mesela o 3 ayaklı piyano ne ara meydana geldi, ne ara konser verildi?
veya çevredeki barikatlara vurarak müzik yapılan video kaydını hatırlarsınız, fazla profesyonel değil miydi?
aynı şeyi ışid videolarına bakınca görebilirsiniz, bildiğin görüntü yönetmeninin elinden çıkmış ve toprağımızın yönetmenlerinin becerebileceği stilin çok dışında.
olm o espriler o duvar yazıları orantısız zeka falan tamam da, aramızdan bir kişi de egosuna dayanamayıp coşmadı, kimse demedi ki ben yazdım şunu da.
bu zamana kadar protestoları eylemleri sloganları heceleye heceleye bağıran düzeydeydi bu toprağın protestosu. bunlar çok farklı.
ilk 3-4 günden bahsediyorum ha, yoksa sonradan her ''ulan bu hükümetin işine geliyor aslında'' denebilecek saldırıyı üstlenen dhkp-c'lilerin doluştuğu 3. günden sonrasını değil.
neyse sadede geleyim;
böyle bir sistemde tanrılar dramatikleştirme adına kurban seçer.
bu çocuk örneğin, hemen yukarıdaki yazarın paylaştığı fotoğrafa bakın, öyle 13 megapixelli telefon ile çekilmiş bir şey değil ki denk gelsin.
bayağı focuslanmış, ortalanmış seçilmiş çocuk, tonlamalara bakılırsa epey sağlam bir kamera.
demem o ki niyet her neydi bilinmez ama ölen kurbanların hepsi alevi ailelere mensuptu.
bugün ölümünün ikinci yıl dönümü olan ok meydanı'nın yiğit evladı. emri verende emri uygulayanda umuyorum ki yakın zamanda halkın adaletiyle karşılaşacak.
Baydınız, yeter. Bu ufaklığın abisi şafak yayla dhkp-c militanı olarak bir savcıya kıydı. Berkin dhkp-c militanı olarak yetiştiriliyordu. Aile de o yolun yolcusu zaten. Atatürk heykeline tırmanıp ulu öndere hakaret edecek kadar büyümüştü yani.
Babası sami elvan da diyarbakır'dan sur'a yürümeye yeltenip, yürüyemeyen bir pkk sempatizanı.
Ekmek almaya gitmiş küçücük bir çocuk olsaydı, derdi devlet düşmanlığı olmasaydı herkes üzülürdü. Vicdan kavramı solcuların istismar aracı olmuştur her zaman. Ama yemezler.
Berkin; istismar edilmiş ve beyni yıkanmış, ergenlik çağındaki bireydir.
babasının diyarbakır ın sözde direnişine katıldığını söylememle bunun ağır hakaret ve küfür olduğunu varsayarak entrym silinmiş. ne diyelim ? ailesinin vatansever oluğunu mu söyliyek?
Devletin kolluk güçleri tarafından kafasına isabet eden biber kapsülü sebebiyetiyle 200 günün üzerinde komada kaldıktan sonra 15 yaşında ölen haziran direnişinin simgelerinde bir kardeşimizdir kendisi. Ekmek almaya mı çıkmıs yoksa sapanla polisi mi taşlıyormuş gibi yüzeysel tartışmaktan ziyade berkin elvan orada sapanlada olsa ekmek almaya çıkmışta olsa devlet tarafından katledilmiştir.
Peki berkin elvan ne istiyordu?
-Eşit, parasız, bilimsel, anadilde eğitim
-Devletin din işlerinden tümden ayrılması
-Ezici çoğunluğun bir avuç insan tarafından ezilmemesini
-Yoksullarında daha yoksul, zenginlerin daha zengin olduğu değil herkese emeğine göre olmasını istiyordu.
-Berkin, adaleti, hukukun üstünlüğünü savunuyor ve bazı boş boğazların yapmadığını, hırsızlara katillere karşı direniyordu.
Kısacası berkin insanca yaşamak için mücadelenin sembollerinden biridir ve bu talepte bulunan her kim olursa olsun yaşıda her ne olursa olsun eğer öldürülüyorsa bunu yapan/yaptıran katilin ta kendisidir..!
Bir yandan Devleti yıkmaya çalışan hükumete karşı yapılan GEZi gibi bir eylem!
Diğer yanda 14 yaşında çocuğunu GEZi eylemlerini hacklemeye çalışan PKK'lılar ile eylemlere sokup sağa sola saldırtan, AKPKK zihniyete karşısına yem atan PKK'lı bir aile. PKK'lı diyorum çünkü daha yeni saldırı yaparken ölen PKK'lının cenazesine katıldılar!
Yani HDPKK ve AKPKK, ama arada bir çocuk öldü.
Çocuğu ölüme yollayan PKK yollarken ağzının suyu akıyor, Çocuğu öldürmek için bekleyen AKPKK çocuk gelirken ağzı sulanıyor....
Arada olan gene GEZi gibi şerefli bir eylemde Vatanını, Devletini, Milletini korumak için bu eyleme girişmiş ancak AKPKK ve HDPKK ortak çabası ile sanki Vatanı Yıkmak için Yapılmış algısı yaratılarak bok atılmaya çalışılan Vatan Sever vicdanlı insanların yaptığı GEZi eylemlerine oluyor!
çocuktu ölmeseydi iyiydi ama bir örgüte girersen ölmeyi göze alacaksın. bu işler böyledir, herkes bir dava için ölüyor bunda abartılacak bir şey yok.
ayrıca sol örgütlerin çocukları çatışma alanlarına sürmesi insan harcamasına eştir, o kısımlarda ölüm olur ve çocuğu oraya sürersen bu ölür.
bunu herkes eleştirmeli, büyüsün sonra davası için kimle çatışıyorsa çatışsın, isterse canlı bomba olsun ama yaşı küçükler çatışma bölgelerine girmemeli.
daha ne kadar yere batasıca siyasetinize alet edeceksiniz ölmüş bir çocuğu?
ne kadar iğrenç insanlarsınız. öldü ya öldü ve şuan sizin bu ithamlarınıza cevap veremiyor. bu yaştaki bir çocuğun meydanlarda ne işi var, oyun oynaması gereken yaşta o meydanlardaysa bir zahmet oturup düşünün.
bu merhumun üzerinden dönen siyaset son yıllarda kimse üzerinden dönmedi.
yapılması gereken; Seveni varsa ailesini arar sorar yardım eder. sevmeyenin de konuşmasına gerek yok, zaten hayatını kaybetmiş.
Biz de 13 yaşında olduk devletin kolluk kuvvetlerine saldırmadık hiç bir zaman, ekmek alma yalanına da inanmıyorum. Bu çocuğun ölümüne sebep olan kişiler anne ve babasıdır, o yaştaki çocuğun hangi ortamlarda takıldığını ne yaptığını bilmek zorundasın. Ben bu tiplerle takılsam babam beni Islak tuvalet terliğiyle döverdi.