yaptığı skindirik bestelerle pop kültürünü harlandıran, beş para etmez bir sese sahip, sıradan, en zekisi orta zeka olan insanların dinlediği, yine çoğunluğu aptal olan türk halkının çoğunluğunun yüceltmesiyle kendinde her boka maydanoz olma yetisini görebilmiş yalçın küçük deyimiyle beste ishali.
son iki albümünün tutmamasının verdiği moral bozukluğu ile ne yapacağını şaşıran ve soluğu başbakanla cumhurbaşkanına telefon açıp yaranmakla alan şarkıcımsı.
masallah linc kampanyasi yine baslamis. ey kendini bilmezler acaba kaciniz sezen in söyledigi sözlerin tamamini okudunuz? hangi akilsiz inanir mehmetcik icin sarki yapan sezenin ülkenin bölünmesi icin calistigina? Halklar arasinda kardesligin pekismesini, akan kanin durmasini istemek ülkeyi bölmekse evet sezen en büyük bölücüdür.
Sezen allah seni basimizdan eksik etmesin, o kanlicadaki yalinin bahcesinde bogaza karsi kahve icip hayatin tadini cikartmak varken, baris ve kardeslik icin siradan bir vatandas gibi hareket ettigin icin.
günahım kadar sevmiyorum bu kadını. tunceli konserinden sorna şöyle dedi, "Türkiye'nin istanbul izmir ve ankara'dan ibaret olmadığını biliyorum. " peki kürt vatandaş şovenizmi yapmadan da halkçı olunabileceğini biliyor muydun sezen aksu? Sana sezen diyebilmeyi o kadar çok isterdim ki, ama maalesef koyu saçlı dombili bir abla değilim sana 40 yıllık ahbabım gibi sezen diyeyim. Türkiye'nin sadece ankara izmir ve istanbul olmadığını biliyormuş, bir yandan sosyal projelere hasret, sanatçıları şehirlerinde görerek moral bulmak isteyen insanların sadece diyarbakır ve tunceli'de olmadığından haberin vav mı? Boğazdaki yalında nerden haberin olacak..
var mı yerine vav mı yazdım çünkü silikonlu dudak tandansı yakalamak istedim entry de, ağzını eğerek senin taklidini yapan yeteneksizlik abidelerine selam olsun.
adının hrant dink, siyaset yada pkk ile anılmasıyla minik serçe imajını kaybettiğini düşündüğüm kişidir.
keşke sadece müzik yapıp herkesi aynı anda mutlu etmeye devam etseydi.
oğlunu halktan biri gibi doğuya asker versin, torpilsiz diğer analar gibi endişeli 15 ay geçirsin, işte o zaman alnının ortasından öpeceğim kadındır.
onun sarkilari en iyi yine onun agzindan iyi oluyor. nedense baskalarinin söyledikleri hep daha ala turka daha arabesk oluyor. bu kadin zaten öyle hissettigi parcalari kendi okumuyor direk ona uyacagini düsündügü insanlara veriyor/satiyor. kücügüm, git, beni al onu alma gibi parcalarini ondan baskasindan dinledigimi düsünemiyorum bile.
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Tanrınız büyük amenna
Şiiriniz adamakıllı şiir
Dumanı da caba
Dumanı da caba
Dumanı da caba
Dumanı da caba
Bütün ağaçlarla uyuşmuşum
Kalabalık ha olmuş ha olmamış
Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum
Ama sokaklar şöyleymiş
Sokaklar şöyleymiş
Ağaçlar böyleymiş
Sokaklar şöyleymiş
Ağaçlar böyleymiş
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız
Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yan gelmişim diz boyu sulara
Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle döğüşemem
Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Ben tam kendime göre
Ben tam dünyaya göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız
bir zamanlar türk pop müziğine şeklini vermiş, onu geliştirmiş sanatçı. hala da yaptığı müzikle kendisini biraz tekrarlasa da onun yetiştirdiği müzisyenler bizim kuşağımızdaki pop müziğini başarıyla icra ediyorlar. zaten sanatçı; önce kendi yapar, sonra yaptırıp uzaktan izler ve sonra da ölüp hatırlanır.
siyasi bir konuda gereksizce yediği bir halttan* dolayı yerden yere vurulan, türkiye'nin ve dünyanın en büyük kadın sanatçısı. kürt açılımı zırvasıyla ilgili yorumları beni de çok sinirlendirmiştir, üzmüştür, dumura uğratmıştır. kesinlikle çok yanlıştır, tuhaftır. ama yine de kendisine "beş para etmez", "karga", "sözde sanatçı", "bir yerleri kalkmış" vs. laflar edemeyecek kadar sanatçı kişiliğine, sanatına saygım var. böyle lafları eden, sapla samanı* ayıramayan über milliyetçilere (!) duyduğum saygıdan bile daha fazla saygı duyuyorum ona. pişman olmasını dilemekten başka bir şey gelmez elden.
şarkıcı. benim yaş gurubumun müslüm gürsesle birlikte ruhunu yakalamış iki şarkıcısından biri. söz ve bestesini yaptığı şarkılar ile milleti kah ağlatıp kah oynatacak şarkılara imza atmış türk pop müziğinin gerçek süperstarı. son açılım olaylarına sadece destek verdiğini söylemesiyle türk müziğine son otuz yılda yaptığı bütün katkılar bir anda çöpe atıldı.
yaşının kemale ermesi ile sanatçı kavramının içini dolduracak faaliyetlere girişerek tam anlamıyla izlerini sürdüğü ve izlerini oluşturduğu toplumda sanatçı sorumluluğunu üstlenmeye başlamış olan sanatçı. türkiye ve sezen aksu arasındaki inanılmaz bağğ kendisinin bu dil edebiyatına ve sanatına kattığı yüzlerce eşsiz eserle zaten ortadadır. türkiye popüler müziği denince sezen aksu akla gelen en önemli isimdir. bugünse bu titrinin yanına bu toplumdaki eşitlik, barış ve kardeşlik mücadelesine koyduğu tuğlalarla bir mimarlık vasfı da eklemiştir.
kız çocuklarının okuması için uzun süredir mücadele vermektedir, hrant abinin* bu ülkenin kardeşliğini her dönem dinamitlemiş derin devlet güdümlü faşistlerce katledilmesi üzerine rakel dink'in kanatlandırdığı güvercini kadim kılmıştır. bugünse bu ülkenin çocuklarının kanıyla harlanan bir savaşın bitmesi için iradesini koymuş, okula gitmesi için mücadele ettiği kız çocuklarının erkek kardeşlerinin yok olmasına sessiz kalmayarak bu toprakların vicdanının sesi olmuştur.
daha kendi çıkarlarının bile farkında olmayan ve kendisini "insan kaynağı" olarak görüp harcayan iktidar odaklarının tebası olma arzusuyla yanıp tutuşan zavallılar kendisini hedef tahtasına oturttuklarını sansa da, aslında hedef tahtasındakiler kendileridir. ölümden beslenen bu yapı, sezen aksu'nun değil bu "milliyeçi hassasiyetli" zavallıların canına, geleceğine ve ailelerine kastetmektedir.
değerini bu zavallılar değil, bu zavallıların yetim büyüyecek çocukları anlayacaktır. en azından onların hayatını kurtaracak mücadeleyi zorunda olmasa da bugün o vermektedir.
iyi sanatçı. benim de çok beğendiğim, zamanında severek dinlediğim kişi.
kürt olduğunu bilirdik. ama dinleyicisine ayrılıkçı bir tarafı olduğunu hissettirmedi hiçbir zaman.
işte bu koyuyor ya adama.
ahmet kaya'ya siktir çektik kovduk memleketten, konserlerini patlattık, göz altına aldık, bilmem ne yaptık. adam tuttu başkaldırıyorum diye şarkı yaptı.
en son hadisede kızmış, bir daha dinlememiştim ahmet kaya'yı. şimdi onu sezen aksu ile yan yana koyuyorum, delikanlı düşmanımın fikir namusu hakkını geri ödüyorum.
işine geldiği zaman sanatçı işine geldiği zaman aydın olanlara da buradan kocaman bir nanik yapıyorum: sobe!
kürt açılımı veya demokratik açılım (ne diyorsanız) ile ilgili çıkışı, demeci, başbakanla görüşmesi (ne söylediyse) fethullah gülen cemaati ile bağlantılı değerlendirilmesi gereken kişi. çünkü sezen hanımın babası fethullahçıların marmara temsilciliğini yaptı yıllarca. sezen hanım da yaşlandıkça fethullahçı oluyor herhalde.