lost

entry4257 galeri123
    3287.
  1. finaliyle, sevgimizi ve sadakatimizi boşa çıkardığı söylenen dizi. seyretmedim finali, seyretmiycem de, anılarımda hep o benim sevdiğim lost olarak kalsın istiyorum...
    1 ...
  2. 3288.
  3. --spoiler--
    lost diye bi dizi yokmuş aslında... Sende hatırladın mı? yaaa....
    --spoiler--
    --hafif spoiler--
    Bu arada cevaplanmamış sorular var;
    -hurley diye bağıran kuş
    -ben'in söz ettiği istediğin herşeyi getirebilecek kutu
    -jacob ın kulübesindeki ihtiyar herif kimdi
    -kara dumanın sesi niye böyle
    -walt'a nooldu? aaron'a nooldu?
    vs vs...

    -tavaret heykelinden ve içinde ne olduğundan hiç bahsedilmedi
    -sayıların sözü bile geçmedi (jacob ın sayılara bir ilgisi olduğu dışında(!) )
    ayrıca;
    -nikki, paulo ve eko dan hiç bahsedilmedi.
    -madem flashside lar araftı, keamy filan tekrar mı öldü?
    --hafif spoiler--
    üstteki sorulardan herangi biri açıklandıysa da ben kaçırdıysam lütfen öm atın...
    3 ...
  4. 3289.
  5. Finali henüz seyretmedim, seyredemedim. 6 yıllık olmasa da 3 yılı paylaştığım en iyi arkadaslarimdandin, tatillerimizi saymazsak hafta da bir mutlaka gorustugum beni bazen huzunlendiren bazen Güldüren ama çoğunlukla kafamı karıştıran güzel anılar paylastik ve sen simdi veda ediyorsun senin için kötü bitirdi diyorlar ama ben onlara inanmiyorum sen bunu bana yapamazsın..
    3 ...
  6. 3290.
  7. ne oluur kapat kapıyı
    yine tat yüreğim ada yıı
    yenildik mi biz blackleree
    kapat kapıyıı

    darıldıık jj lereee
    ucu yanmış beynimizeee
    kaybolaan ümidimizee
    gençliğimizee

    yanarıım yanarıım 6 yıla yanarıım
    ah gecelerin hesabını kimlere sorarııım
    yanarııım yanarım ne yapsaann yanarıım
    ahh al-laaah belanızıııı versiiiiin diyoruuuummm!!!!!
    2 ...
  8. 3291.
  9. --spoiler--
    desmond un tıpayı çıkarmak için girdiği çukur sahnesi ile tarkan ın kırılan kemiklerinin kaynaması için girdiği lavlı havuza girdiği sahne tıpatıp benzerdir.
    --spoiler--
    bu arada bu amına koyduğumunun dizisi (bkz: sons of anarchy) nin yanında arka sıradakiler gibi kalır.
    5 ...
  10. 3292.
  11. 3293.
  12. birçok insanı eli boş bırakmış dizidir. bunun nedeni, herkesin her şeyi cevaplayacaklarını ummasıydı. ama daha önce de bir yazar arkadaşımızın belirttiği gibi, lost bir drama dizisiydi. her neyse, final bölümüne ve lost dizisine ait son spoiler;
    --spoiler--
    en son sahnede havadaki uçağın bir an ortadan ikiye ayrılacağını sandım.
    --spoiler--
    ayrıca, lost kendi içinde anlamlı bir ironiyi barındıran dizi oldu.
    1 ...
  13. 3294.
  14. sonunu titanic'in sonuna benzettiğim dizi. ha bi de çok sıkıcıydı "a.koym böyle finalin" dedirtti. final demişken finaller sırasında dizi finali yapmışlar o yüzden bir daha a.koym böyle işin.
    2 ...
  15. 3295.
  16. O değilde Seda Sayan Jack, Sawyer, Kate'in balmumundan yapılmış heykellerini çıkartacakmı programa çok merak ediyorum *

    (bkz: seda sayan ın atatürk ü programa çıkarması)
    5 ...
  17. 3296.
  18. bok gibi bir finalle bitmiş dizidir.
    --spoiler--
    böyle mi olacağıdı lost, bunun için mi yaz gecelerinde birlikte sabahladık?
    Bunun için mi babayı 'hadi yat artık' diye inlettik,
    'sabaha kadar bişeyler izliyorsun, işe yaramazın tekisin' diye azarlamalarını dinledik?
    Böyle apışıp kalmak için mi, ne zaman sorular cevaplarını bulacak diye bekledik ey lost!
    'Daha iki dakika var bitmesine, mantıklı bir son gelir belki' diye,
    güzel bir finale hasret kalmak için mi son 3 yıldır sezon aralarında
    'Lost başlasın artıııık!' diye çemkire çemkire dolaştık?
    Bunu yapmayacağıdın Lost! Bunu yapmayacağıdın!
    Hani nerde açıklanmak üzere ucu açık bırakılan soruların cevapları?
    Hani nerde heyecanı doruklara çıkaran, peşinde sürükleyen sahnelerin?
    Sana bişey diyim mi, harbiden kofmuşsun.
    Şimdi sen,
    Dışı en güzel ambalajla kaplanmış, özenle paketlenmiş,
    ama içinin bomboş olduğunu açıldığında öğrendiğim boş bir hediye paketi gibisin,
    Şimdi sen, yitip gitmiş beklentileri gömdüğüm o gıcık sarı ışıksın sadece gözümde.
    Ama ne var biliyo musun,
    Bu final sana değil ama adına yakıştı:
    Harbiden 'Lost'muşsun, boşmuşsun!
    06X18 in sonunda ekrana kafa atma isteği uyandıran dizi seniiiii!
    iyi ki de bittin be!
    Ohhh!
    --spoiler--
    2 ...
  19. 3297.
  20. Resmen finali ile tüyü dikmistir ..
    --spoiler--
    Hurley, "I have a bad feeling about this" diyerek aslinda finalin ne kadar yavan oldugunu bizlere anlatmaya calismis ...

    Aslinda alternatif evren diye birsey yokmus, oradakilerin hepsi ölüymüs megersem..
    Ada ise adaylara 2.sansin tanitildigi bir yer. Mr.Eko, Ana Lucia ve digerleri bu yüzden iceriye giremediler. Benjamin oraya girdigini haketmedigi icin, disarida kalmayi tercih etti. Locke´dan bu yüzden özür diledi ve Locke onu affedince kendisini daha iyi hissetti.

    Sawyer, Kate, Richard, Miles ve Lapidus adadan kacmayi basardilar. Hugo ve Ben, Jacop-Richard ikilisinin görevini, degisik bir uyarlama ile sürdürdüler. Desmond´i Penny ve Charlie´sine kavusturdular mesela ...

    Havada kalan o kadar cok soru var ki, senaristlerin finalde acitasyon yaparak, izleyiciyi sömürüp, enayi yerine koymasi yüzünden hepsine laflar hazirladim. Kolay yolu secerek finali yaptilar, havada kalan binlerce teori ...
    --spoiler--
    Adanin merkezindeki o tipa Lost senaristlerine girsin ...
    4 ...
  21. 3298.
  22. 6 sezondur kafada uydurulan teorileri alternatif bir final olarak sunma isteği oluşturan dizi.
    Şahsen benim ve birçok arkadaşımın teorileri ve birinci sezondan beri süregelen gizemli sorulara
    kendimizce bulduğumuz cevaplarla, bundan kat kat daha iyi bir final yapılabilirdi.
    j.j nin yaratıcılığı da kofmuş, bi yere kadarmış demek ki, aynı fiyaskoyu fringe e de yapmasa bari...
    0 ...
  23. 3299.
  24. 3300.
  25. dizi bitti biterken bile hala bi gizem bi bişe.

    ulan benjamin niye içeriye girmedi, mr eko, ana lucia, walt bunların başı kelmi. walt ki 1 sezon bunun üstüne döndü dizi.

    herşey açık ve net 6 senedir çok pis taklaya getirilmişiz.
    4 ...
  26. 3301.
  27. çok şaşırtıcı olmasa bile losta yaraşır bir bölümdü. daha fazla ne yapabilirlerdi ki?
    0 ...
  28. 3302.
  29. amina koyayim nasil bir pazartesi sendromu ise sabah i$e geldigimden beri, surekli olarak network sorunu, database error, mail server sapitmasi, active directory sicmasi ile ugra$ip duruyorum. serverini siktigim hpsi. blade server diye sattigin atari makinelerini sikeyim lan. indirdigim halde bu sebepten dolayi hala seyredemedim son bolumu ve kendisini taa 2004 yilindan beri, sanirim amerika da 11nci bolumu yayinlanirken seyretmeye ba$lami$tim. acikcasi bir spoiler bir $ey, birinin bir$ey soylemesi gibi bir durumda sonunu seyredemeden ogrenirim ve 6 yilim heba olur diye hayvanca cekiniyorum.

    firewall ve websense'e lost, jacob, island, dharma, jack, kate, mib, john locke aklima artik ne geldiyse ekledim ve o sayfalari actirmiyorum tum $irkette nolur nolmaz diye. bunu yazmak icin permission grant ettim ve hemen geri alacagim. ak$amda hanimin zoru ile tiyatroya gidecegiz. gece 12den once acamam bakamam. ufkumu sikeyim.

    amima koydun lan lost.
    3 ...
  30. 3303.
  31. the x- files dizisi bile sonunu bu kadar saçma bitirmemiş dedirten bir bölümle bu sabaha karşı ekranlara veda eden efsane olmuş bir dizidir.
    0 ...
  32. 3304.
  33. --spoiler--
    tamam size herşeyin cevapını 2 saatte verin demiyoruz da hiç olmazsa en bariz olanlara deyinseydiniz. Ayrıca Jacobluk devirlerinde devreden arkadaş içilecek şeye enteresan bişeler söyleyip öyle veriyordu yazık hurley düz çamurlu su içti.

    Herşeye rağmen shannon boone charlie faraday penny gibi karakterleri görmek bir miktar duygulandırdı. Tabi kilisede michael ana lucia mr eko walt örümcekten zehirlenen gençler vs olsaydı çok da iyi olur çok da güzel olurdu.

    Sonuç olarak DESMOND ROCKS
    --spoiler--
    edit:imla
    4 ...
  34. 3305.
  35. tüm 6 sezonu böyle saçma finali izlemek için mi geçirdik? yok, yok. ben eminim birisi çıkıp şaka diyecek.
    (bkz: lost adamı şizofrenik yapar)
    2 ...
  36. 3306.
  37. aslında mantıkla bakıldığında cevaplanmamış soruları zaten bizim hayal gücümüze bıraktığını çok rahat anlayabiliriz. ve bence 2.defa izleyişimden sonra eh dediğim finali çok ama çok iyi buldum çok daha iyi anladım.sebepleri ve milletin aklına takılan şeyleri başka bir arkadaş başka bir mekanda belirtmiş alıntı yapıyorum kendisinden.
    --spoiler--
    aslında oldukça iyi bir finalle bitti fakat bizler herhalde black smoke'un ortaya çıkış biçimini vs görmek; senaristlerin herbir şeyi cevaplamasını istiyorduk.

    *öncelikle ada, ne araftı ne cehennemdi. ada, gerçekti. yaşananlar gerçekti. black smoke'tan tutun ölen karakterlere kadar her şey gerçekti.

    *flashsideway denen zımbırtı ise hayattan sonraki ölümdü ki burada bir zaman aramak doğru değil, zamandan soyutlanmış bir yerdi. neden hepsi buluştular o zaman? diye sorarsak, buluşan kişilere bakarsak bunlar gerçek hayatta ve adada birbirleriyle bir şekilde iletişime geçmiş kişilerdi ve hayattan sonra (arafta) da birbirlerini bularak flashsideway'lerden ayrılmak istediler. mesela, desmond, faraday için "o bizimle gelmeyecek" dedi, çünkü faraday'in bunlarla bir iletişimi yoktu ya da onlarla olmayı istemedi. (jack'in babasının dediği gibi hayatlarının en önemli anlarını beraber yaşadılar) zaten hepsinin aynı anda ölmediğini biliyoruz.

    *jacob ile man in black, iyi ile kötüyü temsil ediyorlardı. jacob, mib'in kendisini bir gün öldüreceğini bildiğinden bizim kazazedeleri aday yaptı (nedenini öğrenmiştik).

    *ikinci sezonda gördüğümüz oryantasyon filmlerindeki "incident/kaza"yı bizimkiler gerçekleştirdi ve bombanın patlamasıyla bizimkiler 2007'ye yani gerçek yıla gittiler (dharma, kazadan sonra filmi çekti vs vs). kazayla birlikte ölen juliet, "it worked/çalıştı" dediğinde hepimz "aman iyi, bombanın patlaması işe yaramış" havasına girdik bence juliet, o an flashsideway kısmını yaşıyordu -kim bilir?-

    *esas oğlan jack'ti ve görevi adaya koruyucu olmak değil adayı kurtarmaktı ve jacob, onu aday yaptıktan sonra o da adayı kurtardı fakat adanın koruyuculuğuna hugo geldi. hugo da yardımcısı olarak ben'i seçti. (bir nevi jacob ile alpert oldular)

    *ben niye kiliseye gitmedi? büyük ihtimalle henüz hazır değildi ya da gidenlerle, gerçek yaşamda herhangi bir iletişimi olmamıştı.

    *peki ya david? locke, hastanede jack'e "oğlunun olmadığını" söyledi, belki de jack'in istediği bir hayatta oğlu olsun istiyordu ve onu hayal etti nasıl ki sawyer, bir düzenbaz değil de polis; hugo şanslı biri olduysa jack'in de bir oğlu oldu.

    *la x'teki suyun altınaki ada neydi? flashsideway'lerde artık adanın bir önemi yoktu yaşanan yaşanmıştı, zaman yoktu, hepsinin hatırlaması ve buluşması esastı.

    ve beni duygulandıran sahne:

    *pilot bölümünde gördüğümüz jack'in gözlerini açışının benzeri fakat tersi bir sahne ile diziyi kapadık. oldukça başarılı bir sahneydi ve iyi tasarlanmıştı. tabi ki ajira ile adadan ayrılan uçağı görünce gülümsemesi ... (kelime bulamıyorum yavu)
    --spoiler--
    4 ...
  38. 3307.
  39. oyuncular final senaryosunu okuduğunda ne dediğini merak ettiğim dizidir. büyük ihtimal 6 yıl boyunca "lan ben bunu mu oynadım" dedikten sonra içlerinden küfür sıralamış olmaları muhtemeldir.

    (bkz: son of a bitch)
    2 ...
  40. 3308.
  41. en başından beri planlanmış olan senaryonun tıkır tıkır işlediği dizi olmuştur. bunca sezon bunu mu izledik gibisinden söylemlere senaristler özellikle son sezonda "you always have a choice." diye göndermelerde bulunmaları da takdire şayan bir detay idi.

    neyse, dizi bitimiyle anlamadığım en büyük noktayı da anlamış bulundum.
    --spoiler--
    meğer lost, adadaki kayıplar değil, lost souls imiş.
    --spoiler--
    ha bir de kafası karışanlar için ufak bir spoiler.
    --spoiler--
    adadayken yaşıyorlardı, alternatif evren, hristiyan inancında yaygın olan öteki tarafa geçemeyen ruhlar hadisesi idi. ruhlar öteki tarafa geçemiyordu, çünkü birbirlerini hatırlamaları lazım idi. des yüksek miktarda enerjiye maruz kalarak ölüp dirildi ve ölümle yaşam arasını gördü. bu sayede ne yapabileceğini biliyordu artık. ve yapması gerekeni yaptı, hepsine birbirlerini hatırlattı. bu sayede (lost souls) lostieler öteki tarafa geçiş yaptılar. burada zaman kavramı yoktur diyen cekin babası amca da, diğer lostieler için "bu ne zaman öldü ki?" diye sormayalım diye susturdu bizleri.
    --spoiler--
    edit: (#5215490) ile biraz tutturmuşum ama tam değil.
    0 ...
  42. 3309.
  43. 3310.
  44. finalin adanalının senaristinin yazdığı söylentilerinin olduğu dizi!

    (bkz: 6 yıl izleyip sonunda göt olmak)
    3 ...
  45. 3311.
  46. --spoiler--
    Lost : Jack adlı bi adamın gözlerini açmasıyla başlayan, 6 sezon sürüp aynı herifin gözlerini kapamasıyla son bulan dizi şeysi...bitti ulan...
    --spoiler--
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük