osmanlı devleti

entry689 galeri73
    388.
  1. "Güneş doğalı çok olmamıştı ki, şehir Türkler tarafından ele geçiriliyor ve yağma başlıyor; mukavemet gösterenler öldürülüyor, ihtiyarlar ve cüzamlılarla hasta kimseler parça parça ediliyordu. Barbarlar teslim olanları esir alıyorlardı. Küçükler ve çok yaşlılar para etmedikleri için orada öldürüldü. Erkekler iplerle bağlandılar, kadınlar ikişer üçer kişilik gruplar hâlinde birbirlerine saçlarından bağlandılar. Güzel kızları askerler kendilerine ganimet olarak aldılar."

    Zorzi Dolfin, Sndrew Wheatcroft, “Osmanlılar” istanbul'un Fethı
    1 ...
  2. 387.
  3. Osmanlıyı bilmeyen ergen gerisi yazarların işkembeden attığı iftara dolu başlık.
    Arkadaş anladık oryantalist olup entel gözükeceksiniz ama kökünüzü neden kötülüyorsunuz. Ha pardon siz osmanlı torunu değil Ermeni tohumuydunuz pardon o zaman.
    bize bizim gözümüzle bakmayan bizi anlayamaz. Oryantalist haçlı artıkları.
    1 ...
  4. 386.
  5. Lise kitaplarında okutulan tarihle gerçekler arasında uçurum olduğunu yabancı kaynaklı bir kaç kitap okuyarak ya da bu alanda Antropoloji nin etkisinde kalmayan Türk tarihçilerinin goruslerini irdeleyerek anlayabilirsiniz.
    Osmanlı Devletinin hoş görülü olduğu hep söylenir. evet öyledir ama sadece batı da yaşayan insanlara karşı. Anadolu halkı yıllarca sömürülmüştür. özellikle dönemin ozanları bunu güzel şekilde dile getirmiştir. alınan vergilere bir göz atın daha iyi anlarsınız.
    Osmanlı devletinde sanıldığı gibi her şey şeriata uygun değildir. sarayda yapılan eğlenceler bunun kanıtı. bilim tarihi dersinde bunu bir hocamız anlatmıştı. dizilerden de bilirsiniz...(not: bu bir ironidir)

    isteyen lise tarih hocasına inanmaya devam edebilir. neticede tarih hamur gibi hangi tarafa çeksen gelir.
    2 ...
  6. 385.
  7. 600 yıl dünya üzerinde egemen güç olduğu gerçeği tarihçilerin çoğu tarafından kabul edilen imparatorluk.

    (bkz: devlet değil imparatorluk)
    0 ...
  8. 384.
  9. Ermeni tohumu bizans torunu sevmez hep yalan hep çekemezlik.
    2 ...
  10. 383.
  11. dünya tarihinin en yüksek üç medeniyetinden biridir.

    1-roma imparatorluğu
    2-osmanlı imparatorluğu
    3-abbasi/islam imparatorluğu
    0 ...
  12. 382.
  13. Çoklarının zoruna gitmiş.
    ilayı kelimetullah ve nizamı alem için altı yy at sırtından inmemiştir. En zayıf anında bile bir karış toprağını kansız savaşsız vermemiştir filistin gibi anlayan anladı.
    1 ...
  14. 381.
  15. Gelmiş geçmiş en ihtişamlı imparatorluktur. Osmanlı ile dünyayı yönetirken birden ulus devlete döndük ve pisirik kendi halinde bir ortadogu devleti oluverdik. Ah gençler ah! Bir bilseniz neler kaybettik.

    Atatürk bir osmanli subayı idi.
    1 ...
  16. 380.
  17. "Osmanlı, akından akına koşan bir mücahitler ordusu. Dağınıklığı içinde yekpare,alacagi içinde mütecanis. Medeniyetin yalnız yaratıcısı değil, taşıyıcısı da. Kahramanların sözle kaybedecek zamanları yok. Fatihler için tek mukaddes kelam vardır.'kelamı kadim'. Ötesi: eğlence, satranç gibi, cirit gibi; ötesi yani edebiyat. Milletler de ihtiyarladıkça gevezeleşir. Hamlenin yerini belagat alır, hayatın yerini söz. Genç bir toplulukta, yaşayan bir toplulukta, tezatlarını kâh kılıç, kâh imanla halleden bir toplulukta laf ebeligine ne lüzum var? "
    Cemil meriç, kültürden irfana
    0 ...
  18. 379.
  19. ingilizcesi ottoman empire olan, 600 küsür yıl hüküm sürmüş, bir dönem 3 kıtaya hükmetmiş teokratik monarşi ile yönetilen devlet.
    0 ...
  20. 378.
  21. Hukmettiği yillarda guneydogusunda kurdistan adi altinda eyalet vermis devlet. Bir kürd olarak ta sevdiğim devlet.
    0 ...
  22. 377.
  23. bir yerde okumuştum. yabancılar kendi aralarında şöyle tanımlıyordu: bir zamanların amerikası
    0 ...
  24. 376.
  25. tüm türk devletlerinde, hukumdari ayni zamanda halife olan tek türk devleti osmanlı devletidir.
    (saltanat makamı içerisinde halifelik anlayışı).
    0 ...
  26. 375.
  27. aslında 2. abdülhamit'in devrilmesiyle yıkılan devlettir.
    onun ölümünden sonra arap toprakları bir bir peşkeş çekilmeye başlandı. (mısır, tunus, libya) ve de balkanlar. zaten 30 yıl boyunca buna engel olan ve 1. dünya savaş'ını geciktirmiş olan padişah tahttan edilmesiyle bu hızlı çözülme sonucu osmanlı'nın paylaşılacağı planlarıyla birlikte dünya savaşı'nın da önü açılmış oldu.
    1. dünya savaşı'ına katılıp katılmamamız gerektiği gibi tartışmalar tamamen yersizdir. çünkü ortada osmanlı sadece simge olarak durmaktaydı (hilafeti kaybetmek üzere olan türkler). belki savaş sırasında tekrar toparlanma ümidi olanlar vardı. zaten topraklarında bir çok arabı koparmış olan ingilizler, türkler almanlarla yakınlaştığı için savaş'a katılmama karşılığında kaybettiğiniz toprakları geri alırsınız'' teklifinde bulundu. bunun olmayacağını bilmek için kahin olmaya gerek yok. almanlar da eğer türklerle birlikte savaşa katılıp galip gelinmesi durumunda yine türklere benzer teklifte bulundular. fakat aynı almanlar, osmanlı denen coğrafya'da sürekli petrol yerleri tespit etmek adına bolca vaktini harcamaktaydı. yani anlaşılacağı üzere bizi bir piyon olarak görmekteydi. savaşı genişletip kendini rahatlatmak adına. eğer savaş'ı kazanan biz (almanlarla birlikte) olsaydık bu sefer topraklarına konmuş almanlar bulucaktın ki bu bambaşka bilinmez bir geleceğe adım atmak olurdu.
    yani biz savaşın öznesi değil olaylardan etkilenecek olan taraftık. her iki tarafta da savaş sonucu topraklarımız paylaşılacağı belliydi. ama biz almanlarla savaşa girmemiz onları tam anlamıyla müttefik görmemiz sebebiyle olmadı. savaşa katılmaktaki amaç şu idi. büyük devletlerin birbiriyle mücadelesi sırasında ufak rötuşlar yaparak birbirine düşürmek (osmanlı'yı paylaşmaları hususunda) ve de sonuçta osmanlı coğrafyası üzerindeki hak eden devletleri minimum sayıya indirmekti. belki de bir...
    bu devlet savaşın galibi olucaktı ki bu durumda onunla görüşmen sonucu anlaşma sağlanırsa diğer devletlerini ikna etmede sorun kalmıycaktı. ama bu devlet almanya olmayacaktı çünkü onca büyük devlet arasından bu pek mümkün görünmemekteydi. zaten galip gelseydi de bu sefer almanlar tarafından osmanlı coğrafyasında baskı altına alınıcaktın. o yüzden galip gelmesi gereken devlet ingiltere idi.zaten son birkaç yüz yıldır sağolsunlar osmanlı'yla bağlarını sıkı tuttular. topraklarımız üzerinde bulunanlar onlardı. yani bizi iyi tanıyan bir devletti ve daha sancısız bir şekilde anlaşma yolunu bulacaktık.
    devamını başka zaman yazıyım derim.
    1 ...
  28. 374.
  29. devri geçmiş din tarım imparatorluğudur. çağımızda ulus - bilgi toplumuna sahip devletler iş yapar. (bkz: dünya devletleri)
    1 ...
  30. 373.
  31. Asırlarca dünya'ya adalet ve hoşgörüyle hükmetmiş yüce devlet. Hasta oldu ama daha ölmedi.
    3 ...
  32. 372.
  33. Hakkında düzeltilmesi gereken bilgiler var
    1) hanlar, hamamlar, kervansaraylar, camiler hizmettir (ki osmanlı, modern eğitimimizn temelini de atmıştır).
    2) enderunda türk ya da yabancı ayrımı yoktu.
    3) eğitim halka gayet de inmişti. en küçük köylerde bile medrese vardı, isteyen herkes gidebilirdi. ha, herkesin zorunlu olarak devletin belirlediği eğitimden geçmesi dersek, bu modern zamanlara ait bir şeydir. osmanlıda viyana sınırlarına dayandığımızda da herkes eğitim almıyordu osmanlıda. osmanlı, daha ortada modern eğitim bile yokken "neden modern eğitim yapmamış" demek onlara haksızlıktır.
    4) osmanlı devleti yatırımını kendi milletine gayet de yapmış, türkiye'deki 2. mahmut ve 2. abdulhamit tarafından atılmıştır.
    0 ...
  34. 371.
  35. en büyük hobisi kâfir sikmek olan devlet.

    onların torunları şimdi ancak dedikodusunu yapıyor! sizin namus çoktan gitti, haberiniz yok.
    1 ...
  36. 370.
  37. Aptallığın en büyük kanıtı, aynı şeyi defalarca yapıp farklı bir sonuç almayı ummaktır.

    albert einstein.
    1 ...
  38. 369.
  39. yeniden canlanma ihtimali olmayan devlet.
    0 ...
  40. 368.
  41. 1299 senesinde kurulmuş, yıllarca başka devletlere de hükmetmiş ve daha çok vezirlerin yönettiği devlettir.
    0 ...
  42. 367.
  43. zannımca tek hatası padişahların türk kızları yerine, yabancı cariyelerle evlenmesiydi. osmanlı imparatorluğunun sonunu bu cariyelerin dünyaya hükmetme hırsı getirdi.
    3 ...
  44. 366.
  45. bazı padişahlarını sevdiğim bazı padişahlarını sevmediğim . yıkılmış devlettir. yayılmacı politikası farslara araplara özentisi olmasaydı. belki bugün yıkılmamış olurdu.
    2 ...
  46. 365.
  47. aklı sikiş sokuşta olan ergenlere dert olan devlet. bir boka da yaradıkları yok bir de laf atıyorlar hıhaaa.

    edit: aha amma kuyruk acısı varmış. kudurun.
    2 ...
  48. 364.
  49. şalvarı şaltak osmanlı
    eğeri kaltak osmanlı
    ekmede yok biçmede yok
    yemede ortak osmanlı.
    1 ...
© 2026 uludağ sözlük