her toplum öyle veya böyle bir şekilde gelişir, yükselir.. bizler genelde çok sınırlı bir zaman algisiyla düşünüyoruz; oysa uygarlıklar binlerce senelik birikimle oluşur ve ulusların tarih sahnesindeki yeri konjonkturel olarak değişebilir. 2500 sene once en zengin ve guclu ulus mısırlılardi, sonra roma oldu. bir dönem mogollardi, bir dönem türkler. 100 senedir dünyayı Amerika yönetiyor ama ilelebet bu böyle gitmeyecek..
Evet, bu da demek oluyor ki bundan sonra da bir seyler değişecek. Tabii toplumlar farklı hiz ve zamanla değişir, gelişirler. insanlik ilkel komunal toplumdan, koleciliğe, sonra feodalizme, sonra modernizme geçti. ancak bu süreç her ulusta farklı oldu. mesela bi toplum modernizme geçerken diğeri feodalizmde kaldı. sonra biri modernlikten postmodernizme geçerken diğeri modernleşmeye çalışıyordur, bu süreç yüzyıllar alan bi süreçtir.
dolayısıyla kürtler de, belli insanlık asamalarina gec ulassalar da elbette doğal kanunlar gereği gelişecek, ve kendine bir medeniyet yaratacaktır. böyle olamayacağını iddia etmek, bilim dışı bi yaklaşım olur.
nüfus hala çok önemli bir güç. kürtler bu açıdan cok avantajlilar ve tarihin bir evresinde muhakkak yukselecek cek,belki de dünyayı yöneten bir güç konumuna geleceklerdir.
Şu an dengeler yeniden şekilleniyor. Kürtler, isid ile savaşarak yavaş yavas kendi mesruiyetlerini kazanıyorlar aslında. Turkiye ise başkanlık rejimine gecince Kürtler parlemento dışı kalacak ve bu şekilde kendi bağımsızlıklarını kazanma yolunda adım adım ilerleyecekler. Bu, sadece turkiye veya bölge ile alakalı değil, dünya konjonkturu bunu istiyor. Kürdistan er veya geç kurulacak.
yani bunca sene mücadele edildi. artık kendi kendilerini idare edecek bir yapı kurmayı kesinlikle hak ettiler. Ve artik toplumsal yasamda beraber yasamanin kosullari da giderek zayiflamis durumda..
lev nikoloyevic gumilev: “atasız ve tarihsiz toplumların ortak bir dili yoktur. alfabesi, yazılı edebiyatı, ortak bir tarihi de yoktur. bu tip topluluklarda küçük bir gurubun dili ön plana çıkar ve zamanla o topluluğun dili haline gelir, ama bu dil çok melez bir dildir… bunlar kendi bölgelerinde eskiden yaşamış hemen herkesi sahiplenirler ve atasız topluluk bir anda çok atalı bir topluluk haline gelir”.
17.yy'da yazılan farsça-türkçe bir sözlük olan burhân- kaatı tercümesinde 481. sayfada şöyle yazmaktadır:
“kesâfettâ-yi âlem gird kerdend en anha mîsiriştend, kürd kerdend”
bunun türkçesi şudur:
“dünyanın kalabalıklarını topladılar; karıştırarak onlardan kürt yaptılar”
rusya’nın erzurum konsolosluğunu yapan auguste jaba, kürtçe derlemeler yayınlamış, f.jutsi de bu derlemelere dayanarak 8378 kelimeden meydana gelen bir sözlük oluşturmuştur.
bugünküne göre daha saf olan bu sözlükteki kelimeler tasnif edilmiş ve v.minorsky kürtçe kelimelerdeki kökenleri şöyle sıralamıştır:
3080 kelime türkçe
2230 kelime farsça
2000 kelime arapça
370 kelime pehlevi lehçesi(sasaniler zamanında konuşulan iran dili)
220 kelime ermenice
108 kelime kaldanice
60 kelime çerkezce
20 kelime gürcüce
300 kelime (ses ve şekil bakımından çok fazla değişikliğe uğradığı için kökeni bulunamamış)
lozan’da kürtlerle türkler bir millettir diyen inönü’ye lord curzon “ben onlara (kürtlere) bir alfabe vereyim de görün bakalım bir millet misiniz değil misiniz?”
şimdi bu kadar şeyden neyin ne olduğunu tartışmayacağım. vladimir minorsky denilen zat kürdolojinin devlet destekli kurucusu. o "bile" gerçekleri çarpıtamamışken siz neyin derdindesiniz? ingilizlerin, rusların, amerikanların altına yatarak onurlu bir halk olunmaz.
bir gün işyerinde yemekhanede yemek esnasında, temizlikçi bir elemanın biri bellboy arkadaşlardan birine facebookunda ekli olsa gerek gördüğü resim için "dünkü resim manitandır, sikiyorsun?" dedi. (adamın nişanlısı usta kız) yemekhane karıştı sandalyeler uçtu olaylar fena gelişti. öğlen yemeğim de arada gitti amk. ama bu söze üç gün güldük. sikiyorsun?
empati kurmayı beceremeyenler yüzyıllardır birlikte aynı topraklarda yaşanıldığını unutuyor.
üstelik sadece bu ülke değil bu dünya ortak herşeyiyle.
eğer yaşadığın toprağın kıymetini bilseydin yere ufak bir çöp bile atmaya utanırdın.
herkes birbirini seçmediği bir şeyden yargılamak yerine kendine düşüncelerine ve yaptıklarına bakmalı en önce.
az önce başka bir yere yazdım burayada yazayım.. rivayete gore Türkler Kürtler yüzyıllar önce orta asyada beraber yasarlardi. hatta kürt turk ayrımcılığına yoktu iyi geçinen beraber savaşan tek millettiler fakat oyle bir dönem geldi ki kürtler Türklere bir şey yaptılar. kitaplarda ne olduğu bilinmiyor. Türkler Kürtleri affetmeyip yollarını ayırmışlardır. Kürtler Hindistan bölgesine inmişler. Türklerin bir kısmı orta asyada kalmış bir kısmıdır coğrafi şartların uygunluğunu kullanıp ametikays geçmişlerdir hatta kızılderililerin turk olduğu söylenmektedir.
müthiş kadim bir halktır. 7890 yıllık tarihleri tüm kaynaklarda geçer. tarih boyunca yüzlerce devlet kurmuşlardır. kürtçe bir çok antik tablet vardır bunun dışında müthiş mimari eserleri vardır.
5200 değil 7890 yıllık tarihleri vardır. lütfen faşistlik yapmayalım.
irani bir halk. çingene belucilerden ve afganlardan farkı yok. aynı kökendedirler