final sahnesiyle ilgili yorum yapmayanı zall sözlükten uçuruyormuş diye duydum. ben de bir şeyler diyeyim o yüzden.
o son sahnede can'a kapıyı açan kişi ezel ise, bu olabilecek en salt senaryo olurdu. ezel, can'ın her şeyi yavaş yavaş anlaması için 8 sene bekledi ve sonunda oğluna kavuştu. kapıyı açan kişinin kafasını kaşıması, o kişinin ezel olduğu düşüncesine olanak sağlamıştır.
fakat kapıyı açan ali de olabilir. ezel vedalaşırken can'ı ali'ye emanet etti. hikayeleri de azad'a bıraktı ve her sene bir bölüm okumasını istedi. can 20 yaşına gelip, gerçek babasının kim olduğunu öğrenip, fenere gitmiş olabilir. gerçi burada kapıyı açanın ali olması biraz garip olur ama işte seçenekler uyduruyoruz.
bir diğer senaryoya göre fenerdeki adam ömer olabilir. ezel değil, ömer. dayı demişti 'mutlu sonlar sadece hikayerlerde olur' diye. can, hiçbir kötü şey olmamış gibi tüm saf duygularıyla hikayeyi anlamış ve hayalindeki babasının yanına gitmiştir. onun hayali gerçek anlamda ezel olsa da, içsel olarak ömer'dir. ömer kapıyı açmış ve rüyalarda oğluyla buluşmuştur.
görüldüğü üzere 3 farklı senaryo uydurmuş durumdayım ki senaristlerin istediği de buydu. ucu açık şekilde bitirildi ve bu hikayeyi isteyen istediği gibi sonlandırdı.
ben hikayelere inanıyorum ve kapıyı açan kişinin ömer olduğunu düşünmek istiyorum..