iç siyasetine başka ülkeleri karıştırmayan ülkelerin başarılı olacağını,iç işlere başkaları karıştırıldığı takdirde hezimete uğranacağını gösteren en iyi örnek. Atatürk buradan ders alıp Batı'yla antlaşma yapılmamasını ve borç alınmamasını istemiştir. Tabi geçmişten ders almak ve tarihin getirdiklerini anlamak tarihi bilme işidir cahil insanlar devleti yönetirse böyle köpekleşilir ve atatürk'ün mirasına ihanet edilmiş olur.
hiçbir zaman imparatorluk olmayan devlet. çünkü imparatorluk emperyalizden gelir. emperyalizm ise başka devletleri sömürerek gelişmektir. onun için kullanılabilecek en doğru kelime devlet-i alii osmaniye olur
dunya bilimine katkisi cok cok az olan imparatorluk. pek cok tarihciye gore, ki dogrusu da budur, 3. roma imparatorlugudur. burokraside bizans ile selcuklu modelini birlestirmis ve merkezi bir yonetim tarzini benimsemistir.
yikilmasi ise %80 endustri devrimini kacirmasina, %19 somurgeci olmamasina baglanabilir.
bir avuç krala prense bile pontus rum imparatorluğu denildikten sonra bu şekilde açılması ayıp olan başlık.osmanlı imparatorluğu dağılma döneminde bile dünyadaki altı büyük gücün arasında yer almış bir imparatorluktur.etmeyin eylemeyin
imparatorluk kelimesini yakıştıramadığım büyük şark medeniyeti..
edit:imparatorluk kelimesini yakıştıramamamın sebebi devletin ihtişamının , büyüklüğünün ve gücünün yetersiz oluşu değildir..yanlış tepkiler aldığımdan belirtiyorum ki imparatorluk kelimesi ingilizce empire kelimesinden türkçe'ye geçtiği için yakıştıramıyorum..empire kelimesinin anlamına bakılması entry'yi anlamak adına faydalı olacaktır..