Expertiz raporu araba eski olduğu için kabul etmiyor: arabam rezil vurulmadığı yer kalmadı biz bunu perte çıkaracaktık bir enayi arıyorum nasıl kakalayayım birilerine kardeş anladın.
130'a bi honda civic 1.4 iS vardı burda, 1 ay önce 130 bin yüksek fiyatlı sayılıyordu honda civic'ler için. 110, 120 falandı çünkü piyasa. Araba iyi demekti yani 130'sa fiyatı. Neyse satmış herif arabayı. arabayı alan adam ilana koymuş hem de önceki sahibinin çektiği fotoğrafların bazılarını aynen koymuş. Fiyat 180 bin olmuş ahahaha. Lan naptın 1 ayda arabaya ferrari motoru mu taktırdın aq. Sikeyim böyle araba piyasasını ya tam komedi.
babamda var. 2003 yılından beri bizde. önden kazası yok. tek bagaj kapağı değişik. sağ 2 kapı boyalı. geri kalan orjinal. 205 bin km de. hiç tüp takılmadı. ciddi alıcılar yazmasın çünkü satmıyoruz.
devletin kesinlikle müdahale etmesi lazım bu siteye, Arkadaş 30 yıllık hurda arabalara bile korkunç rakamlar yazılıyor, piyasayı allak bullak ediyor bu site.
dün akşamdan beri kapalı sitedir, sunucu problemi yaşıyor.
Ayrıca da devletin kesinlikle müdahale etmesi lazım bu siteye, Arkadaş 30 yıllık hurda arabalara bile korkunç rakamlar yazılıyor, piyasayı allak bullak ediyor bu site.
hahahasss.
adamin biri network solutions i sahibinden.com'un sahibi olduguna inandirip sunucu adreslerini degistirmis. olay patlayinca network solutions durum acikliga kavusana kadar kaydi komple silmis.
olm milyon dolarlik is yaptiginiz sitenin domain adini dogru duzgun korusaniza. mallar ya.
ilan ücretleri konusunda iyice insafsızlaşan site. neredeyse ilanlara her ay zam geliyor ve ilanın yayında kalma süresi sadece 30 gün. şuan en düşük ilan 725 tl, kalın kabartılı yazılısı 850 tl, adına pro dedikleri daha süslü püslü olanı 3500 tl civarında. bari 3 aylık falan olsa hadi neyse diyeceğim ama 30 gün için bu ücretler bence yüksek.
bu site kapatıldığında al satçılar sayesinde şişen ikinci el piyasası düşüp uygun bir hale gelecektir. yoksa külüstüre kafasına göre fiyat koyup daha çok araba piyasasını şişiren olacaktır.
Kesinlikle piyasanın yükselmesinde etkisi olan.
Başa tutturulmuş olan Premium galeri denen araçların neredeyse hepsi ortalamanın çok üzerinde fiyatlarla listeleniyor.
ilk araçların pahalı gözükmesi sanki piyasanın arttığı izlenimini oluşturuyor.
Halbuki 7-8 araba aşağı indiğiniz zaman en güncel araçlar daha uygun fiyatlarla eklenmiş olmasına rağmen bu başa tutturulmuş ilanlar sayesinde piyasa artıyor görüntüsü ortaya çıkıyor.
emlakçı gözüyle kötü bir ilan platformu, çünkü sürekli para istemelerine karşın gözle görülür bir iş yapmıyorlar.
Mesela ortalama 2000 liralık doping yüklemesinde görüntüleme sayısı %10 bile değişmiyor. Aynı parayı hepsiemlak'a verdiğinde performans bariz artış görüyor. o yüzden garip fiyatlı dopinglerini hiç ciddiye almayın, tamamen hikaye.
statları şişiriyorlar da diyebilirsin ama hepsiemlak'tan çok daha fazla arama alıyoruz bu ara.
bence biraz paraya doydular, onun da rehaveti var.
Geçen hafta ikinci el araçlara göz gezdiriyordum bir tane 2014 model lineayı favladım. Akşam üstü bildirim geldi aracın fiyatı 100k birden düşmüş. 625 binden 525 bine çekmiş satıcı taraf. Satıcı taraf dediğim bir galeri. Bir aracın fiyatı bir haftada nasıl oluyor da 100 bin birden tak diye düşebilir ? Bilen varsa özelden yazarsa sevinirim.
ikinci elde işler (otomobil bazında konuşuyorum) gayet iyi.
bunu biliyor olmamın 2 sebebi var.
ilki, sahibinden.com da üst düzey yönetici bir arkadaşım var. kendisi son 1 ayda trafiğin ve satışların arttığından bahsediyordu.
ikincisi de son 15 günde hem araç satan hem de alan biri olarak piyasanın tahmin ettiğiniz gibi kötü olmadığını söyleyebilirim.
keza arabayı sadece 6 gün içerisinde sattım.
alacağım arabaya karar verirkende, favoriye aldığım araçların yarısı bir sonraki güne satılmış oluyordu. ilan sürelerinin bitmediğini ve araçların gerçekten satıldığını da şuradan biliyordum. adamları harbiden sattınız mı olm diyerek arıyordum.
elbette bahsettiğim dönem, senenin son ayı ve gelmesi beklenen zamlar ve vergiler sebebiyle piyasa vites arttırmış olabilir.
yılın ilk çeyreğini bekleyip verileri görüp ona göre yorum yaparız yine.
şimdiye kadar buradan hiç alışveriş yapmadım bundan sonra da yapar mıyım bilmiyorum. satıcıların çoğu alıcıyı nasıl kazıklarım cebemi doldururum mantığında olduğu için uzak durulması gerekiyor.