--spoiler--
adaya düşenler arasında bi kısır döngü söz konusu olabilir. claire şu anda ölen fransız kadının yerinde. o da adaya geldiğinde hamileydi. ve bebeğini adada kaybetmişti. aynı şekilde kafayı yemişti. o tuzaklar da claire ın başının altından çıkmış gibi geldi.
eğer uçak düşmeseydi nolurdu olayı da, kurtulanların o hayatta bi şekilde yollarının zaten kesişeceğini göstermek için olabilir. hepsinin birden başı büyük bi belaya girebilir. ya da büyük bi vurgun yapabilirler. * ya da tekrar adaya göndermek için uğraşan bi takım dış mihraklar ortaya çıkabilir. belki de 2 sonla bitebilir. ya da 2 hayattan birinde ölenler diğer hayatta yaşamlarına devam edebilir. ya da 2 durumu birbirine bağlayabilirler. falan filan olur işte.
kaç senedir kafayı yedim lan bitirin şu diziyi. ya da bitirmeyin ne biliyim *.
--spoiler--
tüm soruların yanıtlarını son bölümde vermek için iyice boka sardıran dizi olmuştur. gizem uyandırılmak isterken iyice saçmalamaya başlamıştır.
diziyi bu günlere getiren kahramanlara bakılınca; sawyer yandan yemiş durumda, jack etkisiz eleman gibi tapınakta tepinip duruyor, john zaten mefta oldu yerinde black smoke dolanıyor, o çakallık ve zeka abidesi benjamin ise şamar oğlana dönmüş her gelen bir tane şaplatıyor.
bir an önce toparlanmazsa hepten yok olacak dizidir.
öncelikle zaten bu kadar cevaplanmayan soru var iken soruları cevaplamayıp üstüne bir de bu kadar kötü bir bölüm yapmalarını esefle kınıyorum. 15 bölüm kala bu kadar kötü bir bölüm yapma lüksleri olduğunu da düşünmüyorum.
bu bölüm herhalde lost tarihinin en boktan bölümüydü. sadece claire ve biraz daha konuşsa lost'Daki herşeye vakıf olmamızı sağlayacak olan the others elemanı siyahi abimiz vardı (justin) ilgi çekici olarak.
-bölümde daha çok kate'in kevaşeliklerini izledik. taksiyi kaçırıp sonra geri dönüp claire'ı almasını ve alırken de lütfetmiş gibi davranmasını, hala jack mi sawyer mı karar verememesini, sawyerın kıçından ayrılmamasını , sawyerdan ayarı alınca (yüzük ve evlilik olayı) "öhü öhü" diye ağlamasını, bunların arasında da en büyük ayarı jin'Den almasını ("peki sen kimi umursuyorsun ki kikate") vb. izledik.
-sawyer ve kate'in illaha da bir yerlerden kaçmaya çalışıp, ayakbağı olmalarını ve sorun çıkarmalarını izliyoruz. hadi sawyerın bahanesi var. aşkı öldü. gerçi sorun çıkarmak da kate'in göbek adı. onun için bu mevzuyu geçelim.
-paralel denilen evrende de mutlaka lostielerin hayatlarının birbirleriyle kesiştiğini de öğrendik. hatta yine kate'in clair'ın yanında bulunması ve ona hamilelikten dolayı yardım etmesi, ada'Da da olan bir şeydi. yani hala bu gördüğümüz dünyadaki lostieler adayla bağlantılı. gerçi aradaki kate-jack bakışması ilginç geldi. birbirlerini tanımıyorlar ama birbirlerine tanıdık geliyorlar sanırım. ama niye aynı şey birbirlerini ilk gördüklerinde (kate jackin kalemini çarptığında) olmadı o zaman? neyse bunları çok da sallamıyorum...
-ada'Da sayidin iyileşmesine sevinmiştim ama bu bölüm işler değişti sanırım. bence içerisine giren şey konusunda çoğu kimse yanıldı. içerisine giren şey ne black smoke ne de jackob bence. daha değişik bir şey. black smoke'un çalışma sistemini locke'un kopyasını kullanmasından biliyoruz zaten. bu sayid black smoke olmadığı ve diğerleri (the others) de sayid'i öldürmeye çalıştığından bunun jackob da olmadığı sonucuna ulaşıyoruz. tabi bu nacizane düşüncem. ayrıca ben hala miles'ın sayid'E olan garip bakışındayım. o da zaten bu garipliği (sayidin içine giren şeyi) farketmiştir. bir de bu konuyla ilgili jackob'ın onun yaşamasını sağlayın sözüne karşın doben niye sayidin ölmesini istedi ve niye bunu jack'i kullanarak yapmaya çalıştı? bunlar da kafa karıştırıcıydı.
-bu bölümde geçen bir diyalog da dikkatimi çekti. doben ve jack arasında geçen bir diyalog :
jack - "sen buralımısın?"
doben - "hayır herkes gibi buraya getirildim."
jack - ?/()?
doben - "sen çok iyi bilirsin!!!!"
-clair'ı uzun zaman sonra görmek gerçekten çok hoştu. hele son sahnede orman'Da jin götünü kurtararak ortaya çıkması daha da güzel oldu ama o da kendi güzelliğinden kaybetmiş ve pejmurde bir şey olmuş sanırım. neyse sonunda kayıplardan birinin ortaya çıkması da birşeydir. enfeksiyon kaptığına da inamıyorum şahsen. bence o çekik gözlü genelde bizimkileri yiyici sözler ediyor. bu konuda da yalan söylemiştir bence. artık vincent, yaşlı aşıklar ve walt'un gizeminin ortaya çıkmasını bekleyeceğiz. hakikaten de bu vincentı çok merak ediyorum. ne olayı var bu köpeğin anlamak istiyorum.
-bu bölümn en ilgi çekici karakter ise ilk paragrafta da bahsettiğim justin karakteriydi. bizim lostieler bu adamı vurmayıp da bir rakı masasına oturtsalar adam adanın bütün gizemlerini dökülecekti sanırım. inşallah ölmemiştir. sevdim keratayı.
-yeni promodan anlaşılacağı üzere yeni bölüm en favori karakterim john locke üzerinden gidecek. fake olan john sawyerı kafalıyacak sanırım. sonrasını hep beraber görücez. tabi bu kate odaklı bir bölüm olmadığından çok daha ilgi çekici olacağını tahmin ediyorum.
claire the maybaybiii nin geri döndüğü dizi. Çok boktan bir son bölüm vermiştir bizlere ama bu da bir hazırlık bölümüdür kanaatimce. Hevesle 9. bölümü bekliyorum zira bu sefer Richardın Flash( back - forward - side) ları olacaktır ve birçok soruya cevap verecektir.
--spoiler--
sonu nereye gidecek deli dana gibi merak ettiğim dizi. ulan 6 yıldır oramızı buramızı yırtıyoruz. ne oldu ne olacak diye? eğer finalin'de beklenen etkiyi yaratmazsa hakkımı helal etmiyorum.
--spoiler--
- sayiiiiiidddd! what are you doing? sakın ölme haa!
- jack, şu hap yutma sahnen çok hoşuma gitti. zekiceydi, afferin. böyle ol işte. "because i have to!" diye amele gibi gezme ortalıkta.
- kate, seni severim bilirsin. ama sawyer a hemen yakınlaşma öyle. bırak yasını tutsun adam. ama jack le de tekrar beraber olursanız çok üzülcem ya. sen yine biraz bekle. sawyer la aranızda bi şeyler başlar.
- benjamin'im, john'ım! siz olmayınca koca bi boşluk oluyo dizide. hep gözüm sizi arıyo.ama eski ben ve locke u arıyo ya! bi kendine gel benjamin. piskopat ünvanını kaptırdın lock'a. olmuyo valla.
dizinin ismi yanlış konulmuştur. ''questions'' olması gerekmiş aslında...
ilk sezonlarda bir adadan kurtulma çabası vardı. buna çabalarken adanın gizemleriyle de tanışıyorlardı. ancak şimdi noldu? yok melek kavgası, yok jacop, yok black smoke... eskiden hiç değilse biraz gerçekçi geliyordu. philedelphia deneyi falan... şimdi sırf ticari kaygıdan dolayı diziyi uzattılar. üstüne üstlük son sezona gelmiş hala seyircinin kafasında bir milyon tane soru oluşturma peşinde senaristler. yok jack'in sıçtığı bokun içinde fıstık tanesi mi vardı, fındık tanesi mi? vsvs... son sezonda bari kasmayın be! zaten boka yardınız. en sonunda olayı şahin k'ya bağlıyacaklar bitecek böyle giderse...
arkadas berbat bir gun geciriyorsun, isine giderken sabahin korunde kar yagisi yuzunden 1 saatin yolda geciyor, sonra ise vardiginda sana cemkiren patronunla dalasiyorsun, dosyaydi ivirdi zivirdi. ve aklinda sadece eve gidip sicak bir bardak cay ile lost izleme hayalleri kuruyorsun tum gun. eve varip lost'u indiriyorsun, bitiyor ve sen ekrana bakarak oylece mal gibi bakakaliyorsun. Hani zaten bolum adindan da belliydi. Kate denilen miyminti karinin hakkinda gidecegini biliyorduk ama boylesine berbat bir bolum beklemiyordum. Tarihinin en kotu bolumlerinden biriydi. Gunumun icine daha da edilmis oldu, sagol lost.
Kate kaltagini dizinin basindan beri hic sevmem. o oyle agzini yamulttukca birisi buna okkali bir tane gecirse suratina diye hep soyler dururum. hatta ölsün diye oyle dualar ettim ki öldürmeyen senarist öldürmüyor arkadas bi gebermedi gitti. bir jack'e verir bakar olmadi gider sawyer'a yaltaklanir. boylesine gereksiz bir karakterden basyapit bir bolum beklemek zaten bastan hata. soz konusu desmond iken soluksuz izledigim bolumler nerde bu nerde. Arada bir sayid olmasaydi yuzune bakmayacaktim ya kate neyse..
--spoiler--
-bizim japon havanda birseyle ezdi, toz haline getirdi sonra kagidin icersine koydu. ben adam jack'e ilaci toz halinde verecek derken kagittan kapsul cikti. toz halinde ki ilac hangi arada derede kapsulun icine girdi anlayamadim orasini.
-sayid'i cok az gosterdiler, ben durumu biraz aydinlanir derken adamin ici giderek karariyor. en azindan bunu japon abimizden ogrendik. sayid jack'e icmemi istiyorsan icerim dedigi zaman jack'in bakislarindan ilaci sayid'e vermeyecegi pekala anlasiliyordu.
-yine japon abimiz sayid'e iskence ederken bir ara benim icim birbirine gecti sanki. ah be sayid sen bu hale dusecek adam miydin? senaristler size sesleniyorum. bi delikanli sayid kalmisken bari onu harcamayin!
-miles sayid'e neler oldugunun farkinda fakat icinde tutuyor soylemiyor. sayid'e attigi bakislardan bu bariz belli oluyor.
-yine sayid'e ilac veriyorlar, zehirleyerek oldurmek icin. 1 haftadir her yerde sayid'in icine jacob girdi denildi, durdu. eger ki jacob sayid'in icine girmis olsaydi, icersinde su an da buyumekte olan bir karanlik olmazdi. biliyoruz ki jacob siyah tarafi degil beyaz tarafi temsil eder. peki jabob degilse o buyumekte olan karanlik nedir ya da kimdir? o karanlik kalbine ulastiginda sayid kimin tarafina gececek?
-japon'un sozlerinden anladigimiz kadariyla claire'in de icini disini karanlik kaplamis. o da karanlik kusaga gecis yapmis. peki o halde claire'in jin'i kurtarmasi arkasinda ki sebep ne?
-jacob'in olmeden once bahsettigi savas karanlik ve aydinlik iki tarafin arasinda mi gececek?
--spoiler--
kisacasi yeni sorular uretmeden oteye gidememis vasat bir bolum.
6.sezon 3.bölümüyle abukluk yapmaya devam eden dizidir. sırf dizi takip edilsin merak olsun diye sonlara doğru bi atraksiyon yaptılar. ne gösterdiler ki ne teori üretelim şimdi.
--spoiler--
6.sezon 3. bölümü ne ayak bu kate bölümü ile istenilen heyecanı vermedigini düşündügüm ama son anda tapınaktaki dogen in claire için söyledigi ve sayyid içinde belirttigi durum biraz olsun güzelleştirdi durumu. uçak düşmedi ve herkes hayatına devam ediyor ama yine belirli kişilerin hayatı birbirine entegreli gidiyor. verilmesi gereken çok cevap var umarım basit şekilde bitirmezler. bu bölümde locke ve ben abimizide görmek isterdik ama ada da üst düzey sürtük modeli kate yi izledik.
--spoiler--
nedense hiç sevemedim bu kadınıda..kendimce dip not.
abc kanalında yayınlanan amerikan dizisi. türkiye de cnbc ile geriden, digitürk dizimax ile birebir yayınlanmaktadır. 6.sezon yani final sezonunun 3.bölümü ile bugün internete düşmüş bulunmaktadır. jhon locke ve hurley reyes karakterleri dikkatlice izlenmelidir.