bugün

imam ı azam

ehl- i reyin önderlerindendir. ehl- i hadis imamları örneğin imam buhari kendisini eleştirmiştir....

Ama günümüzün cühela modernist ilahiyatçıları kurduğu ekol ve yazdığı kitaplar ortadayken ehl- i hadisten olmamasına dayanarak hanefiliki sünnilikten ayrı gösterme haşa mutezileyi destekliyormuş gibi lanse etmeye adamışlardır kendilerini...

Bu sahtekar ilahiyatçıları imam züfer görse sopayla kovalardı yeminle;)

Sünnilik zaten ehl- i rey, ehl- i hadis ve maturidilik, eşarilik gibi kelam ekollerinin birleştirilmesine verilen blogun adıdır.
Ama Ehl- i Sünnet düşmanları bu gerçeği bildiği halde meseleleri karıştırarak kendi bozuk fikirlerine destekçi çıkmaya pek meraklıdırlar.

Herneyse imam azamın hadislere yaklaşımı modernistlerin anlattığı gibi değil.

Önce hadis ve sünnet kavramını açmamız lazım. Hadis peygamberin söylediği sözler, sünnetse peygamberin yaptığı davranışlardır...

Hadislerin içinde uydurma, geçersiz bulunabilir. Ama sünnet yani peygamberin yaptığı uygulamalar içinde böyle bişey olması mümkün değildir...

kurancılık mezhebinin avaneleri bazı garip gözüken hadisleri göstererek (onuda usul- ü hadis ilminden yoksun yaparlarda neyse) yalan olduğunu kimsenin iddia edemediği peygamber sünneti ve mütevatir hadisleri geçersiz sayarlar.
Zaten çoğunda kuranı sebeb- i nüzulsuz ele almada yaygın olduğu için bu sapık mezhebin üyeleri kurana istediği anlamı verirler.

Bu yaklaşımla ehl- i rey yaklaşımı uzaktan yakından bağdaşmaz. imam azam ne sünneti ne mütevatir hadisleri inkar etmiştir.
Onun kurana uygun gözükmeyen hadislere yaklaşımı hz. Ayşe efendimizin bazı ravileri yalancılıkla itham etmesine dayanarak o ravilerin kurana uygun gözükmeyen hadislerini kabul etmemesine dayanır...

Bu mesele ince mesele olduğu halde modernistler bilerek köpürtüyor olayları.

Bi de imam azam selef ulemasındandır. Hiçbir hakiki ehlisünnet bırak hakareti ağzını bile açamazlar. Tabii müçtehitler birbirini ilmi tenkid eder. Buda ilmin ilerlemesi için en büyük şarttır...

Hanefilik daha sonra matüridiliğin geniş bakış açısıyla birleşerek bu ümmetin en yaygın ve hem sünnete hem akla(bu akıl modernistlerin batıcı aklı değil) gerektiği önemi vermesiyle islam ümmetinin üçte ikisinin mezhebi olmuştur.
Onuda Şafii- eşarilik izlemiştir.

Sünnilik içinde her mezhep bulunabilir. Çünkü sünniliğe göre birisi ben müslümanım diyorsa müslümandır.
ister şii, ister mutezili olsun bu görüştekileri tekfir eden kendi dinden çıkmış sayılır...

Bu yüzden sünnilik içinde tasavvufi cemaatlerden tut felsefi akımlara kadar birçok görüş bulunarak zengin bir islam anlayışı oluşturmuştur. Bu zenginliği ve hoşgörülüğü kavrayamayanlar elbette düşmanlık besler...

Son olarak imam azam hadislere önem vermiyor muydu? için burayı okuyun

http://ahmednazif.blogspo...azam-ve-hadis-sunnet.html