Ağrı, batman, Bingöl, Bitlis, Diyarbakır, hakkari, ığdır, mardin, muş, siirt, Şırnak, Tunceli ve vanda nüfusları çoğunluktadır. Urfada da yüzde 47 kürt nüfusu varmış. Karsta yüzde 20 nüfus ile ikinci sıradalar. Türk devletinin bu demografiye el atması gerekmektedir. Bu konuda Rusya örnek alınabilir.
Yurt dışında yaşayıp hdp'li olanları tıpkı imralıdaki köpek gibi suç işleyip yakalanınca türküm derler. Ama burada da Türk kelimesini duyunca cin görmüşe dönerler.
Kürt meselesi Cumhuriyet kurulduğundan bu
yana bastırılmış bir olaydır. Cumhuriyet
kurulurken parmağım kör gözüne bir sorun ekildi.
Devletin temeline bir dinamit konuldu. Denildi ki:
"Bu devlet bir millet-devlettir, Türk'tür, Türk'ün dışında
hiçbir şeye yer yoktur." Bütün unsurlar atıldı.
O halde niye Kürt'ü aldın içine. Sen "şurası benim değildir"
dedin ve attın. Halep'in mesela Kilis'ten, Urfa'dan ne
farkı var? Niye Halep dışarıda da Urfa içeride?
Kerkük, Hakkari'den Musul, Şırnak'tan daha mı
az Türk'tü de onlar dışarıda kaldı.
Cetvelle çizilmiş bir sınır. Onları nasıl dışarıda
bıraktıysan Kürtleri de dışarıda bırakacak bir
sınır çizilebilirdi.Bana kötü niyet kokusu geliyor.
Yani bu devletin dibine böyle bir dinamit koyulmuştur.
Ve bu dinamit sürekli parlatılmıştır.
Konudan bağımsız üsteki entry için diyorum. ingiltere bir ülke ama devlet değil. ingiltere dediğin iskoçya, Galler ve kuzey irlanda ülkeleri ile yani 4 ülkeden oluşan, adı birleşik krallık olan bir devlet. Resmi ulus tanımlaması british şeklindedir. Yani "Britanyalı". ingilterede kamusal ve resmi olarak English değil British tanımlaması kullanılıyor.
Besle kargayı oysun gözünü. Dünyanın hiçbir yerinde bu kadar ayrıcalık isteyen ille kendi dilimizi konusucaz diyen başka bir ayrılıkcı ırk var mı acaba? Mesela ingiltere'de azınlıklar 'ben ingiliz lafından rahatsız oluyorum' diyebiliyor mu? ya da fransa'da. Binerler tepelerine muhtemelen. Bunlara eşitlik verdikçe bunlar nankörlük yapıyor. iyilik kimseye yaramıyor bu dünyada. Evet.
Akşam haberlerini izliyorum nerede illegal bir iş varsa bu malum ırkın içinden biri suça karışmış. Şunların istanbul'da yoğun yaşadığı yerlere bakıyorum bağcılar, sultangazi, esenyurt falan hepsi tekinsiz, suç oranı yüksek yerler. Abd'de zencilerin oluşturduğu gettolar neyse kürtlerin, romanların oluşturduğu gettolar da öyledir.
Aykırı @aykiricomtr
Otobüsten skandal görüntüler... Sigara içen
şoför, Kürtçe müziği duyunca böyle halaya
kalkıyor. O anları kayda aldırıp sosyal medyada
paylaşan sorumsuz şoför, onlarca insanın hayatını riske attı.
iranın kuzey ıraktaki bazı kürt hedeflerini
bombalaması üzerine iranın kürt bölgelerinde
protestolar artmış . sanandaj şehri ...
Chanting death to dictator and death to
Khamenei, people in Sanandaj took the
streets on Wednesday night following
IRGC’s missile and drone attack on Iranian
Kurdish opposition parties in the Iraqi Kurdistan Region.
amerika bu saldırıyı kınamış tabii . iki defa ırağı
işgal eden amerika ....
Steve Herman @W7VOA
ABD, #Irak'ın Kürdistan Bölgesine yönelik balistik
füze ve insansız hava aracı saldırılarının #iran
tarafından “Irak egemenliğinin ve toprak
bütünlüğünün haksız bir ihlali olarak" kullanılmasını
şiddetle kınıyor" diyor
Ez qurbana wê eşqa we bim!
Kurmancên Fîrûze, Xorasan/Tirkmenîstan.
&
Ramîsanek lorîcan le ser çavan...
...
Hele lawiko hevalcan Semerqendî can
Ez li ser te hevalcan bûme bengî
dey dey dar, dey dey dar...
"Cani ve kuduruk barbar Kürtler yabani keçiler gibi dağlarda yaşarlar. Vücutları iri ve boylu posludurlar. Saçları uzun ve yarı çıplaktırlar. Müslüman olmalarına rağmen insanları soymaktan ve onları katletmekten çekinmezler. Onların sözüne güvenilmez çünkü cinayet, hıyanet ve soygunculuk onlarda yaygındır." (Ricoldus de Monte Crucis, Doğu Seyahatnamesi: Bir Dominikan Keşişinin Anadolu ve Ortadoğu Yolculuğu 1289-1291, çev. Ahmet Deniz Altunbaş, Kronik Kitap, istanbul 2018, s. 63-65.)
2-) ibn-i Cübeyr(1145-1217)'e göre;
"Kürtler; Musul, Nasibin ve Dineysar kentlerini çevrelemektedir ve arada oralara saldırılar düzenlemektedir. Yol kesip yolcuları soyarlar. Humus şehrindeki çarşıların cansız olması ve alışverişteki durgunluk; Kürtlerin varlığından dolayıdır." (ibni Cübeyr, Endülüsten Kutsal Topraklara, çev. ismail Güler, Selenge Yay., istanbul 2008, s. 176, 189.)
3-) Josaphat Barbaro(1413-1494)'ya göre;
"Kürtler Zağros dağlarında yaşar. Merhametsizler. Geçen kervanları soyarlar. 1474'te müellifin kafilesine saldırmışlar ve birçok kişiyi öldürüp soymuşlardır." (Josaphat Barbaro, Anadolu'ya ve iran'a Seyahat, çev. Tufan Gündüz, Yeditepe Yay., istanbul 2016, s. 55.)
4-) ibn Battûta(1304-1368)'ya göre;
"Acem Irak'ındaki köylerde oturan Kürtler bulunur. Yolculara zaviyelerde ekmek, et ve helva verirler." (ibn Battûta, ibn Battûta Seyahatnamesi, çev. A. Sait Aykut, Yapı Kredi Yay., istanbul 2016, s. 190)
5-) ibn Havkal(X. Yüzyıl)'a göre;
"Halkının çoğunu Arapların oluşturduğu Musul'da çeşitli Kürt kabileleri bulunur. Suku'l-Ahad denilen çarşıya Kürtler gelerek alışveriş yaparlar. el-Cezire bölgesi ve Azerbaycan'da bazı Kürt kabileleri kışlarlar. Tekrit, Deskere ve Vasıt arasındakş Kürtler hayvanlarını otlatırlar. Fars bölgesinde oturan Kürtlerin sayısı tahminen 500 bindir. Göçebedirler ve onlardan köle, çoban elde edilir. Paralı asker olarak kullanılırlar. Sıcak yerlerde otururlar. Çok miktarda silah, asker ve hayvana sahipler. Koyun ve at yetiştirirler. Develeri azdır. Zenginler. Kirman dağlarında oturan Kürt kabileleri paralı asker olarak Sultan'a hizmet eder ve yol keserek yolcuları soyarlar. Kimi Kürtler ise barışseverdir yani zararsızdır." (ibn Havkal, 10. Asırda islâm Coğrafyası, çev. Ramazan Şeşen, Yeditepe Yay., istanbul 2014, s. 180-181, 191, 204, 210, 214, 218, 244-245.)
6-) Mesûdî(893-956)'ye göre;
"Kürtler şartların zorlaması nedeniyle dağlara ve vadilere çekildiler. Her bir aşiret değişik bir Kürtçe konuşmaya başladı. Farslar şehirlerde otururken onlar soyutlandılar. Musul ve Cudi Dağı civarında kümelendiler. Efsaneye göre Süleyman peygamberin mülkünü çalan münafık şeytanlar onun cariyeleriyle ilişkiye girmişler ve şeytandan hamile kalan cariyeler Süleyman peygamberin emriyle dağlara sürülmüştür. Bunlardan da Kürtler meydana gelmiştir. (Mesûdî, Murûc ez-Zeheb, çev. Ahsen Batur, Selenge Yay., istanbul 2014, s. 294-296.) Farslara göre Kürtler kendileriyle akrabadır. Kürtlerin bazıları ise kendilerini Arap görürler." (Mesûdî, Kitâbû't-Tenbih ve'l-işraf, çev. Ramazan Şeşen, Bilge kültür Sanat, istanbul 2018, s. 73-74.)
öylesine elitler ki üstteki yazarın da dediği gibi her 10 kürt gencinden ( maddiyat önemsemeksizin) 9 u keko. doğdum doğalı böyle geri kafalı, cahil, kekolara bir nefretim vardır.
diyarbakırda çok uzun süre kaldım. en iyi fen liselerinde bile keko var. goggle diyarbakır kekosu yazın çıkıyor. hatta direkt amed çocukları falan yazın bulursunuz.
böyle bir bakımsızlık, tipsizlik, geri kafalılık, cahillik ömrümde görmedim amk. ben her zaman diyorum anlam veremem bir türlü bir insan neden kendi isteğiyle keko olur ki amk?
demem o ki kürtler dünyanın en zeki milletidir (!)
benim şahsen kürtlerle bir sorunum yok her insanın iyisi kötüsü vardır nasıl olsa. ama kürtlerin genel olarak sevmediğim bir özelliği var aga bu kürt gençlerin de neden hep kekoluk veya kekoluğa özenti var ? zengin fakir fark etmiyor hepsinde bir görgüsüzlük hep bir varoşluk hep bir kekoluk yani şöyle bir kafadan hesap yapsam her on kürt gencinden dokuzu maalesef keko.