mib roseun ( siyah ) jacop ise bernard'in ( beyaz ) vücüdünu ele geçirecek ve aslında birbirlerini duydukları nefretin bastırılmış cinsellikleri ve açıklayamadıkları aşklarının dışa vurumu olduğunu anlayacaklar.
zaman yolculuguyla gecmise gidip adada beraber ve birer ölümlü olarak yaşamaya karar verecekler.
ilk sezon iskeletleri bulunan "adam and eve" aslında rose ve bernard olacak. yani mib ve jacop. kızları da melez güzeli illana olacak hatta.**
- - final bölümü spoiler - -
claire evlenmediği ve babası da biyolojik olarak cristian shepherd olduğu için ada kanunları gereği aaron da bir shepherd olabilir. Adada falan da doğduğu için oyum onundur.
kutup ayısı muhabbetine hala cevap vermeyen dizi. unuttunuz mu lan yoksa köftehor senaristler? yoksa açıkladınızda ben mi kaçırdım? yoksa herşey ince bir espiriden mi ibaret?* dizi türk dizisi olsa çöl-kutup ayısı-bahtsız bedevi(bu adamlarda bahtsız sonuçta, çöl yerine adadalar) üçlüsüne gönderme var diyeceğim de yok değil.
son yayınlanan bölümüyle* senaristlerin akıllardaki sorulara cevap vereceklerine olan inancımızı arttırmış dizidir.
bundan sonraki kısım spoiler içerir. izlemeyen bakmasın. bakarsa da bana küfür etmesin. küfür ettiğiniz falan kulağıma gelirse kalbinizi kırarım.
--spoiler--
ceykıb aday kadrosu açıklandı son bölümde. gelin, adayların performans durumlarına hep beraber bir göz atalım.
4-john locke: aday kadronun dikkat çeken isimlerinden biriydi. ne yazık ki son anda kadro dışı bırakıldı. birçok lost otoritesine göre yeni ceykıb olma ihtimali oldukça yüksekti. gerek adaya olan inancıyla gerekse kazanma tutkusuyla ceykıbın yerini doldurabilmesi işten bile değildi. bu yeteneği keşfeden richard alpert locke'un kadro dışı kalmasıyla ilgili "john ilginç bir insan. kendisi kadro dışı kalsa da bir sürpriz yapabilir. don't tell him what he can't do" ifadelerini kullandı.
8-hugo reyes: her ne kadar aday kadronun sürpriz isimlerinden biri olarak görülse de ölülerle konuşma yeteneği(miles gibi sadece ses de değil, üç beş boyutlu olarak görebiliyor ölüleri) reyes'in bir artısı. yine de saf kişiliği ve meşhur kötü şansı onu ceykıb olmaktan alıkoyacak gibi. geçen hafta bir basın toplantısında sorularımıza cevap veren reyes "i see dead people" dedi.
15-james ford: adada en fazla vakit geçiren kişilerden olan james 'sawyer' ford 6. sezona kadar istikrarlı bir görüntü çiziyordu. beşinci sezonda adaya iyice adapte olan ve teknik heyetle ilişkilerini güçlendiren sawyer kız arkadaşını kaybetmesiyle büyük bir çöküntü içine girdi. bu depresyon sürecini atlatması zor gözüken ford'un yeni ceykıb olması ihtimali düşük görünüyor. üstelik kendisi çifte vatandaş olduğu için ceykıb yerine sahte locke'un takımında forma giyecek gibi. dün bir hatch çıkışında sarhoş yakalanan james 'sawyer' ford kendisiyle röportaj yapmak isteyen basın mensuplarına "son of a bitch" diyerek saldırdı.
16-sayid jarrah: aday kadrodaki tek müslüman karakter olan sayid jarrah iyi bir performansla ve gittikçe artan bir iştahla başladığı ada kariyerinde dördüncü sezondan itibaren kan kaybetmeye başladı(nitekim altıncı sezonda da öldü hakkaten kan kaybından). o eski insan sarrafı, delikanlı halinden pek eser kalmayan jarrah tapınak hamamında kırk tas su dökünmesine rağmen arınamadı. aksine sol çapraz yan bağlarında kopma ve içinde büyüyen bir karanlık tespit edildi. zor durumda olan, ölüp ölüp dirilen sayid jarrah'ın bir de kendisine hap içirmeye çalışan nuri alço kılıklı bir japonla mücadele ederken yeni ceykıb olması zor gibi görünüyor.
23-jack shephard ya da christian shephard: kadroda ismi geçen "shephard"ı her ne kadar çoğu kişi jack shephard olarak değerlendirse de senaristlerden her şey beklenebileceği için christian shephard karakteri de liste dışı bırakılmamalı bizce. sonuçta kendisi de ada üzerinde kanlı canlı(!) görülmüştür. christian karakterini bir kenara bırakıp jack shephard'a gelecek olursak kendisi yeni ceykıb olması en muhtemel kişi olarak görülüyor. son dönemlerde "man of science" kimliğinden de hafifçe sıyrılıp adaya inanmaya başlamış olan jack shephard ismi itibariyle de ceykıb'a en yakın kişi(ne alakaysa). bir çok lost taraftarı bu karakterin yeni ceykıb olması için istekli. adadaki son flocke*-ceykıb maçında lost taraftarları "he can fix it" yazılı bir pankart açarak bu isteklerini tekrar dile getirdiler ve jack'e olan sevgilerini gösterdiler.
42-jin kwon ya da sun kwon: bu çift yeni ceykıb olmaya en uzak karakterler olarak görülmekte. kanımca da bunlardan bir cacık olmaz. üzerine konuşmuyorum bile. ada bunlara kalsa sun karısı domates, biber, patlıcan yetiştirir jin de alır yanına kara dumanı dekolte giyinen karısını kovalar. deli lan bunlar...
evet, bizim ceykıb aday kadrosunda bulunan kişilerle ilgili düşüncelerimiz böyle. ama biliyoruz ki senaristler vincent'ı bile yeni ceykıb yapabilirler. bu yüzden boş verin onu bunu, oturun izleyin. az kaldı zaten, bitecek.
--spoiler--
izleme fırsatını bir türlü yakalıyamamıştım. sonunda izlemeye geçen hafta cuma günü başladım ve 2.sezona kadar geldim. film resmen izleyenin amına koyuyor yahu. sürekli lost'u izlemek geliyor insana. ölmeden önce izlenilesi dizidir.
izledinde insanın amına koyan dizidir. bi yerde "6sezon oldu ve sorun şu ki ben soruları unuttum" diye bir yorum okumuştum sonuna kadar katılıyorum yani. ama spoiler vermeye devam:
kanımca çocuk herkesin bildiği üzre jacob. ama bence çakma john locke'un vicdanı. yani bence onu ben oldürmedi. bıçağı sapladığında tam ölmemişti yani. john onu ateşe ittiğinde öldü kanımca. sonra jacob çocuk oloarak geri döndü ve richard onu göremedi. bence jacobu da sadece adaylar görebiliyor.
ayrıca şu andan itibaren çakma john locke' ın yapacağı iş ise şu: adayları çocuğun dediğine göre öldüremiyor.* bence kate listede olmadığına göre kate'i yanına alıp kate'nin yerine geçip birşeyler yapmaya çalışacak. çünkü ilana ne kadar daha şekil değiştiremez dese de kate yi öldürebiliyor çünkü o aday değil. ve john her ortaya çıktığında "sen ölüsün siktir git" diyo herkes. benim çıkarımlarım bunlardır hocu.
ve bilen gören varsa biri bana kate'nin o duvarda kaç numara olduğunu ve christian'a ne bok olduğunu söylesin!
ilana jacop'ın manitaydı. jacop ölünce hüngür hüngür ağladı o da. ilana'nın külleri almasının sebebi ise bir sonraki bölümde flashback ile gösterecek..
ilana: hey jacop yanarak mı öleceksin?
jacop: alev alev yandığım doğru. küllerimden doğar mıyım sana doğru?
4.bölüm ilk 3 bölüme göre çok daha iyi bir bölüm oldu önceden tahmin ettiimiz üzere. en azından kate karakterinin görünmemesi ve bonus olarak da yine bu karakterin candidate'ler arasında yer almaması bu bölümü güzel kılma açısından yeterliydi.
- bu bölümün en ilginç yanı ormanda karşımıza çıkan çocuktu bence. kendsini accaip derecede clair'a benzettim. gözleri falan amma da benziyordu. hani dedim ki bu auron olabilir mi acaba? kim olmasının yanında locke'a "onu öldüremezsin" demesi de çok ilginçti. "o" diye kimi kastetti acaba? adayları kastetmiş olamaz sanıyorum. çünkü "o" diyerek tekil konuştu, onlar demedi. oysa ki adaylar 6 kişi. jackob desek o da öldü diye biliyoruz. ama ezel'in de söylediği gibi aslında bu oyun'Da hiçbir şey bilmiyoruz.
-4-Locke, 8-Reyes, 15-Ford, 16-Jarrah, 23-Shephard, 42-Kwon gibi rakamlar ve bu seçilmiş kişierin adaylar olması (tabi locke'un doğru söylediğini varsayıyoruz) bir başka gizemli konu. gerçekten de bizim seçilmişlerden biri adanın koruyuculuğunu mu yapacak? bu yüzdenmiydi herşey? jackob da bu adanın koruyucusuysa onu adaya kim koydu?
black smoke kişisiyle kendisi hakkında beni de sizin gibi buraya kapattı. çekip gidelim burdan demesinden, adanın da black smoke'un umrunda olmadığını anlıyoruz.
-siyah ve beyaz taş olayı da iyi-kötü mücadelesinden çok satranç olayını anımsattı bana. sanki black smoke ve jackob satranç oynuyormuş gibi.....
-sawyer da locke'un yanında bu bölümün bir diğer ana karakteriydi. ilk olarak kendisini don-atlet olarak görmemiz karizmayı biraz dağıtsa da sonrasında jhon locke kılığındaki herifin jhon locke olmadığını, hem de sarhoş kafayla anında çakması karizmayı toparlamasını sağladı. gerçi sonradan çakma locke tarafından biraz kekelenmiş de olabilir. sonuçta sawyer'ın kanına girdi.
-jhon locke karakteri en favori karakerimdi bu dizide. hala da öyle. diğer yaşamda yaşadıkları bu sempatiyi daha da arttırdı. adam aslında çok sempatik bir yüz ifadesi var, içerisine black smoke girmediği ve "I want to go home" demediği zamanlar tabi!
-ben'in locke'un küçük cenazesinde "seni öldürüğüm için özür dilerim" gibi bir ifade kullanması gerçekten çok şaşırtıcıydı ama diğerleri niye sallamadı bunu pek anlamadım.
---s06e04-spoler---
umarım gelecek bölüm bu çıtayı düşürmezler de yine böylesine güzel bir bölüm izleriz.
--spoiler--
kaç sezondur süren richard karizması yerle bir oldu. o karizmatik adam, şamar oğlanına döndü yeminle. locke görünümlü black smoke ağzını burnunu kırıyor, sawyer sktir ediyor falan.
ayrıca meşhur sayılarımızın bbg formatında olduğunu gördük. 23 Shephard, adadan alacağı sms lerle yeni jacob olma yolunda en büyük aday olarak görülüyor.
--spoiler--
6-04 güzeldi. bu bölümü güzelleştiren kate ve jack'in gözükmemesiydi bence. gerçi jack bir kere gözüktü ama en azından hmssphh diye nefes almadı.
--spoiler--
sawyer çakma locke'a kazık atmazsa eğer nerde kalır onun conmanliği. benim teorimde budur işte. sawyer çakma locke'a oyun çekecek. bu kazık locke ve jack'e charlie yi manipüle ederek attığı kazığın bir benzeri olsun mümkünse. bir de adaylardan biri olan sawyer 4. sezonun bir bölümün de alex'in* manitası olan carl'ı kurtarırken izletilen video ya bakakalmıştı hani, bence orda jacob sawyerin içine girdi.*
--spoiler--
kuralları hatırlatan velet yüzyıllar önce jacob'la esau'yu adaya getiren gücün yansıması olabilir. adaya getirip, bakın şunlar şunlar kurallar, hadi kapışın demiştir belki. ya da belki jacob'la siyahlı kardeştir, kuralları koyan velet de babalarıdır. jacob zamanla yenilenip nöbet değişimi gibi elden ele geçtiği için genç ve dipdiri dururken, siyahlı abi sadece ölenlerin şekline girebildiği için dumana dönüşmüştür.
yani jacob yeni doğanların bedenine girebiliyorken, siyahlı abi ölenlerin bedenine girebiliyordur, bu da kurallardan biridir. adada doğum olmamasının nedeni de jacob yeni doğan birinin bedenine giremesin diye siyahlı abinin yaptığı bir şeydir belki.
--spoiler--
6-04 ü iyi bulanlardan biri de benim. diğer 3 bölüme göre süperdi.5. bölümde çok şeyler olacağını gösterdi bize. ben hala o çocuk neyin nesi anlamaya çalışıyorum. bir de bu duman adaya gelmeden önce normal insan mıydı acaba? yine soru işaretleri çok tabi. bakalım neler olacak.
--spoiler--
--spoiler--
herkes 604 le asıl şimdi olaylar başlıyor diyor ancak ben 601-602 ile 603 ü daha çok beğendim. onlar da lost un son finaline tam yakışmayan açılış bölümleri ama olsun. 604 ün nesi süper ben anlayamadım. izleyici artık cevaplar bekliyor ancak senaristler 1-2 soruya cevap verip 5-10 soru daha önüne koyuyor. ney, şimdi de adaya getirilen erkeklerden birisi jacob ın yerine geçecek. en azından black guy ın sawyer a aba altından gösterdiği gerçek bu. ancak jacob la olan anlaşmalarından ötürü adaylara dokunması yasak ve bir şekilde bu olası yeni gardiyanlardan kurtulup kendisi için hapishane olan adadan kurtulmaya çalışıyor. 604 ün temeli buna dayanıyor. ben öyle aaaaaa, süpermiş falanlık bir şey göremedim. tek dikkat çeken şey sarışın çocuk. 603 te claire vardı onu gördük, içimiz kıpır kıpır oldu. kate sayesinde bebeğine kendisi sahip çıkacak gibi duruyor, yakışır. sawyer ın yüzüğü denize atma sahnesi yine güzel bir dramdı. japon temple keeper yine ilk bölümdeki gibi bir atraksiyona girdi, ancak jack in blöfünü de yemiş oldu. dedi ki sayid, black guy tarafından ele geçirilecek. aynen claire e olduğu gibi. buradan anladığım black guy ın claire i ordusuna çoktan kattığı. illa ki vücuda sahip olması gerekmiyor demek ki. ayrıca sayid i de kendi tarafında çekmesi adayların 4 e inmesine sebep olur.
--spoiler--
son olarak şu kişi merkezli bölüm olayından artık vazgeçsinler. son sezon anasını satim, insaf.
s06e1-2 i gördük, yeni başladılar abisi, hem herseyi acıklayacaklar zorlamayalım dedik.sonra saka gibi bir 3. bölüm geldi,ellesmeyin 4 cok süpermiş felan dedik.4 geldi ,gördük ,artık söyleyecek laf kalmadı.zaten bu dizinin tek izlenirliği, izleyicilerde bıraktıgı merak ,soruların cevaplanma beklentisi ,yoksa 2.sezonuna felan böyle baslasaydı bu ekibe bir cakarlardı, gözyaslarını tutamazlardı.
neyse, nacizane elestirimizden sonra diziye gelirsek, kim ön plandaydı bu bolumde,locke ve sawyer.son sezonun koca bölümünde dişe dokunur sadece mağara ve isimler vardı.bu isimlere de bizim bu meshur sayılarla bir sıra vermişler,yahu bu sayılarla dizinin basından beri bir milyon tane konfigürasyon yaptınız,neler yoktu ki,hugo nun piyango sayıları,deli adamın koordinat sayıları,avustralyadaki amca,ambardaki numaralar vb. ,simdi bu mu bize ilginç gelecek,vay be cok aydınlandım dedirttirecek?ben sadece bu bölümden kwon ama hangi kwon olayını aldım gerisini saldım,ondan bir iş cıkacaga benziyor.ayrıca gorduk kı benjamin paralel evrende ögretmen ki yakısır,locke da babasıyla barısık,artık rahat uyuyabilirim.
dizi tam olarak bitene kadar, hatta son bölüme kadar soruların tamamı cevaplanmayacaktır bu kesin. şu bölümlerde bile hala çocuk felan çıkartıyorlar yani o nedir bu nedir niye böyle diye beğenmiyorsan diziyi en baştan beri beğenmiyor olman gerekir ki beğenmesen niye izleyesin. ya teorilerle uğraşırsın ya da yeni bölümü beklersin.
şu anda black smoke şeytan , jacop ta tanrı gibi görünüyor. locke sawyer a sizi kukla gibi oynatıyor benide buraya tıktı dedi. amacı adadan kurtulup gerçek zamana dönebilmek iş jacop ı öldürmeklede bitmedi. kesinlikle incille bağlantılı birşeyler yapmaya başladılar. korkarım aaron da incildeki gibi tanrının oğlu isa felan tarzı bişey olacak bu gidişle. bizimkilerden de hayatta dördü kalacak onlarda melek olacak puhahaha.eğerde böyle gelişmeye devam ederse şirketi dava edicem altı yıl boşu boşuna izledik diye.
--spoiler--
yeni ortaya çıkan sarışın velet büyüyünce peki bi jacob olacakmış gibi geliyor, jacob jacob bakıyor gibi geldi bana. hiç bir mantığa dayandırmadan öldükçe yeniden çocukluğa dönüyorlar diye sallasam başım ağrımaz, lost la bu, kim doğru tahmin etmiş ki?
--spoiler--
1. adanın taşınmasını isteyen christian abimiz de siyah duman olan abimizdi. çünkü o sırada adayı bulacak olan adam widmore'du ve widmore jacob'un adamı. başından beri bejamin olsun, john locke olsun herkesi adada yönlendiren adam siyahlı adamdı. kulübeden kurtulduğundan beri adada onun borusu ötüyor anladığım kadarıyla.
2. siyah duman'ı durduran tozlar diğer öldürülen yeni jacob adaylarının külleri bence.
3. sarışın çocuk "you can't kill him" dediğinde jacob zaten ölmüştü. o zaman ne demek istedi? tapınaktakilerden biri yeni jacob. siyahlı abimiz de onları öldürmeye gidiyor. yani muhtemel yeni jacob'u.