.......Bırakın o güya liberal aydın tayfası, kendi cemaat despotizmi içinde kaybolup gitsin.
Türkiye de asker siyaset sahnesinden çekilirken, onlar askerden beter bir zulüm rejiminin neferleri haline gelsin.
Bizlere yakışan; gerçek, çağdaş, çoğulcu bir kurumlar demokrasisini savunmaktır.
inanın Sezen, bu yeni insan profilinin en güzel örneklerinden biridir.
halkın sesine kulak veren, onun bestelerini yapan ve ennihayetinde onunözgürlüğü için sözlük yazarlarından farklı olarak bir kere ama bir kere anayasa reformunu okuyup, mantığını kullanıp evet diyeceğini açıklayan sanatçımızdır.
fazlaca abartılan arabesk şarkıların sahibesi, akp baş destekçisi, neoliberal solun kankası ve viski masalarında ekürisi, solculuk, "özgürlükçülük" oynamya çalışan oportunist küçük burjuva.
istanbul'da sokakta yürürken rastladığı hemşerilene "Hey izmirli, baksana" diye laf atacak kadar çok sever doğduğu şehri. Çocukluğu da ayrı alemdir. En yakın arkadaşı pakize Suda'dır, yemyeşil Behçet Uz parkı'nda bütün gün bisiklete binerler birlikte. Kumandan tabii ki Sezen'dir. Bu neşeli çocuk, becerikliliği ile ailesinin ve mahallenin gözbebeğidir. Şarkı söyler gibi konuşur, üç buçuk yaşında okumayı öğrenir. inanılmaz doğrucudur. Okula gelen müfettişi bile fırçalar. Kavgacıdır; adaletsiz bulduğu her konuda manavla, bakkalla, büfeci ismail Abi'yle, komşularla. Bir yandan da düşler kurar, günün birinde büyük bir şarkıcı olacağını hayal eder.
sadece o yazdı, o besteledi diye, bütün şarkıları ayakta alkışlanan, eleştirilmesi tabu olmuş, ondan bahsederken hep "sevgili sezen " diye söze başlanan, açılımın ne olduğunu bilip bilmeden atlayan "sazan aksu" adlı şahsiyet
son zamanlarda belden asagi vuruslara karistirilmaya calisilan kisi. bir zamanlar kendisini yere göge sigdiramayan sözlük yazarlari bile bu oyuna gelmislerdir, hic mi vicdan kalmadi, hic mi vefa duygunuz yok yillardir kimin sarkilariyla asik oldunuz, kim sizlerin duygularinin tercümanligina soyundu? Insanoglu nankör diye bosuna dememisler. siyasi görüsünü desteklemek zorunda degiliz ama 35 yili bi cirpida silip atmak, nefretle klavyenin tuslarina basmak??? Neymis efendim halkin tepkisinden korktugu icin konser vermiyormus yuhh beee kendisi taaa gecen sene 2010 yilinda koser vermeyecegim dinlenecegim demedi mi? gecen sene de acilimi destekliyorum dediginde pespese acikhava tiyarosunda verdigi konserde merdivenlerin bile dolmasi buna ne diyorsunuz eger bu bir ölcüyse? yapmayin dostlar yapmayin iciniz biraz cizzz etsin sonra cok gec timsah gözyaslari dökmeyin, gaza gelmeyin, okuyun, inceleyin, ne demis, neden destekliyorum demis. Kardelenler icin cagdas yasami destekleme dernegi ile calisan kimdi? Tek kurus aldimi o onlarca konserden, CD satislarindan??? Mehmetcik icin sarki yazan kimdi? Hrant Dink icin agit yapan kimdi? Ülkedeki yanlislari yermeyip, dogru yapilanlari övmeyip kösesine mi cekilmeliydi? Sanatci ülkesinde olup bitenlere sessiz kalan midir? Konserlerinde akp nin politikalarini akp lilerin önünde elestiren kimdi? Tabii nerden bileceksiniz bir kisim yazarlarin gazi daha kuvetli geliyor. Belkide iyi oldu Sezen etrafindaki kuru saksakci tabakayi bu olayla silip atar umarim, onu asil sevenler oda biliyor ki sarkilarina, kisiligine söz söyletmemeye devam edecek.
bestelerini taksitle satıyormuş. eğer kredi kartına 12 ay vade farksız satış yapar ve de ekstra bonus verirse ben de beste alacağım kendisinden.
kaynak: http://fotoanaliz.hurriye...9198&p=4&rid=4369
Aslında (#8167240) altına imzamı atarım, bundan daha mükemmel ifade edilemez Sezen aksu fenomeni. ve kabul de ederim, sanatçıların sorumluluğunun toplum düzenini belirleyecek şekilde oluşmasını. belirli bir siyasi görüşünüz olup, bu siyasi görüş hükümete egemen olduğunda da onları pekala destekleyebilirsiniz.
ama demokrasiyi araç olarak gören, söylemlerinde sosyal adalet, insan hakları ve demokrasiden bahsedip, uygulamada aksini yapan bir partinin adeta yalakalığını yapmak çok aşağılık bir konumdur. tarkan'a veysel eroğlu nun tavrı var daha mürekkebi kurumadı. bunu kimseye layık göremezken, şarkıları bünyeme işlemiş birinin bu kadar alçalmasını hazmedemiyorum.
bu yazdıklarımı komple baştan yazabilirim, çünkü bir komplo teorim var; o da sezen aksu nun da tehdit ediliyor olduğudur. gerekçe de belli, kendisinin uyuşturucu bağımlılığını sanırım bilmeyen az. yarın bir gün tehdit aldığı, bu sebeple bunları söylemeye itildiği yönünde bir açıklama yaparsa hepsini geri alacağım. o zamana kadar repertuarımda bir ayıklama yapmam gerekiyor, üzgünüm.
1982-1998 arası, hani firuze'den adı bende saklı'ya kadar türk pop müziği sezen aksu'ydu. çıkardığı her albüm tekrar tekrar dinlenesi, rakkas'la eğlenilip, unut'la içilip dertlenesi şarkılardı içindekiler. severdik, dinlerdik her daim.
fakat son zamanlarda* gözle görülür bir düşüş olduğu apaçık ortada müzikal anlamda. ne çıkardığı albümler dinlebilir oldu, ne konserleri izlenebilir. kaldırıp kimin diye baktığın her kötü bestede sezen aksu imzası var günümüzde, parayı veren herkese bestelerini verir oldu, buna manken bozması şarkıcılar dahil.*
şimdi de evet propagandacısı oldu çıktı, neden diye sormaya gerek yok, o da diğerlerinden biri. her devrin adamı denir ya, sezen aksu cuk oturuyor bu tanıma. belli ki korktuğu bir şeyi var, belli ki bazı şeylerini hükümete yaranıp örtbas etme peşinde. yoksa bir insan a deyip, b yapmaz. eğer biraz önce bahsettiğim nedenlerden ötürü yapmıyorsa bunu ikiyüzlü olur ki bu daha fena.
sonuç olarak şöyle bir arkama baktığımda ben sezen aksu'yu milenyuma getirmedim, 98'de bıraktım. arada anarım 80'leri, 90'ları dinleyip.
chp li postal sevdalıları tarafından "nasıl olurda bizim istediğimiz oyu vermezsin!" denilerek linç edilmeye çalışılan sanatçımız.
bir türkiye cumhuriyeti vatandaşı olarak sezen aksu "istediği" oyu vermekte ve hatta isterse oy pusulasını alıp , kağıttan uçak yaparak atmakta "özgür" dür.
bakın kelimeye dikkat, "özgür"...
ne imiş postalcı arkadaşlar? "özgür " imiş değilmi?
tekrar edelim hep beraber öz-gür.
tabi siz hayatınızda bu kelimeye yakın bir şey düşünmediğiniz için garipsemiş olabilirsiniz.
herhalde sanılmaktaydı ki "sezen aksu nun tapu su chp de" , arkadaş sen bir cumhuriyet sisteminde yaşıyorsan eşşek gibi kabul edeceksin , istediği oyu atabilir. bu onun sanatçı kişiliğini de etkilemez.
kendisi tehtit ediliyor olabilir gerçektende.
kk dan "umarım telefonları dinlenmiyordur" gibi manidar bir laf geldiğine göre chp tarafından tehtit ediliyor olması mümkündür.