yaşanacak şehirdir. doğma büyüme bir izmirli için yalnız bir şehir değil, bir yaşam tarzıdır. kokusuyla, sesiyle, rengiyle, herşeyiyle bambaşkadır. kızlarının güzel olduğuyla ilgili söylentiler de doğrudur.
sıcak sevmeyen bir insanın yaz aylarında gelmemesi gereken şehirdir. denizin de etkisiyle havada oluşan nem maksimum düzeye ulaşır ve hayatı çekilmez kılar. izmir, yaz ayları hariç gayet güzel bir şehirdir. arkadaşlıkları sıcaktır. ortam isteyen için de istemeyen için de mekanları vardır. karşıyaka, bornova, alsancak gibi yerler dışında da gezilecek yüzlerce yeri vardır.
işgal edilmesiyle kurtuluş savaşı'nı başlatan, kurtarılmasıyla kurtuluş savaşını bitiren şehir.
15 mayıs 1919''da işgal edildiğinden bir gün sonra büyük atatürk 16 mayıs 1919 'da istanbul'dan samsun'a hareket etmiş, kurtuluş savaşı'nın ateşini yakmış, 19 mayıs 1919'da da samsun'a varmıştır.
3 yıl esaretten sonra 9 eylül 1922'de türk ordusu tarafından kurtarılması da kurtuluş savaşının sonu kabul edilir. kurtuluş savaşı nihayete ermiştir, "ordular ilk hedefiniz akdeniz" emrinin gerçeğe dönüşmesi ile.
türk halkının gözbebeğidir. verilmezidir.
selam olsun " izmir bizimdir düşmanın olamaz" diyerek onu kurtarmaya koşan, ve bugün izmir'in bağrında yatan kütahyalı, ankaralı, çorumlu, diyarbakırlı, konyalı, adanalı, trabzonlu, denizlili, tüm anadolu'lu kahraman şehitlerimize.
her mevsimde kendine has güzelliği olan şehirdir.
fikrimce kış mevsiminde çekilmez olur. nemli soğuğu damaklarınızı dondurur.
kışın ince ama kat kat giyinilmelidir.
soğuk olarak bir erzurum, ya da ankara değildir. fakat 2-3 derecede 'dondum anam' diyen insanları vardır.
şehrin en güzel olduğu dönem mayıs ve haziran aylarıdır.
sözlükte başlığı altına girilen entry sayısı bakımından istanbul'a fark atmış şehirdir.
bu sadece şunu kanıtlar: izmir üzerinde her daim çok konuşulan, hep gözlerin üzerinde olduğu bir şehirdir.
candır. nefes aldığını hissettiğin yerdir. yabancılık duymadan sokaklarında ve her an özlenen, önünde sonunda dönülecek, son nefesin verileceği yerdir.