çocuğum gibi izmir. Bazen üzer, bazen güldürür, bazen canımdan bezdirir, bazen hayatın anlamıdır ve bazense dünyadır izmir. Ve evet benim kürkçü dükkanım da izmir vaz geçilmezim de izmir.
gecenin kör vaktinde insanları rahatsız edecek bi disco dolusu ahlaksız ve toplum düşmanın olduğun şehir. ne bok yiyonuz la gecenin 2 sinde cıstak cıstak. evet.
Can atarak geldiğim, ama yıldızımızin bir türlü barışmadığı şehir. Burada geçen her gün biraz daha çile çekiyorum. Onun benden haberi bile yok. Dün yolun ortasına tükürdüm, canıma değsin. O değil de ızmirli insan profilini bucada görmüyoruz hiç. Kuruçeşmeye de gelseler ya. Burda çingen çalıp kürt oynuyor. Not: bu entry sadece yazarı ilgilendiren subjektif bir yazı değildir, rica edeceğim silmeyin. Alınırım.
bugün geldim gene memleketime 5 saat önce. insanını havasını her şeyini özlemişim. Sıcağı hariç durduğunuz yerde şıp şıp suratınızdan kolunuzdan terlerin boşaldığı ve yerinizde durmaktansa habire duşa girmeyi tercih ettiğiniz ülkemin en nadide yeri. Daha gelir gelmez izmir insanının hoş görülüğünü yardımlaşmasını gördüğüm anda "evet ya harbiden özlemişim lan." dedim. denizi, insanı, sıcağı, her şeyiyle kabullendiğim ve bok atanların 1 hafta sadece 1 hafta kalıp at gözlüklerini kaldığı otel, motel, hotel ne ise orada bırakıp gezinmelerini isteyeceğim şehirdir. Eksi yakalamaya değil hayatı yakalamaya çalışarak geçireceği 1 haftayla nice taş kafanın bile fikirlerine çomak sokacak bir yapıdır izmir ve insanı. Her memleketin olduğu gibi burada da kötüleri çoğalmış ve artmakta eskiden asimile etmesiyle ünlüydü izmir ama artık asimilasyon göç hızına erişemiyor bu yüzden kimse izmire küsmemelidir. Elinde değildir.
izmir, izmir geçmiştir. izmir geçmişte tıkılıp kalmaktır. Nedenini anlamadan devamlı aynı şeyleri yapmaktır. Hafta içi okula gidip okul çıkışlarında Alsancak'ta takılmak; haftasonları her akşam Küçükpark'a gitmek, su gibi ucuz bira içmektir izmir. izmir 'sıcak' demektir, serine hasrettir yazın; kışınsa kara.. izmir hem yeni hem eskidir; hem elit, hem en diptir: Bir ucundan bir ucuna insanlar değişir izmir'de. izmir kaçamamaktır, hapsolmaktır. izmir bunaltır, sonra yavaş yavaş öldürür. Hem seversin hem tutkuyla nefret edersin izmir'den; nedenini sen de bilemezsin belki ama rahatı öyle bir batar ki buranın, kaçıp kurtulmak istersin, dönmemek üzere gitmek istersin.
izmir gevrektir; dersin ortasında sınıfın içine dalan gevrek kokusudur tarihi alsancak fırınından çıkan. Geceleri Bornova Sokağı olur oralar, ama gündüz ne nefistir. izmir, Kordon'dur. Deniz kokusudur. Deniz gibi kokmak, denize benzemektir. izmir akmaktır. izmir yazılara sığamayacak kadar büyük bir boşluktur. Hayatın akışında kocaman bir deliktir. Delik büyüdükçe içine seni çeker, izmir bağımlılık yapar. Kurtulmak isteyip de kurtulmanın mümkün olmadığı bir alışkanlık. izmir, izmir, izmir.. Baştaki i'si hariç hiç bir harfini sevemediğim şehir. Hep istanbul kadar renkli olsun buralar dediğim şehir.