sezonun en iyisi, tüm sezonların da en iyi bölümlerinden birisi oldu. birkaç soruya cevap verdi. güzel sahneler izlettirdi. rijhard'a da sempatimi arttırdı.
-eğer ki illaha da iyi-kötü ayrımı yapacaksak, artık yüzde yüz gibi birşey ki black smoke kötü ve jackob iyi. black smoke insanları ayartan ve günah işleme potansiyellerinin olduğunu söyleyen biri (bir nevi şeytan) jackob ise bu insanların her zaman doğru yolu seçeceğine inanan birisi. tam olarak kim olduklarını hala bilmiyoruz gerçi. ayrıca black smoke adadan ayrılmak istiyor ve jackob da buna müsade etmeyip kendi yerine geçecek olan adayı belirlemeye çalışıyor. bir nevi de kötü olan black smoke'u ada'da hapishane'De tutmaya çalışan bir gardiyan gibi.
-rijhard hikayesiyle trajiklik olarak locke'a taş çıkarttı kanımca. yaşadıkları çok zor şeyler. daha birkaç yüz yıl önceden kafayı yemesi gerekirdi bence...
-hugo'nun jackob tayfasındaki en verimli eleman olduğunu yine gördük. ayrıca rijhard bölümün sonunda avazı çıktığı kadar bağırırken karşısına flocke yerine hugo'nun çıkması müthiş bir sahne oluşturdu. sonrasında yaptıkları konuşmalar da hoştu ; todos nos vamos al infierno
-ben artı olarak hugonun harbi harbi ölülerle konuştuğuna ve gerçek jackobla da konuştuğuna inanmaya başladım. bu bölüm bu düşüncemi bayağı bir pekiştirdi. bu özelliği jackob tayfasına yön verecektir bence.
-jack konusunda da bsg diyorum. hem inanma hugo'ya hem "jackob ne dedi diye?" sor. ne alaka jack efendi? sen en iyisi boşver candidateliği felan git kevaşe boynuzlayıcın kate ile mutlu mesut yaşayıver.
-20:37'de gösterilen bir kebelek var. kadraj bayağı bir takip etti kendisini rijhard'ın yanına gidene kadar. belki bir şey çıkar bu güzel mi güzel kelebekten. söyleyiverim dedim.
-heykelin yarısının niye yokolduğunu da görmüş olduk böylece. black rock adlı gemi sebebiyle gitmiş hem de jackob'un evinin çatısını da uçurarak. gerçi jackob intikamını richard'a allah ne verdiyse girerek aldı.... (gerçi o kadar yükseğe nasıl çıkabildi gemi anlamadım)
----6x09-spoiler----
sonuç olarak mükemmel bir bölüm oldu. umarım böyle devam eder.