türk ateistleri ve dünya ateistleri olarak ikiye ayrılırlar. dünya ateistleri tüm dinlere mesafesini korurken yurdum ateistleri diğer dinleri duyunca kuzu gibi gevşeyip çömelir. islam kelimesini duyunca kuduz belirtileri göstermeye başlar.
Tanrı ya da tanrılar, varsalar vardırlar, gören yok, duyan yok, bu neyin sorgulaması, isiniz mi yok, gidin resim yapın, müzik yapın, için kafayı çekin, seks yapın örneğin, ömür çok kısa, her günü iyi yaşamaya çalışın, bilmem kaç yüz milyon spermden biri olarak tesadüfen doğmuşsun zaten, başka ömür yok.
teistlerin dogmatikliğinden hiçbir farkı yok. Onlar göremedikleri tanrının varlığının kesin olduğunu söylerken ateistler de göremediğimiz varlığın kesin olarak olmadığını söylüyor. Bana kalırsa bence en mantıklı düşünce agnostik düşüncedir. Yani varlığını yokluğunu kesin olarak bilemeyeceğimiz düşüncesi kesinlikle şüphesiz.
gnostik bilgeliğe güvenmediği ve itibar etmediği için toplumsal her konuda eşitlik mefhumuna başvurup çuvallayan, (avrupa sokaklarına bakın, marksist-liberal ateistler her şeyi mahvetti, yönettikleri ülkeler cehennem çukuruna benziyor. birçoğu da antidepresan ve alkol bağımlısı. )
hayvanlara ve insanlara özgü bilincin beyne ve atomlara indirgenemeyeceğini kabul etmekte güçlük çeken,
bilinç olmadan maddenin ne anlam ifade ettiğini hiç sorgulamamış kişilerdir.
tüm insanlığın gnostik bilgeliğe ihtiyacı var.
din, gnostik bilgeliğe ait alegorilere et ve kemik giydirip siyasi terör aracına dönüştürmüş olsa dahi bu bu bilişsel seviyenin anlamsız, önemsiz olduğu anlamına gelmez. bilakis yeryüzündeki tüm varlığımızı bu serüvene borçluyuz. lol.
ateistler, rablerinin ayetlerini gördükleri halde görmezlikten gelen kimselerdir...
bunu tam olarak kesinleştirelim.
''rablerinin ayetlerini görmeyenler'' ise aklen yeterli olgunluğa erişememiş, eksik yaradılışlı insanlardır. onları anlayış eksiklikleri sebebiyle zaten ateist olarak kabul etmemek gerekir.
ateistler görüşlerinden sorumlu tutulacaklardır.
diğerlerinin akıbeti hakkında akli melekelerinin gelişmemiş olduğunu hesaba katacak olduğumuzda sorumlu tutulacaklarını düşünmüyorum..
alayı üçkağıtçı palavracı yalancı tiplerdir. bunlarla sanalda ne zaman islami tartışmaya girsem hepsi tek ağız etmişçesine ben daha önceden kuranı hatmettim baktım bi anlam çıkaramadım sonra ateizme deizme kaydım yalanı söylerler. ladem kuranı hatmettin burada maçası yiyen özelime gelsin telimi vercem bana açsın fatiha suresi okusunlar adam değilim. evet hatta net ötesi..
Ortadoğu dolaylarında sünni ve şii diye ikiye ayrılan materyalist camia. Mezhepli ateistler 31 olsa çekilmez. ':(' fi tarihinde şii bir sevgilim vardı. Hem mehdi'ye inanır hem de ateist idi. Torbacısını sordum cevap vermedi. Oysa ben onun gözlerinin içinde allah'ın çizdiği irani deseni görüyordum. O ise gözlerimi keçi bokuna peşkeş çekiyordu. Torbacı olayından sonra ila ebet hiç olduk.
dünyada sayıları 1.5 milyarı geçen topluluk kaldı ki bunlar ateist ya da deist olduğunu açıklayanlar. düşünün 3 semavi dine inanan toplamkişi sayısı.3.2 milyar. yani hristiyanı, müslümanı ve yahudyi toplasan toplam sayı bu. ama karşınıza çıkıp konuşamazlar bile.
demiyor ki dünyada 300 tanrı var ben sadece birisine inanıyorum ama 299 una inanmıyorum atesitin farkı o 300. ye de inanmıyor.
kısacası çoğala çoğala geliyoruz ve aydınlatıyoruz dünyayı.
araştırdığı için ateist olanların oranı, araştırmadan ateist olanlara oranla daha azdır. hal böyle olunca şu anlamı çıkarmak mümkündür; çoğu ateist ortamlarda havalı, görünmek için, bakın ben farklıyım, allah'ınıza inanmıyorum. diyebilmek için ateist olmaktadır. (sözüm ikinci kısma dahil olanlara)
Nevzat tarhan hocaya göre ya eğlence kültüründen ötürü, ya da dinin gerçek hayata karşılık vermediği iddeası ile bu yola girmişlerdir, evet. Vallaha, mezheplere bağlı kalsaydım ben de ateist olurdum.
yazmadan önce belirteyim inançlı bir müslümanım, ayrıca tüm kutsal kitapları okudum. Ama kim neye istiyorsa inanabilir. insanların inançları yüzünden dışlanması kadar saçma bir şey olamaz. insanı insan yapan şey yaptıklarından geçer. sana bana zararı yoksa, isteyen istediğine inanır yav. beraber mi cennete cehenneme gidicez bırakın insanları. iyi niyetinizdende inandırmaya çalışmayın herkesin kendi özgür iradesi. " cennete giden yol, iyi niyet taşlarıyla bezelidir"