Marvel'in yeni filmi. bütün diğer filmlerdeki kahramanlar bir arada ortak bir düşmana karşı savaşıcak filmde. Joss Whedon yönetmen olmuş veee fragmanı. buyrunuz izleyiniz:
içinde bulunduğumuz yılın nisan ayı içinde çıkması planlanan film. hulk, thor, iron man ve bi kaç tane daha süper kahramanın dünyamızı kurtarmasını hikaye edinecek sanırım.
fragmanını izlediğim kadarıyla fantastik bir film. bir çok süper kahramın "gene" dünyayı kurtarmak için canla, başla çalıştığı ve (izlemedim ama eminim) dünyanın kurtarıldığı işleniyor.
fragmanın sonunda hulk fena çarpıyor sağa sola. ekşın isteyenler için tavsiye ediyorlar. zaten onca kahramanın bi arada olduğu filmde drama işlenecek hali yok.
Turkiye'de bugun gosterime giren, marvel'in superkahramanlarinin olusturdugu bir film. Tony stark gibi yavsak bi adam boylesine ciddi bi ekibin icine dusunce, ister istemez gulduruyor. Filmin sonundaki "doner" muhabbeti de beni benden aldi. Canin cok cektiyse istanbul'a gel, ben sana donerin kralini ismarlarim robert abi.
kesinlikle beklentileri havada bırakmayan bir film. joss whedon süre ve rolleri paylaştırmada bir yönetmen olarak zoru başarmış zira the avengers'da herkesin favori kahramanı ayrı hiçbirine ayrımcılık yapmadan eşit ağırlıkta roller vermek kolay bir şey olmasa gerek.
aksiyon, macera, bilim kurgu'nun yanında ince ve ölçülü esprileriyle güldürüyor her şeyden biraz biraz koymuşlar çok güzel olmuş.
--spoiler--
thor'un kardeşim dediği loki'nin 80'den fazla insanı öldürdüğünü duyduğunda evlatlık demesi.
hulk'ın captain america'dan "smash" komutunu aldıktan sonra mutlu oluşu ve thor'u nazikçe yumruklaması komik ayrıntılardı.
tony stark'ın da hawkeye'a legolas demesi.
--spoiler--
--spoiler--
tam hatırlayamasam da diyalog oluyor loki ve hulk arasında. loki bıdı bıdı bik bik konuşup kafa sikiyor. loki: ..ben yenilmezim, ben tanrı--- (bu esnada hulk loki'yi bacağından tutar ve kaptan mağara adamının düşmanını ayağından tutup bi sağa bi sola 180 derecelik açılarla bam güm yere vurması gibi dan dan dan vurur) en son loki yerde pert olmuş bir şekilde yatarken hulkkıçımın tanrısı minvalinden bir kelam eder ki bütün salon yerlerde sürünürüz.
ps: diyalogu hatırlayanlar paylaşırsa sevinirim.
ps2: bu filmle anlaşılıyor ki, tony stark olmasa thor harici avengers ekibi bi sike yaramaz. bütün altyapıyı stark'a bağlamaları kısıtlayıcı olmuş.
--spoiler--
ps: her marvel filminde cast sonrası 1 bölüm olurdu, bunda ana cast sonras 1, bütün cast sonrası 1 bölüm olmak üzere 2 bölüm var. izleyecek olanlar es geçmesin.
filmde karakterler benliklerini sonuna kadar konuşturmuşlar, kendi hikayelerinden farksız değiller. ayrıca karakterlerin hiç birisi geri planda kalmamış. stark lider olduğu için biraz daha öne çıkmış tabi de olur o kadar.
en iyi çizgi roman uyarlaması olabilir. kurgusu basit, efektleri sağlam, güldüren sahneleri çoğunluktaydı.
türkiye'nin en büyük salonlarından birinde* 3D olarak izleme imkanına az önce kavuştuğum filmdir. beklentilerin üzerinde çıkmıştır. 140 dakika su gibi akar gider bunu izlerken. yalnız o döner muhabbeti benim de aklıma takıldı. acaba ankara döneri mi onlar?
şu ana kadar hayatımda izlediğim en aksiyon dolu filmdir, ama en iyi film değildir, 10 yıl sonra şu sahnesini tekrar izleyim diyebilmem için ek olarak subliminal mesajlar da vermesi gerekir. Ama izleyin yani.