Gerçek ingilizce bence kings english denilen Londra bbc aksanıdır. Salt londrada bile birkaç sksan vardır. Ayrıca irlanda, iskoçyalı konuşunca anlaman bile zorlaşır, oka değişik yani.
Şincik, bir londra cockney aksanı vardır, amerikan güneyli aksanı, zenci aksanı, amerikan new york aksanı, avustralya aksanı, pidgin english, vb. iyi bilirsen konuşan nereli anlarsın. Zor degil aslında. Bizde istanbullu, izmirli, ankaralı, trakyalı vb konuşunca anladığın gibi.
iran abd israil Lübnan hamas Hizbullah suriye kürt sorunları dedeağac abd üssü ukrayna rusya savaşı çin dolar altın hepsi birbirine bağlıdır. Herkes eteğindeki taşları dökecek. Ya natodan çıkılır ya da f35ler, kaanlara motorlar, inşaat ihaleleri, avrupa birliği taviz destek para ne varsa alınır, yoksa iran rusya çin arap neyse artık yeni bir oluşum olur, biz iyiden iyiye batarız sanırım. Yok öyle dostum mostum, hatır, gönül işleri, Hayırlısı.
Osmanlı'da enderun derlerdi. Saraylıgiller yani. Yurt dışında belli fakülteleri okurlar, askerlik yapmazlar, iki veya üç beş ülke vatandaşı olurlar, genelde yatırımları Malta, isviçre, Venezuela, Endonezya, katar dubai vb ülkelerde olur, 17.000 kadar olduklarını duydumdu geçende, devlet görevleri ailecek sürer gider, birbirlerini kolllarlar, ölümsüzdürler. içlerine girmek zordur. Yamuğunu görürlerse nesillerce sülalen etkilenebilir.
Böyle salak entryler başlıklar girilerek sözlüğün tık alması, Web sayfasının kullanım süresi, vs vb artar, reklam alınır falan filan. Ucuzdur, rüküştür, ayıptır, kıçtır.
Eveeet, sekseninden sonra yaşayanların oranı sanıyorum yüzde 5-8. en çok. Onun da çoğuna çocukları bakar, ele güne karşı rezil olmamak adına, ne kaldı geriye, pek bir şey kalmadı zaten.
Ama, milyonların takdirini, oyunu kazandın değil mi ramazan?
Her kokuyu sürerim, ha, bu arada erkeğim ulennn. imza koku da ne, bunlar kokucuların pazarlama, sizi salaklama taktikleri. Zeytin çiçeği kolonyasının kokusuna bayılırım, kertil çam şirketinin. Ona takıntım var, traştan sonra. Ama bazan hediye geliyor, onları da çöpe atmıyorum haliyle.
O yaşta beyin maalesef küçülüyor, demans, alzheimer, MS, vb. sıkıntılar çıkıyor. 65 yaşından sonra alım satım larda gerekli görülen hallerde akıl sağlıği heyet raporu isteniyor.
Torun torbanın da dedeye ihtiyacı oluyor. Ama yalakalar, çıkarcılar bırakmıyor ki gidesin. Öldürene kadar koltuğa mıhlıyorlar.
Hakkaten, köyüne dön ramazan. Hakkaten, istanbul sana göre değil. Yerini bilmek de güzel bir şey. Tebrikler. Yolun açık olsun. Herkes büyük şehirde yaşayacak diye kural yok zaten. Aman bir daha gelmeyesin.