Büs ekini tekerlekli olmasından, metro kelimesini de kendine ait ulaşım yolu olmasından almıştır. Trafiğe takılmadan gidersiniz süre tasarrufu sağlar ama Ben öğrenciyken kapıları açık giderdi bu taşıtlar. Çünkü yolcular arabaya sığmazdı, kapıda giderdi. içi taşak kokusundan arınsın diye metrobüs şoförleri her koltuğun altına naftalin bırakırdı ama nafile taşak kokusundan arabayı arındırmak mümkün olmazdı. Fortçu dayılara hiç değinmek istemiyorum zaten aykolik iyi bilir o değinsin.
--spoiler--
Fortçu dayılara hiç değinmek istemiyorum zaten aykolik iyi bilir o değinsin.
--spoiler--
Metrobüste değil de otobüsle bebek tarafına giderken denk geldiğim olmuştu. Adamı ortaköy'deki karakola götürmüşlerdi galiba.
Edit: o fortçu değilmiş. Poposunu ellemişti.
istanbul gibi bir kentte kelimenin tam anlamıyla kurtarıcı. Akşam iş/okul dönüşü zincirlikuyu'dan beylikdüzü'ne trafik derdi olmadan gidebilmek ne büyük bir lüks... Siz su gibi metrobüs yolundan akarken, e-5'te trafikte kalan arabalara el sallarsınız....
Bir de kalabalık olmasa...
Aşırı tercih etmediğim bir ulaşım aracı. Mecidiyeköy'e 97m'yle de kolayca gidebiliyorum. Acelem varsa mecbur biniyorum. Bir de söğütlüçeşme'den ve tüyap'tan dönerken çok iyi oluyor. Mesela geçen levent'ten metroyla taksim'e gidip oradan otobüsle devam ettim. *