osmanlı devleti

entry689 galeri73
    413.
  1. çoktaaan yıkılmış başarısız bir denemedir.

    allah rahmet eylesin.
    0 ...
  2. 412.
  3. Türkiye'de de eş cinsellik var, hemde oransal olarak çok daha fazla siz bu mantıkla demek ki Türkiye'den de nefret ediyorsunuz.

    Tarihini saçma salak dizilerden ve uyduruk romanlardan öğrenip bunu gerçek sanacak kadar özünden nefret edenler var bu ülkede
    Osmanlı devleti dünyadaki son cihanı şümul anlayışa sahip olan imparatorluktu.
    Sizin nefret beslediğiniz Osmanlıya bütün dünya hayran. Dünyanın her yerinde Osmanlı kürsüleri var. Keşke değerini anlasanız.
    2 ...
  4. 411.
  5. 410.
  6. Tarihini kabullenemeyenlerin hoşlaşmadığı, üç kıtaya hükmetmiş en büyük imparatorluklardan biridir.
    0 ...
  7. 409.
  8. 408.
  9. dünya'nın görmüş olduğu en büyük ve en ihtişamlı devletidir.
    2 ...
  10. 407.
  11. tarihleri boyunca (!) devletleşebilmek bir yana kahvenin maskotu olmaktan, şamar oğlanlığından öteye geçmeyen; haince ve savaş ahlakında yeri olmayan mezalim teşebbüslerini yedikleri türk borusunun acısıyla yalan, dolan ve utanmazca iftiralarını sağa sola saçıp holivüd 'un leş orospularından medet umarak tarih yazacağını zanneden soysuzların hazmedemediği müslüman türk ruhunun muhteşem eseri...

    miras bizim... doğal olarak icabında yerden yere vurarak tenkit hakkı da bizim...
    1 ...
  12. 406.
  13. padişahlarının türküm diyemediği türk devleti. arap fars rum eziği ex krallık
    0 ...
  14. 405.
  15. neo osmanlıcı değilim. lakin kurulan türk devletlerinin arasında en çok sevdiğim özlemini çektiğimdir.
    Biz Osmanlıyken ''Kıtaları ipek bir kumaş gibi keser biçerdik.
    Kelleler damlardı kılıcımızdan. Bir biz vardık cihanda bir de küffar… ''

    ''haydi sıyrılıp çıkalım osmanoğlu,
    şu göğerip yatan zaman sislerinden.
    bir nisan akşamında beraber söyleyelim bu şiiri.
    tutunup yeniden söğütlü atların yelelerine,
    peşine düşelim yesribli bir sürenin
    kıvılcımlar saçarak çöl gecelerine...''
    2 ...
  16. 404.
  17. Osmanlı'ya sövüp sayanla, akıbeti 1914'te bitmiş imparatorluğu hala aşırı seven bana göre aynı saftadır. ikisi de Türk tarihine leke sürer. Osman Devleti, devri geçmiş bir monarşi-meclisi monarşiydi. Bunu anlayın artık. Milliyetçiliği Yahudi oyunu sanıp sanki Osmanlı'yı Kemal Paşa yıkmış sayanlar, Müslüman kardeş dediğimiz Arnavutların isyanını ve Arap isyanını bilmezler sanki. Gök Sultan 2.Abdülhamid bile dışta ne kadar cesur olsa da iç işlerinde sağlam duramamış. 2.Mahmud yenilikçi diye gavur denmiş. Akıbeti anladınız mı ? Demokrasiler ve cumhuriyetler yükselirken bizim buna sessiz kalmamızın imkanı yoktu. Sevr'da ülkeyi bölüştüren Mustafa SAbri ve Damat Feritlerden, Lozan'da zar zor kazanan ismet Paşa'lara gelmişiz. Adamlar hala "12 Ada Musul neden bırakıldı" diye tutturuyorlar. Ulan 12 Adayı Uşi'de sanki Kemal Paşa bıraktı italyanlara. Musul'un işgaline sanki Kemal Paşa göz yumdu.

    Bir de kendini Atatürkçü sanıp Türk tarihinin bir parçası olan Osmanlı'ya sövüp sayanlara lafım şu; bu Osmanlı hanedanlığı tarihimizin bir parçası koparamazsınız. Timur, Akkoyunlu,Safevi,Karakoyunlu,Selçuklu,Göktürkler,Akhunlar,Hiva,Altın Orda,Memlükler bunlar bizim tarihimizin parçalarıdır.

    Son olarak, götten anladığınız siyasi amellerle bizi Bizans oyuncağı sanan yobazlar ve chpci geçinip Osmanlı'ya sövenler, yarı-cahilin önde gidenidirler bu açıktır.

    Tarihimiz ne sadece Osmanlı'dan ibaret, ne de onu tarihimizden koparabiliriz.

    Erdemli, saygılı olun biraz.
    2 ...
  18. 403.
  19. osmanlı bence çok degisik bi devletti bence. bi ara savaş. bi ara hatunlarla gece bi ara ciddi devrim. bi ara qarı qıZ
    0 ...
  20. 402.
  21. 1453 yılında Dünyayı yerinden oynatıp bir çağ kapatıp yeni bir çağ açmıştır Şanlı bir devlettir ve bu bütün Dünya'ya mal olmuş ve böyle tanınmıştır.
    4 ...
  22. 401.
  23. devlete isyanın idam olduğu imparatorluk.
    özlemle anıyoruz...
    2 ...
  24. 400.
  25. Makedon, Bizans ve ermeni p.çlerinde hala kuyruk acısı yaşatan şanlı imparatorluk.
    8 ...
  26. 399.
  27. O cahiller imparatorluğunun Üç kıta, Yedi deniz, 50 devlet 72 MilletMilleti tek başına 5 asırdan fazla yönettiğini biliyor musun akıl abidesi, CHP uzantılı ainstayn.
    10 ...
  28. 398.
  29. avrupa'nın neresine gidilirse gidilsin illaki bir kalıntısını bulduğumuz türk devleti.

    bazen insanlar akplilerin neo-osmanlıcı davranışlarından dolayı osmanlı devleti'ne karşı nefret besleyebiliyor. bu tamamen kısa vadeli siyasi bir düşüncedir ve önemsizdir.

    osmanlı tabiki vadesini doldurdu her imparatorluk gibi yıkıldı ama arkasında çok büyük eserler, tarihi ve medeni kalıntılar bıraktı.
    3 ...
  30. 397.
  31. Günümüzde bolca nidaları duyulan,sürekli vurgusu yapılan devlet.hala daha onun canlanmasını isteyenler var.osmanlı inkar edilemez,Cumhuriyetten önce vardı ama şimdi yok.olmayan bir şeyi canlandırmak Boşa Kürek çekmek gibidir.sev ya sevme.mesele artık cumhuriyetin kurulmuş olduğu gerçeğidir.
    3 ...
  32. 396.
  33. dünya tarihinin en merhametli devletidir. osmanlı'nın gücü ve ihtişamı başka devletlerde olsaydı şimdiye bahsedilen katliamların binlerce katı dünya tarihine geçmiş olurdu.

    maalesef biz osmanlıyı ya çok büyüttük ya da yerin dibine soktuk. geçmişle iritibatımız hep sorunlu.
    2 ...
  34. 395.
  35. gereksiz olduğu için tarih olmuş monarşik devlet .
    0 ...
  36. 394.
  37. 600 yıllık cihan hükümdarligidir. Tek sorun sürekli savaşıp bilim ve sanata uzak olmalarıdır. Yahudiler tarafından yıkılmıştır.
    0 ...
  38. 393.
  39. Herkese nasip olmayacak bir tarih , bir ecdad , bir devlet. Elhamdülillah.
    0 ...
  40. 392.
  41. islam'a hizmetlerinden dolayı çok sevdiğim şanlı devlet.
    1 ...
  42. 391.
  43. devlet-i aliyye veya devlet-i ebed müddet.

    sanatına, tarihine, dostuna mütevazi düşmanına gayur duruşuna hayranlık uyandıran türk tarihinin gördüğü belki de dünya tarihinin gördüğü en muazzam devlet..

    aydınlanma çağına, sömürgeciliğe,moderniteye,kapitalizme, fransız ihtilalinin getirdiği koşullara yani herhangi bir şeye uyum sağlayamadı. y
    1 ...
  44. 390.
  45. adalaetle yönetmiş. hassiktirsin. 3 kıtadaymış . 3 tane eseri varmı acaba o 3 kıtada bugun . dayamış kılıcı kelleye. zorla

    haraca bağlamış alayı insanı.istanbulda sarayda çıtır sikmekten halkını iplmemiş kokuşmuş monarşi.


    birde gitmiş . milletin 4 -5 yaşındaki evladını zorla elinden almış. anansından babasından koparmış. kendine ölüm

    makinaları yapmış. utanmadan birde devşirme diyerek aşağılamaya çalışmış.

    koskoca anadoluda kaç eselerri var. kendilerine saray yapmışlar başka bir sikimleri yok .
    2 ...
  46. 389.
© 2026 uludağ sözlük