Aslında Allah'a aracı olarak görüyorlardı putu yani put onlara göre şefaatçi durumdaydı kesinlikle şüphesiz. Put dendi mi heykel, bahçe cücesi geliyor kimilerinin aklına oysa bana kalırsa cahiliye döneminde şefaatçi ve aracı görülen put ile elini eteğini öpüp sakalına değdi mi cennete gideceğini düşünenlerin mezarlıkları etrafında tavaf ettikleri şeyhler arasında gram fark yok. islam'da ruhban sınıfı yok, tanrı ile kul arasına kimse giremez derler lakin şeyhlere şıhlara bel bağlarlar. Bunları eleştirenler olunca da dinimize saldırıyorlar diye yaygara koparıyorlar aminyum.
Testo Taylan videosunu x2 hızda izlememe rağmen bunalmama neden olan kasıntı kişilik kesinlikle şüphesiz. Tamam kanka dünya dillerinin hepsine sen hakimsin, saydığın dillerde yazıp çiziyorsun anladık. Ayda 3638432 kitap da okuyorsun gününün 25 saatini entelektüel aktivitelere ayırıyorsun sjsj. Ancak sokağa sıçılmış çocuklardan ziyade böyle çocukların olması daha yeğdir bana kalırsa.
Sosyal medyada öyle bir anlatılıyor ki sanırsın mucizevi bir şey elbette herkeste farklı tesir düzeyleri olmuştur ancak birkaç ay deneyen biri olarak bana pek de bir farklılık katmadı diyebilirim kesinlikle şüphesiz. isteyen ömrünün sonuna kadar nofap yolundan gitsin çok isterse cinsel uzvunu kessin bana ne sjsj benim saçma bulduğum şey bunu mucizevi bir şey gibi pazarlamak. Ha artısı varsa şu olabilir belki; enerjini ve zamanını daha iyi şeylere kanalize etmeni sağlıyor bu da nofapta değil senin iradende bitiyor.
Bir tek kendilerinin üstün zekalı uyanık olduğunu düşünmeleri, kolay yoldan emek vermeden para kaldıracakları yanılgısına sahip olmaları ve bitmek bilmeyen açgözlülükleri kesinlikle şüphesiz. Ancak dolandırılma hadisesinde "adınız teröre örgüte karıştı hakkınızda dava var" gibi şeyler varsa kendisini avukat, savcı ve polis olarak tanıtanlar tarafından dolandırılanların ortak özelliği yüksek otoriteye sorgusuz sualsiz güvenmek olabilir.
Başta odaya girerken şak şak sesleri çıkaran oğlunun oyun oynadığını ya da maç izlediğini sanıp are you winning son sorusu soran, ekrandaki olayları görünce bir garip olan ve Uludağ sözlükte bu başlığı açan babadır kesinlikle şüphesiz sjsj.
Hem acının hem zevkin hem saadetin hem üzüntünün hem iyinin hem kötünün kısacası zıtlıkların Ying yang sembolü gibi bir arada var olduğu içinde yaşadığımız dünya ya da onu da içine alan evrendir kısaca kesinlikle şüphesiz.
Her tür fala inanan üstelik inanmakla da kalmayıp bu işlere bakan şarlatanlara paralar saçan insan düpedüz salaktır kesinlikle şüphesiz. Neyse 777 aldım kabul ettim kankalar sjsj.
Karşı tarafı hayatınızın merkezine koyup kendinizden aşırı ödünler vermek, karşı tarafın g.tünü kaldırmak, ona bulunmaz Hint kumaşı muamelesinde bulunmak kesinlikle şüphesiz. Böylelikle size saygısızca davranacak, sizi çantada keklik görecektir. Yaşandı onaylandı maalesef.
En doğrusunu yapan kızdır kesinlikle şüphesiz. Yok medeniyetten yoksunmuş yok adabı muaşeretten bihabermiş geçin bunları. Lahmacunu sarıp bir güzel gömeceksin offf olsa da yesek aminyum. Keşke lahmacunu beraber elle yiyebileceğim sevgilim olsaydı. isterse ayakla yesin sorun yok sjsj.
Tarihin ilk antropologlarından biri kabul edilen, Sanskritçe öğrenerek Hinduların kutsal kitaplarını inceleyen, Tahkiku ma li’l-Hind adlı eserinde aslında Hinduların tek bir tanrıya inandığını ancak cahil avam tabakasının dini bozduğunu söylediği islam alimi kesinlikle şüphesiz.
Yıllar devirdikçe, arkadaş edindiğin insanları hayatın duraklarında bıraktıkça yani iletişim kopup eski arkadaşlarla aralar açılınca ne gerek var diyorsun kesinlikle şüphesiz. Üniversitedeyken evinde kaldığım, geceleri yürüyüş yapıp gündemden, felsefeden siyasetten ve tarihten uzun uzun sohbetler ettiğim yakın arkadaş evlendi ve aylardır konuşmuyoruz mesela. iş yerinde öz kardeşim gibi gördüğüm biriyle kavga ettim 2 aydır konuşmuyoruz. Yeni insanlarla tanışsan sonu böyle olacak büyük ihtimalle. Gerek yok yani onca tantanaya.
Tepeden bakmamak, aşağılamamak, hor görmemek, değersiz hissettirmemek, saygı ve anlayış, güven oluşturmak, ilgi göstermek vesaire. Aslında basit şeyler kesinlikle şüphesiz.
Bölgesel bir sel olmuş ve bu olay birçok din ve mitolojiye tanrısallık katılarak girmiş kesinlikle şüphesiz. Yoksa tanrının işi gücü yok üç beş kişi sapkınlık yapıyor diye sel, deprem ile milleti toptan cezalandıracak. Güya mesela sapkınlık nedeniyle çok merhametli Tanrı Pompei halkını da helak etmiş de ibreti alem için o insanlar taşlaşmış bilmem ne. Aslında o taşlaşmış denilen insanlar arkeologların boşlukları alçıyla doldurarak elde ettiği heykelsi kalıplar ama gel de anlat sjsj.
"Dinlerin hepsi insanlar tarafından icat edilmiştir. Birincisi vahşi bir kabile için, ikincisi bir ulus için, üçüncüsü büyük bir imparatorluk için. Her biri kendi iklimine ve halkının karakterine göre şekillenmiştir."
"Dinin gökten indiğini söylerler. Hayır, din topraktan doğar. ilk peygamber, ilk kralın tahtını sağlamlaştırmak için kullandığı kurnaz bir köylüden başka nedir?”
Ya süper bir gücün tüm dünyayı işgal etmesiyle oluşacak ya da ileride uzaylı istilası sırasında dış tehditlere karşı dünyanın tek bir çatı altında toplanmasıyla meydana gelecek oluşum kesinlikle şüphesiz. Bana kalırsa dünyadaki kaynaklar tükenme noktasına geldiği için ve olur da uzaylı medeniyetlerle karşılaşırsak onlardan korunmak için tüm dünya bir devlet altında toplanabilir. Gezegen dışından gelen küresel bir yok olma tehdidi tüm insanlığı tek bir otorite altında toplayabilir ancak.
Mehdi hazretlerinin başucu kitabı kesinlikle şüphesiz sjsj. Oldukça karmaşık ve insana uyku getiren bir dille yazılmış sade ve öz olmayan bir külliyat. Her kelimenin anlamına bakıp durman gerek. Habire habire bunu okuyan insan ne anlıyor merak ediyorum harbi. Beyni uyuşturuyor bildiğin.
Bir şeyler kazandırması amacıyla iyilik maskesi takan çıkarcı bir insansın iyi falan değilsin kesinlikle şüphesiz. Girişimci olamayan, pasif ezik ve korkak erkeklerin kendisini Efendi erkek gibi görmesi ile aynı şey neredeyse. Kıza adım atamaz, cesaret iyoktur, kızla sohbet etmek istese kekeler soğuk soğuk terler, eli ayağı birbirine dolaşır ve sosyal anksiyetesi tavan yapar sonra kızlar da efendi erkek değil piç erkek seviyor der yürü git loser herif seni sjsj.
islam adına kendi kültürünü başka milletlere zerk ederek kültürel emperyalizmini zihinlere nakşettikleri doğrudur. Araplar gibi giyinmeyi islam'ın temeli sayanlar var. Tişört, takım elbise giymeyi kravat takmayı kafirleşme gören, islam diye Arap kültürünü millete dayatmaya çalışan üç beş insan var maalesef.
Geçenlerde akademiklink kanalının bir içeriği çıktı karşıma. Bir araştırmaya göre burçlara astrolojiye inanan insanların IQ seviyesi ayakkabı numarasından düşükmüş ve daha narsist oluyorlarmış kesinlikle şüphesiz. Gök cisimlerinin hareketlerinin hayatına etki ettiğini düşünen, insanları burçlara göre sınıflandırıp sen kova mısın şöylesin, tam yengeç burcu erkeğisin gibi şeyler zırvalayanlarda s.ke sürülecek akıl yoktur doğruya doğru şimdi sjsj.
Özellikle Tarot kartı baktırıyorlar aldım kabul ettim demeyi de ihmal etmiyorlar tanıdık bir kız yaptırmıştı parayla sevgilisiyle yakında barışacaktı güya tamamen ayrıldılar aminyum sjsj. Keriz silkelemek isteyene kerizden bol ne var.
Bana kalırsa bu dinden çok motivasyon kaynağının ne olduğuyla ilgili bir şey kesinlikle şüphesiz. Richard dawkins gibi militan ateistlere göre savaşların acıların temelinde din vardır oysa onların ıskaladıkları şey insan doğasının bencil ve çıkarcı olduğudur. Yani insanlar yağmalamak, ganimet toplamak, cariyeler edinmek, zenginleşmek veyahut zenginliğine zenginlik katmak için dini bahane edebilir.
Sosyal medya platformları, dinler, bilgisayar oyunları, gladyatör oyunları, sirkler ve sentetik uyuşturucular gibi insanı kısa süreliğine dertten tasadan, hayatın gerçek sorunlarından uzaklaştıran, stresi ve öfkeyi belli bir şeye kanalize eden uyuşturucu türü kesinlikle şüphesiz.
Ülkemizde muhafazakarlık denince aklıma ilk gelendir kesinlikle şüphesiz. AKP ile beraber muhafazakarlık dindarlıkla eşitlenmiş olabilir ancak muhafazakarlık terimini dine indirgemek kadar yanlış bir şey yok. Cumhuriyet değerlerini ve kazanımlarını korumak başlı başına muhafazakarlık değil de nedir. Müesses nizamı devam ettirmek isteyen gruplar muhafazakar, var olanı yıkıp yerine başka bir nizam kurmak da devrimci haldir. Türkiye'de laikliği yıkıp şeriatı getirmek isteyen kişilerde devrimci bir ruh vardır oysa şeriatı tesis eden yapı bu sefer de şeriat düzenini korumak isteyecek ve muhafazakarlığa bürünecek, Kemalistler de devrimciliğe soyunacak.