1 sezondan ikiye geçerken merak ettiğim soruları 2 sezonda bulacağımı sanırken 3 sezona yeni meraklarla geçtim. 4 - 5 ve 6
ulan aynı bu saçma sapan cümle gibi , bir sürü saçma sapan soru ve muhteşem bir ''merak'' aleminden başka hiç bir şey vermeyen
dizi. ama merak etmesi ve izlemesi çok zevkli.
--spoiler--
s6e9 değil 6. sezonun lost tarihinin en güzel bölümüm idi. richard ın eşi ile olan sahneleri benim diyen aşk filmlerindeki sahnelerden kat kat daha güzeldir. bu arada kimse de çatlamasın cevaplar peşi sıra gelecektir.
--spoiler--
--genel spoiler--
literatürde 'the candidates' olarak geçen tayfa Jack, Kate, Hurley, Sayid, Jin ve Sawyer'dır. Bunların zaten çoğu belliydi belki ama özellikle Kate'in adaylığı ve Kwon'lardan hangisinin aday olduğu tam belli değildi. Ancak Ajira uçağıyla adaya geri dönmeye çalışan tayfadan sadece Jack, Kate, Sayid ve Hurley zamanda yolculuk yapmıştır. Sun zamanda yolculuk yapamamıştır. Zaten kalan iki aday da o sırada 70'li yıllarda dharmacılık oynuyorlardı.
--genel spoiler--
şu ana kadar izlediğim lost'un en iyi bölümüydü! hafızama kazınan 2 bölüm var artık, birincisi 6. sezon 9.bölüm bir diğeri ise 4. sezon 5. bölüm...
her bölüm böyle olsun yeter hacı, varsın soruları yanıtlamasınlar. belki de yanıtlamazlar seyirciye bırakırlar cevabı. onlar bulsunlar cevabı diyebilirler işte böyle derlerse bu dizi yıllarca tartışma konusu olur ve lost ölümsüz olur! çünkü kimse ortak bir noktada mutabık kalamayacak ve her zaman zihinlerde tazeliğini koruyacak.
evet lan ben senarist olsam bir çok soruyu cevapsız bırakırdım, gitsin izleyiciler çözsün bilmeceyi, bana ne ki?
--spoiler--
heykeli kıran gemi değil, tsunamidir. hiç mi felaket senaryosu filmler izleyip de özgürlük heykelinin parçalanışını görmediniz a.ına koyim.
--spoiler--
--spoiler-- ab aeterno 6. sezonun en iyi bölümüdür, tüm sezonların değil önce bunu kafada oturtalım. biz bu dizinin ilk sezonunda bizde yarattığı gerilimleri, esrarengizlikleri hatırlıyoruz. sanıyorum dizi bitecek diye millet kendisine tutunacak dal arıyor.
--spoiler--
sezonun en iyisi, tüm sezonların da en iyi bölümlerinden birisi oldu. birkaç soruya cevap verdi. güzel sahneler izlettirdi. rijhard'a da sempatimi arttırdı.
-eğer ki illaha da iyi-kötü ayrımı yapacaksak, artık yüzde yüz gibi birşey ki black smoke kötü ve jackob iyi. black smoke insanları ayartan ve günah işleme potansiyellerinin olduğunu söyleyen biri (bir nevi şeytan) jackob ise bu insanların her zaman doğru yolu seçeceğine inanan birisi. tam olarak kim olduklarını hala bilmiyoruz gerçi. ayrıca black smoke adadan ayrılmak istiyor ve jackob da buna müsade etmeyip kendi yerine geçecek olan adayı belirlemeye çalışıyor. bir nevi de kötü olan black smoke'u ada'da hapishane'De tutmaya çalışan bir gardiyan gibi.
-rijhard hikayesiyle trajiklik olarak locke'a taş çıkarttı kanımca. yaşadıkları çok zor şeyler. daha birkaç yüz yıl önceden kafayı yemesi gerekirdi bence...
-hugo'nun jackob tayfasındaki en verimli eleman olduğunu yine gördük. ayrıca rijhard bölümün sonunda avazı çıktığı kadar bağırırken karşısına flocke yerine hugo'nun çıkması müthiş bir sahne oluşturdu. sonrasında yaptıkları konuşmalar da hoştu ; todos nos vamos al infierno
-ben artı olarak hugonun harbi harbi ölülerle konuştuğuna ve gerçek jackobla da konuştuğuna inanmaya başladım. bu bölüm bu düşüncemi bayağı bir pekiştirdi. bu özelliği jackob tayfasına yön verecektir bence.
-jack konusunda da bsg diyorum. hem inanma hugo'ya hem "jackob ne dedi diye?" sor. ne alaka jack efendi? sen en iyisi boşver candidateliği felan git kevaşe boynuzlayıcın kate ile mutlu mesut yaşayıver.
-20:37'de gösterilen bir kebelek var. kadraj bayağı bir takip etti kendisini rijhard'ın yanına gidene kadar. belki bir şey çıkar bu güzel mi güzel kelebekten. söyleyiverim dedim.
-heykelin yarısının niye yokolduğunu da görmüş olduk böylece. black rock adlı gemi sebebiyle gitmiş hem de jackob'un evinin çatısını da uçurarak. gerçi jackob intikamını richard'a allah ne verdiyse girerek aldı.... (gerçi o kadar yükseğe nasıl çıkabildi gemi anlamadım)
----6x09-spoiler----
sonuç olarak mükemmel bir bölüm oldu. umarım böyle devam eder.
Kilit karakterlerden Richart Alpert in başrolde olduğu bölümün çok iyi olacağı belliydi. Tarihi lost bölümünden sonra olaylar biraz daha aydınlanmış gibi görünüyor. Jacop adadaki fonksiyonunu örnek vererek açıkladı, tıpkı bir geriz zekalıya açıklar gibi.
Lost kendi adıma 4 yıllık bir serüven. Heyecanlandırdı, şaşırttı,üzdü, kızdırdı, bok gibi bölümleri de oldu, fantastik bölümleri de.
Yıllardır aradığım bir define gibi lost un sırrı. Ve bir kaç ay sonra bittiğinde ve o sırrı anladığımda bi çeşit boşluğa düşeceğim galiba.
--spoiler--
--spoiler--
6. sezon 9. bölüm çok şükür richard'ın geçmişinden bişeyler öğrendiğimiz bölüm olmuştur.
arkadaş çok takılmaya gerek yok zaten. richard ve kara duman'ın konuşmasında "sakın konuşmasına izin verme sapla böğrüne böğrüne" diye bahsederseken karaduman bundan önce izlediğimiz bölümlerde de aynısıda denk geldik. maksatları birbirlerini öldürmek. karaduman elemanı adadan kurtulmak için yol arıyor bunu ama onun mantar tıpası jacop olduğu için önce onu öldürmesi gerekiyor. aynı şekilde john lock abimiz benjamine demişti 5. sezonu finak bölümünde saplamıştı jacob'a. aynı muhabbet tapınaktaki çekik gözlü ile sayid arasında da geçti sayid'e "konuşmasına izin verme sapla böğrüne" diye söylemişti. ee zaten buraları anladık hepimiz. ha black rock isimli gemide tsunami gibi bişeyle adaya düşüyor düşerkende o heykele çarpıyor. heykelde ayağından kırılıyor.
yalnız benim anlamadığım bir olay var. buraya dikkat (!!!)
hani günü birlik adada flashbacklerle zamanda yolculuk yaptıkları zaman flashbacklerin içinde bir yerde heykelin tam halini görmüştük. faraday, sawyer, çekik gözlü adada zamandan zamana atladıkları bölümlerden birisinde. tamam onlar geriye geri gittiler. ama ne kadar geri gittiler öyle?
çünkü flashbacklerin içinde bizim lock richard ile muhabbet falan etmişti.
ama richard adaya gelirken heykeli kırmıştı? ee o heykel nasıl dik durdu flashbacklerde yıkılmadım ayaktayım edasıyla?
Ben mi yanlış hatırlıyorum. olabilir çünkü bende izlerken zamam çizgimden çıkıyorum bazen. *
birisi bana güneş gibi doğup aydınlatırsa çok sevinirim.
edit büdüt: başıma iş açan şu yazıyı düzenliyeyim artık. yazdıktan beri aklıma takılan sorunun peşinde 5. sezon bölümlerini izledim durdum. sonuçta şöyle bir olayı fark ettimki benim zaman çizgim kaymış. sawyer, jin, juliet, çekik gözlü şu kırılan heykelin tam gördükleri olay lock'ın kuyuya düştüğü flashback. akabinde lock kuyunun dibinde bacağı kırık bir biçimde jack'in babasıyla konuşuyor. "adayı taşıman gerektiğini söylemiştim" vs gibi cümleler kuruyor locke'a. aynı flachback içinde yukarıda bulunan sawyer toprağa gömülü ipi tutuyor gözlerini açtığında şaşkın şaşkın bakıyor. işte tam burada flashback 5. sezonun 5. bölümünde kalıyor. bu flashback'in devamı 5. sezon 8. bölümde aynen devam ediyor ve çekik gözlü heykeli görüyor arkasından jin, sawyer ve juliet bakıyor heykelin tamamına. yani locke'ın çarkı çevirmeden önceki son flashback. ama gene aklıma takılan şu oluyor heykel ayakta. richardın geldiği gemi henüz kırmamış demekki heykeli. haliyle gemi gelmemiş. heykel sağlam. adada kuyunun tepesinde sawyer, jin, juliet, çekik göz heykele bakarken bu sefer locke aşağıda jack'in babasıyla muhabbette. (Ohh maşallah hangi ara düştün baba sen oraya?) en sonunda locke çarkı çeviriyor ve "oğluma selam söyle" nidaları arasında adadan gidiyor. bizim yukarıdaki 4lü ise son flashback'i yaşıyorlar ve dharma girişimcilik zımbırtısının yılına sabitleniyorlar.
flashbackler sırasında heykel sapasağlam ayaktayken jack'in babası adada düşmüş durumda hayaleti geziniyor. richard bile gelmemiş yani adaya. heh yani. jacob'un kimin içinden çıkacağı iyice karıştı.
6.sezon 9. bölümü yayınlanmış ve heryerin alabildiğine spoiler dolmasına neden olmuş dizi.
iş çıkışı izleme şansı bulana kadar bilimum site ve sözlükte spoilerlardan kaçarak yazmanın zorluğunu yaşatarak öğreten ve zamanında sabahın köründe izleyip hemen sağa sola spoilerlı yazılar döşediğim günleri hatırlatmıştır. olayın bu tarafında olmak garip geldi şimdi.*
jacob, richard'a diyor ki "onun (black smoke) içinde günah var ve bu yüzden herkesi ayartabileceğini düşünüyor. ben de, insanları ayartamayacağını kanıtlamak için adaya birilerini yolluyorum. ve insanların kararlarını etkilemiyorum, onları test ediyorum. " bunun manası şudur:
ben, yani jacob, tanrıyım. black smoke ise şeytan. ben, dünyaya (adaya) insanlar gönderirim ve onların iradelerine karışmam. onların iradelerinin, black smoke'u yeneceğini bilirim. şeytan, onları sürekli ayartmaya çalışır, ancak ben çalışmam. çünkü ben tanrıyım ve en güçlüyüm. benim testim, insanların iradesinedir. benim savaşım şeytanladır.
ancak sen, richard. artık benim peygamberimsin. bugüne kadar hiçbir insanı uyarmadım, ancak senin aracılığın ile arıtk insanları uyaracağım. sen, onlara şeytanın kötü olduğunu anlatacaksın.
merakla beklediğimiz 9.bölüm beklentimize değmiş midir o ayrı fakat en azından bir kaç cevap vermiş bölümdür. bundan sonra bu bölüm performansının altına düşmez inşallah der lakırdımıza son veririz.
dokuzuncu bölümü ile konuya iyice giriştikleri anlaşılıyor. jacop cici abi siyah duman kötü abi oldugunu artık anladık gibi. bizim adaylardan bir kişi sag kalacak ya da ölecek. çünkü yıllardır aday için gelenler hep ölmüş. jacop sanırım bu adayını buldu ve zamanı geldigi için kendini öldürttü. şimdi bu aday kim ve siyah dumanı nasıl öldürüp kötülügü yok edecek merakla bekliyoruz gibi şeklinde gider ama bu lost her an degiştirebilir düşünceleri.