sawyer'in matkap nuri kıvamına geldiği dizi, çakmadığın bir charlote vardı onada çaktın tam oldu ...haa bu arada duyduğuma göre sawyer adadan kaçar kaçmaz denizaltıyla istanbula sarıyer açıklarına demirleyecekmiş , behlül o yüzden bavulunu toplamış aşkı memnu ahalisi tedirginmiş dedikodular bu yönde ... *
gelecek bölüm olan ab aeterno da nihayet bize richard alpert karakterinin hikayesini anlatacak olan dizidir. bu bile 6 sezon izlemeye değer bence. richard olm richard lan!!
sawyer nasıl olduda polis oldu . o uçağa bindiğinde zaten dolandırıcının tekiydi . hatta hapiste yatmış , kızı bile olmuştu. yani geçmişi nerdeyse tamamen değişmiş izledik . black smoke sayid e söz vermişti nadya yı göreceğine dair , geçen bölümden görünen o ki sözünü tutmuş fakat kardeşiyle evlendirerek. yani bir şekilde şeytan misali adayları kandırıyor. sözünde duruyor fakat yamuk yaparak.
yani özet olarak sawyer jacop tarafına geçecek ve jacop ona paralel hayatta ikinci bir şans verecek. hayatını farklı yaşama şansı. jack-lock-hurley-kate-claire in hayatlarında sawyer ın yada sayid in hayatındaki kadar büyük bir farklılık görmedik henüz. ama eğer ilerleyen bölümlerde paralel evrendeki john lock yürürse o zaman teorimi daha net anlatabilicem.
widmore da black smoke u öldürmek felan istemiyor oda jacop a kızgın kesinlikle adadan sürüldüğü için benjamin e de keza.bence onunda amacı farklı. oda adayları yoketmek istiyor gibi geldi bana.
sawyer charlotte ile oldu çünkü bence juliet jack in boşandığı karısı.
sawyer kate e sen ve ben adadan gidicez diyince cinler tepeme çıktı kate uyuzunun da jack ne olacak dememesi ayrıca sinir etti. keşke claire şunu iyi bir şişleseydi.
neyse bu bölüm fena değildi. ama fena değil lafını lost için kullanmak bile şok edici eski lost nerde bu sezon nerde.
--spoiler--
bizim jacob sayid'in içine girdi. bak görürsünüz nerden aldım derseniz zaten kafası bir milyon takılıyor. kate claire ile mücadele ederken kurtarmadı. neden? çünkü jacob'un dokunduğu ölümsüz gibi bişey oluyor. dokunmadan levye ile ayıracak hali yoktu haliyle kurtarayım derken dokunacak ve bu sefer clairede o tayfadan olacaktı. sayid kılığında grubun içlerine sızdı büyük ihtimal.
--spoiler--
bu zavallı kate hiç mi mutlu olamayacak anlamadım, kızcağız adaya düşmeden önce de polislerden kaçıyordu, şimdi de kaçıyor. nedir benim kate'm in başında ki kara bulutlar böyle. kızcağıza ne ada da ne ada dışında rahat yüzü yok anlaşılan.
ayrıca claire'nin bıçaklı saldırısından sonra o ufacık masmavi gözlerinini pörtleterek bakışı da ayrı bi canımı yaktı. gitti ağaç diplerinde ağladı zavallı.
--spoiler--
sayid şşş sayid kate'ın ilk defa bir sözüne katıldım lan. "nen var kuzum" hakkaten ya, kız ölüyodu önünde. kate diye mi kıpırdatmadın kılını bile, insan neticede oğlum kendine gel. sen sen değilsin ya noldu sana?? şaşırtmaya devam ediyosun olmuyo böyle, içindeki "iyiler"i tapınak mı aldı yedi, o pis su sana mı karıştı?? anlamadım ki ya.. kısa sürede toparlanman dileğiyle...lütfen bak.
--spoiler--
sikko bir bölüm olduğunu söylemeliyim 8. bölümün. bir ters köşeye yatırmalar, anaaa şu işe bak lan demeler, şaşırtmacalar falan yoktu.
bundan dolayı pek öyle heyecanlı bir şekilde izlemedim.
gelecek bölümde umarım bunu telafi ederler. zaten kate'in olduğu her bölüm lost'un kara lekesi bence. kate'in şu ana kadar herhangi bir etkinliğini göremedik dizide. diziyi sıkıc hale getiriyor, sawyer'da ona nazaran öyle...
hala söylüyorum desmond olmadan bu sezon biterse senaristi ta iki kaşının ortasından vururum, hem de gözümü krpmadan, benjamin linus'ın soğukkkanlılığıyla!
jin ve sun'ın artık kavuşmasını istiyorum iyice türk filmine döndü durumları. ayrıca sawyer'la da charlotte ne alaka, bardaki kadının juliet olmasını bekledim ama nasip değilmiş..
--spoilerımsıbişi--
sanırım bu bölümdeki en iyi sahne claire'ın kate'e saldırdığı sahnedir. yalnız bu saldırı sırasından sayid'in tepkisizliği beni şaşırtmıştır. burada sayid'in ve claire'ın beyninin Lock tarafından yönlendirildiğini düşünüyorum. Olaydan önce de kate'in sayidteki garipliği farketmesi ve iyi misin diye sorması da beni destekler gibiydi. ha diceksiniz ki Lock niye böyle yaptı? o kadarını bilemiyorum ama belki de kate'in gözüne girmek içindir.
--spoilerımsıbişi--
widmore'un black smoke yanında olacagı teorisi şahsım adına sıçmıştır. Sawyer, Widmore elemanları tarafından yakalandıgında bi karede önceki sezonlardan hatırlayacagımız black smoke'un girişini engelleyen tel örgülerden çekiyorlardı.
6,sezon 8.bölüm ile sawyer'in bölümünü izledik. deniz altında kilitli olan ne sorusu ile 1 hafta daha ertelendi. artık merak etmiyorum sadece bekliyorum.
şahsi fikrime göre 6. sezonda kahramanlarımızın ada dışında yaşadıkları hayatlar adaya düşmeselerdi yaşayacakları hayatlar değil, jacob hayatlarına hiç girmeseydi yaşayacakları hayatlardır. tutar mı tutar.
içten içe derin bir şüpheyle senaristlerin sonuca bağlayamayınca, herşeyi az biraz şizofren kişiliğe sahip hurley kardeşimizin gördüğü bir rüyaymış gibi lanse edeceklerini düşündüğüm dizidir. zira bu dizinin en ottan bölümünde bile mutlaka hurley görünmektedir. ayrıca final sezonunda da kendisinin olmadığı bir bölüm bulunmamaktadır. şayet böyle bir durum vuku bulursa senaristlerin sadece benim değil, ben gibi birçok uludağ sözlük yazarının elinden ve dilinden çekeceği olduğu şüphesizdir.
izlemedim ama okuduğum bin küsür entariden(3121 entariden hepsini okumamı beklemeyin) edindiğim izlenime göre
yapımcılarını "ulan girdik bir dizi işine, her şeyi de birbiriyle karıştırıp b.k ettik nasıl çözeceğiz bunu" diye kara kara düşündürten dizidir.
benden söylemesi çözülmez bu dizi, bir tane bile mantıklı açıklaması yoktur olanların.
ya yapımcılar "maddi yetersizliklerden dolayı diziyi bitiremiyoruz" diye halley kuyruklu yıldızlı yalan söyleyecekler ya da dizideki herkes aslında uzuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnn bir rüya görmüş olacak. yok bunun başka çözümü.
paralel evren felan yok gibi benim kanaatimce. uçağın kazasız belasız inişi ve daha sonrası kara dumanın verdiği vaatlerin gerçekleşmiş hali diye düşünmeden edemiyorum.
Şuanda 2 tane zaman var bir adadaki birde ada olmadanki
ama 2 sindede dolaylı yoldan aynı seçim yapmaya zorlanıyorlar sanki
Benjamin BS nin teklifini kabul edecekti gücü seçip tekrar adanın sahibi olucaktı yada iyilerin(şuanlık lost bakarsın iyi sandıkların kötü kötü sandıkların iyi çıkar) yanında kalacaktı iyilerin yanında kalmayı tercih etti. Aynı olay ada olmadan devam eden hayatta yokmuydu ya müdür olup alex'i iyi bir gelecek beklememesini seçecekti yada gücü seçip müdür olacaktı yine alex'in daha iyi olacağı yolu seçti.
Sayid de kimseyi öldürmeyeceğini söyledi ama kardeşini hastanelik edenleri öldürdü aynı şekilde tapınaktakileride.
Kate'de Claire yardım etmeyebilirdi taxiden attıktan sonra ama oda tapınakta yaptığı gibi Claire yardım etti. Jack için 1şey bulamadım bulan varsa söylesin.
Yani hertürlü kaderleri onları böyle seçimler yapmak zorunda bırakacaktı.
(bkz: diye düşünüyorum ben)
durduk yere nefes nefese kalan son bölüme kadar da hiç bir şey açıklamayacak dizi. hatta suni bir finalden sonra türkvari bir hezeyanla asıl finali sinema filmiyle yapacaklarmış..*