şu ana kadarki en iyi bölümü olmasa da hani trt1'deki stadyum programında maçların kırılma anını seçiyorlar ya aha işte bu bölümde öyle bir bölümdü.
o değil de Yine soluksuz izletti kendini lost!
6. sezon 9. bölümü, lost tarihinin en iyi bölümlerinden olmuştur kanımca. şu bölümü herhangi bir sezonun finaline koysanız sırıtmazdı, 6. sezon hariç tabii. gerisi çok ağır spoiler, read at your own risk.
- richard abimiz de şaka maka 140 yıldır yaşıyormuş yahu. bu kadar fazla olmasını beklemiyordum açıkçası ben.
- insanın bu bölümden sonra iyice black smoke'un tarafını tutası geliyor. bana bir kaç bölümdür jacob tanrı da man in black tanrının elinden kurtulmaya çalışan şeytanmış gibi geliyor. hoş durum öyle olsa jacob niye öldü de yerine aday arıyor? belki de şeytandan kurtulması için yapılması gereken düzenli olarak varolan sistemi yenilemek, sonuçta jacob öleceği zamanı da kendi tasarlamış. öyle olmasa richard'ı zamanında altettiği gibi ben'i de altederdi öldürme işlemi sırasında.
- o kadar süre adada kala kala richard iyi ezberlemiş ortamı. gece falan dinlemeden şak diye buldu kolyeyi gömdüğü yeri. tebrik etmek lazım.
- man in black ne zaman aksiyona geçeceğini iyi biliyor. richard'ın tam anlamıyla yaşamdan ümidini yitirmesini izledikten sonra çıktı ortaya. jacob ile aralarındaki fark da burada zaten. man in black insanların artık hayatlarında hiç bir ümit kalmadığı zaman gittikleri bir psikolog görevi görüyor. jacob ise adaya insan getirmekten başka hiç bir işe karışmayan bir bünyeyken "peygamberi" olarak richard'ı atıyor. burada çizilen portre de "insanlara doğru yolu göstermezsen mutlaka kendilerini şeytanın kollarına bırakıverirler" gibi bir şey oluyor. enteresan.
- jacob'ın yumrukları da felaketmiş yahu. iki üç kroşede yığdı richard'ı yere. helal olsun.
--spoiler--
alınan son salı bilgilerine göre bugün yayınlanacak ab aeterno adlı richard merkezli bölümde jacob, black smoke(100 yıl önce görülen hâli) gibi kişileri de göreceğiz.
--spoiler--
jack-kate aşkı: yürümedi.
sawyer-kate aşkı: hiç başlayamadı.
said-shanon aşkı: shanon öldü.
said-ıraklı kadın aşkı: kadın öldü.
claire-charlie aşkı: charlie öldü.
sawyer-juliet aşkı: juliet öldü.
daniel faraday-charlote: charlote öldü.
hurley-libby aşkı: libby öldü.
sun-jin aşkı: jin öldü sanıldı.
desmond-penelope: yıllarca ayrı düştüler.
dizide yolunda giden tek ilşki vardır o da rose-bernard aşkıdır.
--spoiler--
sawyer'ı artık lost hatunları da kesmiyor, prison break'teki hatunlara da el atmaya başlamış. ya o değilde, sawyer ne ara polis oldu, uçağa bindiğinde dolandırıcı değil miydi? hapise girip çıkmamış mıydı? yanlışlıkla adamın birini öldürmemiş miydi? ya benim kaçırdığım bir nokta var, ya da senaristler kendi yazdıkları diziyi unuttular.
--spoiler--
artık bulamaç olmustur, yormustur , yorulmustur.o derece ki sadece o paralelde devam etseler kabulumdür, hem orası bence daha heyecanlı,sawyer polis felan ,benjamin ögretmen... bana daha ilgi cekici geliyor.yani normalde biri kıyıya gidecez o barakaların oldugu yere deyince , sonra o carlıs widmor u görünce öeeh diyesim geliyor artık.iyi ki bir sacmalık yapıp diziyi arsivlemeye karar vermemişim.
--spoiler--
flocke, geldiğinden beri "eeğrın, dey tuk may saağn" diye öten claire'e sonunda bir tokat yapıştırarak hepimizin içinde kalanı yapmıştır, içimin yağları eridi yeminle.
--spoiler--
06x09 ab aeterno yapım ekibi tarafından yapılan oylamada 9.60 puan alarak 6. sezonun final bölümünden sonraki en müthiş bölümü olacağının sinyalini vermektedir. izlemek için çıldırıyorum. kafayı yemiş olabilir miyim diye düşünüyorum mütemadiyen.
2 sezonluk diziyi 6 sezona yayan parayı görünce elleri kaleme giden klasik Türk yapımcılarının sahip olduğu vasfa sahip yapımcılardan ve senaristlerden oluşan 2-3 gizem yaratarak farklı olduğunu herkese inandıran gereksiz ve saçma gizemden başka bi olayı olmayan vasat dizi.
--spoiler--
dizinin başından beri sanki jacob iyi black smoke kötü gibi gösterdiler ya bize. şimdi john locke'n içindeki black smoke'a benim kanım kaynamaya başladı arkadaş. sanki hep iyi zannettiğimiz jacob aslında kötü, black smoke iyiymiş gibime geliyor. az kaldı sonunda göreceğiz bakalım.
--spoiler--
--spoiler--
Diziden sürekli çakallık, ayak oyunu bekleyenler; 6x7. bölümdeki benjamin linus hayal kırıklığını 6x8'deki sawyer'ın performansıyla unutmuşlardır.
8. bölümü ile sayid'e uyuz kaptırtan, kate'i azıcık sevdirten dizi. her ne kadar sawyer odaklı olsa da bölüm, sawyer'ı zaten biliyoruz. şeytana pabucunu ters giydirmez. o pabucu alır...
Başlamadan önce ilahi dinlerin aksine olan bir felsefeden bahsedeceğim:
alles - teori
Net iyilik veya kötülük yoktur. Baştan beri izleyeci sürekli olarak Jacob iyi BS kötü diye düşünerek yorumlarda bulundu. Halbuki böyle bir durum söz konusu değil. ikisininde kendi içinde iyi ve kötü davranışları var. Yani Lost bir iyi-kötü, light-side, dark-side savaşı değil.
alles- teori
Adada adaylardan bahsediliyor ancak aday seçimi mümkün olmayacak. Lost, klasik devam eden döngünün ( Desmond'a söylendiği gibi) kırılmasıyla bitecek. Yani ne Jack ne Sawyer ne de bir başkası yeni Jacob ya da yeni BS olacak. ( Yeni BS olmak olayı ise tam bir saçmalık olarak akla geliyor, anladık Jacob aday arıyor dai BS'nin zaten öyle bir amacı yok - bu söylenti nerden çıktıysa...)
Peki özel güçler ne?
insanlık için varoluştan beri en büyük güç zamandır. Yunan mitolojinin en büyük tanrısı Zeus'un babası, yani Kronos - zamanı kontrol edebilmekteydi. Yani insanoğlu çok eskilerden beri zaman kontrolüne karşı düşkündü.
Adanın manyetik gücü, olağanüstü düzeyde bir enerji yaratıyor ve bu geçici zaman boşlukları yaratmayı sağlıyor ( tıpkı Einstein'ın solucan delikleri gibi). Ada zamanda hareket edebildiği için adada bir döngü söz konusu.
alles - uludag sözlük
Jacob ve BS bu adanın gücünü anlamış iki kişi. Ada zamanlardan bir döngüde, Antantis olarak Mısır egemenliğinin zamanına düşüyor. Hem Mısır hem Yunan uygarlıkları adaya tapınmaya başlıyorlar, ankh, tawaret ise burdan türüyor ve bu yüzden adada bulunuyor. Daha sonra ise zaman döngüsünün değişmesi ile ada bir anda yok oluyor. Bu da Atlantis'in sular altına gömülmesi olarak mitolojide yerine buluyor.
Daha sonra Dharma adayı bilimsel verilerle keşfediyor ve deneylere başlıyor. Kutup ayılarının kullanılma sebebi adayı zamanda hareket ettiren odanın soğuk olması. Peki neden soğuk. Manyetik alan etrafındaki enerjinin büyük miktarını çekiyor ve kalan az miktarda ısı enerjisi ortamın buzula dönmesine neden oluyor.
Peki Jacob'ın güçleri nerden geliyor?
Jacob manyetizma gücünü kullanabilen biri - bunun nedeni adada geçirdiği oldukça uzun zaman. Adaya gelen insanların zaman-döngüsü bozuluyor. Örneğin, Jacob Lock'a dokunduğunda Lock dirilmedi sadece zamanı değişti bu yüzden başka bir zamanda canlı olacağı için canlanmış gibi göründü.
Sayid öldü, ancak başka bir döngüde canlıydı, zamanı değişince de canlanmış oldu.
Kısaca Jacob dokunduğu kişinin zaman döngüsünü bozuyor. Bu da kişinin yaşaması gereken hayatının gidişatını bozuyor. Yeni flashside'larda gördüğümüz gibi Jacob dokunmasa hayatları daha farklı olacaktı.
Richard nasıl yaşlanmıyor.
Bu kadar anlatımdan sonra basit değil mi? Jacob zaman-döngüsünü bozdu ve vucüdu sürekli belli bir zamanda kapalı kaldı. Zaman geçsede Richard örneğin 1400 yılında yaşıyor.
BS, adadan gitmek istiyor PEKi NEDEN?
BS ve Jacob adanın zaman döngüsü gücüne sahip kalmış iki kişi. Bunlardan biri adaya terk ederse, diğerinin de otomatik olarak zaman döngüsü eski haline gelcek. Jacob adanın gücünü yitirmemesi için BS'yi zorla tutuyor. BS ise gitmek istiyorç
Bunu şöyle düşünün: Jacob ada için çalışıyor, BS ise banane adadan kendi hayatımı yaşamak istiyor diyor.
Kısaca Lost Jacob'ın takıntısı ile BS'nin özgürlük isteğini anlatıyor.
Daha sonra biraz daha ayrıntılı ve yorumları cevaplayarak tekrar düzenleme yapacağım.
ağır spoiler içerir dikkat
--spoiler--
Şimdi bu sezon paralel evren,muhabbetleri var,ayrıyetten Locke efendi,hatch'i patlattığından beride zaman kaymaları mevcut.Bu adadaki hayatla,pararlel evreni birleştirmeleri gerekecek bir şekilde.
işte kilit burda.Jhin'le Sun bilmem kaç yıldır görmüyolar birbirlerini,hatta Sun 2000 lerdeyken Jhin 70 lerde bile takıldı.Şimdi bu ikisi bir araya gelince ne olacak.
Hemen söyleyeyim.Yıllardır biriken enerji açığa çıkacak,hidrojen bombası etkisi,böyle bi aydınlık falan derken zaman bir kayacak,Hooop,paralel evrenle gerçek zaman birleşecek.
--spoiler--
burada* da dediğim gibi tekrar ediyorum son 8 bölümdeyiz, gerçi çekimler bitmiştir herhalde set çalışanlarına oylama yaptırılmış hangi bölüm kaç puan alır diye, karakter odaklı bölüm olayına son verilsin artık. bu sezon, 42 dakikanın 15 dakikası zaten dizinin sonunda karakterler şimdi ne yapıyor olayı, biz bir de her hafta genel çerçevede tek bir karakterin maceralarına katılıyoruz. afedersin ama banane sawyer charlotte ı yatağa atıp maç yaptıysa a.ına koyim, resmen tribüne oynuyorsun j.j.
--spoiler--