toplu taşımasını başarısız bulduğum şehir. kolayca zarar görebilen manyetik ego kartları, 11den sonra işlemeyen otobüsleri vs ile alışamadığım şehir. ve hala rock bar bulamamışımdır.
ankara'da doğdum, ankara'da büyüdüm ve burada ölmek istiyorum. siz hergün atanızın mabedinin önünden 'günaydın atam' diyerek geçebiliyor musunuz? ben geçebiliyorum, bu bile başlı başına ankara'yı sevmeye yeter.
içinde yaşarken, her gün kaçma isteği duyulan. Kaçınca rahatlanan, ancak bir gün kalıcı olarak ayrılındığında, ufukta kaybolana kadar , arkanıza bakmaktan boynunuzu günlerce ağrıtabilen bir şehir.
Parça parça özlenen şehirlere kıyasla (izmir , alsancak. istanbul, taksim) bütünü özlenen, parçaya inince anlam ifade etmeyen, lanet bir şehir.
neden sevdiğinizi asla anlayamadığınız, huysuz bir arkadaş gibi bir şehir.
denizi yok diye sevilmeyen şehirdir. bir şehrin sevilmesi için illa denize kıyısı mı olması gerekir? bir şehri sevdiren, yaşanılır kılan şey, o şehrin içinde yaşayanlar ve yaşananlardır. ankara, bu açıdan içinde yaşayanlara büyük fırsat sunan bir şehirdir. bir mekana gittiğinizde mekanın güzelliğinden ziyade orada kiminle birlikte bulunduğunuz önemlidir. varsın denizi olmasın. bozkırın ortasında bir metropol inşa etmek başarıdır. bunu kimse inkar edemez.
not: bir de 50 binlik kasaba bozması şehirden gelip ankarayı yapılacak bir şey yok burada diye sevmeyenler var. onlara diyeceğim tek şey, sen neyin kafasını yaşıyorsun olur.
ankara denince insanin aklina siyaset gelir, soguk gelir, sikicilik gelir. siyasidir, soguktur bazende sikicidir ama kendini oyle bi sevdirir ki, kendini onu sevmekten alamazsin. ayri dustugunde hemen ozletir kendini. sogugunu bile ozlersin. kisin oyle guzel kar yagar ki izlemeye doyamazsin ankarayi. ozellikle geceleri sehrin isiklariyla beyaz ortu birlesince, iceri giresin gelmez, saatlerce bos sokaklarda dolasirsin. cok iyi insanlar cikartir bazen karsina ama malum kocaman sehir, bilemez, bazende kotu niyetli insanlarla tanistirir seni. onun sucu yoktur ama. ne istanbul gibi bencildir, ne de izmir gibi de havali. kendini bilir, herkese esit davranir. ankara'da yasamayan bilemez bunlari.
hadi sözlükçüler görev başına. smiley burada yani o derece, he bu arada spor mu giyineyim topuklu falan mı giyeyim oraya giderken bilemedim nasıl bi yer bu yer lan.
ankara'ya kar çok yakışıyor diye zırvalayanların o çok güzel yakışan(!) karlar kaldırımlarda buz olduğunda düşüp dötlerini kıracakları şehir. lan normal zamanda kızılay'daki o kaldırım taşları kayıyor. aha akşam karlar daha tazeydi ve buz pateni pistinden tek farkı beleş olması. dur hele bi ayaza çeksin o zaman görüşeceğiz.