--spoiler--
widmore ve benjamin farkli taraflarda degil, ayni taraftalar. sadece widmore , ben onu adadan uzaklastirip, adayi da sakladigi icin gicik oluyor ve ben daha fazla ortaligi karistirip yeni zaman yolculuklarina bogmasin diye, bir an once 4.sezonda adada ben'i bulmak istedi. olmadi tabi.
widmore' un bes belli jacop' un yoldaşı olduğunu gösteren dizidir.
--spoiler--
adaya biri gelecek demişti jacop, hatta hurley o yüzden lighthouse' a gitmişti. gelen adamlar bes belli jacop' un adamları ve gemi gibi bir şey ile geldiklerine göre adayı da bunlar batıracak büyük ihtimalle.
--spoiler--
6.sezon 7.bölümü izlememize rağmen halen bir gıdım yol alamadığımız dizi. karaduman'ın * adadan çıkartılmaması mı gerekiyor. dünyayla ilişkisinin sürekli kesik mi olması gerekiyor. birileri adayı bu yüzden dünyadan koparmaya mı çalışıyor. ve zamanda yolculuk bu durumda ne anlam ifade ediyor. lock neden sürekli adadan gitmekten bahsediyor. ama neden gidemiyor.
the candidate olarak bahsedilen kwon sun'dır.çünkü kalan adaylar ben çarkı çevirdikten sonra adadan ayrılanlardır (sawyer hariç).ada yer değiştirdikten sonra ayrılıp geri dönmeleri onlara farklı bir timeline yaratmıştır.yani bu kişiler loophole'u oluşturdular hatta bizzat kendileri loophole.yanlızca bu kişiler esau'yu öldürebilir.esau'nun sawyer'a atar yapabilmesinin nedenide onun adadan ayrılmamış olması.jacop'ı da öldüren benjamin'di yani adadan ayrılanlardan biri.
--spoiler--
--spoiler--
yeniden final sezonuna yakışır güzel bir bölümle karşılaştık 607'de. uzun zamandır benjamin'den pek bahsedilmiyordu, iyi oldu biraz da ona değinmemiz. Ben'in neden jacob'ı öldürdüğünü biraz da hak vererek anladık, ve Alex'in ölümü ile ilgili hissettikleri duygulandırdı beni de nitekim. Bu arada alternatif realitede uzun bir aradan sonra Alex'i görmemiz de güzel oldu, büyük ihtimalle önümüzdeki bölümlerde Alex ve Karl'ın yine tanışmış ve birbirlerine aşık olmuş olduklarını görebiliriz, veya görsek iyi olur bence.
Ayrıca Richard'a da üzüldüm be, adam sittin senedir şu adanın kahrını çekiyor, Jacob ölünce ne için çabaladığını bile öğrenemeden bok gibi kaldı ortada, zaten candidate de değil, olcak iş mi bu şimdi?
Widmore gelir hoş gelir, ley ley limi limi ley...
--spoiler--
--spoiler--
black smoke ölen birinin bedenine girebiliyor, ilk sezonda jack in babasının kılığına girmişti demek ki başka açıklaması yok çünkü babanın dirilme ihtimali de yok hatta benjamin bile lock nasıl dirildi diye şaşırmıştı dirilme denen şey yok, peki madem kötü birisi jackin babasının bedenindeyken neden onlara içme suyu bulmaya yardım etmişti. jack onu takip edince suyu bulmuştu hatırlarsanız ki tam da suyun bittiği dönemlerdi.
--spoiler--
o kadar karışık bir hal aldı ki, frank lapidus'un helikopter pilotu olduğunu unutup, sawyer ya da jack sanmamamız için, 7 bölümdür adamı apoletli pilot kıyafetiyle gezdiriyorlar.
Simdi boyle gecen senelere bakiyorum. Yayinlandigi gunu iple cekerdim. O gun okulde/iste her nerdeysem aklimda tum gun lost olurdu ve baska bir olaya imkani yok kafa yoramazdim. Sezon bitti bekledik kuzu kuzu yaklasik 1 sene verdikleri aranin bitmesini. Dizi basladi arkadas bir heyecan bir kiyamet. Izledik ve hala da izlemeye devam ediyoruz ama ben o aha iste sonunda bekledigim o climax, o aksiyon geldi diyemedim, diyemiyorum. Eve geliyorum, ha lost yayinlandi sahi diyerekten indiriyorum. Hatta unutuyorum bile yayinlanmis oldugunu bazen. Bilmiyorum ki beklentileri cok yuksek tuttugumuzdan midir nedir, ama bizimki de can be abicim. Tamam kredisi bizde oldukca yuksek lost'un ama o kredi tukenmek uzere..
--spoiler--
Ben linus merkezli bu bolumden cok daha fazlasini beklerken, yine umdugumuzla degil buldugumuzla yetinmek zorunda kaldik. Ilana sun'a bakar siz simdi Jacob'in yerine gecebilecek adaylarin arasindasiniz der. Sun ne icin diye sorar. IIana'da aday olunca onu da ogrenirsiniz der. Ne lan yani. Soylesen ölür müydün yani oracikta ne yapacaklarini? Ada da ne oluyorsa oluyor, gelenler sus pus kesiliyor arkadas. Herkez bir sir kupu. Zaten aciklayici konusulsaydi biz 6 sezondur bu merede bakiyor olmazdik ehh.
Yine Richard birden ortaya cikar sahile yol burdan geciyor agalar der. Black Rock'a gelirler ee ne oldu yalan soyledim der. Hurley sen niye yaslanmiyorsun diye sorar. Neymis efendim Jacob ona dokunmus. cevaba bak yarebbim. Oysa biz richard sabah aksam kaplicalardan cikmiyor diye biliyorduk. Meger adama jacob dokunmus. Iyi ki opmemis, opse durum cok daha vahim olabilirdi aman aman Allah korumus. Bizim surmeli goz dinamiti alir eline. Olmek istiyorum beni oldur der Jack'e. Jack dinamiti atesler ama ortami terk etmez. Olelim anasini satayim derken ne olur fsss dinamit soner. Bu durumda aklima kendini hep oldurmek isteyipte oluremeyen Michael geldi. Belli ki jack'in de daha vaadi dolmamis. Yapmasi gereken seyler var. Adanin ondan istekleri bitmemis. Doldugu zaman bir daha boyle rahatlikla dinamiti ateslemek g*t isteyecek tabiki. Fakat anlamadigim jack olemeyecegini biliyor ve kendisi aday. Ayni sekilde sun ve jin'de adaylar. neden IIana sun'a 'belki seni, belki kocani, belkide ikinizi korumam gerekecek' gibi bir laf etti? jack olemiyorkan, sun ve jin'in neden olme ihtimali var? yoksa jack gercek aday da, digerleri hedef sasirtmaca mi?
Ve benjamin..herhalde boylesine insani supheye dusuren bir dizi karakteri daha yoktur. Iyi mi, kotu mu bir turlu anlayamadim. Kizamiyorsun da adama. Bir an paralel evrende dedim bu simdi kariyer diyerekten satacak alex'i diye ama oyle olmadi. Aferim lan! fakat herkez birbiriyle kucaklasip koklasirken o kenarda boyle sahipsiz kediler gibi kaldi. harbi haline baya uzuldum.
En son olarak. flight 815 ucagindakiler paralel evrende hayatlarina devam ediyorlar. Ada ile bir sekilde zamaninda baglantisi olmus olanlarda paralel evrende farkli bir hayata sahipler. benjamin'in babasisinin sozlerinden adada bir sure kalip geri donduklerini anladik. Yine alex'i gorduk farkli olarak. Demem su ki; demek ki Charlotte, Juliet, Faraday, Miles, Rousseau ve bilimum ada halkinin da paralel evrende hayatlarina devam ediyor olmalari gerek. Acep bunlarda bir sekilde tekrar adaya gelecekler mi? Olur mu olur valla..
--spoiler--
ya son yorumlardan anlamadım ben başka dizi mi izliyorum. acayip lost fanatiğiyken yeni sezonda daha tatmin eden bir bölüm olmadı beni. soru cevap olaylarını geçtim ne heyecan ne birşey geçen hafta üfürükten sayidli bölümde biraz aksiyon vardı gerisi traş. anladık iyi kötü savaşı tarzı birşey olacak , adada olanlar diğer tarafta da paralel ilerliyo vs...eee merak unsuru heyecan unsuru nerde yedi bölüm geçti. 607 nin sonunda periskop kafasını görünce bir o yana bir bu yana dönüyor beni gülme tuttu resmen.
Son bölümlerde iyice saçmalayan,ilk bölümlerde insanın izledikçe izleyesi geldiği muhteşem dizi.Son bölümler her ne kadar saçmalasada ''bu dizi izlenir abi'' dedirtir insana...
se06e07 ile ilgili biraz karalamak arzusunda bulundugum amarikhan dizisi.
baba bu lostu yapanlar harbi isi biliyolar. bak ben karisik senaryo, sorular, cevaplar, jakob, locke, karaduman, flashback falan kismini demiyorum. oralari zaten bir harika. ama bu son bölüm göstermistirki bu adamlar istedikleri zaman gerilim, heyacan, intikam, yalan-dolan, metafizik vesaire konularini delicesine isliyorlar. ama yeri gelince de duygusalin dibine vuruyolar. linusun alexe karsi zaafi, öbür tarafda ilananin affetmesi, kavusmalar, müzik... off ulan off..
demem oki okur abim benim; biz hala cagan irmakin kiytirik filmlerine duygusal diye aglayan hatta zirlayan insanlara sahipken, asil mottosunun gizem, macera vs olan bir dizi arada bir bölümünde duygusalda nirvana yapabiliyor. amarikhan hayrani neyin de degilim ayrica. ama yigidi öldür yogurdunu yeme benim abim.
edit:askim juliet öldükten sonra icimde ilanaya karsi bir garip his olustu. biliyorum cok vefasizim ama o ne vücut be abi!!
widmore'un geldiğine ben olsam fazla sevinmezdim. zira çakma locke hydra'a gitti, yollar iki tane torpido göt gibi kalırız ortada.
kaldı ki widmore iyi mi kötü mü emin olan var mı bilmiyorum. hatta büyük ihtimal siyah duman'la beraber. denizaltıyla bizim çakma locke'la buluşmak için hydra'ya gidiyor büyük ihtimal.
facebook hayran sayfasında 1 milyon 845 bin hayranı var yaklaşık bu dizinin. eminim ki bu hayran sayfasının 1 milyondan fazlası türktür. geri kalanı da sahte profil. ara sıra ekşisözlük'e girdiğimde bir bakıyorum sol tarafa, lost hakkında 200 mesaj gelmiş o gün. sırf zaten sözlüklerdeki insanları katarsak 30 40 bin kişi izliyor bu diziyi. genellikle istanbul, izmir, ankara, bursa, eskişehir'deki insanlarda izlediğine göre benim tahminim doğrudur.
benjamin abimizin son ada sahnesinde gelen maloz jack , dude hurley ve karambol eleman riçirt karşılama töreninde arka planda ki o duruşu ile beni benden alıp ne kötü tanımışız be abi seni dedigim dizi.
bölümün sonlarına doğru locke ben'i serbest bırakıp bana gel diyor ve ben kaçıyor. ilana onu yakaladığındaysa durup içinden geçenleri anlatıyor. yani tövbe ediyor. tövbe ettiği zaman ilana ben seni kabul ederim diyor.
peki biz neden zaman zaman jacob'un kötü, siyah duman'ın iyi olduğunu düşündük? hatırlarsanız bir kalıp vardır, cennete giden yol dolambaçlı ve zor, cehenneme giden yol ise rahat ve güzeldir diye.
--spoiler--
yok gençler yok artık lost lost değil, ben de ben değilim. Lan izlediğim en duygusal bölümlerden biri olmasına rağmen bir kaç haftadır hani olm benjamin linus diyenlere tokat gibi cevaplar verip wildmore'dan tutun seçmece karpuz hesabı adam kovaladıklarını daha iyi anlattı artık. hani bir zamanlar hatch dedikleri bir ambar vardı gençler; kapağına vura vura ağlıyordu john locke hatta... oysa orası bir ambarmış hep bir tuşa 108 dk. da bir basılıp duruyormuş falan...hatırladın? işte ilerki yılların bölümlerinden birinde orası için bir deney yeri yazıyordu. bir de oraya yeni biri gelmeden eskisi gidemiyordu. aynen öyle oldu ada. biri başına geçmeden öncekiler gidemiyor. hal böyle olunca jacop öldü, black smoke'muz kaldı o da aday olarak benjamin'i koymuş ama daha geçen hafta mıydı neydi sawyer sen aslansın kaplansın...ulam smoke ne yanar dönermişsin lan sen.
--spoiler--
sun ile jin in artık kavuşmasını istediğim dizidir. artık bu bölümde olsun, bir şeyler değişsin arkadaş. her yeni bölüm yeni bir umut cevap bulabilmemiz için, ama olmuyor, muhtemelen yine olmayacaktır. ve biten bölümün ardından şu gelecektir:
Senelerdir hayatımıza devam etmemizi engelleyecek kadar kendimizi kaptırdığımız, zaman zaman ardarda 5-10 bölüm arası izlenip hala doygunluk hissi vermeyen, zaman zaman evden çıkılsa da dışarıda hala Lost muhabbetinin devam ettiği, herkesin kendince teoriler ortaya attığı dizi. 6.sezonda bir çok soru cevap bulacak diye bir ümit takip ettiğimiz, ama aynı diğer sezonlarda olduğu gibi kafa karıştırmaya devam eden bir sezon olduğu artık anlaşılmış olan, Mayıs'ta 2 bölüm arka arkaya yayınlanıp final yapacak efsane dizi. Yine de bıkmadan, usanmadan yıllarca izlenebilecek, adeta Star Wars gibi bir kült olacağına inandığımız yapım.