israil'de suriye, ırak, ürdün'de hristiyan halka hizmet veren kilise sayısından daha fazla cami var.
israil'de çalışan doktorların ve hemşirelerin yarısı, müslüman-arap kökenli.
sünni üstünlükçü arapların yaşadığı ülkelerde, hristiyanlara, ezidilere, kürtlere, kıptilere ve diğer azınlıklara korkunç etnik temizlik politikaları uygulandı. sadece 20.yy'da 1 milyondan fazla yahudiyi araplar katletti.
orta doğu'da hristiyan nüfusunun, müslüman nüfusuyla eşit oranda arttığı tek ülke israil. çünkü bedeviler çoğulcu bi kültüre sahip değiller, orta doğu'nun kültürel zenginliğini aparteit kimlikle tarihten sildiler.
panarabist ihvancıların yahudi anlatısı, tıpkı nazilerin üst-insan söylemi gibi ideolojik histerilerden ve tüm dünyayı fethetme kaygılarından beslenmektedir, hiçbir geçerliliği ve doğruluğu yoktur:
yobazlar sadece israil'e (küçük şeytan ) değil,
abd'ye, rusya'ya, çin'e (büyük şeytanlar ) ve kendileri gibi bedevi zihniyetli olmayan tüm müslüman halklara düşman: https://galeri.uludagsozluk.com/r/2469279/+
evrim kuramını, felsefeyi, mantığı, aklı reddeden insanlardan ne bekliyorsunuz ki, bize söyledikleri her şey yalanmış.
bana bi tane arap ülkesi gösterin ki, doktor-hemşire nüfusunun en az %25-50'si, yahudi, hristiyan, ermeni, rum, kürt kökenli olsun ve bu çoğulcu kültüre saygı göstersinler. https://galeri.uludagsozluk.com/r/2469280/+
arap kültürü = bedevi tribalizmi + klana sadakat kültü + sürü psikolojisi.
hamas'ın filistin'de gerek müslüman araplar adına, gerekse çoğulcu kültür için inşa ettiği bi tane kurum var mı? amerika'dan gelen milyon dolarlık bağışlar olmasa, israil'e komşu olmasalar gazze ve west bank bi hiç.
bilim, teknoloji namına hiçbir üretimleri yok.
seküler israil, onca tecavüze, onca katliama, onca cinayete rağmen kendi içinde kültürel değerlere, teknolojiye, yapay zeka yatırım yaparken, yahudi toplumunu inşa etmekle ilgilenirken dinci araplar gariban çocukların rızkıyla terör tünelleri inşa etmekle meşguldü.
seküler israil, kadınları ve çocukları korumak için sığınaklar üretirken dinci bedeviler, kafa kesen psikopatları korumak için sivil binaların altına terör tünelleri inşa etti.
attığım onca görsel kanıta, veriye dayalı biçimde yanıt versenize eğer yalan söylüyorsan,
arap coğrafyası sadece yahudi israil'e değil, hristiyan almanya ve amerika'ya da düşman,
türkiye'yeye de düşman,
iran'a da düşman,
komünist çin'e de düşman,
rusya'ya da.
kendilerinden olmayan hiç kimseye saygıları yok. çoğulcu kültürden, devlet geleneğinden tamamıyla yoksunlar. bu yüzden ya şiiler başta, ya sünniler.
ya kürtler iktidarda, ya da araplar,
her şey demografik üstünlüğe dayalı. bedevi style.
almanya'da yaşayan müslüman sayısı ve cami miktarı,
arap ülkelerinde bulunan hristiyan sayısıyla, kilise miktarından (büyük çoğunluğu harabe, cemaati bile yok. roma döneminden kalma. ) çok daha fazla. lol. bedevi tribalizmi + klana sadakat kültüne hoş geldiniz.
almanya'da yaşayan müslümanlar ve yahudiler, arap ülkelerinde yaşayan hristiyanlardan ve etnik azınlıklardan çok daha mutlu,
çok daha özgür üstelik.
Amerika ve israil'in el altından selefi örgütleri bu henüz gelişememiş ülkelerin başına bela dip ve bu yolla bu ülkeleri koyu cehalet ve sefalete mahkum etmesi peki?yazarımız küresel aklın elindeki araçlar vasıtasıyla kitlelere ezberlettiği klişelere hapsolmuş balon düşünceleriyle yazadursun bakalım.
20.yy'da (1920 lerde ) peydah olan filistin vilayeti (ürdün merkezli ), ingiliz idari birimiydi. tıpkı ırak ve suriye mandaları gibi, lol. arap ulusal hareketi mısırlı lider abdülnasır döneminde ortaya çıktı, 1950-60'larda. panarabistler ve ihvancılar filistin'i o zamandan beri tüm yahudilere karşı soykırım uygulamak ve katletmek için bi tür truva atı olarak kullanıyor.
emperyalist osmanlı ve ingiliz-fransız müdahalelerinden önce, araplaşmış orta doğu coğrafyasında, içsel dinamiklerle açığa çıkan tek bi çoğulcu yapı (mezhepsel-etnik demografiye, klana sadakate, bedevi tribalizmine dayanmayan ), tek bi kurum ve teşkilat gösterebilir misiniz?
"modern" polis, posta, itfaiye, sigorta, bankacılık kurumlarının varlığına dair tek bi örnek gösteremiyorsanız eğer, tezimi ispatlamış olacak ve mantıksal çelişkiye düşeceksiniz.
ayrıca arap-emevi-bedevi tarihinde bu çoğulcu kültür mevcutsa bile mezopotamya, kenan medeniyetinin kalıntıları olduğunu (fenike, kartaca, akad, babil, sümer ), bunların bedevi kültürünün yerleşmesi ve sistematikleşmesiyle 15-21.yy aralığında tamamen kaybolduğunu savunuyorum.
orta doğu ve kuzey afrika'yı arap coğrafyasına indirgeme hatasına düşmeyin sakın. israil'le suriye'ye bakınca bile net ayrımı görebiliyoruz. ikisi de semitik kökenli. fakat sorunun kaynağı bedevi-iç arabistan-emevi kültürü ve hanbeli-selefi ekolü. diğer tüm mezhepler, abbasilerin emevileri kanlı biçimde devirmesiyle, fetihler sonucu doğan siyasi etkileşimlerle ortaya çıktı. arap-islam geleneğinin hala radikal olması da bu yüzden. arap tarihinde pogromları, köleliği, yahudilere ve hristiyanlara yönelik ötekileştirme gibi eylemleri kutsayan çok sayıda pratik-geleneksel uygulama vardı. emevi tarihine ait tüm şeriyye sicilleri, fetvalar, fıkh külliyatı da tezimi ispatlıyor.
argümanım bugün bile arap coğrafyasının geneli için doğru mısır, ürdün, yemen, libya'dan suriye ve ırak'a kadar. israil'de müslüman-yahudi nüfusu baş başayken, ve doktor-hemşire rakamlarının yarısı müslüman kökenliyken, tüm arap ülkelerinde aktif biçimde hizmet veren, açık, aktif kilise sayısı da, hristiyanların oranı da, avrupa ve israil genelindeki müslüman oranı ve cami sayısına oranla çok düşük. orta doğu'da çoğulcu bi kültür yok. tüm kanıtlar bu tezi güçlendiriyor ve ispatlıyor.
masum kürt, dürzi, ermeni, şii, farisi çocuklarının acı çekmesine niye seviniyorsun? suriye'de 700 bin kişi öldü. yemen'de, sudan'da 1 milyona yakın kadın ve çocuk sünni-sünni, sünni-şii, esad-ışid çatışmalarında yaşamını kaybetti.
mezhep ve din üstünlükçü tribalist arapların demografik açıdan kontrolü devraldığı ülkelerde, etnik azınlıklara karşı katliamlar bile tam gaz devam ediyor: dürzi, yezidi, ezidi, süryani, nusayri, kürt, türkmen, farisi, ermeni v.s.
kullanıcı adın niye kürtleri hedef alıyor, lol. burada hamas militanları hariç, masum arapların ölümü için sevinen hiç kimse yok.
--spoiler--
masum kürt, dürzi, ermeni, şii, farisi çocuklarının acı çekmesine niye seviniyorsun? suriye'de 700 bin kişi öldü. yemen'de, sudan'da 1 milyona yakın kadın ve çocuk sünni-sünni, sünni-şii, esad-ışid çatışmalarında yaşamını kaybetti.
la adam onlara sevindiğini söylemiyor ki*kendi dötünden çalıp kendin oynuyorsun.Dün komünist çinci olup bugün Siyonizm'e ve kapitalizmin kabesi abd ye dönen fırıldak biri olarak tam bir doğulu arap kurnazlığı örneği gösteriyorsun.
Burada bir soykırım işleniyor. An itibarıyla Şu soruyu vicdanıma soruyorum: çocuklar ölürken sen ne yaptın? Şiir yazdım, entry girdim, tweet attım.
Keşke elimden daha fazlası gelseydi.
Sesli düşünüyorum,
Gidip savaşamam, bu bir kara savaşı değil çünkü. Kara savaşı olsaydı bile askerlikten muaf tutulmuş biri olarak... offf! yok ya, 37 yaşında, günde 2 paket sigara içen iri ve cüsseli bir adamı kara savaşında ne yapacaklar? Yok işte, cidden elden bir şey gelmiyor.
iki tane pezevenk dünya'yı ele geçirmiş, parmağında oynatıyor. Olan masumlara ve çocuklara oluyor.
ABD’lilerin çoğunluğu Filistin devletini destekliyor
ABD’de yapılan ankette, katılımcıların yüzde 57’si bağımsız bir Filistin devletinin kurulmasını desteklediğini bildirdi.
ABD merkezli araştırma şirketi Gallup’un son anketine göre, ABD’lilerin israil ve Filistin’e ilişkin tutumlarında, önceki yıllara kıyasla belirgin değişimler gözlemlendi. Demokratların yüzde 65’i Filistin’e, yüzde 17’si israil’e sempati duyduğunu belirtirken, bu grubun görüşlerinde son bir yılda kayda değer bir değişim görülmedi. Cumhuriyetçilerin yüzde 70’i israil’e, yüzde 13’ü Filistin’e daha fazla sempati duyduğunu aktardı. Bu grup içinde israil’e duyulan sempati, 2024’e kıyasla 10 puan düşerek 2004’ten bu yana görülen en düşük seviye oldu.
cumhuriyetçiler zaten aipac lobisine bağlı.
demokratlar ise j street'e bağlı.
aipac en katı israil lobisi. netanyahu'nun bir numaralı finansörlerinden.
j street ise daha barış yanlısı bir lobi. hatta bu lobide müslümanlar da bulunuyor. joe biden, trump, netanyahu gibi isimler j street tarafından ağırlıkla eleştirilmekte.