Ne buyuktur ne kucuktur, ulasim sorunu , trafik kargasasi pek yoktur. Egitim, saglik konusunda ihtiyaclara cevap verir. Alisveris konusunda alternatifi boldur. Havalimaninin olmasi ve bir cok sehre aktarmali da olsa seferler olmasi avantajdir. Atakum oturmak icin en guzel, rahat ve guvenli bolgesidir. Ilkadimla arasinda hem cevre hem insan profili acisindan buyuk farklilik vardir. Kiralar pahali degildir. Eglence hayati atakumla sinirlidir ve idare eder duzeydedir. Cok buyuk beklentiler kurmayanlar icin ideal sehirdir, yasanir her turlu. Sinop'a ve Ordu'ya yakindir, yazlari haftasonu kacamagi icin guzel alternatiflerdir. Ozellikle sinop denize girmek icin daha iyi bir alternatiftir, koy icine kalır, dip akintisi cekme batma yapmaz ama samsunda denize girerken dikkat etmek gerekir. Tam bir sehir kulturu yoktur, cevre illerden cok goc alir. Kimisi cok modern kimisi bagnazdir, yani karadenizin ozetidir.
haddinden fazla kar yağmış ve hala bok varmış gibi yağmaya devam eden şehirdir. hep beraber osuralım, yerlere falan işeyelim bir şeyler yapalım işe gidemiyorum lan.
bu sene iyi kar yağmış şehirdir.
ancak şunu belirtmek isterim, büyük şehir belediyesi hiç bir şekilde karla mücadele etmemiştir.
samsun'un en merkezi caddesi olan atatürk caddesi dahi karlar altında, tuzlama yok, neden?
çünkü çok maliyetliymiş. hmmm...
Bafra ve etrafına gideceksen turan usta iyidir. Tabi 19 Mayısta ve merkezde de var ama onları tam bilmiyorum Bafra pidesi güzeldir. Mevsim yaz olsaydı pideden bafrada gençlikte ballı babada ballı cevizli dondurma çok iyi gider. Sanırım bafrayı özledim. Merkezde tam bir yer bilmiyorum.
bilinçsiz, dikkatsiz, sorumsuzca sürdürülen karayolları faaliyetleri yüzünden hayatın sürekli boka sardığı şehir. geçen ay da böyle olmuştu.
tekkeköy'de doğal gaz hattı borusunu delmişler. tekrar. yeniden. şehirde doğal gaz yok şu an. 3 ilçede doğal gaz yok. evet şaka gibi ama gerçek. yıl 2017 ve bu "karayolları" ne zaman bir iş yapmaya kalksa bir şeylerin içine ediyor. aynı hataları tekrarlamaktan geri durmuyor!
ne zaman bizim mahallede iş yapsalar sular kesilir, bir şeylere zarar vermeyi başarırlar.
artık söve söve dilimde küfür çeşidi kalmadı. ne yapalım 600 bin kişiden küfür yiye yiye aynı haltı yapabiliyorsanız, artık bize de tebrik etmek düşer.
an itibari ile kar yağan şehir. halbuki 20 dakika önce güneş vardı. 20 dakikadan 1 saat önce yine kar yağmıştı. 20 dakikadan 1 saat öncenin 2 saat öncesi yine güneşliydi. bu ne lan !?
bir samsun aşığı olarak ne kadar abartmadan yazabilirim bilmiyorum,
samsun aslında karadeniz enler şehridir örnek vermek gerekirse en büyük otel, en büyük avm, en büyük hastane vs. vs. diye uzar gider işin özü samsun karadenizin en gelişmiş şehridir.
samsun merkez olarak sıradan bir büyük şehirdir, merkez çiftlik caddesiyle meşhurdur, bir çok ilde olduğu gibi mağazaların yanyana olduğu uzun mu uzun bir cadde, eskiden trafiğe açıktı sanki daha bir hoştu ama şuan trafiğe kapatıldı cadde üzerindeki tüm binalar aynı konsept yapıldı, ışıklandırma, kaldırım vs. herşey son modaya uygun yapıldı ama nedense bence eski tadı yok.
merkezde aslında çokta anlatılacak bana göre bişey yok. samsun'a geldiğinizde meydandan sahile inerseniz sağ tarafta yabancılar çarşısını göreceksiniz eski adıyla rus pazarı, neden rus pazarı derseniz eski çadırlı haliyle olduğu zamanlar ruslar tezgah açarmış genellikle adı öyle kalmış.rus pazarının altında denizin kenarında uzun bir sahil yolu vardır, faytonlar, bisikletler, paten kullananlar vs. ile çok hoş bir sahil yoludur, ileri doğru yürüdüğünüzde sevgi gölüne gidersiniz göl kenarında gayet güzel oturma alanları ve kafeler mevcuttur, orayıda geçtiğinizde doğu park piknik alanına gelmiş olursunuz, özellikle pazar günleri merkezde oturuyorsanız mangal için uygun bir alandır.
biraz merkezden çıkıp atakum taraflarına gidelim, atakuma gelmeden önce baruthane mevkinde doğu park gibi birde batı parkımız vardır bu batıpark yeni yapıldığı ve yapıma devam edildiği için mükemmel bir yerdir, yoldan arabayla geçerken 2 kocaman aslan heykeli gördüğünüz yer burası, iki aslan heykelinin ortasında bir amazon kadını heykeli vardır, samsunda yaşayan amazonları temsilen yapılmıştır. bu arada aslanların ağzında iki adet cafe mevcuttur.
evet aslanlardan biraz yukarı çıkarsanız bir teleferik görürsünüz bu teleferik amisos tepesine çıkmaktadır, amisos samsun'un eski adıdır, bu tepede kral mezarlıkları ve doğa ile iç içe bir cafe bulunmaktadır.
tekrar aşağı inecek olursak yada inmeyelim yukarıdan anlatayım, o gördüğünüz küçük küçük şeyler çizgi film karakterlerinin heykelimidir denir nasıl denir bilemedim şimdi yani bir çok çizgi film karakteri fotoğraf çekinmek için sizleri bekliyor ayrıca çocuklar için kocaman bir kaydırak vardır.
evet o gördükleriniz at * batıparkın içinde at binmek için bir alan mevcuttur, ayrıca sahi kısmına inerseniz deniz bisikleti, kano veya sandal kiralanabilirsiniz, o istiridye de ne kocaman dediğinizi duyar gibiyim evet o kocaman istiridye bir balık lokantası *
onun yanında bulunan alanda küçük bir amisos köyü içeride balmumu heykelleri ile amisos zamanında yaşayan insanlar yapılmış oldukça ilgi çekici.
batıparkta aslında anlatılacak çok daha şey var ama gelip görmeniz için merak edin diye söylemiyorum.
batıparktan atakuma doğru geçerken sağ tarafta kocaman bir golf sahası sizleri bekliyor evet yanlış duymadınız golf sahası bu konu hakkında çok iyi yorum yapamayacağım çünkü şehrin en güzel yerine golf sahası yapmak ancak ahmaklıktır.
neyse sinirlenmeden atakuma geçelim atakum samsunun en güzel ilçesidir sahil boyu uzanır gider atakum, izmir kordon gibi yanyana onlarca alkollü alkoksüz mekanlarla doludur, kilometrelerce uzanan kumsal sizi sizden alabilir ama tek tavsiyem ayakkabılarınızı çıkartıp kumsalın tadını çıkartın 2 bira alırsanız bende gelebilirim *
aslında anlatamadığım bir çok yer var şimdilik bu kadar diyelim ilerleyen zamanlarda devamı gelecektir