son yaptığı açıklama doğrudur, yanlıştır, ilkelidir, talihsizliktir vesair toplarına hiç girmeden çok naif bir tespit yaparak vaziyeti kendisine özetlemek istediğim mhp genel başkanı.
ne dediğinin, ne yapacağının, neye karar vereceğinin bu kadar önem arzetmesi, o çok muhabbet beslediği (!) hdp'nin barajı geçmesi sayesinde olmuştur. hdp barajı geçemese idi aldığı %16 oy ile, ne söylediği kimsenin sikinde olmayan, kemik oy yüzdesine, kopan bu kadar tantanaya rağmen, milliyetçi muhafazakar seçmenden sadece %3 ilave edebilmiş, sıradan, başarısız, ilelebet muhalafete şartlanmış bir partinin lideri olacaktı ve ne dediği, kime atarlandığı kimsenin umurunda olmayacaktı.
dileğimiz; hdp'nin başarısı ile gelen kazanımların üzerinde daha fazla tepinmeden milletin bekası neyi gerektiriyorsa onu yapmasıdır. bunun ne olduğu ile alakalı basit bir seçmen olarak benim zerrece bir firkim yok. sonucuna katlanacağı, makul gerekçeli her kararına saygı duyarım.
akp, chp ve hdp ile koalisyon için toplanıp anlaşamazsa ve mhp koalisyona yanaşmazsa erken seçim olursa ciddi anlamda oyları artacaktır. akp'nin chp ve hdp ile yakınlaşması en azından akp'nin tabanından mhp'ye geçiş gösterebilir.
seçim sonrası açıklamalarıyla her türlü koalisyona kapısını kapatarak muhtemelen türk siyasetini ve halkın uzlaşma beklentisini kitleyecek kişi olduğu ortaya çıkmıştır. çare erken seçim demektedir, lan daha yeni seçim oldu, halk da dedi işte uzlaşıp koalisyon kurun diye, bir seçim daha olsa ne olacak, vergilerimizden milyon tl'ler gidecek gene boş yere. sonuçta gene % 15-16 oy alacaksın, ne değişecek? geçmişte gittin işte erken seçime, parlamentoya giremedin kapıda kaldın. biraz yapıcı ol da, partiyi devlet su işleri mantığında, genel müdür koltuğunda ben oturayım da gerisini boşver şeklinde yönetme.
özetle: türk milliyetçiliğinin daha genç, yapıcı, zeki ve dinozor olmayan bir lidere ihtiyacı vardır, açık ve net!!! aksi taktirde bu yönetim kafasıyla yakın gelecekte demirtaşlı hdp'nin de altında kalır mhp'nin oy oranı. yenilenmeye ihtiyaç vardır.
aslinda yeri gelince cok sevke getirebilen ve cok yerinde konusan bir parti baskanidir. gezi zamanı erdogani bin bozkurtumla gelirim arkada bakmadan kacarsin deyip agir elestirmistir.
klavyesi olan konuşuyor boş beleş. sağ seçmen ağırlıklı bir ülkede kaç seçim kaybettiğini saysan bahçeli'nin, hesap makinesi gerekir. bay melatonin eğer sen "beyinli" olarak hâlâ bahçeli'den medet umuyorsan türk milliyetçiliği için, o beynini sorgula bence, ya da bir yokla yerinde mi diye???
ya arkadaş fanatik bahçeli taraftarı vesaire olabilirsiniz ama bir durun düşünün. bahçeli, daha seçim sonuçlarını okumaktan, değerlendirmekten aciz. halk uzlaşı, koalisyon istiyor. bahçeli buna yanaşmıyor, görmezden geliyor, ülkeyi bir seçim ortamı belirsizliğine daha -belki oyumu biraz daha arttırırım varsayımıyla- sokmaya çalışıyor. bu mu ülkenin iyiliğini isteyen siyasetçi???
seçim sonrası açıklamalarının iki yönü olan ve bunlardan birisinde mevcut şartlar altında koalisyona kapılarını kapatan ama diğerinde de aslında koalisyona kapısını açan siyasetçi.
maalesef seçim sonrası konuşmasının büyük kısmını izleyemedim. ama dinlediğim kısmında yaptığı atarın dışında ciddi şekilde "istikrar" "ülkenin selameti" "koalisyon kurma zarureti" gibi şeylerden bahsediyor. akpnin ve daha doğrusu erdoğanın geçmişteki icraatlarına ve söylemlerine vurgu yapıyor.
bahçelinin tüm koalisyonlara kapıyı kapatacak kadar siyasi akıldan nasibini almamış bir siyasetçi olmadığını varsayıyorum. bu durumda yaptığı açıklamadan şunu anlıyorum:
- akp çözüm süreci adı altında başlattığı süreci devre dışı bıraksın.
- tayyip erdoğan parlamentodan ve dolayısıyla akpden elini eteğini çeksin.
- akp mhp ile uyumlu bir politika izleyeceğine dair bir ön söz versin.
- biz de bu ve benzeri şartlar altında yeni akp ile bir ortaklık kuralım. memleket hükümetsiz kalmasın, istikrar kurulsun.
bahçeli bir şeyin gayet farkında. bugün akp darma duman olsa ve merkez bir sağ parti kurulsa, bahçelinin koltuğu hiç olmadığı kadar sallanır. şimdiye kadar adeta hiç bir şey yapmayarak oyunu yüzde 17lere çıkaran mhp, bir gecede barajın altında kalabilir. o yüzden de bu seçim sonuçlarına göre en rahatsız olması gereken parti mhp.
mhpnin sürekli yükselen kürt hareketine vaat edebileceği hiç bir şey yok. parlamentoda bu durumda olan tek parti. bahçelinin "akp-chp-hdp birleşsin" çağrısının altında yatan da bu. mhp hdp ile ve akp ile bağ kurmayarak ve bunun haricinde de neredeyse hiç bir şey yapmayarak bugünkü konumuna geldi. ama bu siyaset şimdi uçuruma sürükleniyor. çünkü mhpnin bu pasif stratejisi, akpnin tek başına iktidar olduğu, çözüm süreci altında akpnin pkklı ve hdplilerle görüştüğü, yerine göre iş birliği yaptığı, tamamen statik bir türkiye programı üzerine kuruluydu. şimdi ise statik türkiyenin sonuna geldik. artık tek parti iktidarı yok. hdpnin baraj korkusuyla bağımsız girdiği parlamentoda vekillerinin yarısının baltalandığı bir türkiye de yok. ufukta 4 senelik bir hükümet de görünmüyor. dört tane partinin yarışacağı bir seçim de...
bahçelinin gaz sancısı bundanmış gibi geliyor bana. ama şunu unutmasın ki risk almayarak, karda yürüyüp izini belli etmeyerek, suya sabuna dokunmayarak oynadığı politika oyununun sonuna geldi. şimdi artık kendisi için en büyük risk, risk almamak. korkak oynamak. ya çıkacak ve akp ile pazarlıklı bir hükümet kuracak. çıkacak, çatır çatır şartlarını koyacak masaya. diyecek ki, erdoğan oturduğu yerde otursun. malum bakanlar ve kişiler hakkındaki davalar ivedilikle görülsün. cezasını çekecek olanlar çeksin. biz de yeni bir akp ile koalisyon yapalım.
ya da tıpkı kılıçdaroğlunun son yıllarda chpde yaptığı gibi mhp içerisinde bir reforma ve revizyona gidecek. neredeyse 20 yıldır ekmeğini yediği milliyetçilik türküsünün içini dolduracak. kürt meselesine bir çözüm üretecek. siyasal islam ile arasına ne kadar mesafe koyacağını, ne kadar yan yana duracağını açık açık anlatacak. milliyetçiliğinin ne ölçüde etnik olduğunu ve ne ölçüde kapsayıcı olduğunu açıklayacak. kısacası ne olduğu belli olan bir mhp yaratacak ve bir dahaki seçimde seçmenin karşısına onunla çıkacak.
en akıllı stratejiyi izleyen liderdir; adam 1999'da, 2014'te başına gelenleri iyi biliyor bu nedenle biz türklerin tarihte önemli politikası olan izle ve gör taktiğini uygulayacak. özellikle büyük konuşanlara bakacak ve ona göre hareket edecek. ne demişlerdi akp ve avaneleri "sen dsp ile nasıl koalisyon yaparsın" sonra "sen chp ile nasıl ortak aday çıkarırsın" bütün bunlar akp'ye fayda sağladı ayrıca "chp ve mhp, hdp'nin barajı geçmesini istedi alın görün" diyen dangalaklara bahçeli "oslo görüşmesini unutmadı bu millet gidin hdp ile kurun ayrıca çok istiyorsanız chp'yi de yanınıza alın biz ana muhalefetiz." diyerek akp'ye hodri meydan demiştir. aslında bahçeli erken seçim olasılığını gündemine çoktan almıştır bu durum mhp'ye oy kazandıracaktır. eskiden olduğu gibi mhp'nin mevzuya bodozloma atlmayacağı kesindir. ayrıca akp dara düştüğünde mhp'ye koşacaktır helal olsun lider devlet bey ecdadın gibi böyle akıllı siyaset yönet...
tüm omurgasızlara inat koalisyonu reddeden liderdir.
ulan omurgasızlar bahçeliyi eleştirirken her iki lafınızdan birisi ah o 3 lü koalisyon dönemi yokmu bizi mahvetti dersiniz şimdi ne değişti de koalisyon kurmuyo diye ötüyosunuz bu kadar omurgasız olmayın.
Eline çok büyük bir koz geçti. Kilit noktada duran parti o. Akp'de kendi yanına çekmeye çalışacak. CHp-hdp'de. Yapacağı hamlelerle bir sonraki seçimde başbakan, ana muhalefet lideri veya baraj altı bulabilir. Çok dikkat etmesi gerekir.
45 gün içinde akp hdp ile ya da CHP ile koalisyon kurmadığı taktirde umarım ortalığı velveleye vererek dizginleri eline alır. ilk açıklama yapanlar mutlaka kazanacaktır. %16,5 oy ile iktidar ayağımıza gelmiştir.tereddüt gösterme reyiz!
13 yildir akpye sallayan, atip tutan,
ama iş icraate gelince,
ilk defa yüce divana yollayıp yargılama fırsatı eline geçmişken,
oyunbozanlik yapan liderdir.
iktidarın ekmeğine yağ sürendir.
türk siyasi tarihinde ikinci dönüm noktasına gelmiş lider.
birinci dönüm noktası apo denen hıyarı asmaması. parti hala toparlanamadı. şimdi ikinci dönüm noktasına gelelim akp mhp koalisyonu. yapacağı tek şey var akp ile masaya oturacak ve şartlarını sunacak. işte çözüm süreci diye tabir edilen şeye son vermeleri gibi şartlar. ayrıca içişleri bakanlığı olmazsa olmazlardan olur. bahçeli yakar cigarasını bekler akp'nin cevabını.
Kendisi ile alakali goruslerimi daha onceki entrylerde belirttigim siyasi kisilik. Ama dun aksam babamdan ogrendigim koalisyon donemindeki rahsan ecevit olayi beni derinden etkiledi. Kendisine katil diyen rahsan hanim ile koalisyon kuran sonra ozur dileme ayagina 80 oncesi fikirlerini biraz siddetle savunan buyuk dava adamlarina dava kardeslerine hakarete cevirmis ve buyuk insan dedigim devlet bahceli bunu ozur olarak kabul etmistir. O yuzden kendisi ile alakali daha cok arastirma yapmaya karar verdim ve buraya daha detayli bilgiler yazmaya calisacagim.
fetoşun itlerini,israil, cia ve chp medyasını çok pis morartmış olan kişilik.
arkadaş, herkes sanıyordu ki mhp, şak diye hdp ile koalisyona oturacak.
zira fetoş köpeğinin mhp ye sızdığı, ülkeyi de chp eliyle yönetebilmek için bunu hazırladığı söyleniyordu.
lakin oyunu bozmuştur.
şimdi mhp olmadan ak partisiz bir koalisyon mümkün değil.
eh mhp de teröristle masaya oturup kendi ipini çekecek kadar saf değil gördüğümüz gibi.
2 seçenek var.
mhp, akp ile koalisyon yapar ki mhp seçmeni bunu çok yadırgamaz... hele ki pkk ile masaya oturmaya kıyasla çok daha olumlu bakar.
diğer seçenek ise erken seçim. bir ihtimalde bu, seçimden sonra kimse aynı oyu alırım diyemiyor. kimse arttırırım da diyemiyor.
ha ayrıca şu kurulan oyunu bozduğu, pkk ya eyvallah çekmediği için de adamın dibidir.
ık mık etmeden, oy derdine düşmeden çatır çatır konuşan ve şu sözüyle kalbimi bir kere daha fetheden, kıymeti bilinmeyen lider.
"akp ve hdp aynı yolun yolcusudur buyursunlar koalisyon kursunlar biz muhalefette oluruz."
Proje mi üretecek? Aç bak kardeşim MHP nin projesi bellidir... Senin bu proje dedin baraj mıdır okul mudur yol mudur? Onuda deyiver hele bilelim ülkücüler olarak.
3 parti özerklik konusunda projelerini dillendirdi birde açıp bahçeli nin kurultayda yaptığı konuşmayı dinleyin proje neymiş ülkücü reaksiyon neymiş görürsünüz. Ulan önüne gelen devlet beye sallıyor adam kasımpaşalı değil ya gandi gibi yarım akıl arkama takıl değil ya demirtaş gibi mekaplı haysiyetsiz değil ya... Salla babam salla!
Seviyeli dürüst adam gibi adamlar istenmez bu memlekette. Ben Ülkücü olarak razıyım Allah'ta ondan razı olsun! Dik durmaya devam ettiği müddetçe %1 oy alsa dahi tek ülkücü olarak kalsak dahi yılmayacağız yıkılmayacağız başaracağız!