o an ölüp ölmemesi mühim değil zihniyeti önemli. bu zihniyetle 9 canlı olsa ne yazar. gtadaki adam misali sürekli biryerlere bulaşıp the end. ha taksimde ölmese belki kandil dağında belki kobanide belki cizrede ölecekti.
bir katil ölünce hümanist kesilir ah vah edersiniz.
bir çocuk ölünce içinizdeki gerçek pisliği ortaya çıkarır, çocuğa ve ailesine demediğinizi bırakmaz ve daha çok çocuğun ölmesini isterseniz.
1 yaşındaki yeğenim tekbir yapıp Allahu ekber diyor, 4 yaşındaki yeğenim elinde türk bayrağı sokakta koşturuyor, istiklal marşını ezbere okuyor, 5 yaşındaki yeğenim "gök girsin kızıl çıksın" ı ezbere söylüyor. Çocuk olan bunlar işte. Bunlar polis taşlamaz polis geçerken selam durur. Bazı koduklarımda 14 yaşındaki velede hala çocuk deyip yaptığı şerefsizliği meşrulaştırmaya çalışıyor.
resmi bir polisin bile isteye kafasına nişan alarak burup öldürdüğü çocuktur. ismi daha çok zikredilse de başıboş bir bombayla parçalanan ve annesinin parçalarını eteğine topladığı ceylan'dan farkı yoktur, babasının yanında 13 kurşunla öldürülen Uğur'dan farkı yoktur, babasının kucağında babasıyla birlikte ölen polis kızı miray'dan farkı yoktur, madımak'ta 13 yaşında yakılan koray'dan da yoktur farkı... Hepsi de devlet eliyle öldürülmüş çocuklardır ve biz kalanlar sürekli analım ki adlarını unutmayalım. çünkü biz unuttukça yeni çocukları öldürerek hatırlatıyorlar bir bir unuttuklarımızı. cümlesinin devri daim olsun.
ırkçı ve insanlıktan nasibini almamış yazarların hakaret ettiği ve polis tarafından bile isteye öldürülmüş çocuktur. Berkin'e küfreden yazarımsılar, cizre'de polis babasının kucağında ölen miray bebeğe ise timsah gözyaşı döküp, sahte ağıtlar yakarlar. oysa bilmezler ki bizim yüreğimiz miray'a da, berkin'e de aynı yanar. *
terörist sanan ukala insanlara inat sahip çıkacağımız, unutmayacağımız çocuktur. berkine terörist diyenlere de fırata katil diyenlere de aynı şekilde karşıyız, öyle olmamız gerekli. bu ülkede ömrünün baharında sahte iftiralardan dolayı ölen ne kadar insan varsa onların hepsine sahip çıkıyoruz. uğur mumcudan ali gaffar okkana, abdullah can cömertten ali ismail korkmaza, berkin elvandan fırat çakıroğluna, türkan saylandan ahmet taner kışlalıya. hepsi bu ülkenin tarihine düşmüş ve ölümleri birer kara leke olmuştur. terörist diyen hepsine birden terörist der. hepsine birden küfreder. ama önemli olan aydın insan olup gerçekleri görmektir. ve her söylenen yalana inanmamaktır.
evet. devlet tarafından öldürüldü, zamanın başbakanı emri ben verdim dedi. aylarca komada yattı. ne üyesiydi bu çocuk kimin, polise taş attı? pkk'lılar çocukları kullanıp polise molotof attılar hangisini öldürdüler?
şehitlere üzülmeyip berkin'e üzülün diyip duyar kasan orospu çocukları lafım size; siz gencecik bir askerle küçücük bir çocuğu aynı kefeye koymaktan yoksun bir faşizan köpeklerseniz. donut yediniz zaten iyi de oldu gördüğüm.
şu sıralar şehitlerimizin ölüm emrini veren de devlettir. bu savaşı bu iç karışıklığı başlatan da devlettir. anlamamakta ısrarcısınız ne yazık ki. ya verdiğiniz oylarla götünüz rahat cebiniz dolu, 5 vakit namaz kılıp karşılığını alıyorsunuz. ya da at gözlüğünüz var ve göremiyorsunuz (şayet ben ikinci şıktan olmanızı tercih ederim)
keşke ortada bir taş atma eylemi olsaydı da evet attı deseydim. ve ayrıca size yumruk atan birisine siz n'aparsınız sayın yazarlar? soluma da vur mu dersiniz. bu ayrı konu vesellam.
şimdi ekmek almaya giden bir çocuğun geride bıraktığı sadece hüzün. berkin huzur içinde uyu, gezi seninle güzel.
e bu 'kara gözlü çocuğun' abilerinin ablarının öldürdüğü çocuklar ne oluyor.
onlar bir ananın bir babanın evladı değil miydi? ağaç kovuğundan mı çıktılar?
anası babası hiç mi merak etmemiş bu çocuk ekmek almaya gitti de bu saate kadar niye dönmedi diye?
bu bebenin mahallesinde bakkal amca yok muymuş ki ta ebesinin nikahına ekmek almaya gitti, ekmek parasını da yol parası yapmıştır zaten.
konu bir çocuğun ölmüş olması ise tamam da konu bir teröristin ölmüş olması.
birileri bunların mahallesine bakkal neyim açsın da konu kapansın artık.
bu ne temcit pilavı gibi ısıt ısıt at gündeme..
edit: okmeydanı taksim arası yaklaşık 6 km falan
ekmek almak için o kadar yol gidilir mi amk
ulan aklamaya çalışacaksınız da bari az mantıklı düşünün
kara gözlü çocukmuş.. pehh daha neler..
bir edit daha: eksileyenler de ' kara gözlü çocuk ' lardır..
Polislerden nefret eden bir insan olarak bile hiçbir zaman kimsenin ölümüne sevinmedim. Siz ise küçük bir çocuğun ölümünü meşrulaştıracak kadar alçaksınız. Sığ düşünceleriniz vicdanınızı köreltmiş. Vatanınıza ve polisinize duyduğunuz aşkı insan olmak için harcayın.
90 çocuğuyum ben. Evde,okulda işte her yerde " vatanın, tarihin şehit kanlarıyla yazıldığını" söylediler bize.
Yalan!
Anaların gözyaşlarıyla yazılıyor bu yalnız,katil,bedbaht,ülkenin tarihi!
Askere gönderdiği
Dağa gönderdiği
Töre için oğluyla gönderdiği
Madene çalışmaya gönderdiği
Şehri ve özğürlüğü için direnmeye gönderdiği
Ekmek almaya bakkala gönderdiği
Ama hep gönderdiği anaların,evlatların arkasından döktükleri gözyaşlarıyla yazılıyor bu lanet tarih.
Tam 2 yıl oldu sen 16 kiloyla çekip gideli.
Burda zulüm hiç değişmedi çocuk, sen orda rahat uyu...
Tüm vatan haini solcuların ağlama duvarı olmuş burası. Bu kafayla devam ettiğiniz sürece toplum tarafından marjinal ve bölücü olarak anılmaya devam edeceksiniz.
Vandallık hiçbir zaman hak arama yöntemi değildir. Bugün Berkin Elvan'ın babası olacak Adam da hdp ile beraber sur'da basın açıklaması yapıyor. Bu kadar mı körsünüz ya?
Kimse kusura bakmasın, terör örgütünün çocukları on sıralara koyduğu ve eylemlerde kullandığını izmir' de, istanbul'da köşkte oturan elit tayfa bile bilir.
Burada suçlu ne polistir ne de Berkin. Burada suçlu, ön sıralara çocukları koyup adeta onları siper olarak kullanan terör örgütünündür.
Bir de, o gün o şartlarda o yaşta bir çocuğunuz olsa ve o coğrafyada yaşasanız, çocuğunuzu, bırakın ekmek almaya, evin önünde top oynamaya çıkartır mısınız?
Dileğimiz artık kimsenin ölmemesi ama bulunduğumuz yer o kadar boktan ki...
okmeydanında ki alevilerden birisi. siyaset konusu ve din konusu açılmadıkca harika insanlar. ama iş siyasete gelince ya da kurandan bir konu açılınca çılgına dönüyorlar. berkinde o ailelerden birinin oğlu. okmeydanında yıllardır süregelen birşey bu. her gencin hemen hemen bir siyasi görüşü var ve bunun için sokaklara çıkmayı göze alıyorlar.
şehir o kadar karışmışken çoğu insanlar ki bende dahil ailem tarafından sokağa çıkmamam için yüzlerce kez uyarıldım ve berkinden 10 yaş büyüğüm belkide.
televizyon gösteriyor , ortalık karışık neden annesi babası çekip kulağından oturtmuyor.
ben sunniyim ve gezi eylemlerine katılmadım bile. ama bu sonuçta bir çocuk bu çocuk ülkücü bir ailede doğsaydı başka bir amaç için var olucaktı. belki yaşasa kafası yıkanıp azılı bir terörist olacaktı ama çocukken öldü. artık kimsenin siyasi objesi olamaz. bırakında rahat uyusun.
Katili yanlış yerde aranıyor bir gece vakti gidin okmeydanına gazi mahallesine berkin yaşındaki çocukların molotoflarla neler yapabildiklerini kendi gözlerinizle görün bu çocuğun katilide bunları polisin üzerine salan örgütler sonra da çocuğunun başına bi iş gelmeden ne yaptığını merak etmeyen anne babasıdır.