Yağlı (çörek otlu) ve mahlepli (susamlı) diye ikiye ayrılır. Ekonomik kriz, hayat pahalılığı gibi bahanelerle tadı değiştirilmiş ve boyutu küçültülmüştür.
Parayı tükettiğim bir dönemde, metrodan çıkarken kandil hayrına kutu kutu dağıtıyorlardı. Ufacık, sert ve tatsızdı; ama öyle güzel gelmişti ki o zaman. Kandillerin en sevdiğim özelliği paylaşma duygusu herhalde.
Bu kandilde de kandil simidim var çok şükür. Kandil simidini çok severim. 2019'da da bir abi metrobüste bana kandil simidi vermişti, hiç unutmam. Hava da yağmurluydu o gün, mecidiyeköy'e gitmiştim.
10 tane kandil simidine 150 tl odedim bugun. muslumanliga da enflasyon vurmus anlasilan. yilda birkac kez tereyagli simit ve nutella keyfimiz vardi. o da bu gidisle olmayacak.
ramazan pidesi gibi bir anlamı vardı çocukluğumuzda. resmen bayılırdık.
yok arkadaş ne pide ye yüklediğimiz özel anlam kaldı ne de kandil simidine.
acıyor insan ya.
daha iyi yapıcam diye her şeyi yıktı zaman.