Memleketimdir. Kötü kokar. Daha az evvel yolda kaymayayım diye botumun üzerine çorap giydim. Ama öğle saatinde tunalıya gidip kestane yiyeceğim fikri bile bu şehri sevmeme yetiyor.
Bir kere tek vasıta ile neredeyse tüm semtlere ulaşabileceğiniz bir yer Ankara. Sincan'dan binersiniz 510'a. 45 dk da kızılaydasınız. Ondan sonra ver elini sıhhiye,ulus,sakarya,vs... istediğin yere yürüyerek ulaşabileceğin kadar yakındır Ankara.
Yazı kuru sıcak geçer ama nemli olmadığı için yapış yapış olmazsın. Kışın Elmadağ'a kar yağdımı Ankara'ya bir ayaz çöker. Donarsın.
Ama Elmadağ'a gidip,en tepeden naylon poşetle kaymanın tadını hiçbir şey vermez usta.Ankara'dan Elmadağ yarım saat sürer. istanbul'da yarım saatte nereden nereye gidilebilir söyler misiniz ?
istanbul'un en çok neyini seviyorum biliyor musunuz ? ANKARA'ya dönüşünü...
kar yağdığında, özellikle eğimi fazla olan semtlerde, köşebaşları mutlaka insanlarla doludur. Her an kaza olsada izlesek mantığındadırlar. Hatta şöyle bir diyaloğa bile şahit olmuşluğum vardır ;
-selamın aleyküm kaza oldumu?
+yok ya bekliyoz daha.
Kaza olmayınca çocukları yokuşlardan kaydırıp yolu kayganlaştırmak isteyenlermi dersiniz, karların altına poşet gizleyenlermi dersiniz. Amma ve lakin, kaza olunca da hemen yardıma koşar bu insanlar. Anlık zevk bunların ki de.
güvenli ve huzurlu bir havası olan, saat gibi işleyen bir şehir.
tek ekşiği bir dağ ya da deniz gibi doğal bir güzelliği olmaması ve tabii ki kışın o inanılmaz soğuğu.
hayatımda ankara'da hiç bulunmamama rağmen, kendime benzettiğim tek şehir.
hani bazen birincilerden çok ikinciler sevinir, üçüncüler havalanır.
ankara'da öyle. o asildir. susar. istanbul gibi şımarık değildir.
izmir gibi kendini beğenmiş de değildir.
ne bileyim lan. seviyorum bu şehri. bir anlam yüklemek zorunda da değilim.
kışın kar yağdığı zaman ortalığın buz pistine döndüğü bir iki ay yerden kalmayan karı ile insanı çıldırtabilecek olan ama karın on numara yakıştığı ilimiz.
doğup büyüdüğüm şehir. izmir ya da istanbul belki daha güzeldir, ancak o şehirlerin samimiyetsizliği ankara'da yoktur. akran olan herkes birbirini tanır, kimse kimsenin arkasından kazık atmaya yeltenmez, korur. hatta milletin sokaktan geçerken tırstığı o mendilci çocuklar bile bir süre sonra tanır sizi, abuk sabuk herkesle muhabbet edersiniz.
ankara'nın bir istanbul kadar mekan alternatifi yoktur mesela, herkes belli yerlerdedir.
ankaranın denizi cartı curtu hikaye, kavurduğu yaz dondurduğu kış bile güzeldir. insanı güzeldir bir kere. yolda kaldığınızda istediğiniz herkes size para verir. yolda bozulan arabaya durup herkes yardım eder. araba çarpan kadının hiç bişeyi olmasa bile hastaneye yetiştirilir. kimse yolda yürürken mağdur olmuş birini görmemezlikten gelip yürümeye devam etmez. gri şehirdir ama insanlarıyla renklenir. güzeldir.