--spoiler--
bana öğretmediğin her şeyi öğret istiyorum.
ben karanlıkta kaybolmuşken, sen bana ışık oldun.
şimdi, bana karanlığı öğret istiyorum...
--spoiler--
tanım: 41.bölümüyle ağızları açık bırakan, gönüllerdeki tahtını hala koruyan dizidir.
kenan ile eyşanın planı zaten mert'i öldürmekti zira ancak bu şekilde eyşan ezelden baharın intikamını almış olacaktı. netice itibariyle kenanın tüm o jest ve mimikleri, eyşan ile kurdukları oyunun bir parçasıydı.
ayrıca da, ne kadar kalitesiz bir senaryosu olduğunu düşünüyorum da şimdi. gerçekten öyle. ilk bölümlerdeki kaliteli senaryoyu millete yedirdikten sonra bozmaya başlıyorlar, sonra 1 bölüm daha güzel yapıp, milleti 10 bölüm ayakta uyutuyorlar ve diziyi böyle götürüyorlar. toplasanız 40 bölümün içerisinde en fazla 10 güzel bölüm vardır.
izlemeden dizi hakkında ayrıntılı yorumlar yapabilen insanlar var, böyle ilginç bir dizi.
her bölümden sonra gelip buraya şurası saçma burası kötü gibi atmasyon yorumların olduğu dizi. seyretmeyin ya da sevmiyorsanız yazmayın diyenlerden değilim. tabi ki herkes ilginç olsa da beğenmediği şeyleri izleyebilir ve bıkmadan usanmadan buraya yazabilir. asıl ilginç olan ise kendileri sevmediği ama bu kadar çok sevildiği için sinir olmaları. *
türkiye gibi kadınlara yönelikse ''bol bol ağla, bol bol reyting'' erkeklere yönelikse ''vur kır parçala reytingi topla'' mantığıyla dizi yapılan bir ülkede her şeyi dozunda yapabilen, takdiri hakeden büyük dizi.
lost izleyip ezel'e fantastik diyenlerin, behzat ç izleyip * ezel'in senaryosuna laf atanın, türk dizisi ıyy iğrenç mantığı ile hareket edenlerin uzak durması gereken dizidir aynı zamanda.
gerçekten bu zamana kadar yapılmış en kaliteli dizilerden.Gerek yönetimi gerek oyuncuları ile.Yalnız ayrıntılara çok yer veriyorlar.Son bölümde börek yeme sahnesi v.s vardı.Film 90dk olacağına 40 dk olsa ve ayrıntılar olmasa gerçekten çok daha güzel olur kanaatindeyim.
ilk başta hiç ilgimi çekmeyeceğini düşündüğüm içişn izlemediğim ama bir gün tesadüfen denk geldiğinden beri de artık kaçırdığım bölüm olursa bile internetten bulup izlediğim dizidir.
geçen pazartesi akşamı ilk kez tesadüfen izlediğim dizi. Tuncel Kurtiz'in oyunculuğunu tartışmaya zaten ben dahil kimsenin oyunculuk bilgisi yetmez ama dizi bana çok balon geldi. "sırf Kurtiz için izlenir mi ?" derseniz eğer adamın özel hayranı değilseniz izlemeyin derim. dizi de bir kaç husus dikkatimi çekti :
mesela bazı sözler küfürlü olduğu için bir biip sesiyle kesiliyor ki bu gayet iyi yani kesilmesi iyi değil de o karakterlerin küfürlü konuştuğu herkesin malumu ancak bir büyük eksiklik var ki o karakterler ayrıca kanser falan değilse hemen hepsi de sigara kullanmakta ama nedense hiç biri sigara içmiyor tabii ki bunun nedenide sansür ama bence nasıl küfürlü kelimeler biplenmekeyse o karakterler olabildiğince doğal olup sigara içmeli.
ezel karakteri olan jön kumar oynamak için otelde bir odaya giriyor ve sanki konservatuar mezunuymuş gibi 3-4sn duyduğu bir klasik batı müziği parçasının bestecisini, parçanın ismini falan hepsini söyleyiveriyor. yani "ulan kumarbazım karanlık dünyadayım ama aslında ben yıllardır klasik batı müziği dinlerim yani bizde her yol var" tarzında... sonra cansu dere mi nedir bu jön karakterin dişi versiyonu bence ciddi bir oyunculuk dersi almalı tuncel kurtiz'den yoksa bacak göğüs dekolteleriyle bu iş pek yürümez bnden söylemesi...
ayrıca dikkat ettim bu dizideki ne "dayı" ne de diğer kabadayıların hiç biri tespih kullanmıyorlar, oysaki bu kültüre biraz aşina olan herkes bilir ki o alemde tespih kullanmamak imkansızdır hele hele cezaevindeyseniz.
türk dizilerini baz alırsak arada fark yaratan bir dizi.
ama 1 kasım pazartesi günü olan bölümde şöyle bir hata söz konusudur. ezelin kardeşi olan mert otelin önünde sinsice olan biteni gözlemektedir ve o sırada cengiz otelden çıkar. mertin üstünde beyaz bir mont var bu arada. sonra musteng e atlayıp cengizi takip eder. cengizin olduğu yere ulaşıp musteng den indiği vakit üstünde siyah bir mont vardır.
tabi cengizi takip ederken bi yandan da montunu değiştirmiştir ne var bunda diye savunmalar yapılabilir bu hata için ama bence bu aşikar bir hatadır. ki normal bir insan neden direksiyon başındayken böyle bir şey yapsın. güzel bir senaryosu var izlenilebilir bir türk dizisi ama daha güzel olması ayrıntılarda gizlidir ufak tefek şeylere dikkat etmek gerek.
eğer senaristler daha farklı düşünmezse heba olabilecek dizi. nedeni açık, mesela lost, how i met your mother gibi diziler 5-6 sezon sürüyor çünkü senaristleri dizinin hikayesini dengede tutuyor ve dizi uzun soluklu oluyor, fakat ezelde şu an için bu durum yok. her bölüm birçok farklı ayrıntıya sahne oluyor ve bu da dizinin uzun soluklu olmasını engelleyebilir. eğer bizim de kaliteli ve uluslararası alanda izlenebilecek bir dizimiz varsa bu potansiyel şu an sadece ezelde var.
bazı insanları aşırı derecede etkilemiş bir tv dizisidir.öyle ki bir bölüm ezel izle ON filme bedel be diyebilen gaza gelmiş insanlar ortaya çıkmıştır bu diziden sonra.
ezel, tam anlamıyla kenan birkan'a dönüşmüştür. sevdiği kadın elinden alınmış ve düşmanı tarafından kardeşi öldürülmüştür. yani tıpkı dayı'nın daha önce kenan'a yaptığı şeyler.
öldür beni dayı dediği anda bu bağlantıyı kurmanız mümkün zaten biraz dikkatli izlediyseniz önceki bölümleri.
bir de köstebek bu bölümde ortaya çıkacak anlaşılan. heyecanla bekliyoruz.
--spoiler--
Eskiden bu alemin kralıydım. Bir günde herşeyimi kaybettim. Kumarhanelerimi, adamlarımı, evlatlarımı... Hapse düştüm. Orada bir çocuk tanıdım. Herşeyini kaybetmiş bi' çocuk.. Ömer'di adı. Aldatılmış, dövülmüş.. Benden beterdi hali. Onu aldım, iyileştirdim. O bitmiş çocuktan bambaşka bir adam yarattım. Adını da EZEL koydum. Geri d...önüp intikamını alabilsin diye.. Çünkü bir tek onu istedi benden. Bütün bunları yaparken hiç bir karşılık beklemedim. Oğlum gibi sevdim EZEL'i. Benim ondan istediğim tek bir şey var hayatta. Onu da ancak zamanı gelince öğrenecek...
--spoiler--
her yeni bölümünü farklı bir heyecanla izlettiren dizi bağımlılık yapar.