içimde bir ukte kaldı. hayır deniz fener olayı değil. keşke o trende bir tarafta ezel'den olanları gösterirken diğer tarafta ölen düşmanlarını gösterselerdi. cengiz, kenan, temmuz gibi.
son bölümünü salya sümük izlediğim dizi çok azdır. film vardır ama dizi bir ya da ikidir. ezel' bu nadir yaşadığım olayı bana yaşattığı ve 2 sezondur pazartesilere anlam kattığı için teşekkürler.
bugüne kadar hiç bir dizide üzülme derecesine bile gelmemiş bir bünyeyi bile son bölümüyle ağlatan duygusallığın doruğuna çıkmış mükemmel dizi.o ne son bölümdür öyle ya, o ne oyunculuktur kenan, öl bit yani.kısacası hiç abartıyo demeyin o bir şahaserdir. hayranlıkla izlediğim tek dizi olmasıdan ötürüde bittiği için çok üzülüyorum.
Sonunda bitti finalin normal bitmesi zaten düşünülemezdi.Ezel değilmiydi bizi devamlı ters köşeye yatıran izledikten sonra kafamızda binbir soru işareti bırakan finalde buna göre olmuş Can'a kapıyı açanın kim olduğunu muallakta bırakarak sonlandırmışlar. Şimdi beni hangi dizi paklar bilemiyorum bütün emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
bu kadar muallakta bırakılmaz ki arkadaş. daha önceden değinilen ama üzerinden tekrar geçilmeyen konular var. mesela temmuz'un kardeşine değinmeden bitirmezler diye tahmin etmiştim ama yanına bile yaklaşmadılar. e hadi diyelim ki ezel'in içtiği toz öldürmediyse arkadan görünen o garip tip kimdir? tahminim şu yönde aslında. dayı o yüzüğü verirken tekrardan hayata sıfırdan başlamak için bir nedenin olduğu zaman bu yüzüğü tak demişti. o sebebin can olduğunu anladık. yani ölmemesi gerekiyor can için. o tip değişikliği ise ezel'in final fragmanında da gösterildiği üzere ezel bayraktar mezar taşının bir nevi açıklamasıdır. can gerçek ömer uçar'ın tipini bilmediği için ezel tekrardan yüzünü ve tipini değiştirerek ömer uçar olmaya karar vermiştir ki zaten aynı ömer uçar olamaz. çünkü hala hapishane kaçağı ve bu yüzden de suçlu.
oyunculuklar fevkaladeydi. kenan'ı geçtim de barış falay çok iyi oynuyor arkadaş. dizinin başından beri insan bir bölümde gevşemez mi yahu?
özet: kafamız sikildi. efsane olabilmesi için böyle bir son şarttı. kesin bir son yapmayacağını ben de tahmin ediyordum. artık dvd'sini alacağım ilk dizi olacak kendileri.
bir de pazartesi geceleri artık ne bok yeriz bilmiyorum.
--spoiler--
sonu belli olmayan dizidir. lost tarzı son yapmak moda oldu anlaşılan. her iki ihtimali düşündüğümüzde de (kapıyı ezelin açması ve ölmemiş olması, ya da ezelin ölmesi ve sonrasındakilerin dayının hayali olması) çelişkiler var. dayı benim anlattığım hikaye çoktan bitti, sonrasında yaşananlar hiç olmadı, çünkü gerçek hayatta ölüler bizle konuşmaz diyor. bu doğru ise sonraki sahneler tamamen hayal. ancak dayı yine aşk intikamdan güçlü değildir, her şeyi affedecek güçte arkadaşlıklar yoktur yaşadığımız yerlerde diyor. bunlar ise dizide zaten olan şeyler, ezel ali'yi affetti, ayrıca eyşan'a olan aşkı intikamdan üstün geldi. yani nereden tutulursa elinde kalıyor insanın. keşke dayıya o son konuşmayı yaptırıp muğlak bir son yaratmasalardı.
--spoiler--
son bölümündeki oyunculuklarla gözleri doldurmuş zaman zaman yaşlar akıtmış pek güzel dizi.
--spoiler--
final sahnesinde ilk başta noldu lan şimdi dedirttiyse de oturup soluklanınca ezelin ölmediği ve can'a kapıyı açanın o olduğu net bir biçimde gözüküyor. zaten senaristler de sonu insanın gözüne sokarak değil, iki senedir yaptıkları gibi bol bol beyin jimnastiği yaptıtarak vermişlerdir.
--spoiler--
ikinci sezon ilk sezon gibi olmasa da yine de türk dizilerine göre çıtayı bir hayli yükseğe koymuştur. hiç birşey ezelle behzattan sonra eskisi gibi olmayacak!