sabah sabah bize, böyle bir kar topu savaşı yaşattığı için artık daha da çok sevdiğim şehir olmuştur.
(bkz: 1 cm kar ile kartopu oynamak)
(bkz: görmemişlik)
napalım lan çukurovalıyız.
sabah başlayan karın hala yağıyor olması ve gaziemir taraflarının beyaza bürünmesiyle beni şaşırtan şehir. kar topu oynamak için sokaklara dökülen yerli halk, kar görgüsüzlüğünü ayyuka çıkararak 1 cm kar ile kar topu savaşı düzenlemekte, karlar içinde siibiryada debelenen rus askeri gibi hoplayıp zıplamaktadır. bir iki saat daha yağarsa kardan adam yapacak yeterli malzememiz olacaktır ve halk olarak sayın başbakanımızın kardan adamını yapıp bir gün sonra erimisini cani gönülden izleyeceğiz. (en azından bu şekilde mutlu olalım bre, hadi gari bunuda çok görüvemeyin bize akp kardaşlarım )
ankara kadar nüfusu olmamasına karşın ankara'daki trafikten daha felç bir trafiğe sahip olan ama ne olursa olsun ankara en yaşanılabilir kent seçilse de benim gözümde izmir en "yaşanılır" kenttir.
izmirli olup henüz şehir dışına yerleşmiş birine, "ulan 40 yılda bir kar yağar .mına koyim onda da ben yokum. hey şansımı, basiretimi..." dedirtebilir. *
"Azıcık Kar yağdı, kartopu oynuyorlar diye izmir'lilere 'görgüsüz' diyenler, siz yazın 3 bavul dolusu eşya ile Çeşme'ye tatile geldiğinizde, biz sadece havlu ve terlikle orda olucaz. Hayırdır deniz görmemişler, sizin orda deniz yokmu? "
izmir'de hayat beklenmez, kovalanmaz da.
O zaten sizinle beraberdir.
Ufkun ötesini muştulayan bir deniz vardır.
Mutlulukla dolu, sakin bir sevişmenin tadındadır Körfez.
Körfez vapurlarının sakin gidişinde hırslarınız yok olur, kovalamayı bırakırsınız, hatta martılara gevrek atacak kadar iyilikle dolarsınız. Ne varsa bu şehirde, bayatlamış vapur çayı bile nektar olur!..
Hafta sonları denize doğru bir göç başlar.
'Ey hayat, biz Çeşme'ye gidiyoruz, sen de arkadan gel.'der
izmirliler muzipçe ve ne gariptir ki hayat, uslu bir çocuk gibi onların peşinden gider.
Ne garip, uçak biletinin üzerinde adımın hemen yanında yazan "izm." harflerine sevgiyle bakıyorum.
Sabırsızım, sevgilisine kavuşacak aşıklar kadar.
izmir deki ilk zamanlarimda hic sevmemistim bu sehri cok pis, daginik, duzensiz gelmisti ama yasadikca cok sevdim ve 'izmir aski baskadir' diyen insanlari gercekten idrak ettim.. hakkaten izmir i sevmek orda olmak baska bir mutluluk baska bir ayricalikmis..
milyonların sevgilisi şehir. nasıl ki eskişehir " tam öğrenci şehri yeaa " ise izmir de "aslında bi izmire yerleşsek var ya... " dır, "bi iki seneye kalmaz ordayım" dır, " bak buraya yazıyorum" dur. öyle bi şeyler işte izmir.
o değil de bi iki seneye kalmaz sendeyim izmir. tam yaşanılası şehirsin izmir. denizin kız, kızın deniz... hebele gübele. *