Erkekleri bilmem de büyük ihtimalle şeriatı savunan kadınların büyük çoğunluğunun Atatürk'e yatıp kalkıp dua etmesine, laikliğin kıymetini bilmesine neden olacaktır kesinlikle şüphesiz. Zaten hangi kadın bir erkegin üçüncü kadını ya da cariyesi olmak, nisa 34'te de geçtiği üzere dövülmek, mirastan erkekten daha az pay almak ister ki aklım mantığım almıyor be sözlük.
Türkiye'nin en büyük sorunu kesinlikle şüphesiz. Dem partili PKK sevicilerine göre bu sorunu dillendirmek foşikslik ırkçılıktır. Siteler içinde güvende yaşayan insanlar ne sokak köpeği ne de başıboş hırtlara denk gelmedikleri için bu tür sorunlardan muzdarip değildir.
Keşke üç dilek hakkımızı yerine getiren bir cinimiz de olsaydı dedirten başlık kesinlikle şüphesiz sjsj. Millet her b.ku yiyor sonra suçlayacak bir günah keçisi buluyor yok şeytan yok vesvese verip doğru yoldan saptıran cin yok hormonlar vesaire. Sorumluluktan kaçmak kolay insanoğluna.
Avrupa'daki gibi köpeksiz hava sahaları artırılması gereken hayvanlardır kesinlikle şüphesiz. Elbette şirin ve dost canlısı olanları olsa da gruplaştıkları an gözünüzün yaşına bakmayacakları kesindir. Ama onlar da can sokaklar köpeklerin yeridir diyenlerin çocukları bir iki başıboş sokak köpeği tarafından parçalansa aynı şeyi söyleyebilir mi acaba?
Kimi insanlar keşke modern çağda doğmak yerine ortaçağda doğsaydık diyor sanıyorlar ki soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelecekler, kral ya da kralın konseyinde olacaklarını sanıyorlar kesinlikle şüphesiz. Oysa o dönemde yoksullukla kıtlıkla en önemlisi de salgın hastalıklarla uğraşan, ölene kadar efendisine kölelik yapan insan olacakları ihtimali akıllarına bile gelmez. Şimdiki akıllarıyla o dönemlere ışınlansalar üç beş gün geçmez modern zamanlara dönmeye can atarlar. Üstelik kral olmak belki de sanıldığı kadar iyi bir şey de değildir çünkü kelle koltukta yaşıyorsun, çevrendeki insanlara güvenemezsin, tahtında gözü olan gözde çocuğuna özellikle. Düşman casusları sarayına sızıp yüksek mevkiilere kadar yükselip sen uykudayken işini dahi bitirebilir. Belki de ortaçağ siyasetnamelerinin dediği gibi büyük başın büyük derdi vardır.
Temizlik sırasında içinde bitcoin bulunan sabit disk sürücüsünü çöpe atan James Howell olayı nedeniyle bir umuttur yaşamak diyorum kesinlikle şüphesiz sjsj.
Toplum içinde yavaş, mülayim, sessiz sakin bir personaya sahip insanın içine atıp bastırdığı duygu ve öfkelerin yani genel anlamda o insanın istenmeyen gölge tarafının o kişinin iradesine hükmetmesi durumu kesinlikle şüphesiz. "Ali böyle yapacak bir insan değildi. Mahallede eli yüzü düzgün efendi biri olarak bilinirdi" tarzı cümleler görmüyor muyuz cinayet işleyen kimi insanlar hakkında. içimize attığımız duygular bir gün gelir taşar ve bendini çiğner aşar.
Aslında Latince bir özdeyiş olup Romalı şair Juvenalis'in yergiler adlı yapıtında da geçtiği halde kemalistler tarafından Atatürk'e mal edilmiştir kesinlikle şüphesiz.
Üniversitelere meslek edindirme kursları gözüyle bakan biri için zaten başlı başına gereksizdir. Bilgi edindirme işlevi de dijital çağ ile beraber un ufak olmuştur çünkü bilgi edinmek isteyen için bilgiye ulaşmak artık daha kolay yeter ki adamda merak olsun kesinlikle şüphesiz. Üstelik kimi üniversite ve akademisyeni tenzih ederek söyleyebilirim ki apartmandan hallice kimi gereksiz üniversiteler ve slayttan kağıttan okuyarak ders anlatan, birileri sayesinde akademi camiasına giriş yapabilmiş yetersiz ve vasıfsız akademisyenler de işin cabası.
Zamanında "ne bileyim sonuna kadar chp'nin benim partim olarak kalacağını" diyerek ne kadar ileri görüşlü olduğunu gözler önüne sermiştir kesinlikle şüphesiz. Atatürk'ün partisi kurucu parti denen CHP'nin Atatürk'ün partisi ile yakından uzaktan alakası kalmamıştır. Kılıçdaroğlu partiyi Kemalizmin altı okundan temizlemiştir ve partiyi sosyal demokratlarla, Atatürk'e antipati besleyenlerle, Alevi mezhepçileri ile doldurarak CHP'yi dönüştürmüştür. Atatürk mezarından kalkıp çıksa CHP'de kurultay dahi kazanamaz. Atatürkçü olduğunu iddia eden ama Türk milliyetçiliğine karşı olanlardan oy alamaz. Kemalist olmayan eski milliyetçi biri olarak ülkede gerçek anlamda Kemalistlerin bir elin parmaklarını geçtiğini düşünmüyorum. Kemalist dediğin adam amasız fakatsız altı oku sahiplenen insandır yok ben milliyetçi değilim cumhuriyetçi laikim kemalistim falan yok öyle bir dünya aminyum.
Bu dönemde buna benzer bir şey olsa g.tünden kan alırlar Haydar abi kan, g.tüne güvenen yapsın buna benzer bir şey çok demokratik bir ülkede yaşıyoruz zaten neden yapılamasın ki değil mi kih kih kih sjsj.
Halkların kardeşliği maskesi altında Kürtçülük üstelik türk düşmanlığı yapanlarda yaygın olandır kesinlikle şüphesiz. Türklere ırkçı derler de halkların kardeşliği diyen, imkan bulduğu her an Türklere olan kin ve nefretini kusan tipitiplerde yaygındır.
Putin olmasaydı tez vakitte kellesi giderdi ama Rusya'ya sırtını yasladığı için rejimin ömrünü uzatmıştı kesinlikle şüphesiz. Savunulacak bir yanı olmasa da kimi kesimler tarafından pir u pak olarak lanse edilip parlatılan bir insan kasabıydı.
Amerika'nın cımbızla Suriye'nin başına getirdiği piyonu kesinlikle şüphesiz. Bir de bu herifi kimileri halk kahramanı ilan ediyor ya hayret. Bir taraf Beşar Esad denen herifi ölümüne savunuyor bir taraf da bunu. Bölgedeki Kürtlerden bir cacık olmayacağını anlayan Trump Kürtleri satarak kendisine yürü ya piyonum demiştir. Amerika'nın Ukrayna cephesinde kartları yeniden dağıtıp Putin lehine dönmesi adına Rusya da Esad'ın devrilmesine göz yummuştur, olay bu aslında. Al gülüm ver gülüm.
internet kültüründe ergenler tarafından sigma erkek olarak kodlanan ve havalı görülen aşağılık kompleksinden muzdarip ezik zavallı biridir kesinlikle şüphesiz. Ah şu ergenler..
Türkiye'de en kolay ve zahmetsiz girişimcilik işidir kesinlikle şüphesiz. Bir de kurumsal dine uzak olup New age zırvalara inanan seküler spiritüalist kesimi kuantum düşünce, Tarot, çekim yasası gibi şeylerle söğüşleyenler de var. Bu da Türkiye'de iş gören bir girişimcilik türü sjsj.
Öne sürdükleri en büyük bahaneleri CHP'nin başa geçince başörtüsünü yasaklayıp türbanlı kadınların kamu kurumlarına girmesine engel olacağı ve AKP'den başka alternatifin olmadığı kesinlikle şüphesiz. Aslında onlarca alternatif olsa da pek çoğu çapsız denebilir. Başörtüsü meselesine gelirsek 28 Şubatçı zerzevatlar yüzünden onların bu korkuları AKP'yi ayakta tutan asıl şey. Devlet dairelerine ve birtakım makam koltuğuna AKP sayesinde oturanlar da haliyle AKP'ye çıkarları doğrultusunda oy verecektir doğal olarak. AKP olmasa o makamlara gelmesi imkansız olan insanlar AKP'nin gitmesiyle beraber kazanımlarını kaybedecekler sonuçta. Tabi siyaset meydanında dün dündür bugün bugündür prensibi geçerli olduğu için dün tü kaka dedikleri insanların yarın ipine tutunabilirler. Dün ağza alınmayacak laflar edenler yarın başkanum diyerek yanında saf tutabilir, düğmesini ilikleyip elini öpebilir. Örneklerini hiç görmüyoruz sanki..
Tüketim kültürünü, modern kapitalizmin insanı nasıl köleleştirdiğini, anlam krizini ve arayışını konu edinen bir film olsa da ergenler tarafından sadece dövüş filmi olarak anlaşılan bir film kesinlikle şüphesiz. Ah şu ergenler, american psycho filmini izleyip Patrick bateman denen aşağılık kompleksinden muzdarip eziği de zavallı ve obsesif yönünü görmeyip havalı biri haline dönüştüren ergenler..
Bildiğin putperestlik ama gel de bunu şeyhlerin şıhların önünde eğilip elini eteğini öpen, sakalına yüzünü süren zerzevata anlat kesinlikle şüphesiz. Bunu diyince de dinimize saldırıyorlar diye yaygara koparmazlar mı bir de sjsj.
Agnostik deist bir yazar olarak ömrüm boyunca ne bir tarikata ne bir cemaate yolum düşmedi sümüklü fetö piçine övgüler dizmedim, hoca efendi hazretleri diye ağlamadım, onun grubuna hizmet hareketi demedim. Ah siz kemalistler en az şu siyasal islamcılar kadar biat kültürüyle hareket eden, sorgulamayan, aklını kullanmayıp kiraya veren, özgün düşünmeyen zevzek zerzevatsınız. Siz bu kafayla devamke sjsj.
Doğruluğu su götürmez bir gerçektir kesinlikle şüphesiz. Dededen CHP'li olan, altı oku görür görmez sorgusuz sualsiz oyunu CHP'ye basan, Atatürk'ün partisi kurucu parti aga diye CHP'ye oy veren dayılar ve CHP'li teyzeler Atatürk'ün CHP'si ile Kılıçdaroğlu'nun dizayn ettiği CHP arasında dağlar kadar fark olduğunu kabullenemezler, kabullenmek istemezler. Giderler Atatürk'e maymun diyen kadını danışmanı atayan, islamcı ismi çatı aday olarak millete dayatıp tıpış tıpış oy vereceksiniz diyen, altı oku saymaktan Atatürk'ün sözünü alıntılamaktan aciz Kılıçdaroğlu'na o dönemlerde koşulsuz biat ederler sonra da AKP'li seçmenleri koyunlukla itham ederler aminyum sjsj.
Kemalistlerde biraz iktidarsızlık var ya kaç yıldır iktidar yüzü göremediler kesinlikle şüphesiz sjsj. 28 Şubat zihniyetiyle devam ederlerse bir 50 yıl daha iktidarsızlık yaşayacakları kesin gibi.
"Alimden zalim, zalimden alim doğar" diye bir söz vardır yani insanların soyuna sopuna inmek pek de mantıklı değil kesinlikle şüphesiz. DNA testi yaptırsak hepimiz yüzde kaç türk çıkarız acaba. Karakter ve kişilik meselesinin soy sopla alakası yok. Birinin ataları içinde Ermeni, Rum olunca ne oluyor aminyum. Zevzek zerzevat bakış açısı bana göre kısaca.
Benim tasavvurumda insan denen toz zerresi kadar bile olmayan varlıkların ne yiyip ne içtiğiyle, nasıl giyinip giyinmediğiyle, resim çizip müzik dinlemesiyle ilgilenmeyen bir varlıktır kesinlikle şüphesiz. Dinlerin tanrı tasavvuru bana hiç de mantıklı gelmiyor. Onlarca gezegeni, ötegezegeni, yıldızları vesaire yaratan bir yüce varlığın insan vücudundaki bir bakteri kadar önemi olmayan birinin yapıp ettiklerine bu kadar önem atfedip sırf domuz eti yedi diye sırf birtakım ritüeller uygulamadı diye cehennem ile korkutması bana hiç ama hiç mantıklı gelmiyor.