j.j abrahams in diger dizisi fringe le iliski kurup lost ta paralel evren mantigini kullanacagini dusunmekteyim. ada paralel evren arasinda bir gecis ve olaylar ona gore degisiyor. ayrica iyi taraf gibi gorunen jacopgillerin kotu cikma olasiligi da beynimi kemirmektedir. biri adanin yani kapinin acilmasini digeri kapali kalmasini savunuyor gibime geliyor.
bekleyip gorecegiz.
uzun yıllardır jacob adaya birilerini getiriyor yerini alacak birini bulabilmek için, siyahlı abi de buna engel olabilmek için onları öldürüyor. ya da öldürmüyor vazgeçtim, yanına çekmeye çalışıyor. çünkü eğer yanına çekebildiklerinden biri yeni jacob olursa, savaşmaya da gerek kalmaz.
john locke'un adının üstünü de siyahlı yauuuşak çizdi tığğat ettiyseniz.
lan teoriyi başladığım andaki düşüncelerim bitene kadar ters dönüyor. topsunuz olm top. fosfor bırakmadınız 5 yıldır beynimde.
sen 5 sezon kurgunun dibine vur 6 sezon gelsin bütün herseyi iyi,kötü,çirkine bağla ben westerni bırakalı 15 sene oldu ama bu aralar western kurgu moda oldu.
--spoiler--
az düşünmedik bu numaralar üstünde, ve 6x4 itibariyle artık ne olduklarını kimleri ifade ettiklerini biliyoruz. geçmiş senelere ait bu tür sorular cevaplandıkça gözüme daha güzel görünüyor bu dizi, 6x3 ten sonra güzel bir dönüş olmuş.
son bölümü sevmeme en büyük katkısı olan karakter de sawyer dır. locke ile olan muhabbetleri beni kopartmıştır. özellikle viski içerlerken; locke'u karşısında gören ve ölü olduğunu bilen sawyer; içine blacksmoke kaçmış locke a da viskiden ikram eder ardından kadehini kaldırır ve der ki;
1. adadan ayrılmak isteyen meğersem siyahlı abiymiş. jacob'ın adaya milleti getirmesinin tek sebebi yeni jacob'ı bulmak istemesiymiş.
2. duvarda onlarca insanın ismi vardı. yüzyıllardır birileri geliyor buraya. ama time loop'a denk gelenler bunlar, çünkü jacob ölüyor bu sefer. bizim lostieler jacob'ın son şansı.
3. siyahlı abimiz bu altılıdan(hatta michael'i de sayarsak 7) birini öldürtüp içine girmeliydi ve john locke'a girebildi.
benjamin linus artık etkisiz eleman olarak görünse de kate in eblek suratını görmekten fenalıklar geçirenlere ilaç gibi bir bölüm sunmuş (tabi ki 4. bölüm) dizidir.
--spoiler--
-
-
-
evet sayın okuyucu yepyeni bir lost ile karşınızdayız.
şimdi spoiler; no 4 locke, no 8 hugo, no 15 sawyer, no 16 sayid, no 23 jack, no 42 jin or sun. numaralar lostielerimizin kodlarıymış. jacop beyefendi kodlamış. 42 numaranın jin mi yoksa sun mı olduğu ilerleyen bölümlerde açıklanacak.
sawyer, locke'ın locke olmadığını anladı ve locke tarafından da onaylandı.
ilana locke'in bir daha beden değiştiremeyeceğini beyan etti.
locke aynı zamanda kara duman, jacop'ın numarasını daha sonra göreceğiz ancak şu var ki bunların da üzerinde bir güç var. psikopat bakışlı sarışın bir çocuk öyle ima etti.
esen kalın
-
-
-
-
-
--spoiler--
bomba gibi bir bölümle gelen ve az da olsa beynimizde oturmaya başlayan psikopat dizi.
----s06e04spoiler----
bende bs'nin Sawyer'ı kandırdığını düşünüyorum orası kesin ama Jacob'ın dokunduğu kişiler ölümsüz. BS'da John Locke kılığına girme sebebi bu.
isimleri okudukça her Jacob ile görüştüğü karede dokunma var dikkat edin. bs'de yanına almak için uğraştığı kişiler bu kişiler. önce richard sonra james.
----s06e04spoiler----
penny e ve onun hırslı babasına ne oldu??
dharma girişimi denen meret ne yada ne değil??
faraday ın annesi nerede acep??
kilit adam denen desmond neden ortalarda değil??
hep bir boşluk bırakılıp açıklaması olmadığında o boşluğa yöneliyorsunuz gibi geliyor bana. sizcede öyle değil mi??
bunları buraya yazayımda unutmayayım dedim. yoksa izliyorum yani. akıcı, merak ettirici, ... herbişey. unutturucu ayrıca. çok çabuk unutturuyor soru işaretlerini..gud, gud.
--spoiler--
son sezonun 4.bölümü ile beklentileri biraz olsun verebilmiştir ama tabiki yeni bir soru olarak o çocuk kim? sorusunu da beynime yerleşmeden bitmiş bi bölümü olan dizidir.
--spoiler--
bomba gibi bir 6x04 ile gelmiştir. 6x05 yine bayık olacak muhtemelen, taktik bu, bi iyi bi kötü bölüm. bu defa yeni soru çıkmadı neyse ki, bazı ufak cevaplar var. böyle gitsin arkadaşım bundan sonra, artık beynimizi bulandırma, vereceksen ver cevapları, sayılı bölümün kaldı.
6.sezondaki "flashsideways"lerle bizleri* mest etmiş dizidir.
flashforward ve flashbackler de güzeldi de bunun ayrı bir hoşluğu var hacı. iki farklı zaman çizgisi, ikisi de gerçek... aylarca beklememize deymiş doğrusu.
bir de artık yavaştan yavaştan soruları cevaplasalar başka bir şey istemeyeceğim. dizi bitecek diziyi anlamayacağız, üzüldüğüm nokta bu. yoksa yeni sorular yeni heyecanlar katıyor ama bangır bangır bağırıyor karizmatik sesli abi; "final season"... diziyi bitiriyorsanız bari bir şeylere cevap verin.
nedir bu black smoke, amacı nedir, ne diye dolaşır ortalarda?
jacop ile münasebeti nedir?
kahramanlarımızın adada olmasının sebebi ne?
kate neden bu kadar güzel?
bütün yakışıklı adamları neden oraya topladınız?