fantastik aksiyon mu komedi mi tam olarak anlayamadığım ama izlenmesini kesinlikle tavsiye ettiğim filmdir. uzun zamandır bir filmi izlerken böyle keyif almamıştım.
filmden yeni geldim. öncelikle şunu belirtmeliyim, beklediğimden çok daha iyi çıktı film..
en az komedi filmi kadar komik, aksiyon filmi kadar da aksiyon doluydu. çizgiroman beklentisi ağır, oturaklı, tedirgin edici vs. olanlara yönelik bir film sayılmaz. marvel karakterlerini kırpıp izleyiciyi eğlendirmek, güldürmek ve heyecanlandırmak asıl amaç olmuş ki bunu da fazlasıyla belli ettiler filmde. zaten bu kahramanların tek olarak işlendiği gibi senaryo ayrıntılı olamıyor. zaten herkes biliyor kimin ne olup, geçmişinde neler yaşadığını.
ekolündeki uyarlamaların yani; eski batman'ler, x-men'ler, spider man'ler, hulk serisi, iron man'ler, thor, captain america vs. bana göre hepsinden iyi..
bu boyutta yapımdan beklenildiği gibi görseller şahane. evet kan yok, seks, küfür yok ama hitap ettiği yaş aralığında buna şaşırılmaması gerekir. ki artık yarı tanrılaşmış olağanüstü adamlardan da kan akması pek beklenemez. bazı arkadaşlar thor ordan oraya savruluyordu, bu adam o filmde öyle değildi tarzı söylemler var. o filmlerde o süperkahraman tek işleniyor ve herkesten üstün oluyor, aksi beklenemez ki. zaten the avengers gibi tüm karakterlerin harmanlandığı yapımda güç farkını çok iyi görüyoruz, bence marvel buna da çok iyi el atmış. güç konusunda hulk, iron man, thor, captain america ve black window sırasıyla gidiyor. zaten hulk ezip geçiyor bambaşka.. benim en beğendiğim karakter ise sanırım robert downey jr. olmasından kaynaklı 'iron man'..
- whedon zaten çok başarılı kötü adam (spike, angelus, dr. horrible vs.) yazan bir insan. loki'nin şahane olacağına emindim. nitekim öyleydi.
- mark ruffalo'nun hulk performansı şu ana kadarkiler arasında kuşkusuz favorimdi. ayrıca karakteri de mükemmel yazılmış.. ama zaten hepsinin replikleri iyiydi.
- her önemli karakter işe yarıyor. figüran gibi dolanan yok. filmlerde olayını doğru düzgün bilmediklerimizin bile bir yaklaşımı var, süs değiller. yalnız thor biraz geride kalmış gibi.. düellolarda kötüydü, savaşta da etliğe sütlüğe karışmadı. ancak senaryo itibari ile kilit adamdı..
hulk'un loki'yi yerden yere savurup, lori'nin attığı ifade ve sonrasında hulk'un 'çelimsiz tanrı!' betimlemesi yardırdı..
loki'yi yere atma sahnesi süperdi gerçekten ki hulk öfeki bir karakter olduğundan 'ben tanrıyım, siz şusunuz ulan!' gibi telkinlerde bulunursan o adam seni yerden yere vurur. saçma olan black widow'un loki'nin ağzından laf çalması değildi bence.. black window loki gibi kurnaz bir karakterin aklını ve oynayacağı oyunu sezemedi, bu taktiği çoğu kişide yaradığı için olacağını düşündü. asıl saçma olan thor'un loki'nin kopyalanma ve içinden geçirme numarası tekrardan yemesiydi. bu da klişeye sürükledi o bölümde zaten.. çünkü thor kardeşi, artık çözmesi gerek.. ama bazıları biraz loki bağımlısı olduğundan saygı duyuyorum. bende iron man'e zarar gelmesin diye dua ettim..
fena halde yardırtan filmdir. imax'i 3dsi çok iyi olmasada görsellik açısından tarafımdan tavsiye edilir. Denenmiş memnun kalınmıştır.
--spoiler--
Olası bir ikinci filmde film sonu sahneden anlaşıldığı kadarıyla muhtemelen thanos gelecek ve bizimkilerin işi çok daha zor olacaktır.
--spoiler--
sinemada bukadaR kahkaha attığım bir filmi kim bilir en son ne zaman izlemiştim. olm gidin görün, alın evde arşiv yapın haftada bir izlersiniz bir çok sahneyi kafanız bozukken. holıvudun alışılagelmiş espiri zekasının çok çok üzerinde olmuş. dozunda aksiyon, yeteri kadar görsellik ve acayip ayarında eğlence.
The Avengers, $200.3 million
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, $169.2 million
The Dark Knight, $158.4 million
The Hunger Games, $152.5 million
Spider-Man 3, $151.1 million
The Twilight Saga: New Moon, $142.8 million
The Twilight Saga: Breaking Dawn—Part 1, $138.1 million
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest, $135.6 million
Iron Man 2, $128.1 million
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1, $125 million
3d olmasıyla mükemmele yakın bir film. karakterlerin birbirlerine sallaması da güzel detaydı bence. hulk yardı ayrıca. verilen parayı sonuna kadar haketti. sadece ilk perde de konuşma çok olduğu için ikinci perdeye göre durağan geçti.
Tartışmasız filmde ki en komik sahne, hulk'un loki'yi yerden yere vurduğu sahneydi. Tüm salon gülmekten yarıldı. Filmi izlemeden önce çok büyük beklentilerim vardı ve izledikten sonra fazlasıyla karşıladı. Hatta filmin sadece ilk yarısı bile yetti beklentilerimi karşılamaya. Thor vs Iron Man kapışmasıda baya güzeldi, hele o en sonda ki kafalaşmaları. Gidin, izleyin, izlettirin. Kesinlikle pişman olmazsınız. Ayrıca stark'ın film boyunca giydiği black sabbath t-shirt'ü de oldukça hayran bıraktı. Çok iyi bir göndermeydi.
adamlar yapıyor aga dedirten bir film olmuştur. yönetmenin aşırı zorlandığını düşünüyorum. o kadar yıldız oyuncuyla çalışmak kolay olmasa gerek. aksiyon sahneleri ve diğer herşeyi ile olmuş bir film. daha iyisi yapılabilir mi tabii ki ama. şu an budur.
Bu film için yaklaşık 1 sene önce falan en çok beklediğim film diyordum. Böyle über bir beklentiyle imax 3d izledim. Sonuç olarak en beğendiğim film olmadı ama en beğendiklerimden biri oldu. Süper kahraman filmlerinden biraz hoşlanıyorsanız bu filmi sinemada izlemeyi kaçırmayın derim. Ayrıca film genellikle dublajlı gösteriliyor. Dublajı ise büyük oranda başarılı buldum, karakterler ile sesleri uyumlu olmuş.
kiz arkadas olma potansyelinde birinin bu filme beraber gitmeyi istemesi vesilesiyle izledim filmi... Gerci filmin yarisini izlemedim, ama espiri ogeleri cok saglamdi. Katila katila gulduk, eglendik... Kiz arkadasinizla rahat rahat gidebileceginiz guzel bir film... Cok basarili...
captain america ve thor olmasada olurdu dediğim film. ama yinede süperdi iron man iyidi hulk çok iyidi. ilk başlarda diyaloglardan geçsede sonradan açılıyor film.benim puanım 9/10.
bu filmde olan şeyin özeti emektir. marvel yapımı filmleri abartılı bulsam da bu film için tam tadında olmuş demekten başka söz düşmez herhalde. komedi o kadar saf ve temiz yapılmış ki birçok sahnede karın ağrıtacak şekilde güldürdü. oyunculuklar ortalama üstü, senaryo etkileyici aynı zamanda görsellik kısmı birçok filmden bin kat daha başarılı olunca bu yapıma hak ettiği puanı vermek gerekir diye düşünüyorum. tek kusuru müziklerinin zayıf daha doğrusu beklentimin altında kalmasıdır. kendilerine en bonkör puanlarımdan biri olan 10 üzerinden 8 veriyorum. güle güle kullanın yenilmezler.
Sinemada izlenmesi gereken bir film, hatta sinemada izlemeyip evde sikindirik sisteminde izlemeyi planlayan varsa öyle bir mallık yapmasın ciddiyim bu tarz filmler on yılda bir gelir, son yıllarda çıkmış en iyi süper kahraman filmi.
bir süper kahraman filmine rağmen, inanılmaz derecede komik yazılmış bir senaryoya sahiptir. puny god, performans düşüklüğü muhabbeti ve hulk'un beklenmedik yumruğu başta olmak üzere yarım yarım yaran sahnelere sahiptir.
himym'den hiç tasvip etmediğim robin'in * o soğuk tavırlarıyla resmen kalbimi tekrar kazanması enteresandı.
ayrıca o nasıl bir hatun be abi. titreyerek izledik. (bkz: natasha romanoff)