4.bölüm ilk 3 bölüme göre çok daha iyi bir bölüm oldu önceden tahmin ettiimiz üzere. en azından kate karakterinin görünmemesi ve bonus olarak da yine bu karakterin candidate'ler arasında yer almaması bu bölümü güzel kılma açısından yeterliydi.
- bu bölümün en ilginç yanı ormanda karşımıza çıkan çocuktu bence. kendsini accaip derecede clair'a benzettim. gözleri falan amma da benziyordu. hani dedim ki bu auron olabilir mi acaba? kim olmasının yanında locke'a "onu öldüremezsin" demesi de çok ilginçti. "o" diye kimi kastetti acaba? adayları kastetmiş olamaz sanıyorum. çünkü "o" diyerek tekil konuştu, onlar demedi. oysa ki adaylar 6 kişi. jackob desek o da öldü diye biliyoruz. ama ezel'in de söylediği gibi aslında bu oyun'Da hiçbir şey bilmiyoruz.
-4-Locke, 8-Reyes, 15-Ford, 16-Jarrah, 23-Shephard, 42-Kwon gibi rakamlar ve bu seçilmiş kişierin adaylar olması (tabi locke'un doğru söylediğini varsayıyoruz) bir başka gizemli konu. gerçekten de bizim seçilmişlerden biri adanın koruyuculuğunu mu yapacak? bu yüzdenmiydi herşey? jackob da bu adanın koruyucusuysa onu adaya kim koydu?
black smoke kişisiyle kendisi hakkında beni de sizin gibi buraya kapattı. çekip gidelim burdan demesinden, adanın da black smoke'un umrunda olmadığını anlıyoruz.
-siyah ve beyaz taş olayı da iyi-kötü mücadelesinden çok satranç olayını anımsattı bana. sanki black smoke ve jackob satranç oynuyormuş gibi.....
-sawyer da locke'un yanında bu bölümün bir diğer ana karakteriydi. ilk olarak kendisini don-atlet olarak görmemiz karizmayı biraz dağıtsa da sonrasında jhon locke kılığındaki herifin jhon locke olmadığını, hem de sarhoş kafayla anında çakması karizmayı toparlamasını sağladı. gerçi sonradan çakma locke tarafından biraz kekelenmiş de olabilir. sonuçta sawyer'ın kanına girdi.
-jhon locke karakteri en favori karakerimdi bu dizide. hala da öyle. diğer yaşamda yaşadıkları bu sempatiyi daha da arttırdı. adam aslında çok sempatik bir yüz ifadesi var, içerisine black smoke girmediği ve "I want to go home" demediği zamanlar tabi!
-ben'in locke'un küçük cenazesinde "seni öldürüğüm için özür dilerim" gibi bir ifade kullanması gerçekten çok şaşırtıcıydı ama diğerleri niye sallamadı bunu pek anlamadım.
---s06e04-spoler---
umarım gelecek bölüm bu çıtayı düşürmezler de yine böylesine güzel bir bölüm izleriz.