hayatında "akademik" bir tarih makalesi bile okumamış, işi gücü burda bukalemun gibi şekilden şekile girmek olan (bunu bütün sözlük biliyor), tarih öğretmenliği tahsili yapan birisine kösem sultandan takip ediyor diyip ilmime hakaret edecek kadar seviyesiz olan, benim dediğimin aksini iddia edecek bir vaziyeti olmayan kısmen diyip doğru olmayan yerlerini gösteremeyen (çünkü öyle birşey yok hepsi doğru) ve en önemlisi gerçek hayatta sözü dinlenmeyen insanlarıda bize göstermekte olan devlettir aynı zamanda.
biz torunları haklı olarak üç kıtada sürdüğü hüküm ile övünürüz. Ama nasıl hüküm sürdüğü konusunda pek bilgi sahibi değiliz. bilinen emperyalist olmadığı ki doğrudur. Hüküm sürdüğü coğrafya(Anadolu hariç) Türkçe konuşmuyor buradan sağlamasını rahatlıkla yapabilirsiniz. Peki güle oynaya bu işler oluyor mu? cevabımız tabi ki hayır. yönetim kademesinin inanılmaz bir sertlikle idam cezaları uygulaması otoritesini bir yerde perçinlemiş.
siyasi veya değil padişah otoritesini sarsacak bütün suçlar geciktirilmeksizin idam ile cezalandırılmış. suça göre idam şekilleri farklılık gösteriyor. Tebasının dinine göre elbise renkleri dahi belirlemiş, istediğiniz renkte kesinlikle giyinemiyorsunuz. Evlerin nasıl yapılacağına/yapılmayacağına kadar karışılmış. idam cezalarının içinde kazığa oturtma cezası var ki insanın tüyleri ürperiyor..
kaynak: ali yıldırım- Darağacında Kan Sesleri Bir Celladın Anıları
muhtemelen izlemediğini iddia edeceği "kösem sultan" dizisinden öğrendiklerini, "biliyor musunuz?" diye bir alim edasıyla bize takdim edenleri görmemize vesile olan devlettir.
aslında dediği kısmen doğru ama bunu "herkesin bilmediği ilim" havalarına girerek satmak? maaşallah, maaşallah..
osmanlı'ya türk devleti değil diyenlere basit bir örnek vereceğim.
osmanlı padişahlarından sonra kıdemli olan kişi kimdir biliyormusunuz? kırım han'ı. tatarlardır yani.
arap valiler değil yani. şehzadeler kırım'a bile gitmiştir bir dönem ama asla ve asla anadoludan çıkıp arap diyarlarında sancak beğliği yapmamış.
arap alfabesi kullanılmış olabilir. çünkü "birincil" hedef türkçülük değildiki islam devleti kurmaktı evvela. islam diyarlarında istisnasız o zaman arap alfabesi benimseniyordu, o kullanıldı. ama kelime tamlamaları genellikle türkçe idi. farslardan etkilenilsede dil olarak.
ayrıca şimdi kullandığımız mevcut türkçe çok mu öz? başka dillerden kaç kelime var haberiniz var mı? eleştiri bu mu yani?
gelmiş geçmiş en büyük türk devletidir, pik noktamızdır. büyük bir ihtimal bir daha bu noktaya ulaşamayacağız.
Beni hayata baglayan imparatorluk. Kuruluşundan bi başlıyorum duraklama devrine kadar çok heyecan dolu bir sekilde okuyorum. Sonra tekar başa dönüyorum. kuruyorum duraklatiyorum.. kuruyorum sonra bi daha kuruyorum.. vi lav yu osmanlıığ.
Mazisi, türk ve islam düşmanlarının, sapık ve ahlaksızların hakaret, iftira ve saldırılarına uğrayan yüce bir türk, islam imparatorluğudur. Çekemeyen anten taksın.
iman ve adaletin,hosgörü ve merhametin,güc ve saltanatın tarih boyunca parlayacak tek kılıcıdır.vakt-i zamanında bilinen dünyanın yarısına hükmetmiş ancak egemenliği altındaki bölgelerde yaşayan halka dokunmadığı için de pek çok iç isyan yaşamış,bir dönemler tüm avrupa'ya korku salan imparatorluk.
fatihten sonra geri kafalılığı yüzünden ve büyüklüğü sadece toprak olarak gördüğü için çökmüş devlettir. ahh ahh bir kaç tane daha fatih gibi adam olsaydı keşke.
muhafazakar cahillerin bir çoğu osmanlı devleti döneminde ülkede zina, alkol gibi şeylerin olmadığını falan sanıyorlar. ulan tarihinden habersiz cahil herifler, eliniz altında internet var, her türlü ortam var. açın bakın okuyun da ondan sonra bunları söyleyin. osmanlı'yı ondan sonra ilahileştirin. bakın ben size devletin kendi resmi arşiv sitesinden osmanlı arşivlerinin bir bölümünü göstereyim de devlet elinden nasıl kerhaneler yönetiliyormuş görün.
devlet elinden ihale ile kerhane açıldığının ve denetlendiğinin resmi belgeleri linklerde
şimdi cahil sınıf şunu anlayın. osmanlı öyle sizin sandığınız gibi şeriatla yönetilen falan bir devlet değildi. içersinde kerhanesinden tut, meyhanesine kadar her şeyi vardı. bir halk bugün nasılsa geçmiştede öyledir bunu unutmayın. salak salak araştırmadan bilmeden osmanlı'yı ilahlaştırmayın. içki içen padişahları da uzun uzun atarım buraya ama okuyup okumayacağınızdan emin olmadığım için atmıyorum.