Tam anlamıyla kurt kocayınca çakallara maskara olurmuş sözünü hatırlatan başkan.
ulan çoğu insanın kafasında mhp'nin genel başkanı olarak pek tabii başka isimler de var, benim de öyle daha genç daha aktif ve dinamik bi lider var aklımda. Ancak kimse Bahçeli'ye bunca emeğinden bunca onurlu duruşundan ve beyliğinden saygısızlık edemez. Futbol kulüp başkanı mı lan bu? Yönetim istifa der gibi hareketler yapıyorsun. Lider bu lider, hiyerarşi diye bir olay var. Devlet Bahçeli giderse de kalırsa da, kimse nankörlük edip atıp tutamaz.
herkesin fikri kendine yahu. Sen burada istifa dediğinde bu adam istifa etmeyecek.
Ayrıca Ülkücüler rahmetli sayın Türkeş'ten sonra bu adama güvendi, mhp'nin bu durumunun sorumlusu genel merkez kadar ülkücü (sözde) camiasıdir. Sizi bas bas uyardilar, ülkücü'nun Mhp'linin tek partisi mhp'dir diye...
50 küsür il ve 100'lerce ilçeyi dolaştı seçim sürecinde. Tüm ilçelerde hatta bazı köy ve kasabalarda bile mitingler, toplantılar yaptı.
Şehirlerin birçoğunun içini gezdi halkla buluştu.
Peki mitinglerinde neler konuştu nasıl konuştu Devlet Bahçeli?
Hiçbir zaman seviyeyi düşürmedi, daha önce AKP'ye oy vermişlere ya da vereceklere kötü söz söylemedi. Erdoğan'a kabinesine ve akplilere hakaret etmedi.
Ülkede olup bitenden düzgünce bahsetti, üslubunu bozmadı. espiri yaptı güldü güldürdü.
Günlerini 3-4 saatlik uykuyla geçirdi. Tüm bu il ve ilçeleri karayoluyla ziyaret etti. Birçok ziyaret sonra Ankaraya döndü durum değerlendirmesi yaptı.
Seçim günü sonuçlar geldi, saat 3te çıktı hayırlısı olsun dedi memleket için.
1) MHP'ye oy vermeyenler, MHP'de veya Ocak'ta bulunmayan hangi hak ile eleştiri yapıyor?
2) Partide ocakta olup seçim süresince klavyede yazmak dışında çalışmayan ülkü devleri(!) hangi hakla eleştiri yapıyor?
3) Devlet Bahçeli üslubunu bozmadığı, sağduyu çağrısı yapmaktan vazgeçmediği için mi istifa etmeli?
Kimse kusura bakmasın ama Devlet Bey'i kimseye yedirmeyiz. Bizler Devlet Bahçeli'Nin manevi evlatlarıyız ve onunla gurur duyuyoruz.
Ne rte ne kk eğer birinin istifa etmesi gerekiyosa bu adamin istifa etmesi gerekiyor , 15 yildan fazladir oturduğu koltuk boyunca ne yapmiş. Hangi yaraya merhem olmuştur. Hicbir liderlik vazfina sahip olmayan bir parti lideridir. Akp karsi verilen bu savasa kostek olmakdan baska hicbirsey olmamistir . 2011 yilinda chp lilerin yardimlarini bosa saymistir bu yerel secimde gormusuzdur. En yakin zamanda istifa etmeli ve yerini baska genc bir partili kisiye birakmalidir.
melek gibi bir insan da olsa yapamıyor işte olmuyor bu harekete bu kutsal davaya liderlik edemiyor. evet biz senden başbğluk etmeni beklemiyoruz zaten türkün son başbuğsu türkeştir ama sen bari gram derecede liderlik yap veya en büyük hizmeti yap istifa et şu görevden.
mhp'yi ileri götürecek birine yer açması için daha kaç seçim kaybetmesi, kaç seçimde üçüncü partiyi oynaması gerek bilinmez ama keşke yerinde mansur yavaş olsaydı.
koyu bir ak partili olarak ilelebet mhp nin başında olmasını umduğum kaliteli ve vatansever lider. gerek gezi eylemleri sırasında gerekse seçim öncesi göstermiş olduğu sağduyu ve demokrasi çağrıları ve çabaları için kendisine teşekkür eder, iş ve sosyal hayatında başarılar, siyasi hayatında malesef bşarısızlıklar dilerim.
1940larda Nihal Atsız grubu milliyetçiliği temsil ederken daha sonra Alparslan Türkeş milliyetçiliğe dini motifler katmıştır. dini milliyetçiliğin arap milliyetçiliğine doğru gittiğini gören devlet Bahçeli başa gelince dini milliyetçiliği Türk milliyetçiliği çizgisine kaydırmıştır. Bu durum bazı kesimlerin tepkisini çekmiş ve partiden ayrılmalar olmuş, ve bu ayrılanlar BBP, mmp gibi partileri kurmuştur. 2009 da Türk milliyetçiliğini istemeyen bazı düşmanlar kaset yayınlayarak devlet bahçeliyi istifa ettirmek istese de başarılı olamamıştır.
içgüdüsel olarak kutuplaşmadan son derece memnun olan ikiyüzlü chplilerin sağda solda eleştiremeyeceği liderdir.
biz kendi aramızda istişare edebiliriz, "gitmeli" diyenleri dinleriz, alternatifleri ararız, uzlaşı mekanizmasını harekete geçirerek milletimizin içine düşürüldüğü bu darboğazdan bizi en kısa sürede çıkaracak tüm ihtimalleri de sorgularız. yalnız, geziden beri gündemi takip etmeye başlayan, büyük puntolu manşetleri diline dolayarak sağda solda siyaset yapmaya çalışan, milliyetçi hareketin ne geçmişinden ne doğuşundan ne de ruhundan zerre haberi olmayan dallamalar nasıl oluyor da bahçeli hakkında ahkam kesiyor hayret ediyorum.
30 marta gelecek olursak, kafasında "türk" ü silmiş olan ülkem insanı için şahsım adına "millet milliyetçiliğini" terk ediyorum. yeter. gençliğimin en güzel yıllarını, bir kamyon pezevengin mutluluğu için heba etmişim. haram zıkkım olsun. bundan böyle, "türk milliyetçileri"' nin dışında kalan her kim olursa olsun bu topraklarda bana yabancı, elinden tutulmaması gereken, düşmüşse bir tekme de benden yemesi gereken insandır.
Ben ne yağmurlar gördüm Sitare
Ben kaç kez iliklerime kadar ıslandım
Bilmiyorum sen kaç yaşındaydın
Ben göğü hep bir kurşun gibi ağır
O şehirde sırılsıklam gezerdim
Bölük bölük insanlar boşanırdı tapınaklardan
Tapınaklar insanları safra gibi atardı
Sonra hepsi bir yere toplanıp bana bakarlardı
...
milliyetçi hareket partisi'nin 2014 yerel seçimlerinde aldığı oy oranına bakılarak yargılanmakta, ne yazık ki... bu yargılayanların bir de alınan oy sayısına bakması gerekmektedir.
istanbul ve ankara gibi büyük şehirlerde oyları chpye gitse bile önceki aldığı oy sayısından 2 milyon fazla oy almıştır.
kim ne derse desin, kazanmıştır reis.... milliyetçi hareketin ölene kadar -allah gecinden versin- lideridir....
zira lideri olduğu parti, türkiyenin en büyük şehrinde istanbulda yüzde 4-5 seviyesinde kalmıştır. hatta hdp'nin gerisinde kaldığı söyleniyor, son oranlara bakmadım. şimdi bir parti düşünün, doğu güneydoğuda yok, karadenizde sanırım 1-2 il alabildi ve dahası türkiye ve dünyanın en büyük şehirlerinden olan istanbulda aldığı oya bakın. ee kardeşim sen nasıl büyük bir partisin ki, türkiyenin can damarlarında oy toplayamıyorsun. seçmen yaşı 25'e çıksa sittin sene barajı geçemezsin, kanı kaynayan 18.lik gençlerin oyu olmasa bitiksin. işin daha acısı türkiyenin onlarca şehrinde yüzde 10 bile alamamış. yani halkın genelinde hiç bir karşılığı yok. sabah akşam güneydoğu tatavası yapıyor, güneydoğu seçmeninin s..nde değil. demek ki mhpnin derdi güneydoğuda taş toprakmış sadece, oranın insanı umrunda değil.
haaaaaaaaaaaa. bu seçimde metropollerdeki çöküşün sebebi keşke bu kadar basit olsaydı. mhp bu seçimde tarihi bir hata yapmıştır. aslında hata kelimesinden daha ağırını kullanmak isterdim ama gg olmasın diye söylemiyorum. ne hatası yaptı.
ankara ve istanbulda mhp seçmeni malesef chpye kuyruk olmuştur. yine gaza gelmiştir, ak parti ve kadrosu sanki yunanistandan gelmiş gibi bir hava yaratılıp ak partiye karşı birleşelim gazına fena gelmiştir. devlet bahçeli bu durumu bildiği halde içindeki ak parti nefreti yüzünden bu birleşmeye ses çıkarmamıştır. oysa seçimden önce "mhp hiç bir partinin arka tekeri değildir, herkes kendi adayı için çalışsın, mhp seçmeni mhpye oy verir, başka partiye oy vermez" gibi bir söylem geliştirseydi hem oyları çoğalırdı, hem de büyük şehirlerde böyle rezil olmazdı. mhp bu seçimde psikolojik olarak büyük yenilgi almıştır. bir zamanlar kalesi olan yerlerde aldığı oylar yerlerde sürünmektedir.
umarım mhp seçmeni bir daha başka partilerin gazına gelip davasını satmazlar. seçimde herkes kendi bacağından asılır, bu iş dava işidir, gönül işidir, ben inandığım partiye oyumu veririm, öteki hesaplar beni ilgilendirmez prensibini umarım tekrar kazanırlar. birleştikleri parti de chp, yazıklar olsun..
Konuşmasını yazılı metinden okuduğu için genellikle anlaşılmayan insandır. Gerçekten boş kafayla oturup dinledim adamı anladım söylediklerini ve " oo yuh fena koydu " şeklinde tepkiler verdim.