geçen sene ilk sezonun ortalarında bir arkadaşımla "lan olum ne meraklısınız mafya dizilerine" diye dalga geçerken 1. bölümünü izleyip ezel hayranı olarak piyasaya sürüldüm.
internet sayesinde tüm bölümleri izleyip tv yayın akışına yetiştim ve tv den saatinde izleyemeye başladım ilk sezonu. sezon bitti 2. sezonla kıvanç tatlıtuğ ile başlayınca bölüm "ya aq burda bari rahat bırak kıvanç" dedim ve 2. sezonu haluk bilginer bile kurtarmadı benim için. kestim izlemeyi 8 ölse bile. geçen hafta morel bozuktu gece nette dolaşırken 70. bölümü izledim keyfim yerine geldi aksiyon hala tavandaymış meğer. şimdi zaman bulursam 2. sezonu da baştan sona izleyeceğim fakat final bölümünü izlesem mi izlemesem mi diye düşünüyorum şuan... ama kesin merak edip izlerim ben final bölümü. birde şunu söylemek istiyorum 2. sezonu takip etmesem bile 70. bölümü izleyerek tüm sezonda neler olup bittiğini anladım.
umarım aptal bir final yapmazlar, işte ömer uyanıyor falan aşağı iniyor her şey rüyaymış. olur ya olur valla ben o zaman gider o senaristleri bulur yerin 9 kat altına sokarım. bir daha ne kalem ne kağıt bulurlar.
dizinin final bölümü "son oyun", yani ezel yine intik-am peşinde. bakalım final fragmanındaki mezar taşı gerçekten ezel'in mi olacak yoksa ezel'i öldürüp ömer'le hayatına devam mı edecek?
sonunu rüyamda gördüğüm dizidir. bu şekilde son bulma ihtimali olmasa da böyle bitse harika olurdu dediğim son şu şekilde ki:
kenan ve ramiz konuşuyorlar (ölü veya diriler orası tam net değil)
ramiz: bu kadar uğraşmaya değer miydi kardeş? biz de normal insanlar gibi yetiştirseydik çocuklarımızı?
kenan: normal insanlar gibi yetiştirseydik normal birer oğul olurlardı ramiz abi. biz yerimizi doldurabilecek çocuklar yetiştirdik.
------
ezel dayının oğlu, cengiz de kenanın. olayların tamamı hikayenin başından beri dayı-kenan ortak planı. kendi yaşadıklarını çocuklarına da yaşatarak onların yeni dayı ile yeni kenan olmalarını sağladılar.
şimdi bu diziyi anlatmaya kelimler yetmez ama şu oyunculuk yok mu işte bu dizide o var. neyse bunları hep söyledim.
ben bir şaheser olan ve duygu aktarımı sorunsuz olan 70. bölüme gelmek istiyorum..
tüm bölümlerin duygu aktarımı oyunculuk ve müzikle şahaneydi ama 70. bölümde intikam yok plan yok. bir aşk var, mutlu sona ulaşma çabası var.
ben 70. bölümdür acaba gerçek ömer eyşan sahneleri görebilcez mi diye soruyordum kendime. çünkü bu güne kadar hep planlar yapan ezel ve eyşan sahneleri izledik. ama bu sefer ömer var. ezel eyşan ile beraber ömer'e dönmüştü.
mobilyacıdaki o sahneler o kadar samimiydi ki yada ömer eyşan'a evi gösterirken yatakodasına mahkemede gerçekte ne hissettiğini anlatması falan. cansu dere de ezel ile beraber oyunculuğunu %1000 geliştirdiği için bu sahneler mükemmeldi.
cengiz'in çaresizliği; "olmadı, görmedim." demesi..
ve şu ömer mümtaz amca sahneleri. zaten ben ezel mümtaz amca sahnelerinde hep ağlamalıklı olurum ama yanımda annem var diye ağlayamam. bu sefer tek izledim bölümü ve resmen tutamadım kendimi.
ayrıca hayaller kuran eyşan'a ümitler veren ezel'in şebnem ile konuşmasında "başaramayacağıma eminim, son anda birşey olacak ve başaramayacağım. başıma böyle güzel birşey gelmeyecek hiç olmadı" falan demesi çok duyguluydu o sahne çok iyiydi.
ve cengiz atay.. tecavüz konusunda orospu çocuğu. yürekli olsa ezel gibi alır silahı eline dan dan vurmaya gider bu saatten sonra. eyşan'ı öldürmesine hak verebiliyorum. çünkü cengiz eyşan'a emekler harcamış. boşanma davası sahnesindeki sözleri cengiz'in eyşan'a ne kadar aşık olduğunu gösteriyordu zaten. ömer burada çok savunmasız kaldı ilk defa plan yapmadan hareket etmek istedi ve yenildi. cengiz'in bu kadar ileri gidebileceğini düşünmedi, düşünmek istemedi. eyşan onu uyarsa bile o bunları biran olsun düşünmek istemedi. herşeyi kuran herşeyi planlayan ezel, ömer olduğu için artık yorulduğu için mutlu sona ulaşamadı.
o kadar söylenecek şey varki bu bölüm hakkında. yani sadece bu bölüm bile yeter. oturur oturur izlettirir yani.
ve ayrıca bu dizide son 5-6 bölümdür çekimler derinlemesine oluyor. çekim tekniği ap ayrı, özellikle kenan imirzalıoğlu'nun mimikleriyle farklı bir formatta çekiliyor gibi sahneler.
behzat ç. ile birlikte türkiye'de şu ana kadar yapılmış en iyi dizisidir. ayrıca daha yeni başladığım; zaman bulamayıp izleyememekle büyük aptallık ettiğim dizidir.
--spoiler--
Polislerin ezele kelepçe takmadığı dizidir.Demek ki ezel gelecek bölüm dışarıda olucak ve cengizi s.kecek.:)
Dikkat ederseniz kelepçe ezelin elinde :)
--spoiler--
spoiler kullanmayı bilmeyen yazarların izlediği dizi. arkadaş dün yaşadım aynısını. hele zeki arkadaşın biri eyşan öldü diye bir başlık açınca baya küfür ederek sözlüğü kapattım. öğrenin artık şu zıkkımı. siz izlemiş olabilirsiniz ama izlemeyenlere saygılı olalım lütfen.
olay örgüsünü iyi kuruyorsunuz, çok iyi karakterler yaratıyorsunuz, diyaloglar, alıntılar müthiş de şerefsiz senaristler bir insan kendi yarattığı başrole hiç mi acımaz. eyşan'mış falan umrumda değil. ilk kez televizyonda ki bi karaktere acıyorum sizin yüzünüzden. tamam, eyşan'ın ölmesi gayet iyi bir final, niye üstüne adamı hapise gönderiyorsunuz lan?
'aşkta adalet yoktur.' vay efendim cengiz kötü ezel iyi, kenan haklı, dayı haksız gibi ayırmak bu dizinin karakterlerinin yapısına uymaz. dizide ki her karakter aynı gerçek hayatta ki gibi kendi için hangisi iyiyse o yola gitmiştir.
bu dizide iyi bi sıralamayla herkes intikamını aldı. o yüzden cengizin elbet götünden kan alınacak. he bunu ezel yapar, ali yapar gerekirse can yapar ama cezasız kalmasın be.
sözlüklerde "kötücül filozoflar" ve "yandan çarklı cengizciler" türemesine sebep olan güzelim dizi.
bu kötücül filozoflara göre "cengiz haklıdır, sevmiştir, can'a babalık etmiştir, eyşan'a olan aşkı ezel'inkinden büyüktür" bıdı bıdı fasa fiso....
daha kolay kafanız bassın diye madde madde yazayım, kapiş?
1- cengiz haklı falan değildir, kötüler haklı olmaz. cengiz sizin aynanızdır, tek derdiniz kendinize laf söyletmemek.
2- cengiz'in eyşan'a duyduğu hislerin adı aşk değildir, hele sevgi hiç değildir. insan olan, sevdiğine kıymaz, cengiz puştu eyşan'ın canına kıymıştır. aşık olduğu kadına tecavüz etmez bir insan evladı; eğer ederse orospuçocuğunun tekidir.
3- cengiz iti, can'a babalık falan etmemiştir, yaptığı şey babayla oğlunu birbirinden ayırmaktır. oğluna yıllarca hasret kalan ezel'in yerine koyun biraz da kendinizi, götünden kan almaz mıydınız cengo'nun? gerçek babasına cengiz'in neler yaptığını bir gün öğrendiğinde can'ın neler hissedeceğini de bir düşünün. en yakın arkadaşına türlü kalleşlikler yapıp hayatını mahveden bir çakaldır cengiz, ezel'in oğlunu gerçekten sevdiğine niye inanalım! sokarım böyle evlat sevgisine.
4- cengiz mi daha çok sevmiştir eyşan'ı yoksa ezel mi sorunsalına gelince...lan oğlum kötüler doğasının gereğini yapar, hiç mi bilmezsiniz! (kendinden pay biç biraz) onların bünyesinde sevgi, aşk gibi güzel duygular ne gezer! çünkü kötülerin lügatında aşk yoktur, sevgi yoktur, "beğendiği kadını sikme" tutkusunun adı ne zamandan beri aşk- sevgi oldu?
dün işte olmam dolayısı ile şuanda izlediğim dizidir. ve beni mutlu sona yaklaşmada ağlamalardan nerelere götürmüştür bu bölüm. ama ben dedim. bu dizide tek bir gerçek aşık var. o da cengiz atay dır dedim.
şimdi ezel'i ömür boyu hapse atamazlar çünkü deliller çok yetersiz. bir kere tecavüz eden cengiz atay. ee buda herşey açıklar zaten. otopside herşey belli olur yani. bunun deriden kan izleri alması falanı var. yani ezel'i hapse atarlarsa çok saçma olur. çünkü cengiz'in bu acil planı ilk plan kadar iyi değil. çok yetersiz. bu olay cengiz atay'ı hapse attırması lazım. çünkü eyşan'ın öldüğü sırada can, cengiz'i görüyor falan filan.
neyse böyle bir sonu bekliyordum şaşırdım desem yalan söylemiş olurum.
gelelim 70. bölüme.
mümtaz amcalı sahneler ve ezel şebnemli sağlamalar ağlamama vesile olmuştur.
ezel eyşanlı sahneler ise çocuklar gibi şen bir sevginin ne kadar güzel olduğunu göstermiştir.
final bölümünde neler olacak merakla bekliyorum ama ezel'i bu delillerle ömür boyu hapse atarlarsa çok saçmalarlar.
sözlüklerdeki "cengizcileri" gördükçe adamı dellendiren dizi.
lan oğlum mal mısınız yoksa namus ve vicdandan eser mi yok hayatınızda?
en yakın arkadaşınızın sevdiği kadına zorla sahip olmak, birbirini seven iki kişiyi türlü ibneliklerle ve zalimliklerle ayırmak, bir babayı çocuğuna hasret bırakmak, para için, güç için en aşağılık işleri yapmak ne zamandan beri desteklenecek davranışlar oldu? ne zamandan beri "kötüler haklıdır" boyutuna geldiniz?
yiğit özşener'in olağanüstü oyunculuğuna şapka çıkarmak başka, "yürü be cengo adamımsın" diyerek insanların hayatlarına zehir saçan bir şerefsizi takdir etmek, beğenmek başkadır.
daha ben size ne deyim be cengocular! azıcık adam olun!
şebnemle buluşmaya gittiğ gün başına bir iş geleceğini anlayan ezel nasıl bu tehlikeyi gözden kaçırdı ve hesap yapmadı bölümü olmuştur. kafası her tür hesaba, cinliğe basan ezel, eyşanı nasıl tek başına bıraktı. * alinin de elini ayağını ezelden çekmiş olması bu kadar hızlı olmamalıydı. ve yine tecavüz sahnesi. türk dizilerinin yeni trendi. herkes öldürür sevdiğini diyenlere de sözüm şudur ki ;
şu dünyada haklı hakkını almayı televizyonda beceremeyip kıymayı, yıkmayı insanlara model olarak sunuyorsa insanların temiz kalabilmelerini beklemek için bir kerede insanlar sevdiklerini yaşatsınlar. nerde o kişisel gelişimciler ve gaz veren cümleleri. güzel mi evet güzeldi. taki cengiz bir kere daha kazanıncaya kadar.
ne koskoca kenan birkan'ın, ne karakaya kardeşlerin, ne bilmem kimin yapamadığını, tıfıl cengizin bir kaç gün içinde yapması. yani ezel'i tufaya düşürmesi. du bakalım son oyun filan diyyy. güreş ata sporudur.
gerçekten tek kelimeyle mükemmel bir bölümdü, senaristler bu işi biliyor artık kimsenin buna bir itirazı yoktur herhalde. öncelikle bütün bir bölüm boyunca gidişatta onu gösteriyordu eyşanın yine ezeli sattığını düşündüm. kesin dedim şimdi yine bir şey yapacaklar diye beklerken cengizin eyşana tecevüz etmesi bu teorimi çürüttü, ama sanki yine yanlış olan bir şeyler var gibiydi, son iki bölüme girmişken böyle bir dizi final bölümüne böyle bir sonla girmemeliydi ki beklediğim şey oldu. yok lan beklemiyodum valla cengiz sandığımdanda akıllı çıktı seni gidi o.....ç seni cengiz ince ince planını işletti ve güzelce son darbeyi indirdi... bakalım final bölümünde bizi nasıl bir ters köşe bekliyor izleyip görücez. o değilde sözlük şu ezel bi gün yüzü görmedi be valla acıyom lan adama eyşan felan umrumda değil ha sırf adamın mutluluğunu yine elinden aldı diye kızıyom şu cengo şerefsizine sözlük...
leyla ile mecnun'la çakıştığından dolayı ve bu hafta yayınlanmayacağını sandığım için kendime binlerce kez küfredip kaçırdığım dizi. bitişinin hemen ardından da açtım yıldız tv'den izledim henüz bitti ve sana laflar hazırladım the o c cengiz puştu.
mutlu son yoktur dediniz, olamaz dediniz de orospu çocukluğu vardır demediniz senaristler? nasıl bir karakterdir bu piç cengiz bahele ya. çoluğumuu çocuğumu yedi doymadı bea.. ezel godoşu da eline o kadar fırsat geçirip de cengiz'i şişlemediğine yansın. o kadar oyun oyun dediniz, bi tornavidayla bitti her şey.
can piçti zaten, şimdi piç oğlu piç oldu. aney öldü, babey hapse girecek. gerçek baba desen ne olduğu belli değil. yönetmen evlat edinsin artık.
son oyunu beklerken sinirden kendimizi sikmeyiz umarım. altından ne çıkacak çok merak ediyor ve bir tahminde bulunamıyorum. bir şey dicem ama öyle bir senaryo olacak ki sonunda beni falan öldüreceksiniz diye korkuyorum.