54. bölümünün hastası olduğum dizidir. Kerpeten alinin en başında ömeri neden sattığını 54 bölüm sonra açıklayan muhteşem birşey.55. bölümde de karakterlerin flashback lerini bekliyoruz sabırsızlıkla...
ali'nin satma nedeni öyle bi zorlanmış ki babası ' ben sana zengin ol demedim, adam ol dedim ' deseymiş tam olacakmış yani. ali'ye iyice sinir oldum geçmişini de görünce. baban sadece seni okutuyor. en çok seni seviyor. sen gidiyon içki içiyon, elinde silah okumuyon. sonra ufak bi çocuğu vuruyosun. sonra baban sana para veriyo suçu üstleniyo. istanbul'a gidiyon. yine baltaya bi sap olamamışsın. sonra en yakın arkadaşını satıyosun. sonra memleketine kasıla kasıla gidiyosun. ömer sende malsın hala bunu yanında tutuyon. bırak alla sen ya sinir oldum.
--ekşi sözlük alıntısı--
aldığı rating hususunda hiç kimsenin söz söylemeye hakkı olmadığı dizidir.
arka sokaklar, türk malı hatta acemi cadı gibi ne kadar kıytırık dizi varsa, ezel ile aynı saate denk geldiğinde ratinglerde ezel'i zorlar. bunun sebebi ezel dizisinin kötü bir dizi oluşu değil, aksine gelmiş geçmiş en kaliteli ve en iyi kurguya sahip olan dizi olduğu içindir. ben dahil, hemen hemen izleyicilerinin tamamı, diziyi internetten en az iki veya üç kez "aman bir detayını kaçırmayayım" diye seyrediyor.
reklamsız, bölünmeden izlerken sanki siz ihanete uğramış, ya da siz intikamınızı almışsınız gibi hislere kapılıp dizinin içinde buluyorsunuz kendinizi. dolayısıyla, herkes bu diziyi internetten seyrediyor. rahat rahat anlamak ya da rahat rahat ona hak ettiği dikkati ve zamanı vererek seyrediyor. o yüzden ratingleri kimseyi aldatmasın.
--ekşi sözlük alıntısı--
monte kristo kontu'nun plot'u üzerine oturtulmuş dizi. tabi artık o aşamaları çok aşmıştır. izlediğim başarılı uyarlamalardan biri. Hem Türklere hem de TV'ye hem de modern zamanlara uyarlama açısından. Bu senaryo için A. Dumas'ya bir para ödeniyor mu bilmiyorum. Ancak zaten anlatılan olaylar da Dumas'nın hayal gücünün ürünü değildir, o da bunları bir kitapta okumuş ilgisini çekince de romanını yazmıştır.
azad'ı bebeğini düşürerek süründürcekler. böyle olcak gibi. onlar önemsizde bu cansu dere'nin makyajını kim yapıyorsa baştan yaratıyor kadını. hayır zaten güzel daha da bir güzel oluyor.
varya şu tokayla kilit açmak nasıl oluyor biride bana öğretsin arkadaş. ben anahtarı unutunca 2 saat kapıda bekliyorum. millet 10 kuruşluk tokayla şak diye açıyor
belki alakasız olacak ama kurtlar vadisi'ndeki çatışma sahnelerini eleştirenler, bir de ramiz'in selma'yı kurtardığı sahneyi izlesinler. evlere şenlik.
--spoiler--
en iyi bölümlerinden birine sahne oluyor lan dizi. izlesenize. benim gibi böyle düz bi herifi bile ağlatıyordu neredeyse ama son anda elinde mandalinlerle annem içeri girdi de, normale döndüm.
bu arada dayı godoşmuşsun. sanırım giderek kenan birkan'a hak vermeye başlayacağız.
--spoiler--
--spoiler--
camı kırmak için azad'ın vurulmasını bekleyen ali, temmuz'un önlerinden geçip gitmesine göz yuman ezel ve yine ali... yemin ediyorum gerizekalısınız. ulan orda benim karıyı saçından tutup sürüyecek birisi değil temmuz, peygamber olsa doğrarım...
--spoiler--
azad ' ın yine dayının kızı çıkması gereken dizi . zira bu selmayla dayı yiyişmedi mi en önce bence azad ' ın doğumu da buradan süregeliyor . yine de bilemedim ben onu .
ancak bade ' nin eyşan ile ezel sahnesini yanlış anlaması dizinin kalitesine yakışmayan bir klişe oldu . senaristleri esefle kınıyorum bu konuda . *
ayrıca; olum kadın dediğin böyle olacak. şimdi ''nasıl olacak?'' diye sorarsanız açıklayamayabilirim ama bir sürü erkeğin benim gibi düşündüğüne eminim. insanın içi ısınıyor bir kere. kendiyle özdeşleştiriyor azad'ın sevgilisini. ne bileyim olum anlatamadım ama çok içten ve her şey doğal. hiçbir hinlik yokmuş gibi.
hay amına koyim, bu sadece diziydi değil mi.. bense şu anda sözlükte yazıyorum sadece. bir an gaza gelmiştim. vay azad, babanın düşmanlarını sikeyim senin.