spoiler
613 hiç bitmesin dediğim bölümlerden biri oldu.
sayid le desmond un konuşması biraz saçmaydı. yani adam onca insanı nadya için öldürmüş ruh gibi geziyor orta da , sadece nadyaya onu tekrar görebilmek için ne yaptığını söyleyeceksin cümlesi mi onu düzeltecek.
jack in diğerlerini toplayıp tekneye gitmesi ve teknede ki konuşması güzeldi. yani lock adadan ayrılmamızı istiyorsa bunda gariplik var demesi ilginç ve mantıklıydı. ancak tekneden atlaması çok gerzekçeydi. madem öyle binmeseydin ve kate i o kadar seviyor ya önce bir onunla konuşsaydın... vs. vs.
--spoiler--
benjamin yıllarca jacob'ın yüzünü bile görmeden uğruna emek verdi ama sonra flocke'un iki sözüyle hançeri daldırdı. flocke'ın jack'e "artık benimlesin" demesini böyle olumlu bir sonuca ulaştırabiliriz diye düşünüyorum. desmond işlerini bitirdikten sonra jack'in kanına girecek o da sokacak hançeri kalbine kalbine. ancak kalan her bir bölümde bir sezondaki tüm soruların yanıtlarını verseler bile açık kalıyor. Nasıl yapacaklar ne edecekler bilmiyorum. bence biz zaten gizemi severiz diye bazılarını muallak bırakacaklarını düşünüyorum. kilit adamımız desmond'a zamanında yapamayacak edemeyecek diye yüklenmiş olmama rağmen 2 bölümdür performansını oldukça yüksek buldum.
hazır desmond demişken aklıma widmore ile başladıkları iş geldi. bana kalırsa widmore sawyer'ın ikili oynayacağının farkındaydı ama ben önyargılı olmayı bırakıp hâlâ iyinin tarafında olmasını umuyorum. bana kalırsa adadan bir an evvel ayrılmak isteyenleri zapt altında tutabilmek için yaptı. ayrıca üstü çizili olmayan bir buncağızlar varken o engelin arkasında flocke'tan uzak bir yerde tutmak oldukça yararlı bir işe benziyor.
o değilde bi richard vardı, ben bu bölümde kendisini göremedim acaba bir yere mi gitmişti kendisi.
--spoiler--
bölümü izlerken aklımda şimşekler çaktı bu bölümde.ve kendimce finalle ilgili çok güzel bir teori ürettim.
Desmond kara dumana kendince birşey yapamaz kanımca.bu yüzden elektro manyetik patlamadan etkilenmeyen tek insan olarak ada da sadece o kalacak.ve widmore herkesi alıp dünya ya dönecek.ve adaya getirdiği büyük bir manyetik patlama aracının başlama düğmesine basması için ada da sadece desmond bırakılacak.widmore un geliş sebebi bu makinayı oraya kurup orada ki insanları alıp uzaklaşmak.ama makinayı çalıştırmak için ada da birinin kalması gerektiği için desmondu getirdiğini düşünmekteyim.
evet 6. sezondan önce düşen bu resimden sonra herkes jack tarafı iyi sawyer tarafı kötü olucak tarzı yorumlar yapmıştı; ancak bu günkü bölümden sonra tam aksi olacağı düşüncesine kapıldım. Sebebi de
dogrusu sıkıcı bir bolum degildi. ortaya karisik hazirlanmis bir bolum gibiydi yani iyiydi.
---spoiler---
---spoiler---
claire jack'e 'onun seninle konusmasina izin verdigin andan itibaren aslinda onun tarafinda oldugunu kabul ettin' demesi bir kac bolum oncesinde dogan'in sayid'e 'onun seninle konusmasina izin vermeden onu oldurmelisin' cumlesini dogrular nitelikteydi. Sayid o zamanlar daha tam dark side taraflarina gecis yapmamisti ama su an bilindigi uzere Flock'un tarafinda saf tutuyor.
Sayid uzerinde ki o gerizekali tavirlari biraz oldun atabildi ya bu bolumde, sevindirdi kerata beni. Flocke'un ormanda kendisini aramak icin geldigi zaman kafasi yukarda sanki yukseklerde birseyler ariyordu. https://galeri.uludagsozluk.com/r/37291/+
Ne oldugu hakkinda en ufak bir fikrim yok ama sayid bakmissa bir sebebi vardir. Flocke yanina yaklasinca kafasini indirdi. Postasini da koydu hafiften. Olacak olacak eski Sayid geri donecek sanki. Umudu yitirmemek lazim.
Bu seferde Sun near death olayini yasadi ve sedyeyle goturulurken Flock'u tanidi. Ilerki bolumlerde Desmond Jin ve Sun'in yanina gelecektir muhtemelen. Fakat anlamadigim karnindan yaralanan Sun'in cocugu nasil hicbir sekilde zarar gormemis oluyor?
Desmond sen ne tatli dilliymissin be brother. Nerdeyse tamamiyla dark side tarafina kaymis Sayid'i bile ikna edebildin evladim. Sen aslansin, cansin. Aman sana birsey olmasin!
Tum bolum benim bir planim var diye kasilarak gezen Sawyer'in plani gotunde patladi. Sawyer gibi birisinin Widmore'a bu sekilde guvenmesi bastan beri hataydi. Widmore bu oglum, ne sandin? oyle aval aval bakar kalirsin iste.
Son olarak ben 6 sezon boyunca Jack karakterini hic sevmemisimdir. Valla hic sevmedim. Bana miyminti bir karakter gibi geldi hep. Fakat bu son bolumde kutlamaliyim Jack'i. Gozlerinde ilk defa kararlilik okuyabildim. Denize atlarken bir de yuru be dedim. Ha benim kendisi hakkinda dusuncelerim degismedi ama bu sefer bir farkliydi.
---spoiler---
---spoiler--
fena bir bölüm değildi diyebilirim. bazı sahnelerde güldürdü bazı sahnelerde küfrettirdi.
-hurley ile sawyer arasındaki anakin-dark side muhabbeti hem güldürdü hem düşündürdü.
-sawyer da afedersiniz götü kalkık şekilde diğer adaya widmore'un kucağına gidince şapa oturdu. işin kötüsü diğerlerini de yanında sürükledi. jack'e uzun bir yüzüş imkanı tanıdı! adamın kadınları ben kaparım. demek ki herşeyi bilme kabiliyetine de sahibim tavrı beni sinir etti. planı da müthişti. pilottan da onayı alınca gaza geldi. sonunu gördük. widmore pezevengine de suç atamayız aslında. pezeveng olabilir ama sawyer da onu kandırmayı seçmişti.
-flocke'un jack ile yaptığı konuşmalar iyiydi. atılan bombalar sırasında kılının bile kıpırdmaması müthişti. anlaşılan kurşunlarla beraber bombalar da bu adama işlemiyor. jack bu adamla takılmakla iyi mi ediyor bilmiyorum ama onun yanında olması kendisi açısından kısa vade'de iyi. kate'in kıçının peşinden gitmesi daha vahim olabilir.
-sıcak çatışma'nın 14.bölümde olacağını sanıyorum. artık flocke diğer adaya dalıp widmore'un adamlarının bir tarafına koyacaktır. kötü de olsa karizmatik olduğundan kendisine sempati duyuyorum. yürü be locke diyorum.
-ulan claire! en son yapılacak şeyi yaptın ve kate'in aklına uyup peşinden gittin. oh olsun!
-sun ile jin'in ingilizce konuşması da ayrı bir absürdlük olmuş.
-son sahne'De jack'in öldüğünü düşünmüyorum. yani çok fazla yaralanmadı zaten ve gözleri sürekli açıktı. yani jackob'un dokunuşu gibi bir durum yok diye düşünüyorum.
önümüzdeki hafta yayınlanmayacak olan dizidir kendisi.
--garipspoiler--
1. sonunda sun ve jin birbirine sarılabildiler. yalnız sarılırlarken o blacksmoke için kurulan zımbırtılar yüzünden közlenecekler sanan tek kişi ben miyim? ayrıca iki korelinin ayrı kaldıkları onca süreden sonra ingilizce konuşması da bir garipti yakışmadı lost.
2. jack sen ne biçim adamsın be. yok adaymış da yok adanın işi bitmemiş de. geç bunları. sırf egonu tatmin etmek için atladın tekneden. sawyer ın sözünü dinlemek ağır geldi tabi.
3. yine jack sana bu lafım. bre utanmaz claire ın kardeşin olduğunu biliyorsunda lock tan kaçarken onu niye bırakıyorsun. tut saçlarından sürü götür. ben claire olcam önce seni vururum, sonra tekneye binerim.
4. ah be kate bi karar ver artık. jack mi sawyer mı? 6 sezon oldu be güzelim. hala her atlayanın arkasından bakıyorsun. he ben grup seviyorum diyorsan sana lafım yok zaten.
5. desmond sana noldu ya. alternatif evrende tamam uçtun da. adada salak bişi oldun sen. ama yine de bizim bromuzsun.
6. sayid özüne dönüyorsun sevdim bunu.
7. claire ın karnı mı küçülmüş bana mı öyle geldi.
8. widmore için alternatif çözüm " öldür hepsini çıkamasın lock adadan sonuçta adadan çıkmak için onlara ihtiyacıvar." ama tabi widmore bunu biliyor mu?
--garipspoiler--
--spoiler--
vallahi bence flocke jacka dokunarak onu tekrar hayata döndürdü aynısını jacob benjamin linusa çocuğuken yaptıydı, jack flocku öldürür pıçağı sokup herşeyde jeykıbın bu yaratığı adadan atma planı çıkar ha bide gol olur.
--spoiler--
6x13 ile kutsal damacana'ya gönderme yapmış dizidir.
--spoiler--
sawyer: hemen teknemden defol
jack: kaptan ayıp oluyo ama haa
sawyer: sana hemen defol dedim lan
jack: ulan amma değerli teknen varmış
sawyer: get outt !!
jack: bağırma lan milletin içinde !!
yok artık, çüş, oha, neynn, nölüoo laa gibi replikleri en az birer kez kullandıktan sonra artık spoiler kelimesinin de ibrazı ile 6x13 için deyiyeceklerimiz var:
1- Ulan şu lostieler arasında illa bir muhalif çıkacak illa biri yeşillik yapacak!
2- Yetti la; Claire, aklını başına devşir kızım. Yakışmıyor sana bu hareketler!
3- Sun ile Jin'in buluşma sahnelerinde arada çit vardı, son anda kapattılar lan yoksa çitleyeceklerdi bunlar!
4- Wildmore zaten şerefsizdi allası oldu he!
5- Bitti, Dağılın!