Taksicinin sarhoş bir müşteriyi arabasına almak istememesi karşısında sarhoş müşteri cebinden bir tomar para çıkararak taksiciye gösterip al işte sana para demesiyle taksiciden öğrendiğim yeni bir Adana atasözü "Para avrada gösterilir". Sonuç taksici adamı arabasına almadı.
nedense çok sevip özlediğim bir şehir. gittiğinizde ilk öğrendiğiniz kelime -cono- olur. sevilesi bir yerdir. genelde hava çok sıcaktır. hatta güneşe kurşun sıktıkları dahi olmuştur.
kebabın, lahmacunun, katık dönerin, bici bicinin mükemmelleştiği şehirdir.
güneşe kurşun sıkma, yağmur yağınca otobüsten inip halay çekme gibi komik olaylar yaşanmıştır.
7c adlı otobüsten herkes uzak durmalıdır..
ulan ben mi memleketimi tanımıyorum yoksa harbiden yobazlar adana'ya mı göç etti görmediğim süre zarfında , yobazlar rakı festivalini basmışlar bak bak , adana-yobaz-rakı festivali-basmak , bu 4 ü bir arada durunca ne enteresan geliyor kulağa öyle değil mi
olum adana herkesin kendine özgü allah'ının olduğu bir şehir , küfür edilecekse din kitap bandından aşağı düşülmez orada , bunlar kim köpek la adana'da rakı festivaline saldırıyorlar
muhtemelen festivaldekilerin kafası iyiydi olayın farkına varamamışlar , yoksa anam avradım olsun o pompalıyı adamın götüne sokarlar la , adana burası olum bak ben şöyle diyaloglar gördüm ;
a : la sikecem orucunu aq top oynayamıyoruz adam gibi
b : la sen oruca mı küfrediyon kitabını siktiğim
a : kitabıma sövme senin allahını sikerim
b : amına kodumun çocuğu sen kimin allahını sikiyon la
c : la bi susun dinini siktiklerim maçınıza bakın
d : la yeter dine kitaba sövmeyin ananızı avradınızı sikerim
sonra mahalle kavgası amk , bunlar da 12-13 yaşında çocuklar yani , büyüdüklerinde nasıl olurlar siz tahmin edin
yani adana'da böyle bir şeyin olması demek kıyamet alameti olum
bak bi adana fıkrası daha vardır mesela ; bi karga gidip her sabah kilisenin çanına sıçarmış , bir sıçmış iki sıçmış üç sıçmış papaz haliyle sinirlenmiş , etrafındakilere sormuş demişler ki çanın yanına bir tas şarap koy , gitmiş çanın yan tarafına bir tas şarabı koymuş beklemeye başlamış , karga gelmiş ve önce çana sıçmış , sonra da şarabı içip oraya yığılmış , ayıldığında papaz buna sormuş ''sen müslüman olsan şarap içmezsin , hristiyan olsan çana sıçmazsın nesin lan sen'' , karga kafayı kaldırmış cevap vermiş ''adanalıyık gardaaaş''
özetle bizim bura böyledir amk , bana kimse memleketimde dinin yaygınlaştığını , birilerin dinden mütevellit rakı festivali basabilecek güce eriştiğini falan iddia etmesin oturur hüngür hüngür ağlarım amk
conosu cartı curtu bir yere kadar da , bu kadarı çok fazla
Sıcak memleket. Yaşayanların yazları konu komşu illerdeki hısım akrabayı ziyaret etme oranının muhtemelen en çok olduğu akdeniz illerimizden birisidir.
herkesin bir allah'ı olması hususunu farklı algılayan memleketim
adamlar 1 tane allah var diyorlar , bu da herkesin allah'ı diyorlar , bizimkiler herkesin 1 allah'ı var lafını kişi başı 1 allah olarak algılamışlar , herkesin kendine özgü bir allah'ı var
çok enteresan bir şehir , o şehirde tutup da rakıya kumara karıya kıza tepki olarak bir şey yapamazsın , iyi ihtimal polise verirler , kötünün iyisi ağzını yüzünü eline verirler , daha kötüsü direkt çıkarıp eline verirler , en kötüsü kafanı keser eline verirler