Devletin kolluk güçleri tarafından kafasına isabet eden biber kapsülü sebebiyetiyle 200 günün üzerinde komada kaldıktan sonra 15 yaşında ölen haziran direnişinin simgelerinde bir kardeşimizdir kendisi. Ekmek almaya mı çıkmıs yoksa sapanla polisi mi taşlıyormuş gibi yüzeysel tartışmaktan ziyade berkin elvan orada sapanlada olsa ekmek almaya çıkmışta olsa devlet tarafından katledilmiştir.
Peki berkin elvan ne istiyordu?
-Eşit, parasız, bilimsel, anadilde eğitim
-Devletin din işlerinden tümden ayrılması
-Ezici çoğunluğun bir avuç insan tarafından ezilmemesini
-Yoksullarında daha yoksul, zenginlerin daha zengin olduğu değil herkese emeğine göre olmasını istiyordu.
-Berkin, adaleti, hukukun üstünlüğünü savunuyor ve bazı boş boğazların yapmadığını, hırsızlara katillere karşı direniyordu.
Kısacası berkin insanca yaşamak için mücadelenin sembollerinden biridir ve bu talepte bulunan her kim olursa olsun yaşıda her ne olursa olsun eğer öldürülüyorsa bunu yapan/yaptıran katilin ta kendisidir..!