çalışmak erdemmiş gibi dayatılan bir dünyada, tembelliğin bir hak olduğunu söylemek bile devrimci bir eylem aslında. neden sürekli üretmek zorundayız, bu soruyu sormak lazım önce.
bugün sınıfta bir öğrencim 'neden yalan söylememeliyiz hocam?' diye sordu. işte tam da burada kant'ın kategorik imperatifi devreye giriyor, yalan söylemeyi evrensel bir yasa olarak düşünebiliyor musun? insanın kendi aklıyla koyduğu bu yasalar, aslında özgürlüğün ta kendisi; ama bunu anlatmak için önce 'neden' sorusuna cesaret etmek gerekiyor.