sözlüklerde "kötücül filozoflar" ve "yandan çarklı cengizciler" türemesine sebep olan güzelim dizi.
bu kötücül filozoflara göre "cengiz haklıdır, sevmiştir, can'a babalık etmiştir, eyşan'a olan aşkı ezel'inkinden büyüktür" bıdı bıdı fasa fiso....
daha kolay kafanız bassın diye madde madde yazayım, kapiş?
1- cengiz haklı falan değildir, kötüler haklı olmaz. cengiz sizin aynanızdır, tek derdiniz kendinize laf söyletmemek.
2- cengiz'in eyşan'a duyduğu hislerin adı aşk değildir, hele sevgi hiç değildir. insan olan, sevdiğine kıymaz, cengiz puştu eyşan'ın canına kıymıştır. aşık olduğu kadına tecavüz etmez bir insan evladı; eğer ederse orospuçocuğunun tekidir.
3- cengiz iti, can'a babalık falan etmemiştir, yaptığı şey babayla oğlunu birbirinden ayırmaktır. oğluna yıllarca hasret kalan ezel'in yerine koyun biraz da kendinizi, götünden kan almaz mıydınız cengo'nun? gerçek babasına cengiz'in neler yaptığını bir gün öğrendiğinde can'ın neler hissedeceğini de bir düşünün. en yakın arkadaşına türlü kalleşlikler yapıp hayatını mahveden bir çakaldır cengiz, ezel'in oğlunu gerçekten sevdiğine niye inanalım! sokarım böyle evlat sevgisine.
4- cengiz mi daha çok sevmiştir eyşan'ı yoksa ezel mi sorunsalına gelince...lan oğlum kötüler doğasının gereğini yapar, hiç mi bilmezsiniz! (kendinden pay biç biraz) onların bünyesinde sevgi, aşk gibi güzel duygular ne gezer! çünkü kötülerin lügatında aşk yoktur, sevgi yoktur, "beğendiği kadını sikme" tutkusunun adı ne zamandan beri aşk- sevgi oldu?