tanrı

entry1125 galeri64 ses1
    121.
  1. varlığı ya da yokluğu bilinmeyenmiş, sadece inanılanmış.

    varlığında ya da yokluğundan emin olmadığın bir şeye inanmak. körü körüne. dogmalarla, klişelerle, tabularla yaşamak. sadece inanın, körü körüne.
    1 ...
  2. 122.
  3. LEMAN IN GAZZE OZEL EKINDE BUNDAN BIR KAC YIL ONCE FILISTIN IN TURKIYE BUYUKELCISI ILE YAPILAN BIR ROPORTAJ VARDI... ANTIPARANTEZ; BENCE HERKESIN EVINDE OLMASI GEREKEN BIR SAYIDIR...

    BUYUKELCI BIR HIKAYE ANLATIYOR; HINDITAN DA FILOZOFLAR TANRI YI ANLAMAK, ADLANDIRMAK, "TANRI NEDIR?" E CEVAP BULMAK ICIN BIR ODAYA KAPATIYORLAR KENDILERINI... BIR AY SONUNDA KONUSMALAR, FIKIRLER, BEYIN FIRTINALARI YASANIYOR VE EN SONUNDA CIKTIKLARINDA TANRI NIN "ZAMAN" OLDUGUNA KARAR VERIYORLAR... ZAMAN HER SEYIN ILACI BELKI DE BURADAN GELIYORDUR... BILEMIYORUM AMA SANKI TANRI YA INANMIYORUM AMA BIR ENERJI VAR LAFAZANLIGININ DAYANAK NOKTASI OLABILIR... HOSUMA GITTI PAYLASTIM... NE BAKIYORSUNUZ HALA? SIRADAKI ENTRYE GECSENIZE..
    2 ...
  4. 123.
  5. varlığına inanılıp reddedilmesi gereken.
    1 ...
  6. 124.
  7. sahip olanların, daha da fazla şeye sahip olabilmeleri için gereken yolda ilerlerken; ötekilerin ellerine tutuşturdukları oyuncaktır.
    1 ...
  8. 125.
  9. "cemal süreya'nın tarifiyle:

    "sanmasınlar inanmıyorum
    elbet inanıyorum tanrıya
    herkesin kendi tanrısı var
    sen ölünce ölüyor o da."

    olan".
    4 ...
  10. 126.
  11. yaratıcı.
    ---------------

    ölüyorum tanrım
    bu da oldu işte.

    her ölüm erken ölümdür
    biliyorum tanrım.

    ama, ayrıca, aldığın şu hayat
    fena değildir...

    üstü kalsın...

    cemal süreya
    .
    1 ...
  12. 127.
  13. tanrı yoktur demek herşeyden öte mantık dışıdır. vardır demekte öyle. ancak düşünürsek insanlar, dünya hiç birsey yokken bunları var eden olağanüstü birşey olmak zorunda. peki tanrı nası var oldu. onu nası biri yarattı. yoktan var nası oldu. bu böyle en başa kadar gider. bu da demek oluyorki, tanrı var yada bir yerde bir yaratıcı var.

    düşüncek olursak tam bir çıkmaza giriyoruz. hiç birşey yoktan var olmaz ise tanrı nası oldu? tanrı varsa nası bişey, nerede, bunlar cok mantıksız değil mi? tanrı diye bir şey hiç yoksa, bütün bunlar nası oldu, sen nası oldun?

    yani tanrı adı söylendiğinde ilk akla gelen ? oluyor.
    1 ...
  14. 128.
  15. yaratan, en ilkel insandan, en gelişmiş insanın beyin hücrelerinde bulunan yaratıcı.
    1 ...
  16. 129.
  17. neden her kitabinda ayri ibadet sekilleri buyurdugunu ve neden cogu seyi yanlis anlasilabilir yazdigini anlayamadigim varlik.yani,hristiyanlara sarap icin diyorsun daha sonra muslumanlara ickiyi yasakliyorsun;hristiyanlara pazar gunu kutsaldir diyorsun muslumanlara cuma gunu onemlidir diyorsun;neden kadinlara kapatmalari gereken uzuvlarini acik bir sekilde soylemiyorsun da mahrem yerlerinizi ortun diyorsun;acikca soylemezsen insanlarin bunu suistimal edeceklerini bilmiyor musun;kimine gore kadinin saci ortulmesi gereken bir yer degildir kimine gore de kadinin gozleri bile gorunmemelidir;neden erkeklere bu kozu veriyorsun da milyonlarca kadina hapis hayati yasatiyorsun?neden intihari yasakladigini anlamadigim varliktir.yani adolf hitler gibi birisi de cehenneme gidecek ama zevk icin kimseyi oldurmemis,zevk icin calmamis,zevk icin gunah islememis birisi sadece hayatindan memnun olmadigi icin intihar ediyor ve sen onu da ayni yere layik goruyorsun.afrika da ki acliktan kivrilan,kotu bir aileye sahip,olmak istedigi gibi yasayamayan kisiden de ayni davranisi,ayni memnuniyeti bekliyorsun,zurih de guzel bir aileye sahip,olmak istedigi gibi yasayan,gelecegi garanti altinda olan birisin den de ayni seyi bekliyorsun.
    kendisinden istedigim tek sey oldukten sonra tum bu seyleri,tum bu acilari,kendisini,amacini aciklamasini bekledigim varliktir.
    4 ...
  18. 130.
  19. köpek gibi aşık bünyeler için "kadın" kavramının edindiği sıfat.

    kadın tanrıdır benim için.
    ben kadınıma taparım.
    ve ben güzelim; ben sana taparım.
    1 ...
  20. 131.
  21. ..tanrı ne sende varolan iyilikle ilgileniyor ne de başkalarında bunun yokluğuyla..
    2 ...
  22. 132.
  23. [email protected] adresinden de ulaşılabilecek olan.

    edit : arkadaşlar "sahiden her maile cevap atıyor mu ?" tarzında mesajlar alıyorum. denemekte yarar var, umudunuzu yitirmeyin. *
    4 ...
  24. 133.
  25. 134.
  26. 135.
  27. tengri... şamanlarda tan yerinin ağarmasından mülhem.
    1 ...
  28. 136.
  29. arapça ilah.
    ibranice rab.
    ingilizce god.
    almanca gott.
    fransızca dieu.
    2 ...
  30. 137.
  31. bir kukla oynatıcısı değildir.
    (bkz: spinoza)
    1 ...
  32. 138.
  33. başarılı bir the sims oyuncusu.
    1 ...
  34. 139.
  35. inanılmasında zaman zaman tereddüde düşülmesi eğer sözkonusu tanrı allah ise son derece yararlı bir sonuca götürecek olan tapınılan varlık, arapçası rab.

    zira allah arayarak, soruştırarak, araştırarak ve deneyip yanılarak kendisine ulaşanları, buna çaba gösterenleri sever. ön yargılardan arınmış olarak şüpheyle allah'ın varlığını aramak insanı cehenneme sürüklemez. önyargısız bir biçimde allah'ı aramak belki insana bir ömür tükettirebilir veya hiç bir şey bulamadan ölebilirsiniz de, ama bence, benim inandığım tanrı:allah, kuran'da bizimle konuşan allah bütün ömrünü kendisini aramakla geçirmiş ama çeşitli nedenlerle başarısız olmuş bir insanı asla helak etmez. ne karar vereceğini o bilir şüphesiz. tek şart ön yargısız olmak bence.

    nereden çıkartıyorsun bunları lan kafir zındık diye bağıranların sesini duyar gibi oluyorum.

    kuran-ı kerim'i açınız ve hz. ibrahim'in nasıl inanan olduğunu okuyunuz. elbette türkçe okursanız anlarsınız.
    2 ...
  36. 140.
  37. Herkesin bir şekilde tanrıya ulaşmanın yollarını aramakta olduğunu hala yenileri çıkmakta olan inanış biçimlerinden anlayabiliriz.
    O bu yoğun ilgiden memnun mudur yoksa bütün bu arayış ve devam eden belirsizlikten rahatsız mıdır acaba?
    diye sormak istediğimdir kendisine.
    2 ...
  38. 141.
  39. var olduğuna inandığım, fakat her neredeyse bir an önce duruma müdahale etmesini istediğimdir. zira dünyayı bok götürüyor.
    2 ...
  40. 142.
  41. aksi ispatlanmadığı sürece varlığı milyarlarca insan tarafından kabul gören yaratıcı.
    2 ...
  42. 143.
  43. 144.
  44. 145.
  45. sessizliği ve sükûneti seven, asaletini ve ulaşılmazlığını da bu sayede sağlayan ve sürdürebilen, onun hakkında bir şeyler söyleyecek gibi olduğumuzda sık sık ''belki'' ve ''bence'' gibi öznel yargılara düşmemize neden olan, Nietzsche'ye göre bir ölü, birçok filozofa göre zaten hiç doğmamış olan, son kitabında zaten için doğmadığını ve doğurmadığını ilan eden, bütün bu soru işaretlerine rağmen de bütün insanlığın içlerinde, en temiz yerlerinde bulunan egemenliktir, iyi ki vardır, hep olsundur.

    dikkat: bir anda sol frame'de görünce öldü sanmayın. oldu ki gene unuttuk bu aralar kendisini. malum, kriz...

    (bkz: tanrinin egemenligi icinizdedir)
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük